Overig / Algemeen / Wat eten we vandaag?
zoeken in:
0
Mssr Renard
geplaatst: 21 augustus 2022, 07:50 uur
Stijn_Slayer schreef:
Ik ben in Noorwegen dus de laatste week en waarschijnlijk ook de komende halve week vis, aardappels en groenten. Lekker, maar de variatie qua eten mag wel wat hoger en amper vega hier. De aspergesoep en artisjokkensoep vond ik het lekkerst.
Ik ben in Noorwegen dus de laatste week en waarschijnlijk ook de komende halve week vis, aardappels en groenten. Lekker, maar de variatie qua eten mag wel wat hoger en amper vega hier. De aspergesoep en artisjokkensoep vond ik het lekkerst.
Dat merkte we in Denemarken ook. Echte 'vlees'-landen dus nog. Jammer.
4
Mssr Renard
geplaatst: 21 augustus 2022, 13:05 uur
Vanavond vegan pannenkoeken met oa vegan kaas en banaan
5
geplaatst: 21 augustus 2022, 16:18 uur
Aardappels met spinazie. Zo'n simpele groente, maar o zo lekker.
3
geplaatst: 21 augustus 2022, 19:19 uur
Net thuis van vakantie en wat had onze middelste zoon gekocht ? Sushi van bij de Chinees. En toch, gewoon weer even iets met rijst. Heerlijk !
0
geplaatst: 21 augustus 2022, 19:30 uur
Stijn_Slayer schreef:
Ik heb er geen ervaring mee, maar met Google is van alles te vinden, voorbeeldje: Find Vegan Options in Oslo (176).Ik ben in Noorwegen dus de laatste week en waarschijnlijk ook de komende halve week vis, aardappels en groenten. Lekker, maar de variatie qua eten mag wel wat hoger en amper vega hier. De aspergesoep en artisjokkensoep vond ik het lekkerst.
Mssr Renard schreef:
Dat merkte we in Denemarken ook. Echte 'vlees'-landen dus nog. Jammer.
Ook even Googlen, er moet toch zat te vinden zijn? Voorbeeldje: Vegan & Vegetarian Restaurants in Denmark.Dat merkte we in Denemarken ook. Echte 'vlees'-landen dus nog. Jammer.
1
Mssr Renard
geplaatst: 21 augustus 2022, 20:15 uur
ZAP! schreef:
(quote)
Ik heb er geen ervaring mee, maar met Google is van alles te vinden, voorbeeldje: Find Vegan Options in Oslo (176).(quote)
Ook even Googlen, er moet toch zat te vinden zijn? Voorbeeldje: Vegan & Vegetarian Restaurants in Denmark. Zo gemakkelijk gaat dat niet als je van adres naar adres loopt, en geloof me, in sommige plaatsjes zijn er echt weinig mogelijkheden. Overigens geldt hetzelfde voor Duitsland en Nederland.
De plek waar we twee nachten sliepen (Broager) lieten (dankzij ons) iedereen glutenvrij en veganistisch eten. Iets anders kookten ze niet. Dat was wel erg tof.
Edit: wel een leukd site, die van happy cow.
1
geplaatst: 21 augustus 2022, 20:20 uur
Mssr Renard schreef:
Zo gemakkelijk gaat dat niet als je van adres naar adres loopt, en geloof me, in sommige plaatsjes zijn er echt weinig mogelijkheden. Overigens geldt hetzelfde voor Duitsland en Nederland.
Ik neem het van je aan. Het kwam me alleen vreemd voor anno post-medio 2022... Ik ben verder ook geen buiten-de-deur-eter, maar dat was al bekend.Zo gemakkelijk gaat dat niet als je van adres naar adres loopt, en geloof me, in sommige plaatsjes zijn er echt weinig mogelijkheden. Overigens geldt hetzelfde voor Duitsland en Nederland.
0
Mssr Renard
geplaatst: 21 augustus 2022, 20:37 uur
ZAP! schreef:
(quote)
Ik neem het van je aan. Het kwam me alleen vreemd voor anno post-medio 2022... Ik ben verder ook geen buiten-de-deur-eter, maar dat was al bekend. En ik google niet. hahaha. Ik 'probeer' het met Ecosia, maar dat is wel even iets totaal anders.
Wat wij doen, is vooruit mailen/bellen en bespreken. Masr soms ben je op jezelc aangewezen en moet je zelf wat zoeken, en dat is in heel kleine plaatsjes best moeilijk.
1
Stijn_Slayer
geplaatst: 21 augustus 2022, 21:39 uur
Oslo en Noorwegen zijn nog wel twee verschillende dingen.
In Nederland struikel je over de vegatentjes en heeft ieder restaurant en hotel in ieder geval wel één of twee vega-opties. Hier zie je dat niet. Een platenzaak vinden is hier trouwens ook niet makkelijk. Achteraf gegoogled en ze blijken veelal buiten het centrum te zitten. Roaming is hier nml. onwijs duur, dus dat googlen laat je buiten het hotel wel.
Wat ook opvalt: nergens zonnepanelen. Misschien omdat de infrastructuur van het energienet er niet naar is of vanwege de oliemaatschappij. Ik had verwacht dat Noorwegen wel voorop zou lopen, maar Nederland is echt veel verder in duurzaamheidsbewustzijn.
Maar verder echt een geweldig land!
In Nederland struikel je over de vegatentjes en heeft ieder restaurant en hotel in ieder geval wel één of twee vega-opties. Hier zie je dat niet. Een platenzaak vinden is hier trouwens ook niet makkelijk. Achteraf gegoogled en ze blijken veelal buiten het centrum te zitten. Roaming is hier nml. onwijs duur, dus dat googlen laat je buiten het hotel wel.
Wat ook opvalt: nergens zonnepanelen. Misschien omdat de infrastructuur van het energienet er niet naar is of vanwege de oliemaatschappij. Ik had verwacht dat Noorwegen wel voorop zou lopen, maar Nederland is echt veel verder in duurzaamheidsbewustzijn.
Maar verder echt een geweldig land!
0
geplaatst: 22 augustus 2022, 00:21 uur
Stijn_Slayer schreef:
Wat ook opvalt: nergens zonnepanelen.
De zon schijnt daar zomers wel langer, echt hoog komt ie toch niet. Ik denk dat zich dat vertaalt in rendement. Windenergie en waterkracht worden wel flink ingezet.Wat ook opvalt: nergens zonnepanelen.
De verkoop van nieuwe auto's op fossiele brandstof is per 2025 in Noorwegen niet langer mogelijk. Dat wijst toch op enig duurzaamheidsbewustzijn. Maar ook op andere gebieden is er daar relevante ontwikkeling.
4
geplaatst: 22 augustus 2022, 00:31 uur
Vandaag vlees noch vis, want de pot schafte pastinaak-aardappelpuree met gesneden rucola en geitenkaas.
4
geplaatst: 22 augustus 2022, 18:47 uur
Goed knapperig aangebakken rösti (met heel veel groentjes) en zelfgemaakte KFC.
4
geplaatst: 22 augustus 2022, 19:16 uur
Aardappels met sla oma-stijl (GrafGantz hou je je een beetje in? Hoe is 't nu met je oma trouwens?) en plakjes gekookt ei. Nu al drie maaltijden het draadjesvlees overgeslagen. Mijn bijdrage aan een beter milieu en een dikkere portemonnee... die dan eind dit jaar leeg getrokken kan worden door mijn energieleverancier.
3
geplaatst: 22 augustus 2022, 20:40 uur
Pasta met een heerlijke champignonroomsaus, met spinazie, uitje, champignons, preitje, doperwten en een mooi stukje spek (waarvan ik dan weer kleinere stukjes heb gemaakt
)
)
1
geplaatst: 22 augustus 2022, 21:03 uur
Rogyros schreef:
Pasta met een heerlijke champignonroomsaus, met spinazie, uitje, champignons, preitje, doperwten en een mooi stukje spek (waarvan ik dan weer kleinere stukjes heb gemaakt
)
) 
honger ! Nu !
1
geplaatst: 22 augustus 2022, 22:39 uur
ZAP! schreef:
Aardappels met sla oma-stijl (GrafGantz hou je je een beetje in? Hoe is 't nu met je oma trouwens?)
Aardappels met sla oma-stijl (GrafGantz hou je je een beetje in? Hoe is 't nu met je oma trouwens?)
Dood.
5
Mssr Renard
geplaatst: 23 augustus 2022, 16:04 uur
Vanmiddag een lunch met het team (een kikkererwten/hummus/spinazie-burrito).
Vanavond haal ik Röti in Oost.... Dat wordt vanavond smüllen!
3
geplaatst: 23 augustus 2022, 16:18 uur
Mijn vader gaat koken. Vorige week heb ik stokbonen uit zijn moestuin bereid, en die waren eigenlijk niet te eten. Hij heeft er gigantisch veel, dus nu spant het erom: smaken ze nu wel goed en heb ik het niet goed gedaan (geloof ik niets van)? Of smaken ze nog steeds niet en moet de hele berg op de composthoop? Ook niet te hopen...
Wordt vervolgd.
Wordt vervolgd.
2
geplaatst: 23 augustus 2022, 16:28 uur
Mssr Renard schreef:
De vraag is nu of dat Surinaamse Rösti is, of Zweedse Roti

5
geplaatst: 23 augustus 2022, 16:36 uur
Vanavond uiteten n.a.v. Mevr Poles' verjaardag. Helaas is ons favoriete Italiaanse restaurant gesloten vandaag, en dus wordt het Indisch.
4
geplaatst: 23 augustus 2022, 16:39 uur
macaroni, courgette, paddestoelen, prei, nepspekjes, roomkaas, beetje gorgonzola.
1
Mssr Renard
geplaatst: 23 augustus 2022, 16:59 uur
Dat was een metal-umlaut, omdat dat mag als je de hele dag metöl luistert.
* denotes required fields.