MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Wat eten we vandaag?

zoeken in:
panjoe (moderator)
Ik heb een paar weken geleden eindelijk eens de tijd genomen om mijn carbonstalen wok goed te seasonen, dus die ga ik vanavond weer eens tevoorschijn halen. Op hoog vuur geroerbakte noodles met Chinese kool, wortel, paddestoelen, en ui. Bosui en knoflook voor het aroma. Sausje van lichte sojasaus, donkere sojasaus, sesamolie en mirin. Waarschijnlijk een flinke snuf MSG voor de umami. En dan een spiegelei bovenop.

Klinkt lekker, panjoe!

Hier op het menu risotto met tomaten en garnalen (en een uitje en doperwtjes met parmezaanse kaas).

panjoe (moderator)
Klinkt ook goed!

Voor veel Aziatische gerechten is het enorm aan te raden om een 'echte' wok aan te schaffen, een teflon wok geeft je niet alleen een dosis 'forever chemicals' maar geeft je gewoon niet hetzelfde resultaat op je bord.

ZAP! schreef:
Uno mas quesadilla por favor.
Dit en griesmeelpap als toetje.

panjoe (moderator)
Partner heeft vanochtend classic Duitse aardappelsoep gemaakt, en neemt later van werk pita's, labneh, en baba ganoush mee.

Spaghetti met champignons, bosui en Parm. kaas.

Ik had nog een portie gele lamscurry in de diepvries.
Nu niet meer.

Vanavond mijn befaamde Rendang Kambing uit de slowcookert! Daar ben ik woensdagavond om 22.00u mee begonnen. Rond 23.00u zat alles in de slowcooker, die ik donderdagochtend om 7.00u heb uitgezet. Na het afkoelen heb ik hem in de koelkast gezet en vanavond gaat hij - opgewarmd uiteraard - geserveerd worden met basmatirijst en ingelegde komkommer met ui, azijn, suiker, rode peper en citroensap.

Een soort van chili con carne met gesmolten kaas en tropische vruchten.

Rauwe andijviestamppot met zoete aardappels en oude kaas. De zoete aardappels zijn geoogst uit onze eigen tuin.

Vanavond wederom een traybake gerecht. Het verschil met afgelopen dinsdag is dat ik er ook champignons bij doe.

Gisteren had mijn schoonzus traybake gemaakt met polenta, zoete aardappel, tomaatjes en champignons. Fetasalade ernaast.

Vanavond chili sin carne

Restje 'chili' en griesmeelpap.

Soms doe ik heel makkelijk. Vanaf een stokbroodje steak met champignons. Morgen wordt het vast weer wat gezonder.

Een boterham met kaas en een augurkenstick.

Deranged
Ik had noedels met een smaakje maaltijd van 60 cent afkomstig van de Aziatische supermarkt.

Omdat mijn vrouw dat graag wil, wederom een traybake. Nu met onder andere aubergine en meer champignons.

Deranged
Wat traybakes betreft kan ik deze van harte aanbevelen.

Zeer smakelijk en de gebakken oesterzwam is een uitstekende vleesvervanger.

Deranged schreef:
Wat traybakes betreft kan ik deze van harte aanbevelen.

Zeer smakelijk en de gebakken oesterzwam is een uitstekende vleesvervanger.
Dank! Ziet er goed uit! Oesterzwammen vind ik heerlijk! Het nut van dit topic is - buiten de gezelligheid - weer bewezen!

Rundvleesslaatje.

De volgens mij laatste portie gele lamscurry uit de diepvries is inmiddels ontdooid en zal ik zo gaan opwarmen.

Stamppot boerenkool en alles wat daar bij hoort.

PANNENKOEKEN

Twee dagen zeer hollands gegeten:
Gisteren nasi goreng en vandaag bami van de Chinees.

Voor mijn doen vrij veel uit eten geweest de afgelopen week, dus vanavond ga ik voor de geroosterde spruiten, ovenaardappels en een lekkerbekje.

Gisteren ramen gegeten in Den Haag (veggie tofu miso ramen). ❤️

Vanavond postelein-mosterdsoep met brood.

Ik heb gisteren ook een stuk scoby van een vriend gekregen dus de eerste batch groene thee staat te fermenteren. Over twee weken hopelijk smakelijke kombucha.

Zure haring op wittebrood.

Gast
geplaatst: vandaag om 09:17 uur

geplaatst: vandaag om 09:17 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.