menu

Overig / Algemeen / Wat eten we vandaag?

zoeken in:
geplaatst:
Kip Jalfrezi

geplaatst:
Gehaktbal (x2), spinazie en aardappelen met jus, bij mijn oma.

geplaatst:
Pasta met tomaat, uitgebakken spek, courgette, parmezaan en een handje chilivlokken voor wat meer pit.

geplaatst:
Witlof met aardappels en een worst. En een Flutschfinger.

geplaatst:
Fathead schreef:
En een Flutschfinger.

Gesundheit.

geplaatst:
GrafGantz schreef:
(quote)

Gesundheit.

Er is zelfs een liedje over gemaakt!
https://m.youtube.com/watch?v=KlglQ_OkvKs

geplaatst:
Pasta met prei, champignons en paprika. Saus was iets te waterig, maar smaak was ok.

geplaatst:
Bloemkool met een kerrie-champignonsaus en wat piepers.

geplaatst:
Bloemkool met kaassaus, karbonades en aardappelpuree, toetje dame blanche .

geplaatst:
Gister raspatat met een picanto, vandaag opgewarmde raspatat met botersla, tomaat en komkommer.

geplaatst:
ZAP! schreef:
Gister raspatat met een picanto, vandaag opgewarmde raspatat met botersla, tomaat en komkommer.
Opgewarmde raspatat. Dat klinkt erg... knapperig.

geplaatst:
Bami, broccoli , ketjap saté ( vega stukjes).

geplaatst:
Rogyros schreef:
Opgewarmde raspatat. Dat klinkt erg... knapperig.
Zuunig as wie bint, zelfs de gewone patatjes warm ik op. De raspatat smaakt dan nog het beste van de twee.

geplaatst:
Gisteren genoten van een risotto met onder meer tomaten en garnalen. En champignons, wat doperwtjes, uitje...

geplaatst:
Prutje met prei, taugé en rode paprika, kip, hoisin saus en eiernoodles. Gaat ook nog een handje katjang pedis door op het eind, voor een pittige cruchy bite.

geplaatst:
Bietjes met aardappelen en een bal gehakt. Wederom bij mijn oma.

geplaatst:
Wegens overschot meer opgewarmde raspatat en botersla met tomaat en komkommer. En als er dan nog wat overblijft gaat het resp. naar de kippen en konijnen, dat beloof ik.

geplaatst:
Rundersteaks, krulfrietjes en een fijne salade.

geplaatst:
Vanavond wederom bloemkool. Het was een erg grote, dus we eten daar twee dagen van. Aardappels erbij, puntpaprika's en waarschijnlijk een stukje kip.

geplaatst:
Humkessoep.

geplaatst:
ZAP! schreef:
Wegens overschot meer opgewarmde raspatat en botersla met tomaat en komkommer. En als er dan nog wat overblijft gaat het resp. naar de kippen en konijnen, dat beloof ik.

Dat is nou pas echt cyclisch eten: het konijn eet wat de mens eet (sla) en de mens eet het konijn - en da's fijn.

"Humkessoep" 'ns kiek'n of wie doar 'n culinarieke slinger oan geev'n könn'n zee Ome Loeks.

geplaatst:
Mjuman schreef:
"Humkessoep" 'ns kiek'n of wie doar 'n culinarieke slinger oan geev'n könn'n zee Ome Loeks.
En ik 't bèdde uut...

geplaatst:
Pastasalade en zo direct gaat alles in de pan om een goulash(soep) bij elkaar te pruttelen.
Later op de avond nog wat wafels met zoetigheid.

geplaatst:
Mjuman schreef:
Misschien met peerdefleisch...?

ZAP! schreef:
Humkessoep.
Culinaire slinger: met Groninger metwors en Drentse (alhoewel, dat is niet zeker, maar Bartje is nooit ver weg met:) bruune boon'n - s(o)uper-interregionaal soepje, want oorspronkelijk is het een Achterhoeks / Twents gerecht.

Genoeg voor twee dagen, lekker makkelijk. Tot maandag.

geplaatst:
Pizza

geplaatst:
Andijviestamppot

geplaatst:
Geroerbakte groenten met rijst en een stuk warme (zelfgebakken) appelcake als toetje.

Aardappels met gekookte herfstlof.

Sushi

Trap hier niet in: Vegan - ah.nl. Ik dacht even snel een potje inferieure sandwichspread te mee te pikken, blijkt later op de bon €3,39 te staan. En dat voor een potje (270g, €12,56 / kilo)) groentensmurrie (met hier en daar een verdwaalde witte boon) die ik zelf ook wel had kunnen maken.

Gast
geplaatst: vandaag om 09:14 uur

geplaatst: vandaag om 09:14 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.