MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Wat eten we vandaag?

zoeken in:
Tidalwave
Rollade, kreukelfrites en appelmoes.

Stoofvlees met gebakken aardappelen en een salade.

Vanavond een vegetarische macaroni met champignonsaus (met champignons, uitje, zelf gehakte spinazie, doperwtjes en een paprikaatje).

Morgen bij schoonouders gourmetten.

Overmorgen met mijn broertje, zus en zwager koken. Vooraf een zalmtartaar. Als hoofd een runderlenderollade uit de oven met gecrushte pistache nootjes eroverheen en pompen blokjes eromheen, krieltjes met citroen en olijven uit de oven, gestoomde venkel en groene asperges met pecorino en pancetta.
Toetje weet ik niet, dat is het domein van mijn zwagerin. En niet mijn kopje thee.

Vanmiddag een kleine lunchramen. Vanavond uit eten met familie.

Geen flauw idee. Ga vanmiddag/vanavond ergens op bezoek en kom er wel achter wat ik voorgeschoteld krijg.

Tidalwave
Kerstdiner thuis. Niet te lang om te bereiden, niet te lang aan tafel zitten, na afloop afruimen, in de vaatwisser de hele mik, nadien op de bank genieten dat we (aka 'ik') dit weer achter de rug hebben om vervolgens weer met koptelefoon op muziek te luisteren en af en toe op MuMe te surfen...

Eergisteren voor twee dagen gekookt, dus restjes. Aardappel/bieten/ei/augurksalade aangevuld met kerstchips enzo. Gisteren gegeten met familie (helft afwezig wegens corona). Morgen met schoonfamilie (menu nog onbekend).

Gisteren pasteitjes met kalfsragout, rosbief, aardappelgratin en haricots verts met beenham.
Daarna nog voor sommige chocomouse.
Shiraz wijntje erbij.

Vandaag een rijsttafel.

Gisteren:

Vooraf: witlofblad gevuld met hollandsche garnalencocktail met wat paling.
Daarna: soepje van knolselderij en aardappel met paprika en knoflook
Hoofd: 3 soorten vlees uit de oven: porchetta van buikspek, rollade met honing/tijm en een beenhammetje. Daarbij rosevalaardappeltjes, puree, gegratineerde spruitjes met bacon, stoofpeertjes en rode kool met gegrilde appelschijven.
Na: ijs en flensjes met warme kersen, karamelsaus en zure room met vanille.

Leuk om alle kerstdiners hier te lezen.

Wij gingen dus gisteren uit eten bij brasserie De Boerderij, maar daar blijken er twee van te zijn. Mijn moeder had gereserveerd bij De Boerderij in Arnhem, maar ging uit van de kaart die bij De Boerderij in Balkbrug hoorde. We kregen daarom niet een driegangenmenu waarbij er voor ieder wat wils was, maar een haute cuisine vijfgangen verrassingsdiner met bijbehorend wijnarrangement. We waren met zijn dertienen, en mijn oma kreeg de rekening. Komende jaren geen familiediners buiten de deur meer denk ik.

(Het eten was heel lekker, maar had daarna nog steeds honger.)

Vanavond weer ramen.

Tidalwave
Kerstdiner 4-gangen bij vd Valk; ik ga niet mee. Veel te veel geroezemoes en mensen in 1 ruimte. Oost West, thuis is 't best...

Tidalwave
madmadder schreef:

Wij gingen dus gisteren uit eten bij brasserie De Boerderij, maar daar blijken er twee van te zijn. Mijn moeder had gereserveerd bij De Boerderij in Arnhem, maar ging uit van de kaart die bij De Boerderij in Balkbrug hoorde. We kregen daarom niet een driegangenmenu waarbij er voor ieder wat wils was, maar een haute cuisine vijfgangen verrassingsdiner met bijbehorend wijnarrangement. We waren met zijn dertienen, en mijn oma kreeg de rekening. Komende jaren geen familiediners buiten de deur meer denk ik.

(Het eten was heel lekker, maar had daarna nog steeds honger.)

Vanavond weer ramen.

madmadder schreef:

Wij gingen dus gisteren uit eten bij brasserie De Boerderij, maar daar blijken er twee van te zijn.

madmadder schreef:

Alles uit de oven vanavond: Gemarineerde varkenshaas, aardappel gratin met truffel en geraspte kaas en een tray met allerhande groentes (courgette, gele wortel, rode paprika en sjalotjes) met olijfolie en tijm.

Nagerecht: chocolade bavarois met stukjes peer. Dat dan weer niet uit de oven

Het werd:

Vooraf: pasteitje met champignonvulling.
Hoofd: aardappelpuree met witlof, ham en kaas uit de oven, met daarnaast een flinke plak rollade met appelvulling.
Na: warme appel / peer crumble met kaneelijs.

Bijzonder smakelijk.

Sushi (niet zelf gemaakt)

Iets met haas.

Pasta met roomsaus ( broccoli, champignons, spekkies).

Na al het vleesgeweld van de kerst nu een risotto met een uitje, champignons, doperwtjes en tomaatjes.

Aardappels, jus, rode kool, appelmoes.

Genoeg gekookt, vandaag naar een wokrestaurant.

Vanochtend de slowcooker op werk aangezet met kip en groenten op z'n Japans (rare werkgever die dit toejuicht en aanmoedigt volgende week staat er erwtensoep op het menu), net opgegeten en dat was een succes bij mijn collega's. Zometeen nog een simpele tomatensalade en dan hebben we weer genoeg gehad.

madmadder schreef:
Vanochtend de slowcooker op werk aangezet met kip en groenten op z'n Japans (rare werkgever die dit toejuicht en aanmoedigt volgende week staat er erwtensoep op het menu), net opgegeten en dat was een succes bij mijn collega's. Zometeen nog een simpele tomatensalade en dan hebben we weer genoeg gehad.

Waar werk jij? Ik ben nu toch nieuwsgierig.

Rogyros schreef:
(quote)

Waar werk jij? Ik ben nu toch nieuwsgierig.

Werk bij een woningbouwvereniging waar je zeer wordt aangemoedigd om je ook naast en buiten werk te ontwikkelen. Nu we in een beetje een rustige periode zitten (buiten werken kan pas vanaf dat het licht wordt en we maken wel wat tijd vrij om aan het einde van de dag even samen onze kooksels te eten) proberen we elkaar dingetjes te leren die niet met werk te maken hebben. We hebben bijvoorbeeld een jongen in het team die niet zo gezond eet en niet zo goed kan koken dus op deze manier hopelijk wat motivatie (en hij krijgt sowieso in ieder geval één dag wat vitaminen binnen).

Tidalwave
Gisteren aardappelen, bloemkool met sausje, jus, vleesbriket (zo zag het eruit...).

Nasi, met ketjap saté en boontjes.

Aardappels, jus, boontjes, gebakken spek en ui.

Pitabroodjes met oesterzwammen shoarma, salade en verse knoflooksaus.

Gast
geplaatst: vandaag om 21:11 uur

geplaatst: vandaag om 21:11 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.