menu

Overig / Algemeen / Wat eten we vandaag?

zoeken in:
avatar van GrafGantz
Rudi S schreef:
(quote)


It’s a dirty job, but someone has to do it


Al eens met mes en vork geprobeerd?

avatar van Barney Rubble
Pasta Carbonara

avatar van Rudi S
Gisteren spinazie , aardappelpuree en vega schnitzel ( Vales).
Vandaag spareribs, bami en een tomatensalade.

avatar van ZAP!
Aardappels met gekookte herfstlof.
Morgen aardappels met doppers en wortels.

avatar van Rogyros
Gisteren Kip Siam. Vandaag is nog een verrassing.

Afgelopen weken had ik het zo druk dat ik niet toekwam aan mijn dagelijkse portie MuMe. Een noodgedwongen dieet, zeg maar, wat je overigens niet van afvalt. Jammer...
Hopelijk wordt het de komende weken weer wat normaler qua avond- en dagbesteding en heb ik voor deze hobby weer wat meer tijd!

avatar van Rudi S
Gisteren een noodlesoepje verzonnen , vandaag burrtito's

avatar van Rogyros
Vanavond weer huisfavoriet gebakken spaghetti met spinazie.

avatar van ZAP!
Bladerdeeg pizza met spek en ui en extra cheese en plakken tomaat.

avatar van meneer
Eigen gesneden en gefrituurde frietjes, sticky chicken uit de oven en ik zou echt niet weten welke groentjes ik er bij moet maken. Meestal wordt die niet gegeten.

avatar van ZAP!
En dit is 'm geworden:
https://i.ibb.co/ykKv5KQ/pizza-crop.jpg

Goed bevallen, dat ga ik maar es vaker doen.

avatar van Rudi S
Een zuurkoolschotel, gaat lekker de hele middag staan pruttelen.
Sauvignon blanc er in en er naast

avatar van ZAP!
Gebakken krielaardappeltjes met sla (oma-stijl, niet aan GrafGantz vertellen).

avatar van ZAP!
Rudi S schreef:
Een zuurkoolschotel, gaat lekker de hele middag staan pruttelen.
Ben wel benieuwd wat hier allemaal in gaat...? Eigen receptuur?

avatar van Rudi S
ZAP! schreef:
(quote)
Ben wel benieuwd wat hier allemaal in gaat...? Eigen receptuur?


Braadworstjes, ui, knoflook, laurier, zuurkoolspek, casselerrib, wijn, bouillon en gekookte aardapoels erbij.

avatar van ZAP!
Rudi S schreef:
Braadworstjes, ui, knoflook, laurier, zuurkoolspek, casselerrib, wijn, bouillon en gekookte aardappels erbij.
Klinkt goed. Ik wil zelf nog een keer zuurkool bakken (wel eerst koken) met stukken paprika en ui, met shoarmavlees en dan tussen een broodje à la een hotdog - maar dit voornemen is al vrij oud...

avatar van Rogyros
Vandaag een zeer uitgebreide lunch op het werk gehad. Eens in de maand komen we op kantoor bij elkaar waar we dan een onderwerp (of meerdere) uitdiepen. Een van de onderwerpen van vandaag was de nieuwe CAO voor Rijksambtenaren. U begrijpt wel dat dat heel interessant was! De presentatie over dit onderwerp was namelijk n mijn handen.
Er was aansluitend een uitgebreide lunch, en van al dat harde werken in de ochtend (ahum) had ik best honger gekregen. De lunch bestond uit heerlijk belegde broodjes, waarbij het leek alsof men uitging van twee groepen i.p.v. eentje.

Ik zit nu nog steeds vol. De verzadiging heeft mij nog steeds niet losgelaten.

Dus ik heb mijn vrouw maar gebeld en voorgesteld dat de avondmaaltijd (sperziebonen, gebakken aardappeltjes en vast iets van een stukje vlees) aan mijn neus voorbij gaat. Ik denk dat ik straks een groentesoepje (van Unox waarschijnlijk) zal nuttigen. Spannender gaat het niet worden denk ik.

avatar van Rudi S
Bobotie

avatar van ZAP!
Aardappels met andijvie.

avatar van GrafGantz
Gisteren: aardappelpartjes met rode schil en verse sperziebonen uit de wok. Plus beenham honing-mosterd.

Vandaag simpele pasta met tomaat, kaas, kruiden en gehakt.

avatar van Rudi S
Frietje hete kip.

avatar van Rogyros
Een bakje uit de vriezer van iets dat ik al eerder gemaakt heb, maar waarvan ik voldoende over had voor nog een keertje. Volgens mij Kip Siam. Weinig tijd vandaag, dus dit lossen we dan zo op. Werkt prima!

avatar van meneer
Tom Kha Kai soep uit een doosje met noodles en een kaas soufflé. Vooral de kaas dinges was erg lekker ! De soep zat teveel water in. Wel veel groentjes. Ik heb nog steeds honger trouwens.

avatar van ZAP!
Gevulde kippensoep.

avatar van Rogyros
Het wordt tijd om de diepvries te ontdooien. Dus mijn vrouw bedacht dat we vandaag wel konden gourmetten. Met schoonouders. Wordt ongetwijfeld heel gezellig! En genoeg te vreten!!

avatar van Rudi S
Broccoli (roerbak), babi ketjap, rijst en loempia's

avatar van GrafGantz
Rogyros schreef:
Het wordt tijd om de diepvries te ontdooien. Dus mijn vrouw bedacht dat we vandaag wel konden gourmetten. Met schoonouders. Wordt ongetwijfeld heel gezellig! En genoeg te vreten!!


Jullie hebben thuis een hele vriezer vol met minuscule stukjes vlees?

avatar van meneer
Pannekoeken met alle zoete troep die we hebben: honing, stroop, karamel stroop, basterdsuiker, gewone suiker, bébogeen en spek en kaas.

avatar van Rogyros
GrafGantz schreef:
(quote)


Jullie hebben thuis een hele vriezer vol met minuscule stukjes vlees?
Zoiets. Of nee, we bleken een goed snijmes te hebben!!

avatar van GrafGantz
Varkenssaucijs, broccoli en zoete aardappel.

avatar van Rudi S
Nasi, rendang en atjar Ketimoen.

Gast
geplaatst: vandaag om 15:15 uur

geplaatst: vandaag om 15:15 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.