Overig / Algemeen / Wat eten we vandaag?
zoeken in:
2
geplaatst: 24 oktober 2020, 15:04 uur
madmadder schreef:
...Ik houd jullie op de hoogte. Spannend hè...
De spanning is hier nog steeds om aan te snijden....Ik houd jullie op de hoogte. Spannend hè...
Vanavond schweinshaxe opgewarmd in de oven met leftover broccoli prutje, mogelijk met een geroosterd broodje met kaas en zo of iets dergelijks.
2
geplaatst: 24 oktober 2020, 16:37 uur
Kippendijen ketjap, krieltjes,kroepoek, roerbakgroenten met cashewnootjes.
2
geplaatst: 24 oktober 2020, 17:25 uur
Afwachten. Wij gaan op afstand eten bij vrienden (oorspronkelijk uit gaan eten). Maar ik ben positief gestemd, want zij kan uitstekend koken.
2
geplaatst: 24 oktober 2020, 17:26 uur
ZAP! schreef:
Vanavond schweinshaxe opgewarmd in de oven met leftover broccoli prutje, mogelijk met een geroosterd broodje met kaas en zo of iets dergelijks.
(quote)
De spanning is hier nog steeds om aan te snijden.Vanavond schweinshaxe opgewarmd in de oven met leftover broccoli prutje, mogelijk met een geroosterd broodje met kaas en zo of iets dergelijks.
Nou het werd een beetje een deceptie want mijn broer was er en die lust niks. Uiteindelijk dus van de cafetaria besteld, frietje kapsalon (wel een heel lekkere).
Gehaktballetjes in stroganoffsaus met aardappelen staan voor vanavond op het menu.
2
geplaatst: 25 oktober 2020, 16:55 uur
Leftover broccoli prutje met een grote plak kaas erdoor gesmolten.
Alles naar de randen van het bakbannetje gewerkt en twee eieren in het midden gebakken.
Nog een plak kaas in stukjes erover en gemengde groenten op zuur erbij.
Alles naar de randen van het bakbannetje gewerkt en twee eieren in het midden gebakken.
Nog een plak kaas in stukjes erover en gemengde groenten op zuur erbij.
3
geplaatst: 25 oktober 2020, 17:11 uur
Nasi van gele wortel"rijst" met roerbakgroenten, vegawokreepjes en zelfgemaakte pindasaus

2
geplaatst: 25 oktober 2020, 22:50 uur
Beenham honing-mosterd uit de oven, en eveneens uit de oven halve krieltjes in de schil met knoflookolie en kruiden. En nog een salade met de bijna laatste restjes feta en walnoten.
En vla na.
En vla na.
3
geplaatst: 25 oktober 2020, 22:53 uur
Vegetarische stifado (een Griekse stoofschotel) met allerlei paddenstoelen. Nog niet eerder gegeten, maar wel voor herhaling vatbaar.
2
geplaatst: 26 oktober 2020, 15:06 uur
Aardappelen met jus, andijviesla met stukjes peer en dressing, konijn. Griesmeelpap na.
4
geplaatst: 26 oktober 2020, 17:58 uur
Volkoren fussili met paprika, spinazie, ui en kastagnechampignons
5
geplaatst: 26 oktober 2020, 18:17 uur
Jij maakt zelf aardappelen

Tip.
Beste Jack,
Ik zal dit jaar in mijn moestuin geen aardappelen en groenten kunnen planten. Ik heb geprobeerd, maar het spitten valt me te zwaar. Gewoonlijk hielp je me daarbij, maar ja......
Je Vader
Een paar dagen later, antwoord uit de gevangenis:
Beste Pa,
Spit in hemelsnaam niet in je moestuin! Daar heb ik de LIJKEN begraven.
Jack.
Als gevolg van de censuur op de gevangenisbriefwisseling, staan een paar dagen later de FBI en lokale politie aan het huis van de oude man, en graven en spitten te hele tuin ondersteboven, op zoek naar de lijken. Er wordt niets gevonden, de politiemensen verontschuldigen zich bij de man en vertrekken.
Dag later, opnieuw een brief uit de gevangenis:
Hallo Pa,
Blij met de Tuin?
Jack
2
geplaatst: 26 oktober 2020, 21:12 uur
Restje rode pastaprut met 3 soorten pasta, ook restjes, opgeleukt met pesto en parmazaan. Toch weer smakelijk.
2
geplaatst: 27 oktober 2020, 15:42 uur
Aardappelen met jus, doppers / wortels, gehaktbal. Griesmeelpap na.
2
geplaatst: 27 oktober 2020, 15:44 uur
Taco's met rundergehakt, salsa en gerapste kaas - bonenschotel met vegagehakt en pompoen (restantje, vandaar)
2
geplaatst: 27 oktober 2020, 16:03 uur
Koolhydraatarme appel-kaneelcake met noten aan het bakken, het hele huis ruikt zo heerlijk 
Vanavond courgettespaghetti met vegaballetjes.
Daarna zoom-vergaderen en voetbal kijken met plakje cake.
We maken het maar gewoon fijn in onze eigen zogeheten bubbel

Vanavond courgettespaghetti met vegaballetjes.
Daarna zoom-vergaderen en voetbal kijken met plakje cake.
We maken het maar gewoon fijn in onze eigen zogeheten bubbel

0
geplaatst: 27 oktober 2020, 16:15 uur
De kruiding van de gehaktballen is experimenteel vandaag; maggi i.p.v. zout, mosterd i.p.v. zwarte peper en ketchup voor de lol. Natuurlijk wel met paneermeel en een eitje erdoor.
1
geplaatst: 27 oktober 2020, 16:24 uur
Lin schreef:
Koolhydraatarme appel-kaneelcake met noten aan het bakken, het hele huis ruikt zo heerlijk
Ik wilde net zeggen dat dat een vrij aparte keuze is voor het avondeten, maar er kwam gelukkig nog meer
Hier heel lui een maggietronmaaltijd, de superdeluxe die zowaar heel erg lekker zijn waren flink afgeprijsd bij de Plus. Heb er gelijk maar 2 gekocht dus heb nu de keus tussen Thais of Indisch, ben er nog niet uit welke het gaat worden vanavond.
2
geplaatst: 27 oktober 2020, 17:15 uur
Rijst, broccoli en kipsate (kippendijen). Nog wat kokos erover heen.
Edit: het is varkenshaas geworden.
Edit: het is varkenshaas geworden.
1
geplaatst: 27 oktober 2020, 17:28 uur
ZAP! schreef:
De kruiding van de gehaktballen is experimenteel vandaag; maggi i.p.v. zout, mosterd i.p.v. zwarte peper en ketchup voor de lol. Natuurlijk wel met paneermeel en een eitje erdoor.
Zweden doen door hun köttbullar aardappel (gekookt en afgekoeld) en room - ook een aanrader.
0
geplaatst: 27 oktober 2020, 17:31 uur
Mjuman
Tips altijd welkom!
Met de maggi werden ze (gehaktballen) mooi bruin, de jus ook natuurlijk.
Ga 'm zelf vanavond soldaat maken, maar mijn hooggeëerd publiek was zeer tevreden, dus dat ga ik vaker zo doen.
Tips altijd welkom!Met de maggi werden ze (gehaktballen) mooi bruin, de jus ook natuurlijk.
Ga 'm zelf vanavond soldaat maken, maar mijn hooggeëerd publiek was zeer tevreden, dus dat ga ik vaker zo doen.
* denotes required fields.