Overig / Algemeen / Wat eten we vandaag?
zoeken in:
3
geplaatst: 27 oktober 2020, 20:37 uur
Zelf Ramen gemaakt (niet uit een pakje).
Ingrediënten betroffen noodles, kip, bamboosheuten, champignons en paprika.
De soep/broth was goed gelukt (Kippenbouillon, soja-, oester- en vissaus, waarbij een spaanse peper en twee tenen knoflook hebben meegekookt) . Het e.e.a. is echter nog wel voor verbetering vatbaar.
Ingrediënten betroffen noodles, kip, bamboosheuten, champignons en paprika.
De soep/broth was goed gelukt (Kippenbouillon, soja-, oester- en vissaus, waarbij een spaanse peper en twee tenen knoflook hebben meegekookt) . Het e.e.a. is echter nog wel voor verbetering vatbaar.
3
geplaatst: 27 oktober 2020, 23:59 uur
Bo Xao La Hue (ossenhaas met diverse groenten en basilicum) van de Vietnamees.
2
geplaatst: 28 oktober 2020, 14:04 uur
In de voorbereiding:
Stamppot zuurkool met geplette 4 seizoenenpeperbolletjes, jus (vd gehaktballen van gister) spekjes en rookworst. En natuurlijk een goeie klodder moutarde. Met gemengde groentjes op zuur.
Stamppot zuurkool met geplette 4 seizoenenpeperbolletjes, jus (vd gehaktballen van gister) spekjes en rookworst. En natuurlijk een goeie klodder moutarde. Met gemengde groentjes op zuur.
5
geplaatst: 28 oktober 2020, 17:01 uur
Vers gemaakte parika/tomatensoep met stokbrood en de nodige smeersels
2
geplaatst: 28 oktober 2020, 18:26 uur
Rudi S schreef:
Dadelijk een pasta salade maken ivm gespreid eten hier.
Dadelijk een pasta salade maken ivm gespreid eten hier.
Spreiden qua woord was bekend, gespreid bedje eveneens - gespreide dis is nieuw
- maakte de 1,5 m wel makkelijker!Hier: kabeljauw met tomaten, cajunkruiden en basilicum uit de oven, puree (met rapskaas), wortelen en doperwten
1
geplaatst: 28 oktober 2020, 22:47 uur
luigifort schreef:
Vegetarische frikandellen
Vegetarische frikandellen
Zijn die lekker?
1
geplaatst: 28 oktober 2020, 23:31 uur
Zeker! Niet helemaal de authentieke frikandelsmaak, maar toch

3
geplaatst: 29 oktober 2020, 09:54 uur
Vanavond restje rode kool, aardappel, pastinaak, een wildragout en een glas rode wijn. Of dat een lekkere Italiaan wordt, weet ik nog niet. Er staan nl ook een Portugees en Fransoos klaar
.
.
3
geplaatst: 29 oktober 2020, 13:42 uur
Bedacht dat we vanavond andijviestamppot eten met bloemkoolpuree in plaats van aardappels. Met vegaspekjes en zelfgedraaide vegagehaktballetjes.
Volgens de maker van het recept is het lekker dus we zullen zien

4
geplaatst: 29 oktober 2020, 16:25 uur
Kippenbouten met pittige, zoete chili saus u8t de oven, denk er boontjes en bami erbij.
2
Thudd
geplaatst: 29 oktober 2020, 18:30 uur
Filled Oven Wraps, 3 soorten. Ijsbergsla met komkommerdressing. Poke, rijstballetjes met zalm en groente.
1
geplaatst: 29 oktober 2020, 18:39 uur
Lin schreef:
Bedacht dat we vanavond andijviestamppot eten met bloemkoolpuree in plaats van aardappels. Met vegaspekjes en zelfgedraaide vegagehaktballetjes.
Edit: en volgens de twee eters is dit geen blijvertje

1
geplaatst: 29 oktober 2020, 20:33 uur
De twee-eters klinkt als de titel van een nieuw boek van Ronald Giphart

En als alle gerechten altijd succesvol waren, was geen behoefte om grenzen op te zoeken en/of te verleggen. Zelf ooit een recept gekregen van een hartige taart met spruitjes - dat was ook géén succes.
Hier aten we: struisvogelbiefstuk, rosevalkrieltjes met kruiden en gestoomde courgette - geen wijn!
Opvallend hoe vaak bij vega-dishes nepvlees wordt gebruikt - is dat toch de carnibale mindset die blijft hangen? Vind het meeste nepvlees (vervangers) eerlijk gezegd niet te knagen. Kies zelf dan liever voor tempeh en/of noten - tofu smaakt mij te veel naar ouwewijvenzweetvoeten

2
geplaatst: 29 oktober 2020, 20:56 uur
Mjuman schreef:
Opvallend hoe vaak bij vega-dishes nepvlees wordt gebruikt - is dat toch de carnibale mindset die blijft hangen? Vind het meeste nepvlees (vervangers) eerlijk gezegd niet te knagen. Kies zelf dan liever voor tempeh en/of noten - tofu smaakt mij te veel naar ouwewijvenzweetvoeten
(quote)
Ja gek is dat inderdaad, ik blijf ook nog hangen bij die nep-vleesvervangers maar nu we meer koolhydraatarm eten worden die wel meer en meer vervangen door noten, gewoon omdat dat in de recepten staat. En heb voor het eerst in mn leven tofu gekocht maar geen idee wat ik ermee moet nog

Wel erg leuk want het is echt een ontdekkingsreis, ik leer heel anders koken. Is al bijna een hobby aan het worden

3
geplaatst: 30 oktober 2020, 08:23 uur
Tofu, dat is dat spul waarmee je je huis kunt isoleren toch?
4
geplaatst: 30 oktober 2020, 13:44 uur
U heeft ervaring met het gastronimisch knabbelen aan oudewijvenzweetvoeten?
3
geplaatst: 30 oktober 2020, 13:47 uur
Lekker makkelijk vanavond: eenpansspaghetti bolognese.
Nu: lunch met broodje vegakroket.
Nu: lunch met broodje vegakroket.
0
geplaatst: 30 oktober 2020, 15:11 uur
morketronen schreef:
(quote)
Zonder in (overbodige) details te willen treden kan ik onthullen dat voor mij de combinatie vrouwenvoeten en muziek een lange geschiedenis heeft; zie 27/8/29/13 (20:18) Essentiële Albums Voor je Eigen Muzikale Reis, de alinea na de (niet meer beschikbare) clip op YouTube

2
Thudd
geplaatst: 30 oktober 2020, 15:12 uur
Spinazie, aardappelen, jus, eieren, runderschijven en toetje.
* denotes required fields.