MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Wat eten we vandaag?

zoeken in:
Dim
Ordinaire bak pastasalade XL van de AH die ik aanvulde met gewokte spinazie, gesmolten geitenkaas, tomaat en augurk.

ZAP! schreef:
(quote)
Of ik lees het niet goed, of ik weet niet wat een 'past me' is...?

Mijn Nederlands liet me in de steek (en in het Engels werkt het beter) maar het was dus risotto die de ik uit het verleden heeft klaargemaakt.

staralfur schreef:
Mijn Nederlands liet me in de steek (en in het Engels werkt het beter) maar het was dus risotto die de ik uit het verleden heeft klaargemaakt.
Aha, got it.

Aardappelpuree, spinazie, tomatensalade en een gehaktbal.

Opgebakken aardappels en sla oma-stijl.

ZAP! schreef:

en sla oma-stijl.

Mieren zijn er uit

Rudi S schreef:
Mieren zijn er uit
Als het goed is wel. En anders heb je gratis vlees, zei mijn moeder dan vroeger.

Roodbaarsje, aardappelkroketjes, sperziebonen

Vanavond een rollade met een warme pastasalade (verse pasta, geroosterde puntpaprika's, peultjes, wat baby spinazie, pijnboompitten en zachte geitenkaas)

Nieuwe aardappels uit de tuin met jus en mosterd.
Sla oma-stijl.

Gerubte drumsticks met aardappeltjes, citroen en rozemarijn e.d. uit de oven. Tuinbonen met salieboter, ham en een scheutje room. Met zelfgemaakte appelmoes. En een restje snijbonen. Ik vind snijbonen trouwens de AliExpress onder de groenten..

Entrecote met krieltjes en sperziebonen.
Chocomousse er achter aan.

melanzane alla parmigiana (of zoiets)

Gegrilde vis met risi e bisi. Misschien heel stom, maar dat moest ik vanochtend echt even Googlen want ik had er nog nooit van gehoord.

Hm, toch wel een klassieker, waar ik ook nog nooit van had gehoord

Fathead schreef:
...AliExpress...
Die ken ik niet.

Rudi S schreef:
Hm, toch wel een klassieker, waar ik ook nog nooit van had gehoord

Het is idd een klassieker, te vergelijken met risotto - doppers, veel groene kruiden; moest meteen weer terug denken aan Wina Born - Amsterdam eind jaren '80 (Jean Beddington).

En toch was die Wina Born een verdraaid handig naslagwerk. Toen ik net uit huis ging had ik dat boek in en ik heb daar altijd veel in opgezocht. Van die basisdingen als een gehaktbal, een bloemkoolpapje, hoe maak ik jus, hoe lang moet ik koolraap koken, en zo. Veel is ouderwets, oubollig en te hollandsepotterig, maar ik vond het fijn om te hebben. Hij ligt hier volgens mij nog steeds op zolder.

Risi e bisi is al veel ouder dan eind jaren '80. Risi e bisi.

Zelf kreeg ik een kookboekje van de huishoudschool van mijn moeder mee toen ik op kamers ging - veel gelijkenissen met het Born naslagwerk, als ik dat zo lees...

Fathead schreef:
Gerubte drumsticks met aardappeltjes, citroen en rozemarijn e.d. uit de oven. Tuinbonen met salieboter, ham en een scheutje room. Met zelfgemaakte appelmoes. En een restje snijbonen. Ik vind snijbonen trouwens de AliExpress onder de groenten..

Klinkt allemaal erg goed.

Jouw opmerking over de snijbonen vind ik een mooie! Ik kan me er best in vinden. Beetje smakeloze goedkope zooi.

Fathead schreef:
En toch was die Wina Born een verdraaid handig naslagwerk. Toen ik net uit huis ging had ik dat boek in en ik heb daar altijd veel in opgezocht. Van die basisdingen als een gehaktbal, een bloemkoolpapje, hoe maak ik jus, hoe lang moet ik koolraap koken, en zo. Veel is ouderwets, oubollig en te hollandsepotterig, maar ik vond het fijn om te hebben. Hij ligt hier volgens mij nog steeds op zolder.

Hier fungeerde het Margriet Kookboek (rode editie, verschenen begin jaren 70) lang als toeverlaat. Bij een verhuizing ooit nog eens teruggevonden, ingezien en bijna niet meer bijgekomen van de kooktijden en bereidingswijzen; maar goed ik had toen al ik in een aantal keukens mee mogen draaien, beginnend als "plongeur"

A propos snijbonen: goede bereiding doet wonderen - zie zo mijn moeder het (groene) molentje nog weer op de tafelrand monteren om de bonen erdoorheen te voeren.

Hamburgers met twister frietjes en een frisse salade erbij.
Ijsje na, dat kan wel vandaag.

Kidneybonencurry-cremesoep.

restjes van gisteren

Paella

Vandaag maak-je-eigen-salade-dag: sla en heel veel toppings op tafel. Met zelfgemaakte kipnuggets en Turks brood.

Pasta en pizza.

Opgebakken nieuwe aardappelen met sla oma-stijl.

Pasta (met veel kaas er over) uit de oven.

Pokebowl

Gast
geplaatst: vandaag om 09:18 uur

geplaatst: vandaag om 09:18 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.