Overig / Algemeen / Wat eten we vandaag?
zoeken in:
3
geplaatst: 23 augustus 2022, 17:15 uur
Vanavond komt jongste zoon eten (2 maanden niet gezien) met een vriend (die komen van het strand genieten). Beide mannen zijn rond de 2 meter dus er gaan 2 grote pizza’s de oven in. Vrouwlief zit met middelste zoon in Antwerpen en gaan bij de Mac langs. Ik neem een simpele salade want ik wil toch weer binnenkort eens als een jonge God over het strand huppelen ipv als een aangespoelde Freya aan de kustlijn.
3
geplaatst: 23 augustus 2022, 17:33 uur
Ere wie ere toekomt, mijn vader heeft de bonen beter bereid. In het vervolg dus langer laten koken of op een hoger vuur... Ter verdediging heb ik deze bonen altijd zo klaargemaakt en dit tot volle tevredenheid.
1
geplaatst: 23 augustus 2022, 17:57 uur
Die is geweldig ja, daardoor ben ik gefascineerd geraakt door ramen.
1
geplaatst: 23 augustus 2022, 18:02 uur
Ik mag hem nu niet kijken want ik zit in 1998. Maar ik voeg hem toe aan de steeds langer wordende lijst met films die ik heb gemist

4
geplaatst: 24 augustus 2022, 17:35 uur
Ik ga uit eten ergens in Vlissingen. Mijn moeke heeft haar ‘gezin’ uitgenodigd. Tsja, ik ben een sucker voor spareribs.
5
geplaatst: 24 augustus 2022, 17:45 uur
Uit eten aan de Zeeuwse kust: Zeewolf met zeewierpesto, wakame en gekarameliseerde citroen.
0
geplaatst: 24 augustus 2022, 17:51 uur
GrafGantz schreef:
Uit eten aan de Zeeuwse kust: Zeewolf met zeewierpesto, wakame en gekarameliseerde citroen.
Waar ? Lijkt mij erg lekker ! En als Zeeuw ben ik best wel benieuwd waar.
1
geplaatst: 24 augustus 2022, 18:35 uur
ZAP! schreef:
Twee frikandellen speciaal op een bruine boterham met sla.
Jij bent wel van de sla, hè? Twee frikandellen speciaal op een bruine boterham met sla.

4
geplaatst: 24 augustus 2022, 18:41 uur
Gisteren risotto (met visbouillon) met spinazie en gerookte zalm gegeten (met een uitje, doperwten, champignons, preitje en Parmezaanse kaas). Vandaag ga ik wederom aan de risotto. Maar dan bereid in groentebouillon met cherry tomaatjes en garnalen. En met champignons, uitje, scheutje witte wijn.
Ter vergelijk.
Ter vergelijk.
4
Mssr Renard
geplaatst: 24 augustus 2022, 18:43 uur
Een soort groente fritatta ofzoiets uit de oven...
2
geplaatst: 24 augustus 2022, 19:19 uur
Niet zoals GrafGantz, maar ja, ik ben van de sla. Jij bent van de risotto?
1
geplaatst: 24 augustus 2022, 20:44 uur
Welkom bij Bar-petit Restaurant 't Oliegeultje in Burghsluis
Balancerend in de haven van Burghsluis, met uitzicht op de Oosterschelde van de Stormvloedkering tot de Zeelandbrug. Was zowel begin- als eindpunt van een dagje fietsen over de kop van Schouwen.
1
geplaatst: 25 augustus 2022, 02:24 uur
Dat heb ik nou nog nooit gegeten, risotto. Wel vanille rijstdesserts...
4
geplaatst: 25 augustus 2022, 15:52 uur
Spaghetti aglio olio e peperoncino en Pollo alla cacciatora
Vrij vertaald: spaghetti met knoflook en peper en Toscaanse jagerskip.
Klein verhaaltje: we waren ooit met z’n tweetjes in Rome en geen cent te makken. Goedkoop hotel in een achterbuurt, Ryan Air (staplaatsen bijna) en alles wandelend. We wilden eten maar hadden maar zo’n 12 euro voor het eten. Zijstraatje in, voor die 12 munten konden we spaghetti aglio olio e peperoncino met een glas wijn nemen. Ik weet het nog: hemels en ik ben het nooit meer vergeten. Die smaak…
En ooit waren we in Toscane lopend door de weilanden en… nee, gelul, die jagerskip heb ik gewoon gepikt van een website. Kip gestoofd in rode wijn met groentjes, knoflook, tomatensaus en wat rozemarijn. Staat nu te sudderen in de oven. Ruikt goed !
Vrij vertaald: spaghetti met knoflook en peper en Toscaanse jagerskip.
Klein verhaaltje: we waren ooit met z’n tweetjes in Rome en geen cent te makken. Goedkoop hotel in een achterbuurt, Ryan Air (staplaatsen bijna) en alles wandelend. We wilden eten maar hadden maar zo’n 12 euro voor het eten. Zijstraatje in, voor die 12 munten konden we spaghetti aglio olio e peperoncino met een glas wijn nemen. Ik weet het nog: hemels en ik ben het nooit meer vergeten. Die smaak…
En ooit waren we in Toscane lopend door de weilanden en… nee, gelul, die jagerskip heb ik gewoon gepikt van een website. Kip gestoofd in rode wijn met groentjes, knoflook, tomatensaus en wat rozemarijn. Staat nu te sudderen in de oven. Ruikt goed !
3
geplaatst: 25 augustus 2022, 17:58 uur
Als lunch heb ik samen met een collega een döner menu verorberd. Dat was prima, maar de pens is nog wel een beetje vol. Zo meteen daarom slechts een tomatensalade.
2
geplaatst: 25 augustus 2022, 18:00 uur
meneer schreef:
Mijn risotto van gisteren heb ik ook verrijkt met peperoncino olie. Maakt het geheel iets meer spicy.
De rest van je verhaal:

4
geplaatst: 25 augustus 2022, 18:12 uur
Salade met tomaat, komkommer, mozzarella, avocado, spek en pijnboompitten.
* denotes required fields.