MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Wat eten we vandaag?

zoeken in:
Tidalwave
Vanavond één van mijn meest favoriete maaltijden: boerenkoolstamp met spekjes en lekkere jus. Bijkleuren met maggi & mosterd. Rookworst als afsluiter.

jota

dix
Een vette patat mayonaise uit een frietluik ergens in Tilburg en dan de moshpit in. Hopen dat het goed gaat.

Gisteren witte asperges, een stukske zalm en frietjes uit de airfryer. Met een Hollandaise saus.

Vanavond eet ik alleen. Weet nog niet precies wat. Daar kom ik nog op terug. Ik begrijp dat jullie allemaal in spanning wachten, maar ik hoop op enig begripvol geduld.

Ik was even kwijt wat het ook alweer was, maar ik weet het weer:
itchy schreef:
(Sloveens zuurkooLgerecht)

Spaghetti alla Napoletana.

Rogyros schreef:

maar ik hoop op enig begripvol geduld.

Is helaas op

Tuinbonen met gebakken spekjes en ui.

Rudi S schreef:
(quote)

Is helaas op

Het werd.... Bami van de Chinees met tjaptjoy en ossenhaas met champignons.

Tidalwave
Vandaag Dr. Oetker pizza's 'Casa di Mama'. Smaak is goed, mis je ze bakt in steenoven.

Vandaag werd er voor mij gekookt: snert.

Rijsttafel.

Als ik mocht kiezen ging ik tafelen bij Rudi, want een snertmaaltijd ...

Hier doen we het met visterrine, coquille met bloemkoolpuree, dragon en serranosnippers, eend met bosbessenwijnsaus, peultjes en asperge met krielen - geen toe vanwege de lange rij bij Fata Morgana (Marokkaanse traiteur).

Mjuman schreef:
'Als' en 'mocht' zijn correct, want u dacht toch niet dat wij dit vloeibare groene goud zomaar met Jan en alle(Mju)man deelden...?

ZAP! schreef:
(quote)
'Als' en 'mocht' zijn correct, want u dacht toch niet dat wij dit vloeibare groene goud zomaar met Jan en alle(Mju)man deelden...?

Dat je snert als vloeibaar goud omschrijft, geeft al aan hoe heftig de inflatie de inflatie heeft toegeslagen de laatste jaren. Bovendien staat snert hier met name bekend als een veroorzaker van een ander soort -latie, met name met het prefix flatu.

Vandaag wordt het kip piri piri, na die uitzending van " de keuringsdienst van waren " moet wij wel even aan de bak
Keuringsdienst van Waarde - Piri piri - 21-3-2023 - TVblik

Gisteren Ossobucco gemaakt met spaghetti.

Was weer heerlijk!

Rogyros schreef:
Gisteren Ossobucco gemaakt met spaghetti.

Was weer heerlijk!

Dat is ook een favoriet hier in huis, wel een goede slager nodig.
Wegens de saus geven wij meestal ook de voorkeur aan spaghetti hoewel volgens mij dat " traditioneel" vaker met risotto gegeten wordt.

Mjuman schreef:

Volledig eens. Bijna net zo verwerpelijk als hutspot.

Ik vind sowieso dat Rudi S ons wel een keer mag uitnodigen!

Rudi S schreef:
(quote)

Dat is ook een favoriet hier in huis, wel een goede slager nodig.
Wegens de saus geven wij meestal ook de voorkeur aan spaghetti hoewel volgens mij dat " traditioneel" vaker met risotto gegeten wordt.

Ja, daar hebben we hier ooit eens over lopen bomen idd. Uiteraard de kalfsschenkels bij een goede slager gehaald! Spaghetti was vooral omdat mijn vrouw dat prefereert boven risotto. Ik deel die opvatting niet, maar geven en nemen hè. Spaghetti is in mijn ogen ook uitstekend geschikt.

Tidalwave
Broodjes hamburger speciaal. Zelf samengesteld, alleen vee niet geslacht en burgerbroodjes niet gebakken.

Patat speciaal met bamischijf / satésaus.

Tagliatelle met een saus gemaakt van onder andere wat gisteren van de saus over was van de Ossobucco.

Snertweer dus snert weer. En twee bakken voor in de vriezer.

Tidalwave
Gisteren aardappelen, broccoli en gepaneerde/gekruide rood-vlees schijf.

Stamppot zuurkool.

Het wordt friet met kebab en een salade.

ZAP! schreef:
Snertweer dus snert weer. En twee bakken voor in de vriezer.

Kom doe 'ns gek. Vraag me af - beetje een een snertvraag - wa's nou duurzamer; grote pan snert maken, 2 bakken invriezen en weer ontdooien en verwarmen of kleine pan snert maken, niet invriezen en dan later weer een kleine pan snert maken.

Rudi S gaat vast DAF draaien tijdens het koken en ondertussen pogo'end zingen Deutschland, Deutschland alles ist vorbei

Thaise curry met sambal-geimpregneerde tofu

Mjuman schreef:
...Vraag me af - beetje een een snertvraag - wa's nou duurzamer; grote pan snert maken, 2 bakken invriezen en weer ontdooien en verwarmen of kleine pan snert maken, niet invriezen en dan later weer een kleine pan snert maken...
Ik hoor het wel als je d'r uit bent, okay?

Gast
geplaatst: vandaag om 23:50 uur

geplaatst: vandaag om 23:50 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.