MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Wat eten we vandaag?

zoeken in:
Thudd
Bami, Rijst, Foejonghai, kipsate voor het ouderlijk echtpaar en Lasagna Carbonara voor de jongste seun.

Fathead schreef:
(quote)

Appel, varken en tomaat is toch gewoon een klassieke combinatie. Eigenlijk i.c.m. rozemarijn, maar die staat niet in mijn tuin nu.

Appel - zonder nadere specificatie - en tomaat vind ik een tamelijk gewaagd huwelijk, maar goed dat vind ik ook van bijv tomaat en walnoot; daarnaast is varkensvlees hier min of meer verboden, tenzij livar of van de groene slager.

Mjuman schreef:

bleekselderij - dat laatste heb je bijv nodig in ossubuco, maar niet de hele stronk.

Zo hoort het ook, met wortel, ui en natuurlijk tomaat ( dat geldt ook voor een smakelijke saus bolognese).

Rudi S schreef:
(quote)

Zo hoort het ook, met wortel, ui en natuurlijk tomaat ( dat geldt ook voor een smakelijke saus bolognese).

In de woonkamer staan meerdere (landen)kookboeken van Könemann, o.a. Culinaria Italia - blijft een goede inspiratiebron, ook voor ossobuco. Het kookboek dat ik daarentegen gelijk met mijn sousvide-stick kocht is een aardige let-down vwb ossobuco. In het kort komt het erop neer dat je de ossobuco bakt, de saus maakt, de ossobuco met de saus in een zak doet, die vacumeert en vervolgens 24-36 uur in de bak met de sousvide-stick (garing bij lage temperatuur).

Mjuman " mijn" ossobuco komt al sinds jaar en dag uit Trattoria van Patricia Wells, geweldig boek.

Rudi S schreef:
Mjuman " mijn" ossobuco komt al sinds jaar en dag uit Trattoria van Patricia Wells, geweldig boek.

Een Italiaanse oud-collega van me heeft een carriere-switch gemaakt en zij heeft nu een eigen (Italiaanse) kookschool - zij is daarmee zo succesvol geworden dat ze meerdere malen op de Italiaanse tv is geweest. Als ik qua Italian food out in dire straits kom, kan ik haar altijd vinden

Varkenshaas met champigonensaus (zelfgemaakt), aardappelkroketjes (diepvries), tomatensalade en zelfgemaakte appelmoes.

Mjuman schreef:
(quote)

Appel - zonder nadere specificatie - en tomaat vind ik een tamelijk gewaagd huwelijk, maar goed dat vind ik ook van bijv tomaat en walnoot; daarnaast is varkensvlees hier min of meer verboden, tenzij livar of van de groene slager.

Daar is mijn portemonnee te dun en mijn gezin te groot voor. Het zal allemaal niet culinair even goed verantwoord zijn, maar ik ben maar een gewone sterveling die de boodschapjes gewoon bij de goedkope supermarkt koopt. Uit de reclame.

Fathead schreef:
(quote)

Daar is mijn portemonnee te dun en mijn gezin te groot voor. Het zal allemaal niet culinair even goed verantwoord zijn, maar ik ben maar een gewone sterveling die de boodschapjes gewoon bij de goedkope supermarkt koopt. Uit de reclame.

Ik doe ook 70 - 75% van de boodschappen bij Lidl en op de markt en heb de mazzel dat er een goede, betaalbare Turkse slager in de buurt zit. De laatste 3-4 jaar meer vegetarisch gaan eten en plofkip en Knorretje afgeschaft, muv livar incidenteel. Ook mijn portemonnee is door de naweeën van de financiële crisis een stuk platter geworden..

Kliekjes. Opgebakken zuurkoolstoemp is nog lekkerder dan de 1e lichting!

Thudd
Pommes Frites avec Croket.

Sukade vlees, pulled pork, snijbonen met een gemaakte zoet zure saus en pandan rijst.

Afgehaald. Surinaams-Chinees. Daarna de hele avond samen met mijn beste vriend muziek geluisterd. Heerlijk!

Thudd
Pizza Casa di Mama; salame, tonno & ananas...

Drinken erbij: Rivella, Ice Tea sparkling & Bok dubbel.

Toetje: milkshake aarbei, Yoghurt & soja white.

Gegrilde zalm, noedels met gewokte groenten en paddestoelen.

Double whammy vega burger met gesmolten kaas, sla, ui, tomaat en saus (frites- en ketchup).

Kaaskroketjes, kipnuggets, huzarensalade, paprikareepjes, aardappeltjes uit de oven. Alles zelfgemaakt.

En het moet gezegd: deze vegetarische plakken van Appie waren goed te doen.

Salade, champignonburger en aardappeltjes uit de oven.

Voor: heilbot + mie met wortel, shi-take, serehpasta, limoen en koreander - Riesling erbij; hoofd: lamsrack met kruidenkorst, spruitjes met amandelen, rosevalkrieltjes met mediterraanse kruiden (uit de oven) - Vacqueyras erbij.

Een voorschot op later deze dag (het staat al in de koelkast te ontdooien): een leftover batch-uit-de-vriezer penne met van alles en nog wat met shoarmareepjes. Plus komkommerschijfjes op zuur, een halve gebakken ui (leftover) en gebakken stukjes chilipeper van een plant uit vaders serre. Misschien een scheut ketchup erbij.

Ik zet vandaag in op een pompoensoep met zoete aardappel, vadouvan, linzen, kokosroom en spinazie. Maar eerst mijn vrouw nog overtuigen.

Leptop schreef:
Ik zet vandaag in op een pompoensoep met zoete aardappel, vadouvan, linzen, kokosroom en spinazie. Maar eerst mijn vrouw nog overtuigen.

Om je punt kracht bij te zetten ben ik zo vrij om voor te stellen de spinazie weg te laten - groen met oranje zorgt voor een kleur met onprettige associaties - en pecannoten (vega) of gebakken spekjes (kannibaalversie) toe te voegen.

Haha, dan ken je mijn vrouw nog niet . Die ziet de spinazie meestal wel zitten. Letterlijk en figuurlijk. Maar bon, de pecannoten (i.c. walnoten, net anders, wel op voorraad) zijn zeker ook een optie.

Leptop schreef:
Haha, dan ken je mijn vrouw nog niet . Die ziet de spinazie meestal wel zitten. Letterlijk en figuurlijk. Maar bon, de pecannoten (i.c. walnoten, net anders, wel op voorraad) zijn zeker ook een optie.

Tja, is eenvoudig op te lossen - als je bladerdeeg of beter filodeeg hebt: spinazie blancheren en uit laten lekken, deeg neerleggen, spinazie erop, kaas (evt feta) erop strooien/leggen, oprollen en dan ca 15 min 180 gr in de oven - evt bestrijken voordien met eigeel met room voor de kleur. Lekkere rolletjes (sigara) voor bij de soep

Oranje met groen wordt nl bruin en dan denk je ...

Mjuman schreef:
Oranje met groen wordt nl bruin en dan denk je ...
Dan eet je zeker ook geen pindasaus? Of chocola(demelk)?

Vandaag Sushi

Lekker snacken met frites en broodje frikadel onder 't kijken naar Heracles - PSV...

ZAP! schreef:
(quote)
Dan eet je zeker ook geen pindasaus? Of chocola(demelk)?

Deel van een gerecht - beetje saus - is heel anders dan de gehele dis die poepbruin is; en chocolade is *niet* poepbruin. En pindasaus wordt hier niet zo gewaardeerd.

Hier wordt 't straks Jambalaya

Gast
geplaatst: vandaag om 21:21 uur

geplaatst: vandaag om 21:21 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.