MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Wat eten we vandaag?

zoeken in:
Tidalwave
Stamppot peen, aardappelen, gebakken uien en spekjes, jus, maggi en mostersaus.

Spaghetti bolognese. Zelfgemaakte frozen yoghurt als toetje.

Gisteren pandan rijst met sajoerboontjes en Rendang. Vandaag is nog een verrassing, maar het wordt vast iets simpels.

Edit: het wordt pasta carbonara

Pandan rijst, gemarineerde speklapjes, sperzieboontjes en loempia's.

Indiase curry met linzen en zoete aardappel uit de slowcooker. Naanbrood erbij. Nog een beetje froyo na.

Spaghetti carbonara

Beenham uit de oven (honing-mosterd) met puree en gewokte groentens.

Schnitzel met kastanje champignons en jachtsaus met tomaatjes en komkommer on the side. Morgen iets zonder schnitzel...

Tidalwave
Broodjes shoarma.

Curry meer gekruide kippendijreepjes (met bloemkoolrijst, paprika en koriander).

Mijn vrouw heeft een paar Hello Fresh maaltijden aangeschaft.

Een pompoensoep met rozemarijn, appelstroop en pecannoten. En brood.

De slowcooker is zojuist gevuld met champignons, wortelen, uien, knoflook , ribbetjes en karbonades.
Smaakmakers, naast diverse kruiden, bouilion , tomatenketchup, mosterd, chili pepers, ketjap, basterdsuiker.

Wortelsoep met rozenharissa, gember, sinaasappel en pompoenpitjes

Tidalwave
Opbakken stamppot in de braadpan.

Bami pangang met kroepoek van de afhaal, genoeg voor twee dagen.

Voor mij ook een bezoekje aan de afhaalchinees.

Aardappels met jus en doppers / wortels met nog een beetje jachtsaus dat over was.

Morgen kliekjesdag bami pangang met kroepoek.

Hutspot

Nog een restje curry.

Deel 2 van Hello Fresh. Afgelopen zaterdag was het eerste deel Curry met gemarineerde kippendijreepjes. Die was wel aardig, maar ik heb wel eens betere curry gegeten (en gemaakt). Een zesje. En veel teveel. Maar wat porties in de diepvries gedaan.

Vandaag stond gebakken Heekfilet met Mediteraanse bulgur op tafel. Een geroosterd paprikasausje met tomatenblokjes, gebakken paprikareepjes en bosuitjes gemixt.
Mwoah. Best saai. De Heekfilet was lekker, maar de rest... Gewoon saai. Die Hello Fresh is wat mij betreft geen echt succes. Morgen de laatste maaltijd van deze club. En dan zijn we daar ook weer vanaf. Ik word er niet echt enthousiast van.

Tidalwave
Rode bieten, aardappelen en rundersaucijs.

Hello Fresh is stom. Discutabele groente die je beter zelf los kan kopen, allerlei plastic zakjes, saus met toegevoegde suiker en veel te veel zout, porties kloppen natuurlijk nooit (want nogal subjectief), op brede doelgroep gerichte dus laffe recepten.
Ik ken hem veel mensen die het hebben geprobeerd inclusief ikzelf, maar echt niemand is er mee doorgegaan.

dix
Patatje stoofvlees, beiden huisgemaakt in eigen huis.

Gisteren frietje met vega ( Vales) saté, vandaag spaghetti alla puttanesca.

Boerenkool.

Net kip ketjap uit de slowcooker op het werk gehad. Was erg geslaagd, heb nog een bakje meegekregen voor als ik vanavond nog honger krijg.

Indiase curry met bloemkool & kip & linzen

Gisteren de laatste Hello Fresh gemaakt. Tortilla's met gehakt in Aziatische gember-limoenmarinade. Dat was de beste in deze serie. Hello Fresh laten we vooral links liggen, maar deze was wel lekker.

Vanavond (zo dus eigenlijk) andijviestamppot met spareribs.

Gember en limoen zijn smaakbommen

Tidalwave
Spruitenstamppot met spekjes en rookworst.

Gast
geplaatst: vandaag om 04:12 uur

geplaatst: vandaag om 04:12 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.