Overig / Algemeen / Wat eten we vandaag?
zoeken in:
1
geplaatst: 21 juli 2022, 15:20 uur
Rogyros schreef:
Niet belangrijk. Maar ik dacht dat je het beige niet lekker vond. Maar dat je wel bruine bonen met iets anders wilde weten of aardappels met iets anders. In mijn ogen is het een hele gebruikelijke combi, maar goed. Voor iedereen is dat anders. Hoe nuttig jij je bruine bonen?
Ik heb er al wel es eerder van gehoord, maar zelden. Ik heb nog even gezocht, maar aardappels worden in het buitenland kennelijk als groente gezien. Bruine bonen bevatten wel koolhydraten, maar dat blijken 'langzame' te zijn... Hier gelden aardappels en bruine bonen als de 'basis' van een maaltijd, waar dan nog iets bij moet.Niet belangrijk. Maar ik dacht dat je het beige niet lekker vond. Maar dat je wel bruine bonen met iets anders wilde weten of aardappels met iets anders. In mijn ogen is het een hele gebruikelijke combi, maar goed. Voor iedereen is dat anders. Hoe nuttig jij je bruine bonen?
De bruine bonen gaan vaak in een gevulde soep (met ui en vlees), maar eten we ze 'los', dan gaat er vaak veel gesnipperde ui (soms gebakken uien) en sla bij - en dat gaat weer in de richting van de captain's diner, die we dan vaker met kapucijners eten. Zelf hou ik van chili con carne met bruinen bonen, maar ik maak het niet vaak...
4
geplaatst: 21 juli 2022, 16:16 uur
Niks speciaals. Friet met schil, verse groene bonen en een cordon bleu.
3
geplaatst: 21 juli 2022, 17:17 uur
Wraps met kippendij, ijsbergsla, tomaat , pepertjes en knoflooksaus.
3
geplaatst: 22 juli 2022, 16:56 uur
Wij gaan over een uurtje gehaktballen eten bij de ballentent in Rotterdam 

3
geplaatst: 22 juli 2022, 17:42 uur
Wraps die mensen zelf kunnen vullen. Er is falafel vegashoarma, geroosterde groenten, salade, sausjes.
3
Stijn_Slayer
geplaatst: 22 juli 2022, 18:59 uur
Vandaag simpel doch voedzaam: volkoren spaghetti met roerbakgroenten, rulgehakt, tomatensaus en basilicum uit de tuin.
2
geplaatst: 23 juli 2022, 09:48 uur
Gisteren het restant van de Chinees van mijn vorige bericht. Ik ben thuis de enige die houdt van Chinees. Van een menu voor één persoon kan ik twee keer eten, ik had dus een deel ingevroren.
Vanavond een familie BBQ.
Morgen en balansdag.
1
geplaatst: 23 juli 2022, 09:52 uur
Zeg
geen Zweedse ballen, deze tent is een begrip in Rotterdam ( het was stampvol).Ik ben van Eindhoven maar dochterlief studeert in Rotterdam

De Ballentent Rotterdam - deballentent.nl
0
geplaatst: 23 juli 2022, 09:53 uur
Rudi S schreef:
Zeg
geen Zweedse ballen, deze tent is een begrip in Rotterdam ( het was stampvol).
Ik ben van Eindhoven maar dochterlief studeert in Rotterdam
(quote)
Zeg
geen Zweedse ballen, deze tent is een begrip in Rotterdam ( het was stampvol).Ik ben van Eindhoven maar dochterlief studeert in Rotterdam

0
geplaatst: 23 juli 2022, 10:47 uur
Ha,ha, ik schrok even van die prijzen tot ik mij realiseerde dat het Zweedse kronen zijn

3
Stijn_Slayer
geplaatst: 23 juli 2022, 12:20 uur
Hier ook vega bbq met gegrilde aubergine en een pasta-salade.
3
geplaatst: 23 juli 2022, 13:00 uur
Rudi S schreef:
Ha,ha, ik schrok even van die prijzen tot ik mij realiseerde dat het Zweedse kronen zijn
(quote)
Dan nog blijft Stockholm een stad waar je met groot gemak je Nederlandse weekbudget in één dag erdoorheen kunt jagen

Hier nix nie vega heute - vis en gevogelte

3
geplaatst: 24 juli 2022, 17:21 uur
1. Andijviesla met atjar tjampoer en (in honing, mosterd en ketjap) gekaramelliseerde uien.
2. Wentelteefjes met ketchup -
- dat was alweer lang geleden...
3. Magnum mini.
2. Wentelteefjes met ketchup -
- dat was alweer lang geleden...3. Magnum mini.
2
geplaatst: 25 juli 2022, 17:51 uur
Onderweg naar Pearl Jam in Ziggo Dome, dus net gestopt voor een McDonalds menu. Niet nadenken, gewoon eten!
1
geplaatst: 25 juli 2022, 18:27 uur
Rogyros schreef:
Onderweg naar Pearl Jam in Ziggo Dome, dus net gestopt voor een McDonalds menu. Niet nadenken, gewoon eten!
Een inkoppertje:
Pearl Jam : Real Music = The Big Arches : Real Food
Nevertheless: enjoy

Jambalaya ici!
* denotes required fields.