menu

Overig / Algemeen / Wat eten we vandaag?

zoeken in:
ZAP! schreef:
Trap hier niet in: Vegan - ah.nl. Ik dacht even snel een potje inferieure sandwichspread te mee te pikken, blijkt later op de bon €3,39 te staan. En dat voor een potje (270g, €12,56 / kilo)) groentensmurrie (met hier en daar een verdwaalde witte boon) die ik zelf ook wel had kunnen maken.

Boontje komt om z'n loontje zullen we maar zeggen.

Eerlijk is eerlijk, als je - culinair gezien - twee linkerhanden hebt, is AH met de merken die zij voeren ongeveer de laatste waarop je moet vertrouwen.

Enige zelfredzaamheid - evt met hulp inroepen alhier - bij bereiding van spijzen e.d is wel lonend. Ook al ligt vegan mijlenver van mijn comfort zone, zou ik nimmer spullegies uit een potje bij AH als 'safe' en/of duurzaam omarmen.

Heb me ooit vreselijk moeten inhouden toen saus van biologische tomaten uit een glazen pot werd geschonken bij de pasta die ik zou eten. De consistentie, uiterlijk en (naar later bleek) ook de smaak was zo k* dat enige eigen inbreng echt wel lonend was geweest. Dat begint - idd - met biologische tomaten (pomodori) en dan verder kruiden uit eigen tuin.

En groente-spread? Veel mogelijkheden - niet alle vergan: kikkererwten, feta, tahin - zongedroogde tomaten, harissa, kwark; feta, bietjes, tahin; varianten met mango en chilipeper.

Mjuman schreef:
...En groente-spread? Veel mogelijkheden - niet alle vegan: kikkererwten, feta, tahin - zongedroogde tomaten, harissa, kwark; feta, bietjes, tahin; varianten met mango en chilipeper.
De spread die ik zocht, was specifiek voor iemand die kwam eten bedoeld... Zelf vind ik de inferieure merk sandwichspread lekker - en makkelijk.
Ik verzin zelf wel van alles om te maken, maar de praktijk is hier (ik kom dagelijks koken op mijn vaders adres) aardappels met groenten die de moestuin in de aanbieding hebben (en vlees, maar de laatste tijd laat ik dat zelf regelmatig weg) en nog wat andere dingen, zoals natuurlijk snert, humkessoep, patat, afhaal Chinees en zulks. Thuis hou ik het de laatste tijd meestal simpel met een boterham met ham en kaas vanwege weinig zin om nog een tweede keer te gaan koken op een dag / nacht.

Aardappels en boontjes.

Borrelende pasta uit de oven.

Naar de markt geweest zaterdag, en zoals altijd te veel groente en fruit gekocht

Vanavond een hele berg courgette, tomaat en paprika gewokt, met allerhande mediterrane kruiden en knoflook. Was verder nog net ruimte op m'n bord voor wat rösti en een heuse bierburger.

GrafGantz schreef:

en een heuse bierburger.

Die moest ik even googelen

Rudi S schreef:
(quote)

Was voor mij ook nieuw, kwam m'n vrouw mee thuis. Die is bij ons de bierdrinker

Ik heb in Finland ooit een beer burger op. Maar dat is vast niet hetzelfde.

Aardappels met dopper en wortels.

Spaghetti.

Rudi S schreef:
(quote)

Ik ook. Ziet er lekker uit!

Wij zijn op dit moment op vakantie in Engeland (in de buurt van Gloucester). Qua eten zijn we wat ontregeld. Gisteren bijvoorbeeld had ik een full English breakfast als late lunch. 's Avonds (ergens na achten) heb ik niet meer genomen dan een soepje (champignon crème) met een klein stukje stokbrood.

Die Full English heb ik een paar dagen daarvoor ook gegeten. Kun je prima minimaal zes uur op teren. Sowieso de Engelse manier van ontbijten vind ik wel geinig. Hier vlakbij zit een uitstekend bakkertje. Daar kun je een enorme sausage roll kopen. Of een mint lamb pie. Dat was mijn favoriet. Ik dompel me graag onder in de eetcultuur van het land waar ik ben. Ook al is het zo lomp zoals bij de Engelsen. Je hoort mij niet klagen. Ik kan dat best waarderen!

Vandaag of morgen hopen we fish and chips geserveerd in een krant te scoren. Dat is redelijk uit het straatbeeld verdwenen, begreep ik. Anders eten we het gewoon maar uit een bakje.

Tussendoor is het opletten op de groentes. Dus eergisteren een pasta gemaakt met veel prei, paprika en tomaat.

Rogyros schreef:
Tussendoor is het opletten op de groentes. Dus eergisteren een pasta gemaakt met veel prei, paprika en tomaat.

Die Britten serveren toch overal "mashed peas" bij?

Gisteren noedels met courgette, broccoli en sugar snaps, vanavond biefstuk in reepjes met grote stukken champignons, roerbak groenten en rijst uit de rijstkoker.

Macaroni met gehakt en veel uien met een spuit ketchup erover. Ouderwets (lekker).

Jij weet tenminste hoe je Italianen gelukkig maakt

Rudi S schreef:
Veni, vidi, vreten!

Rudi S schreef:

ZAP! schreef:
Veni, vidi, vreten!

Was al op de hoogte wat CMS was, weet nu voortaan wat CSM is - precies datgene wat mij weerhoudt om hier nog regelmatig te posten: culinair sado-masochisme; ergo: veni, vidi, voetsie!

Weet nog heel goed dat er een stel Yankinezen kwam eten - was geneigd te schrijven buffelen - in het restaurant waar ik toen werkte als plongeur. Op een gegeven moment liep een vrouwelijke collega de keuken in met een verzoek - "tafel in de heerenkamer wil graag ketchup" - en dat bij een mooi stukje ree - denk aan De Selvera's.

Er kwam zowat stoom uit de oren van de chef. Vlak daarna dreef men de maitre tot waanzin door om een emmer ijs te vragen bij de Chateau Montrose (2ieme Grand Cru Bordeaux).

Mjuman schreef:
(quote)

(quote)

Was al op de hoogte wat CMS was, weet nu voortaan wat CSM is - precies datgene wat mij weerhoudt om hier nog regelmatig te posten: culinair sado-masochisme; ergo: veni, vidi, voetsie!
Maar niet heus, want je blijft maar terugkomen. Tot de volgende keer!

Een witlofsalade, aangemaakt met een dressing van yoghurt, mayo, olie en knoflook. Met appelazijn en de gebruikelijke banaan, appel en mandarijn plus walnoot. Lekker zomers fris.

Mjuman schreef:
Er kwam zowat stoom uit de oren van de chef. Vlak daarna dreef men de maitre tot waanzin door om een emmer ijs te vragen bij de Chateau Montrose (2ieme Grand Cru Bordeaux).

Als ze maar betalen... Nee, zonder gekheid. Dit is natuurlijk een gotspe. Dat deel ik volledig. Als je naar een chique restaurant gaat, dan moet je ook opgaan in de culinaire schoonheid dat het restaurant te bieden heeft een meegaan met de cultuur/etiquette in dat restaurant.

Maar wat we hier posten is natuurlijk in veel gevallen gewoon wat we dagelijks eten. Dat is makkelijk niet altijd even culinair hoogwaardig.

Zelf vind ik het zeker op vakantie erg leuk om mee te gaan met de gewone man, qua cultuur van dat land/die streek. Het mooiste van vakantie vind ik aanschouwen hoe de gewone man zich beweegt zeg maar. Ik zit daarom graag op een terras.
En daarom eet ik ook graag streetfood en zo in het buitenland. Dat zijn vaak meer lunch dingen. Hier in Engeland dus fish & chips. In Duitsland graag een bratwurst en in Israël (ben ik twee keer geweest, hopelijk volgend jaar voor een derde keer) vind je op elke hoek een shoarma/falafel zaak. Nou, dat glijdt prima naar binnen!! Streetfood in Thailand zal ik dan waarschijnlijk enorm kunnen waarderen, maar daar ben ik nog nooit geweest. In Frankrijk heb ik wel eens na het uitgaan een behoorlijk stuk stokbrood met lange knakworsten erin - en de baguette verder opgevuld met patat (echt waar) - genuttigd. Heerlijk!

Ik genoot in Israël overigens ook heel erg van een waar sabbatsmaal. We waren uitgenodigd bij familie van familie van een vriend en daar kregen we zeven fantastische gangen voorgeschoteld. De Israëlische keuken in optima forma. Dan is het geweldig om de culinaire finesses van het land mee te maken. Met geweldige wijnen (zonder ijs). Een dan is lang tafelen ook echt een feest. Van ongeveer 21.30u tot zo'n 0.30u was het een en al fantastisch. Heerlijk en gezellig. Daarna een stuk wandelen en slapen. De volgende dag gingen we weer verder. Die avond daarna? Broodje falafel.

Deze gewone man eet vanmiddag boterhammen met charcuterie en soep.

Er zijn trouwens een aantal Randy Marsh'en aanwezig hier:

https://www.southparkstudios.com/video-clips/sth746/south-park-isn-t-that-hot

Rogyros schreef:
Nou, dat glijdt prima naar binnen!!

https://media3.giphy.com/media/IjJ8FVe4HVk66yvlV2/giphy.gif

ZAP! schreef:
(quote)
Maar niet heus, want je blijft maar terugkomen. Tot de volgende keer!

Mju heeft last van FSM: Forum Sado-Masochisme

ZAP! schreef:
Macaroni met gehakt en veel uien met een spuit ketchup erover. Ouderwets (lekker).

Fok, ik wil dit. Zo hard.

Aardappels met sla oma-stijl.

Krulfrietjes met stoofvlees uit eigen keuken en gegrilde paprika's.

Mjuman schreef:

Ik maak me nu al zorgen of ik komende winter de energierekening nog kan betalen, en jij vraagt je met grote verbazing af waarom niet iedereen massaal zeebaars met pancetta staat te bereiden op een gemiddelde dinsdagavond. Wel goed om te zien dat je je prioriteiten op orde hebt, of iets van die strekking.

gisteren lasagne

vandaag ovenfriet, sperziebonen, spinazie kaas rondo

Rudi S schreef:
Krulfrietjes met stoofvlees uit eigen keuken en gegrilde paprika's.

Dat heb ik ook! Een eigen keuken...

GrafGantz schreef:
(quote)

Dat heb ik ook! Een eigen keuken...

Oh, wij hebben blijkbaar meer gemeen dan je op het eerste gezicht zou denken.

Gast
geplaatst: vandaag om 09:52 uur

geplaatst: vandaag om 09:52 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.