Overig / Algemeen / Wat eten we vandaag?
zoeken in:
3
geplaatst: 11 januari 2023, 21:19 uur
Ik zou daar koreander, thaise basilicum, knoflook, sereh en citroenblad (a.k.a. djeruk purut) aan willen toevoegen. Op een grote markt (stedelijk) staat altijd wel een kraam met dat soort zaken; maak je keuze/combinatie en dan: hakken of fijnstampen in een vijzel (of in de keukenmachine), fruiten kokosmelk en/of bouillon toevoegen en even laten inkoken op een zacht pitje - ideaal voor een fijne curry-pasta; moet ie rood zijn voeg dan zongedroogde tomaat en/of tomatenpuree toe - wel extra scheutje (kokos)melk.
Als je een keukenmachine hebt kan je er ook hazel-/cashewnoten aan toevoegen.
No need 4 instant roerbaksauzen - fix y'er own!
5
geplaatst: 12 januari 2023, 09:54 uur
Kip met groente en saus uit de wok. Of dat met noodles of met rijst genuttigd gaat worden weet ik nog niet.
7
geplaatst: 12 januari 2023, 13:41 uur
Gebakken gnocchi met vegaspekjes, paddestoelen, prei en een gorgonzolasausje.
Tevens de eerste voorbereidingen treffen voor komend weekend:
- shoyu tare maken
- eitjes koken en marineren (in de shoyu tare)
- bieten inmaken (met kombu)
Raad eens wat ik dit weekend weer ga eten.

Tevens de eerste voorbereidingen treffen voor komend weekend:
- shoyu tare maken
- eitjes koken en marineren (in de shoyu tare)
- bieten inmaken (met kombu)
Raad eens wat ik dit weekend weer ga eten.

4
geplaatst: 12 januari 2023, 16:02 uur
4
Tidalwave
geplaatst: 12 januari 2023, 17:07 uur
Bami Speciaal voor 2 personen en 20 mini-loempia's voor 1 persoon. Grote beker satésaus erbij.
6
geplaatst: 12 januari 2023, 17:24 uur
Een-minuut Rosbief, aardappeltjes, paprika en champignons met een zelfgemaakte champignonsaus.
Eenvoudig maaltje wellicht, maar ik had nog wat prosecco in huis. (gekregen toen ik afscheid nam van mijn vorige baan). Dit heb ik toegevoegd aan de champignonsaus en dat bleek een groot succes. Beste champignonsaus die ik heb gemaakt i.i.g
Eenvoudig maaltje wellicht, maar ik had nog wat prosecco in huis. (gekregen toen ik afscheid nam van mijn vorige baan). Dit heb ik toegevoegd aan de champignonsaus en dat bleek een groot succes. Beste champignonsaus die ik heb gemaakt i.i.g

5
geplaatst: 13 januari 2023, 12:40 uur
Aardappeltjes en spruiten uit de oven. Kaasschnitzeltje erbij.
4
geplaatst: 13 januari 2023, 14:44 uur
Hier ook spruitjes, gewoon gekookt met aardappels en jus (en nootmuskaat).
3
geplaatst: 13 januari 2023, 21:51 uur
Etentje met collega's bij Deja Vu Veldhoven | Een onbeperkte culinaire ervaring - dejavu-veldhoven.nl
4
geplaatst: 14 januari 2023, 00:21 uur
Indonesische sate babi: gemarineerde varkenshaas met saus van pinda's, gevijzeld met pepertje, sjalot (veel!), knoflook, trassi, en limoen en ketjap. Met noedels en boontjes.
We eten het vaker en is echt een aanrader. Deze sate is gewoon fris.
Dikke tip: koop geen Conimex of andere meuk-ketjap. De lekkerste is van ABC. Is ietsje duurder, maar heeft tenminste smaak...
We eten het vaker en is echt een aanrader. Deze sate is gewoon fris.
Dikke tip: koop geen Conimex of andere meuk-ketjap. De lekkerste is van ABC. Is ietsje duurder, maar heeft tenminste smaak...
0
geplaatst: 14 januari 2023, 00:57 uur
Fathead schreef:
Really (wist niet dat er zo'n strijd was tussen ketjaps)? Waar haal ik die ABC dan?Dikke tip: koop geen Conimex of andere meuk-ketjap. De lekkerste is van ABC. Is ietsje duurder, maar heeft tenminste smaak...
1
geplaatst: 14 januari 2023, 08:04 uur
ZAP! schreef:
(quote)
Really (wist niet dat er zo'n strijd was tussen ketjaps)? Waar haal ik die ABC dan? Gewoon bij Albert Heijn.
4
geplaatst: 14 januari 2023, 11:37 uur
Regenachtige dagen zijn perfect voor ramen!
Soep:
- groentebouillon
- shoyu tare
- knoflookolie en een paar druppels sesamolie
Toppings:
- ingemaakte bietjes
- gemarineerd ei
- gesauteerde savooiekool
- geroosterde tomaat
- veldsla
- negi
Zelfgemaakt mangosorbetijs na.
Soep:
- groentebouillon
- shoyu tare
- knoflookolie en een paar druppels sesamolie
Toppings:
- ingemaakte bietjes
- gemarineerd ei
- gesauteerde savooiekool
- geroosterde tomaat
- veldsla
- negi
Zelfgemaakt mangosorbetijs na.
4
geplaatst: 14 januari 2023, 12:04 uur
Zaterdag soepdag:
Vandaag Chinese tomatensoep op basis van fruitbouillon. Met broodjes en rommeltjes.
Vandaag Chinese tomatensoep op basis van fruitbouillon. Met broodjes en rommeltjes.
1
geplaatst: 14 januari 2023, 12:22 uur
Hoezo slecht? Als de kip genoeg losse scharrels heeft gehad - en dus een goed leven - en de patat komt uit de airfryer is er toch weinig slechts aan - of je moet een halve fles slasaus light over de sla mieteren

1
geplaatst: 14 januari 2023, 12:24 uur
Patat komt uit de Airfryer. Kip is drie sterren volgens het beter leven keurmerk.
Maar geen groente en voldoende mayo.
Maar geen groente en voldoende mayo.

4
geplaatst: 14 januari 2023, 12:29 uur
madmadder schreef:
Hier zijn ze zeiknat!
Vanavond restje van 2 dagen geleden (kip, wokgroente, saus). Toen met eiernoodles, nu met pandanrijst.
4
geplaatst: 14 januari 2023, 12:44 uur
itchy schreef:
Ik eet vanavond bij mijn Eritrese taalbuddy die Eritrees gaat koken en da's altijd heerlijk.
Ik eet vanavond bij mijn Eritrese taalbuddy die Eritrees gaat koken en da's altijd heerlijk.
Alleen gaat deze keer zijn moeder koken, die drie maanden op bezoek is en daarna teruggaat naar Eritrea. Het papier- en regelwerk dat voor zo'n bezoek nodig is, is ongelofelijk.
* denotes required fields.