MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Wat eten we vandaag?

zoeken in:
Zelf Ramen gemaakt (niet uit een pakje).

Ingrediënten betroffen noodles, kip, bamboosheuten, champignons en paprika.
De soep/broth was goed gelukt (Kippenbouillon, soja-, oester- en vissaus, waarbij een spaanse peper en twee tenen knoflook hebben meegekookt) . Het e.e.a. is echter nog wel voor verbetering vatbaar.

Hachee met aardappelen en rode kool met appeltjes. ❤️

Bo Xao La Hue (ossenhaas met diverse groenten en basilicum) van de Vietnamees.

In de voorbereiding:
Stamppot zuurkool met geplette 4 seizoenenpeperbolletjes, jus (vd gehaktballen van gister) spekjes en rookworst. En natuurlijk een goeie klodder moutarde. Met gemengde groentjes op zuur.

Dadelijk een pasta salade maken ivm gespreid eten hier.

Vers gemaakte parika/tomatensoep met stokbrood en de nodige smeersels

Curry met pompoen, champignon en kikkererwten.

Rudi S schreef:
Dadelijk een pasta salade maken ivm gespreid eten hier.

Spreiden qua woord was bekend, gespreid bedje eveneens - gespreide dis is nieuw - maakte de 1,5 m wel makkelijker!

Hier: kabeljauw met tomaten, cajunkruiden en basilicum uit de oven, puree (met rapskaas), wortelen en doperwten

Thudd
Spruiten stampot met spekjes, jus en rookworst.

Vegetarische frikandellen speciaal, rauwkost, yoghurt.

luigifort schreef:
Vegetarische frikandellen

Zijn die lekker?

vigil schreef:
(quote)

Zijn die lekker?

Zeker! Niet helemaal de authentieke frikandelsmaak, maar toch

Boerenkool met rookworst en mosterd.

Vanavond restje rode kool, aardappel, pastinaak, een wildragout en een glas rode wijn. Of dat een lekkere Italiaan wordt, weet ik nog niet. Er staan nl ook een Portugees en Fransoos klaar .

Lin
Bedacht dat we vanavond andijviestamppot eten met bloemkoolpuree in plaats van aardappels. Met vegaspekjes en zelfgedraaide vegagehaktballetjes.
Volgens de maker van het recept is het lekker dus we zullen zien

Kliekjesdag.

Kippenbouten met pittige, zoete chili saus u8t de oven, denk er boontjes en bami erbij.

Rundervink, gekruide krieltjes uit de wok en velderwtjes.

Thudd
Filled Oven Wraps, 3 soorten. Ijsbergsla met komkommerdressing. Poke, rijstballetjes met zalm en groente.

Lin
Lin schreef:
Bedacht dat we vanavond andijviestamppot eten met bloemkoolpuree in plaats van aardappels. Met vegaspekjes en zelfgedraaide vegagehaktballetjes.
Volgens de maker van het recept is het lekker dus we zullen zien

Edit: en volgens de twee eters is dit geen blijvertje

Piepers, spinazie, jus, bamischijven.

Lin schreef:
(quote)

Edit: en volgens de twee eters is dit geen blijvertje

De twee-eters klinkt als de titel van een nieuw boek van Ronald Giphart

En als alle gerechten altijd succesvol waren, was geen behoefte om grenzen op te zoeken en/of te verleggen. Zelf ooit een recept gekregen van een hartige taart met spruitjes - dat was ook géén succes.

Hier aten we: struisvogelbiefstuk, rosevalkrieltjes met kruiden en gestoomde courgette - geen wijn!

Opvallend hoe vaak bij vega-dishes nepvlees wordt gebruikt - is dat toch de carnibale mindset die blijft hangen? Vind het meeste nepvlees (vervangers) eerlijk gezegd niet te knagen. Kies zelf dan liever voor tempeh en/of noten - tofu smaakt mij te veel naar ouwewijvenzweetvoeten

Lin
Mjuman schreef:
(quote)

Opvallend hoe vaak bij vega-dishes nepvlees wordt gebruikt - is dat toch de carnibale mindset die blijft hangen? Vind het meeste nepvlees (vervangers) eerlijk gezegd niet te knagen. Kies zelf dan liever voor tempeh en/of noten - tofu smaakt mij te veel naar ouwewijvenzweetvoeten

Ja gek is dat inderdaad, ik blijf ook nog hangen bij die nep-vleesvervangers maar nu we meer koolhydraatarm eten worden die wel meer en meer vervangen door noten, gewoon omdat dat in de recepten staat. En heb voor het eerst in mn leven tofu gekocht maar geen idee wat ik ermee moet nog

Wel erg leuk want het is echt een ontdekkingsreis, ik leer heel anders koken. Is al bijna een hobby aan het worden

Tofu, dat is dat spul waarmee je je huis kunt isoleren toch?

Mjuman schreef:
- tofu smaakt mij te veel naar ouwewijvenzweetvoeten

U heeft ervaring met het gastronimisch knabbelen aan oudewijvenzweetvoeten?

Lekker makkelijk vanavond: eenpansspaghetti bolognese.

Nu: lunch met broodje vegakroket.

morketronen schreef:
(quote)

U heeft ervaring met het gastronimisch knabbelen aan oudewijvenzweetvoeten?

Zonder in (overbodige) details te willen treden kan ik onthullen dat voor mij de combinatie vrouwenvoeten en muziek een lange geschiedenis heeft; zie 27/8/29/13 (20:18) Essentiële Albums Voor je Eigen Muzikale Reis, de alinea na de (niet meer beschikbare) clip op YouTube

Thudd
Spinazie, aardappelen, jus, eieren, runderschijven en toetje.

Chili con carne met wraps, frieten en salade.

Gast
geplaatst: vandaag om 04:31 uur

geplaatst: vandaag om 04:31 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.