Overig / Algemeen / Wat eten we vandaag?
zoeken in:
3
Tidalwave
geplaatst: 21 april 2023, 11:34 uur
Vanavond één van mijn meest favoriete maaltijden: boerenkoolstamp met spekjes en lekkere jus. Bijkleuren met maggi & mosterd. Rookworst als afsluiter.
6
geplaatst: 21 april 2023, 13:01 uur
Een vette patat mayonaise uit een frietluik ergens in Tilburg en dan de moshpit in. Hopen dat het goed gaat.
3
geplaatst: 21 april 2023, 13:40 uur
Gisteren witte asperges, een stukske zalm en frietjes uit de airfryer. Met een Hollandaise saus.
Vanavond eet ik alleen. Weet nog niet precies wat. Daar kom ik nog op terug. Ik begrijp dat jullie allemaal in spanning wachten, maar ik hoop op enig begripvol geduld.
Vanavond eet ik alleen. Weet nog niet precies wat. Daar kom ik nog op terug. Ik begrijp dat jullie allemaal in spanning wachten, maar ik hoop op enig begripvol geduld.

0
geplaatst: 21 april 2023, 13:41 uur
itchy schreef:
jota
Ik was even kwijt wat het ook alweer was, maar ik weet het weer:jota
itchy schreef:
(Sloveens zuurkooLgerecht)
(Sloveens zuurkooLgerecht)
1
geplaatst: 21 april 2023, 17:53 uur
2
geplaatst: 21 april 2023, 20:40 uur

Het werd.... Bami van de Chinees met tjaptjoy en ossenhaas met champignons.
3
Tidalwave
geplaatst: 22 april 2023, 13:09 uur
Vandaag Dr. Oetker pizza's 'Casa di Mama'. Smaak is goed, mis je ze bakt in steenoven.
3
geplaatst: 22 april 2023, 21:15 uur
Als ik mocht kiezen ging ik tafelen bij Rudi, want een snertmaaltijd ...
Hier doen we het met visterrine, coquille met bloemkoolpuree, dragon en serranosnippers, eend met bosbessenwijnsaus, peultjes en asperge met krielen - geen toe vanwege de lange rij bij Fata Morgana (Marokkaanse traiteur).
Hier doen we het met visterrine, coquille met bloemkoolpuree, dragon en serranosnippers, eend met bosbessenwijnsaus, peultjes en asperge met krielen - geen toe vanwege de lange rij bij Fata Morgana (Marokkaanse traiteur).
1
geplaatst: 23 april 2023, 00:37 uur
Mjuman schreef:
'Als' en 'mocht' zijn correct, want u dacht toch niet dat wij dit vloeibare groene goud zomaar met Jan en alle(Mju)man deelden...?Als ik mocht kiezen ging ik tafelen bij Rudi, want een snertmaaltijd ...
1
geplaatst: 23 april 2023, 02:05 uur
ZAP! schreef:
(quote)
'Als' en 'mocht' zijn correct, want u dacht toch niet dat wij dit vloeibare groene goud zomaar met Jan en alle(Mju)man deelden...? Dat je snert als vloeibaar goud omschrijft, geeft al aan hoe heftig de inflatie de inflatie heeft toegeslagen de laatste jaren. Bovendien staat snert hier met name bekend als een veroorzaker van een ander soort -latie, met name met het prefix flatu.
3
geplaatst: 23 april 2023, 08:51 uur
Vandaag wordt het kip piri piri, na die uitzending van " de keuringsdienst van waren " moet wij wel even aan de bak 
Keuringsdienst van Waarde - Piri piri - 21-3-2023 - TVblik

Keuringsdienst van Waarde - Piri piri - 21-3-2023 - TVblik
1
geplaatst: 23 april 2023, 09:02 uur
Dat is ook een favoriet hier in huis, wel een goede slager nodig.
Wegens de saus geven wij meestal ook de voorkeur aan spaghetti hoewel volgens mij dat " traditioneel" vaker met risotto gegeten wordt.
2
geplaatst: 23 april 2023, 09:02 uur
Mjuman schreef:
Volledig eens. Bijna net zo verwerpelijk als hutspot.

Ik vind sowieso dat Rudi S ons wel een keer mag uitnodigen!
1
geplaatst: 23 april 2023, 09:04 uur
Rudi S schreef:
Wegens de saus geven wij meestal ook de voorkeur aan spaghetti hoewel volgens mij dat " traditioneel" vaker met risotto gegeten wordt.
(quote)
Ja, daar hebben we hier ooit eens over lopen bomen idd. Uiteraard de kalfsschenkels bij een goede slager gehaald! Spaghetti was vooral omdat mijn vrouw dat prefereert boven risotto. Ik deel die opvatting niet, maar geven en nemen hè. Spaghetti is in mijn ogen ook uitstekend geschikt.
3
Tidalwave
geplaatst: 23 april 2023, 12:03 uur
Broodjes hamburger speciaal. Zelf samengesteld, alleen vee niet geslacht en burgerbroodjes niet gebakken.
3
geplaatst: 23 april 2023, 16:32 uur
Tagliatelle met een saus gemaakt van onder andere wat gisteren van de saus over was van de Ossobucco.
2
Tidalwave
geplaatst: 25 april 2023, 03:16 uur
Gisteren aardappelen, broccoli en gepaneerde/gekruide rood-vlees schijf.
0
geplaatst: 25 april 2023, 16:31 uur
ZAP! schreef:
Snertweer dus snert weer. En twee bakken voor in de vriezer.
Snertweer dus snert weer. En twee bakken voor in de vriezer.
Kom doe 'ns gek. Vraag me af - beetje een een snertvraag - wa's nou duurzamer; grote pan snert maken, 2 bakken invriezen en weer ontdooien en verwarmen of kleine pan snert maken, niet invriezen en dan later weer een kleine pan snert maken.
Rudi S gaat vast DAF draaien tijdens het koken en ondertussen pogo'end zingen Deutschland, Deutschland alles ist vorbei
0
geplaatst: 25 april 2023, 16:34 uur
Mjuman schreef:
...Vraag me af - beetje een een snertvraag - wa's nou duurzamer; grote pan snert maken, 2 bakken invriezen en weer ontdooien en verwarmen of kleine pan snert maken, niet invriezen en dan later weer een kleine pan snert maken...
Ik hoor het wel als je d'r uit bent, okay?...Vraag me af - beetje een een snertvraag - wa's nou duurzamer; grote pan snert maken, 2 bakken invriezen en weer ontdooien en verwarmen of kleine pan snert maken, niet invriezen en dan later weer een kleine pan snert maken...
* denotes required fields.