MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Wat eten we vandaag?

zoeken in:

Rudi S schreef:
Volgende keer toch maar weer gewoon nasi van restaurant de lange Muur kopen

En toch intrigeert deze zin mij. Ik woon 400 meter van dit restaurant af. Wat weet jij wat ik niet weet ? Zeer goed afhaalrestaurant trouwens !

Trouwens, weer langzaam aan het opknappen. Twee kilo afgevallen. Vanavond nog wat rozemarijn krekkers, een paar glazen water, wat fruit en misschien wel een plakje kaas !

meneer schreef:
Twee kilo afgevallen.

Heeft blijkbaar niet alleen maar nadelen, buikgriep

Hier vanavond verse sperziebonen, Duitse biefstuk en rösti rostelli.

meneer schreef:

En toch intrigeert deze zin mij. Ik woon 400 meter van dit restaurant af. Wat weet jij wat ik niet weet ?

De lange Muur wordt vaker gebruikt , waarschijnlijk omdat er buiten Peking ook zo'n muur ls,was ook maar een wilde gok.
Hier bami , eitje, spareribs en komkommersalade (niet van de Muur maar uit eigen keuken ).

Vegan zuurkoolovenschotel.

Rudi S schreef:
De lange Muur wordt vaker gebruikt , waarschijnlijk omdat er buiten Peking ook zo'n muur ls,was ook maar een wilde gok.

hoe cliché kan je het hebben.

‘Bami, eitjes, spareribs en komkommersalade. Die combinatie kende ik nog niet.

meneer schreef:

‘Bami, eitjes, spareribs en komkommersalade. Die combinatie kende ik nog niet.

Ach soms moet je gewoon een keertje onverschrokken zijn

spekbonen, nieuwe aardappeltjes gekookt met een beetje boter peper zout, stukje gemarineerde zalm uit de pan

dix
Mosselen. Verveelt nooit.

Pannenkoeken en een schnitzel. Vrouwlief bakt ze vanavond.

Spaghetti bolognese.

Soledad
dix schreef:
Mosselen. Verveelt nooit.

De laatste keer dat ze zelf had gemaakt ben ik er doodziek van geworden….. dan ben je weer voor even genezen. Maar inmiddels zou ik er wel weer eentje lusten

dix
meneer schreef:
Pannenkoeken en een schnitzel.

Geen erwtensoep erbij?

dix schreef:
Geen erwtensoep erbij?

Na twee dagen boven de wc pot hangen ? Nee, niet echt. Iets met associaties enzo..

Maar zodra de eerste herfststorm Walcheren zal gaan teisteren sta ik het in de keuken te maken. Kan niet wachten !

Stijn_Slayer
Mexicaanse bonenschotel met bulgur. Met verse druiven ('geleend' uit de tuin van pa) als toetje.

Vanavond spaghettini die ik dan moest koken in water waarin dan citroensap , tomaatjes, zeezout, peper en olijfolie moest doen. Daarna vele bladeren spinazie erdoorheen en afronden met geraspte parmezaan. Beetje gebakken prosciutto erbij en smullen maar.

Vrijdag naar de Griek met het gehele gezin. Nu al zin en trek in.

Gisteren heerlijk gebarbecued. Met een mooi honing-mosterd kippetje, Grieks gekruid kalfslapje en lamskoteletje met een Thaise twist.

Genoeg vlees (en wijn en whisky) voor de rest van de week. Daarom vandaag een vegetarisch avontuurtje; champignons risotto. Met tomaatjes erbij.

Shoarma, rijst, Turks brood , ijsbergsalade, tomaat en verse knoflooksaus.

Geroerbakte spitskool met kerrie, aardappeltjes, oosterse vegaschnitzel

Pasta carbonara.

Frietje met wat snacks en tomaatjes.

Ik mag graag zelf uren in de keuken staan om een Indonesische rijsttafel te maken maar we hebben, helaas, een Indo Toko Mampir in Vlissingen die wordt gerund door twee jonge Indonesiërs die echt de meest beste vingerlikkende gerechten maken.

Daar hebben we vanmiddag 4 gerechtjes gehaald en die gaan dan in de oven en alleen die geuren al… Als we het op tafel zetten wordt het stil (vanavond ook dus) en klinken er wat orgastische kreunen. Puur smaak genot.

Rendang Daging Sapi / Ajam Ketjap / Tempeh / Sajoer Lodeh (ze hebben nog veel meer keuzes) en in alle gerechten zitten de Indonesische kruiden zo diep dat het echt een beleving is. Men komt van heinde en verre om hier eten te halen.

dix
Na een casting van een week of drie en een fotoshoot van een krap uurtje, ben ik nu met mijn model op Schiphol. De bestemming is Seoul dus aankomende week eet ik Koreaans. Vijf dagen hond in de pot dus.

Gehaktballen, puree en gemengde groenten.

Rijst , kroepoek, ajam ketjap en sajoer boontjes, ons Indonesisch kruidenrekje maar eens geleegd.

Lasagna

Die Rudi S ! Die eet wel elke dag !

Wij gaan vanavond bbq-en. Ik vermoed (en hoop) de laatste keer deze zomer ! En mijn moeder komt ook. Die is 83 en wilde dat nog eens een keer graag doen. Tsja, wie zijn wij dan..

meneer schreef:
Die Rudi S ! Die eet wel elke dag !

It’s a dirty job, but someone has to do it

Gast
geplaatst: vandaag om 22:00 uur

geplaatst: vandaag om 22:00 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.