MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Wat eten we vandaag?

zoeken in:
Kip tandoori met rijst en krokante uitjes.

Deranged
Handje notenmix met gedroogde zwarte olijven die valt altijd erg goed bij mij.

ZAP! schreef:
Insalata greca.

Op z'n Italiaans?

Venceremos schreef:
Op z'n Italiaans?
Volgens een vriendin in Turkije hebben de Grieken het van hen gejat, maar bij deze titel kwam ik via Google terecht. Een internationaal gerecht hou ik het dan maar op...

Zuurkoolovenschotel

dix
Maar weer eens een anagram:

A National Zap Zip !

Roti, maar gewoon roti uit de supermarkt.

Vanavond lamsbout in blokjes gestoofd in passata, zout, peper, munt en knoflook, met een uitje, geel paprikaatje en sperziebonen. In de slowcooker. Met basmatirijst.

dix schreef:

A National Zap Zip !
Iets met pizza? (Ben hier niet bepaald sterk in)

dix schreef:

A National Zap Zip !

Tilapia Zanzon?

dix
Ik voel een pizza tilapia omhoog komen.

Ontbijt: schijven tomaat met suiker.

Pasta met een tomatensaus met o.a. spinazie. Was nog behoorlijk wat over van afgelopen dinsdag. Paprikaatje en een uitje erbij. Wellicht nog wat gehakt. En klaar is Klara.

Onweerwolf
Tweedekans vegaspaghetti uit het plastic bakje uit de koelkast.

Met ketchup.

Vanavond bami met champignons in een kerriesaus. Met gewokte doperwten, sperziebonen en kippendijreepjes.

Een bruine boterham met nog nader te specificeren beleg. En citroen kwark.

Stamppot boerenkool met rookworst en zilveruitjes. De vrieser mot weer eens leeg.

Brunch: frietje speciaal en een shoarmarol met knoflooksaus met een glas cola... tjonge, wat bleek ik trek te hebben... straks nog een halve pizza (würstel e patatine...?!), met een glas cola en na citroenkwark. Dan moet het maar weer even kunnen.

Ossenstaartsoep met extra soepvlees.

Bami goreng.

Gisteren frietje hete kip met ovengegrilde tomaten.

Zuurkool ovenschotel, met uiteraard zuurkool, aardappels, gehakt, spekjes, rookworst, ui, kaneel, peper en zout en parmezaanse kaas.

Uno quesadilla por favor.

Gisteren spaghetti in een tomatensaus.

Vandaag ga ik een traybake gerecht maken. Gekruide krieltjes, stukjes paprika (geel en rood), plakjes courgette, kleine tomaatjes en gekruide kippendijfilet gaan op de schaal. Misschien ook wat voorgekookte sperziebonen. Dat laatste heb ik eerder gedaan en dat werkte prima. Ik doe het er wel wat later op dan de rest.

Uno mas quesadilla por favor.

Big King XXL large menu en een whopper met kaas.

Von Helsing schreef:
Big King XXL large menu en een whopper met kaas.
Dat zijn nog eens maaltijden! Onderdompeling in de Amerikaanse cultuur. Daar kan ik soms prima van genieten!

Rogyros schreef:
(quote)
Dat zijn nog eens maaltijden! Onderdompeling in de Amerikaanse cultuur. Daar kan ik soms prima van genieten!

Ik ook, niet te vaak, want dan ga je er ook als een Amerikaan uitzien. Dat is het laatste wat je wilt. Maar Amerika vind ik een mooie cultuur hebben, buiten de politiek en dergelijke. Maar kom ogen te kort als je er bent.

https://static1.srcdn.com/wordpress/wp-content/uploads/2023/03/family-guy-bobs-burgers-and-the-simpsons-crossover-gag.jpg?q=50&fit=contain&w=1140&h=&dpr=1.5

Hier vandaag ook traybake gegeten: worstjes, aardappels, wortel, knolselderij, paprika, champignons en ciabatta. Supermakkelijk, je gooit er in wat je wilt.
Hier thuis noemen we het dan ook gewoon "bak uit de oven".

Uno mas...

Vanochtend ontbeten met kibbeling.

Vanavond restje risotto met geroosterde tomaatjes, erwten, prei en garnalen

Morgen afdelingsuitje en dan gaan we eerst jeu de boulen en dan Chinees eten.

Vrijdag ben ik in Groningen en is het nog een verrassing.

Gast
geplaatst: vandaag om 07:48 uur

geplaatst: vandaag om 07:48 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.