MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Wat eten we vandaag?

zoeken in:
Mjuman - aha, ik wilde al pindasoep voorstellen...

Maar goed, je kan de blaadjes - neem ik aan - spinazie gewoon op het eind door de pompoensoep doen.
En anders de spinazie à la crème apart warm maken en kleine hoeveelheden per bord toevoegen.

-edit- en er is natuurlijk meer eten dat er niet per se smakelijk uitziet, of waar je wat anders bij kan bedenken. Snert, anyone? Het gaat mij gemiddeld toch echt om de smaak.

Mjuman schreef:
(quote)

Tja, is eenvoudig op te lossen - als je bladerdeeg of beter filodeeg hebt: spinazie blancheren en uit laten lekken, deeg neerleggen, spinazie erop, kaas (evt feta) erop strooien/leggen, oprollen en dan ca 15 min 180 gr in de oven - evt bestrijken voordien met eigeel met room voor de kleur. Lekkere rolletjes (sigara) voor bij de soep

Oranje met groen wordt nl bruin en dan denk je ...

Haha, dan ken je Leptop nog niet. Het is spinazie geworden. Verse (baby)bladspinazie wel te verstaan. Op het laatst door de geblenderde pompoen/zoete aardappelsoep geroerd. Blijft mooi groen. Een schitterend oranje-groen bord. Afgetopt met geroosterde pompoenpitten en kokossnippers. Heerlijke maaltijdsoep.

ZAP! schreef:
Mjuman - aha, ik wilde al pindasoep voorstellen...

Maar goed, je kan de blaadjes - neem ik aan - spinazie gewoon op het eind door de pompoensoep doen.
En anders de spinazie à la crème apart warm maken en kleine hoeveelheden per bord toevoegen.

-edit- en er is natuurlijk meer eten dat er niet per se smakelijk uitziet, of waar je wat anders bij kan bedenken. Snert, anyone? Het gaat mij gemiddeld toch echt om de smaak.

Wrong - beleving wordt mede gevormd door de visuele aantrekkelijkheid van e.e.a. Eten is moeilijk goed te fotograferen; het lijkt heel snel zompig. Ik heb geen instagram-account oid, maar ik zou - zonder de behoefte te willen opscheppen (anders dan mijn eten) - graag willen laten zien dat uiterlijk een belangrijke inbreng kan hebben bij beleving en waardering van gerechten. Enne snert ... niet echt up my alley
Ooit gedineerd bij iemand die alle kleuren had gemanipuleerd en toen kregen we o.a. blauwe tomatensoep, en knalgele chocolademousse en dat pakte heel erg bizar uit.
Het is wel een dingetje in veel moderne restaurants om - oiv chemisch koken - een gerecht anders te laten lijken dan het is, maar dan klopt de omschrijving nog altijd.

Simpel kan ook: prima recht toe recht aan - zoals, gegrilde wrakbaars met gepofte aardappel en een salade composé op een terras aan de haven van Tavira, anytime!

Enne, mengeling van kleuren, mits goed uitgevoerd is een bonus. Vergt wel beheersing van technieken (gesmolten chocolade storten, daarop een paar druppels aardbei-emulsie laten vallen en dan lijntjes daarvan trekken met een lepeltje). Te vaak gaat het verkeerd, helaas

Ja, als je snert al niet lekker vindt...

Een van de weinige gerechten uit de Hollandse keuken dat echt lekker is. Erg leuk om te maken ook.

ZAP! schreef:
Ja, als je snert al niet lekker vindt...

Nee ik ben geen snertvent, ook geen potatisgris (Sjöwall & Wahlöö) eerder een kreeftenknaap (you are what you eat).

"Leuk om te maken" is hier nooit een argument geweest; seks is leuk, kinderen maken niet!

Pannenkoeken, diverse soorten stamppot, maatjesharing met gesnipperd uitje, griesmeelpap, er is zoveel lekkers uit de Hollandse keuken. Ik vergeet vast nog heel veel.

Mjuman schreef:
(quote)

"Leuk om te maken" is hier nooit een argument geweest; seks is leuk, kinderen maken niet!

Ook een kinder-allergie?

Dan is het gewoon een kwestie van goed vacuumeren voordat het in de sous vide igaat.

Spaghetti Bolognaise.

Curry Madras

Aardappelen met smeltjus, boontjes en een hamburger.

Pasta carbonara.

Hutspot met tartaartje

Boeuf bourguignon. 2e dag, dus nog lekkerder!

Thudd
Boiled potatoes, steamed broccoli & gypsy meat flab.

Roerbakje met tempeh, broccoli, paprika en prei.

Quinoa met hazelnoten, bietjes met bramen- en rode vruchtensaus, roodschimmelkaas eroverheen - even onder de grill.

Een favoriet in korte tijd, 1x per maand of zo: zoete aardappelstamppot met rauwe andijvie (Mjuman alert! Wederom een oranje-groene combinatie), komijn, gegrilde halloumi, rode ui met balsamicostroop.

Leptop schreef:
Een favoriet in korte tijd, 1x per maand of zo: zoete aardappelstamppot met rauwe andijvie (Mjuman alert! Wederom een oranje-groene combinatie), komijn, gegrilde halloumi, rode ui met balsamicostroop.

Ohhh dit wil ik ook eten. Toevallig deze week andijvie in mijn groentepakket.

Thudd
Gebakken aardappelpartjes, ijsbergsla met geraspte peen en zigeunerschijf.

Aardappelen met smeltjus, doppers met wortels. De hamburgers gaan in de wacht voor later.

Lin
Gekookte aardappels, gekookte witlof met geraspte kaas. Vegetarische slager mc2burgers met jus. Simpel maar wel lekker

Hier ook piepers. In een stoofpotje

De andijvie is dus nog niet op. Dit keer een stamppot van hollandsche aardappel, met een franse zachte kaas. Hamburgertje erbij.

Entrecote (van een echte slager) met Bearnaise saus, gebakken aardappelen, haricot verts en tomatensalade.

Krieltjes, Spinazie, Jus, Ei.

Aardappelen met smeltjus, andijvie aangemaakt met maïzena, hamburger nog van maandag. En lekker nootmuskaat over het prutje!

Schnitzel, aardappelpureetje, spinazie.

Thudd
Spaghetti a la Bolognese (wel nog toegevoegd Courgette en Corned Beef).
Strooikaas erop.
Vlaflip als toetje.
Glas water erbij.

Koude pastasalade (fusilli tricolore, cherrytomaten, komkommer, rode paprika, radijs, knoflook, olijfolie, mozzarellabolletjes, limoensap, zout en peper.

Gast
geplaatst: vandaag om 00:43 uur

geplaatst: vandaag om 00:43 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.