MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Wat eten we vandaag?

zoeken in:
Dadelijk de voorbereiding voor ‘gevuld stokbrood’. Dat recept heb ik zo’n 30 jaar geleden leren kennen op de Gentse Feesten (als je eens niks te doen hebt begin van de zomer, gaan !). Ik zag toen plots een enorme koekenpan met daarin allerlei verschillende gescheiden ingrediënten zoals uien, paprika’s, champignons en vlees. Dan kreeg je een uitgehold stuk stokbrood met alles van de pan (niet echt alles natuurlijk maar je snapt me wel) erin met een heerlijke plens looksaus erover heen gegoten. Dat etende en wegspoelende met een goed glas Belgisch Bier deed mij beseffen op z’n Zeeuws: Mokokè. Oftewel, dat moet ik ook hebben.

Dus dat eten we nu al 30 jaar. Vanavond dus weer. Kleine tip: het brood wat je uit het stokbrood hebt gehaald kneden tot meelbollen die je besmeert met honing of Nutella of pindakaas.

meneer schreef:

Gentse Feesten

Ha,ha, daar ben ik ook jaren lang naar toe geweest, gingen wij ook maar in het klooster schaken.

Klinkt goed meneer, ik krijg er meteen een idee bij: die uitgeholde broodjes in de bakpan doen, de vulling erin en dan wat geklutst ei met geraspte kaas erover...

Ach ja, de Gentse Feesten. Memorabele herinneringen. De bard van de stad zijn optreden en alle stropkendragers meezingend met de stadsliederen. Stomdronken door de nacht uren zoekende naar onze logeerplek. Veel, heel veel bier en nog eentje. Maar altijd etend bij Het Spareribs restaurant van Gent (waar er toen nog maar eentje van was). Amadeus in Patershol. À volonté. De beste gemarineerde ribbetjes op een houten plank met gepofte aardappels vol knoflookboter en chocomousse als toetje.

Je hebt nu wel Amadeus restaurants in heel België maar daar in Patershol zit de moedertent. We gaan nog altijd 2 keer per jaar.

Ik moet weer eens naar de Gentse Feesten maar mijn leeftijd hè..

En dat klooster waar Rudi S het over had. Als ik het goed heb die midden in het centrum waar, als de abdijpoort achter je dichtvalt, alle rust plots over je heen komt.. Een prachtig requiem om een zotte avond mee af te sluiten.

Wraps met zalm , Philadelphia, sla en tomaat.
Er is ook nog kipfilet en knoflooksaus.

Er was zelfs net genoeg spaghetti voor drie dagen... wel met gebakken eitjes erbij.

Stijn_Slayer schreef:
Bietentartaar met rode bieten uit de eigen tuin, snoepaugurkjes, appel en walnoten. Avocado vergeten, maar het zal zonder ook wel lukken.

Moet je zalmtartaar met avocado eens proberen. Heerlijk.
In volgend recept durf ik wel eens de gerookte zalm weglaten: Tartaar van rauwe en gerookte zalm met avocado en komkommer | Dagelijkse kost - dagelijksekost.een.be

Vorige maand bij het uit eten een tonijntartaar gehad als voorgerecht.

Dim
Gebakken spekjes, champignons, courgette, tomaat, sperzieboontjes. Rijst erbij.

Vanavond risotto met makreel, spinazie en citroen.

Stokbrood met saté babi en komkommer. Choco / slagroom toetje na.

Fish dicks, verse wortelen en frites.

Pastasalade

GrafGantz is a gay fish.

Ik kijk eigenlijk nooit south park.

trebremmit schreef:
Ik kijk eigenlijk nooit south park.
Ik ook niet meer, maar 'vroeger' wel...

Tortilla's met bonen, gehakt, champignons en groene paprika.

Noedels met roerbak zoet zuur.

Eigen gemaakte nasi. Truc is om in de net kokende rijst djeruk perut blaadjes te gooien. Geeft een heerlijk verfrissende smaak aan de rijst.

Stokbrood met gebakken eieren, gesmolten kaas, komkommer en satésaus.

Beef Shanghai

ZAP! schreef:
Stokbrood met gebakken eieren, gesmolten kaas, komkommer en satésaus.

heb jij in al je gerechten eieren ?

Vanavond niet veel. Buikgriep en ik had vannacht een intense relatie met de wc pot die ik maar niet kon loslaten. Wordt dus een bouillonnetje, beschuitje en wat paracetamol om het af te maken.

Rijst, kip ( filet) piri piri en sperziebonen.

meneer schreef:
Vanavond niet veel. Buikgriep en ik had vannacht een intense relatie met de wc pot die ik maar niet kon loslaten. Wordt dus een bouillonnetje, beschuitje en wat paracetamol om het af te maken.

Beterschap!

Hier pitabroodjes vega shoarma met tzatziki en salade

Gisteren andijviestamppot met een lamskoteletje.
Vandaag kip siam.

meneer schreef:
Je kunt het aardig kleurrijk vertellen!

Beterschap!

meneer schreef:

Vanavond niet veel. Buikgriep en ik had vannacht een intense relatie met de wc pot die ik maar niet kon loslaten.

Volgende keer toch maar weer gewoon nasi van restaurant de lange Muur kopen

Beterschap.

Vanavond uit eten bij Miyagi & Jones.

Gast
geplaatst: vandaag om 20:16 uur

geplaatst: vandaag om 20:16 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.