Overig / Algemeen / Wat eten we vandaag?
zoeken in:
6
geplaatst: 24 december 2022, 17:38 uur
Vanavond een vegetarische macaroni met champignonsaus (met champignons, uitje, zelf gehakte spinazie, doperwtjes en een paprikaatje).
Morgen bij schoonouders gourmetten.
Overmorgen met mijn broertje, zus en zwager koken. Vooraf een zalmtartaar. Als hoofd een runderlenderollade uit de oven met gecrushte pistache nootjes eroverheen en pompen blokjes eromheen, krieltjes met citroen en olijven uit de oven, gestoomde venkel en groene asperges met pecorino en pancetta.
Toetje weet ik niet, dat is het domein van mijn zwagerin. En niet mijn kopje thee.
Morgen bij schoonouders gourmetten.
Overmorgen met mijn broertje, zus en zwager koken. Vooraf een zalmtartaar. Als hoofd een runderlenderollade uit de oven met gecrushte pistache nootjes eroverheen en pompen blokjes eromheen, krieltjes met citroen en olijven uit de oven, gestoomde venkel en groene asperges met pecorino en pancetta.
Toetje weet ik niet, dat is het domein van mijn zwagerin. En niet mijn kopje thee.
4
geplaatst: 25 december 2022, 10:20 uur
Vanmiddag een kleine lunchramen. Vanavond uit eten met familie.
2
geplaatst: 25 december 2022, 11:03 uur
Geen flauw idee. Ga vanmiddag/vanavond ergens op bezoek en kom er wel achter wat ik voorgeschoteld krijg.
3
Tidalwave
geplaatst: 25 december 2022, 11:33 uur
Kerstdiner thuis. Niet te lang om te bereiden, niet te lang aan tafel zitten, na afloop afruimen, in de vaatwisser de hele mik, nadien op de bank genieten dat we (aka 'ik') dit weer achter de rug hebben om vervolgens weer met koptelefoon op muziek te luisteren en af en toe op MuMe te surfen... 

5
geplaatst: 25 december 2022, 12:43 uur
Eergisteren voor twee dagen gekookt, dus restjes. Aardappel/bieten/ei/augurksalade aangevuld met kerstchips enzo. Gisteren gegeten met familie (helft afwezig wegens corona). Morgen met schoonfamilie (menu nog onbekend).
6
geplaatst: 26 december 2022, 07:38 uur
Gisteren pasteitjes met kalfsragout, rosbief, aardappelgratin en haricots verts met beenham.
Daarna nog voor sommige chocomouse.
Shiraz wijntje erbij.
Vandaag een rijsttafel.
Daarna nog voor sommige chocomouse.
Shiraz wijntje erbij.
Vandaag een rijsttafel.
5
geplaatst: 26 december 2022, 10:35 uur
Gisteren:
Vooraf: witlofblad gevuld met hollandsche garnalencocktail met wat paling.
Daarna: soepje van knolselderij en aardappel met paprika en knoflook
Hoofd: 3 soorten vlees uit de oven: porchetta van buikspek, rollade met honing/tijm en een beenhammetje. Daarbij rosevalaardappeltjes, puree, gegratineerde spruitjes met bacon, stoofpeertjes en rode kool met gegrilde appelschijven.
Na: ijs en flensjes met warme kersen, karamelsaus en zure room met vanille.
Vooraf: witlofblad gevuld met hollandsche garnalencocktail met wat paling.
Daarna: soepje van knolselderij en aardappel met paprika en knoflook
Hoofd: 3 soorten vlees uit de oven: porchetta van buikspek, rollade met honing/tijm en een beenhammetje. Daarbij rosevalaardappeltjes, puree, gegratineerde spruitjes met bacon, stoofpeertjes en rode kool met gegrilde appelschijven.
Na: ijs en flensjes met warme kersen, karamelsaus en zure room met vanille.
8
geplaatst: 26 december 2022, 10:43 uur
Leuk om alle kerstdiners hier te lezen. 
Wij gingen dus gisteren uit eten bij brasserie De Boerderij, maar daar blijken er twee van te zijn. Mijn moeder had gereserveerd bij De Boerderij in Arnhem, maar ging uit van de kaart die bij De Boerderij in Balkbrug hoorde. We kregen daarom niet een driegangenmenu waarbij er voor ieder wat wils was, maar een haute cuisine vijfgangen verrassingsdiner met bijbehorend wijnarrangement. We waren met zijn dertienen, en mijn oma kreeg de rekening. Komende jaren geen familiediners buiten de deur meer denk ik.
(Het eten was heel lekker, maar had daarna nog steeds honger.)
Vanavond weer ramen.

Wij gingen dus gisteren uit eten bij brasserie De Boerderij, maar daar blijken er twee van te zijn. Mijn moeder had gereserveerd bij De Boerderij in Arnhem, maar ging uit van de kaart die bij De Boerderij in Balkbrug hoorde. We kregen daarom niet een driegangenmenu waarbij er voor ieder wat wils was, maar een haute cuisine vijfgangen verrassingsdiner met bijbehorend wijnarrangement. We waren met zijn dertienen, en mijn oma kreeg de rekening. Komende jaren geen familiediners buiten de deur meer denk ik.

Vanavond weer ramen.

6
Tidalwave
geplaatst: 26 december 2022, 10:44 uur
Kerstdiner 4-gangen bij vd Valk; ik ga niet mee. Veel te veel geroezemoes en mensen in 1 ruimte. Oost West, thuis is 't best...

0
Tidalwave
geplaatst: 26 december 2022, 10:45 uur
madmadder schreef:
Vanavond weer ramen.

Vanavond weer ramen.

1
geplaatst: 26 december 2022, 11:14 uur
madmadder schreef:
Wij gingen dus gisteren uit eten bij brasserie De Boerderij, maar daar blijken er twee van te zijn.
Wij gingen dus gisteren uit eten bij brasserie De Boerderij, maar daar blijken er twee van te zijn.

1
geplaatst: 26 december 2022, 15:59 uur
madmadder schreef:

5
geplaatst: 26 december 2022, 18:36 uur
Alles uit de oven vanavond: Gemarineerde varkenshaas, aardappel gratin met truffel en geraspte kaas en een tray met allerhande groentes (courgette, gele wortel, rode paprika en sjalotjes) met olijfolie en tijm.
Nagerecht: chocolade bavarois met stukjes peer. Dat dan weer niet uit de oven
Nagerecht: chocolade bavarois met stukjes peer. Dat dan weer niet uit de oven

4
geplaatst: 26 december 2022, 19:27 uur
Het werd:
Vooraf: pasteitje met champignonvulling.
Hoofd: aardappelpuree met witlof, ham en kaas uit de oven, met daarnaast een flinke plak rollade met appelvulling.
Na: warme appel / peer crumble met kaneelijs.
Bijzonder smakelijk.
Vooraf: pasteitje met champignonvulling.
Hoofd: aardappelpuree met witlof, ham en kaas uit de oven, met daarnaast een flinke plak rollade met appelvulling.
Na: warme appel / peer crumble met kaneelijs.
Bijzonder smakelijk.
4
geplaatst: 27 december 2022, 18:52 uur
Na al het vleesgeweld van de kerst nu een risotto met een uitje, champignons, doperwtjes en tomaatjes.
4
geplaatst: 28 december 2022, 16:43 uur
Vanochtend de slowcooker op werk aangezet met kip en groenten op z'n Japans (rare werkgever die dit toejuicht en aanmoedigt
volgende week staat er erwtensoep op het menu), net opgegeten en dat was een succes bij mijn collega's. Zometeen nog een simpele tomatensalade en dan hebben we weer genoeg gehad.
volgende week staat er erwtensoep op het menu), net opgegeten en dat was een succes bij mijn collega's. Zometeen nog een simpele tomatensalade en dan hebben we weer genoeg gehad.
1
geplaatst: 28 december 2022, 20:56 uur
madmadder schreef:
Vanochtend de slowcooker op werk aangezet met kip en groenten op z'n Japans (rare werkgever die dit toejuicht en aanmoedigt
volgende week staat er erwtensoep op het menu), net opgegeten en dat was een succes bij mijn collega's. Zometeen nog een simpele tomatensalade en dan hebben we weer genoeg gehad. Waar werk jij? Ik ben nu toch nieuwsgierig.

3
geplaatst: 28 december 2022, 21:13 uur
Werk bij een woningbouwvereniging waar je zeer wordt aangemoedigd om je ook naast en buiten werk te ontwikkelen. Nu we in een beetje een rustige periode zitten (buiten werken kan pas vanaf dat het licht wordt en we maken wel wat tijd vrij om aan het einde van de dag even samen onze kooksels te eten) proberen we elkaar dingetjes te leren die niet met werk te maken hebben. We hebben bijvoorbeeld een jongen in het team die niet zo gezond eet en niet zo goed kan koken dus op deze manier hopelijk wat motivatie (en hij krijgt sowieso in ieder geval één dag wat vitaminen binnen).
4
Tidalwave
geplaatst: 29 december 2022, 12:39 uur
Gisteren aardappelen, bloemkool met sausje, jus, vleesbriket (zo zag het eruit...).
4
geplaatst: 29 december 2022, 16:09 uur
Pitabroodjes met oesterzwammen shoarma, salade en verse knoflooksaus.
* denotes required fields.