Overig / Algemeen / Wat eten we vandaag?
zoeken in:
1
panjoe (moderator)
geplaatst: 22 november 2023, 15:44 uur
Ik heb een paar weken geleden eindelijk eens de tijd genomen om mijn carbonstalen wok goed te seasonen, dus die ga ik vanavond weer eens tevoorschijn halen. Op hoog vuur geroerbakte noodles met Chinese kool, wortel, paddestoelen, en ui. Bosui en knoflook voor het aroma. Sausje van lichte sojasaus, donkere sojasaus, sesamolie en mirin. Waarschijnlijk een flinke snuf MSG voor de umami. En dan een spiegelei bovenop.
2
geplaatst: 22 november 2023, 15:57 uur
Klinkt lekker, panjoe!
Hier op het menu risotto met tomaten en garnalen (en een uitje en doperwtjes met parmezaanse kaas).
Hier op het menu risotto met tomaten en garnalen (en een uitje en doperwtjes met parmezaanse kaas).
0
panjoe (moderator)
geplaatst: 22 november 2023, 16:03 uur
Klinkt ook goed!
Voor veel Aziatische gerechten is het enorm aan te raden om een 'echte' wok aan te schaffen, een teflon wok geeft je niet alleen een dosis 'forever chemicals' maar geeft je gewoon niet hetzelfde resultaat op je bord.
Voor veel Aziatische gerechten is het enorm aan te raden om een 'echte' wok aan te schaffen, een teflon wok geeft je niet alleen een dosis 'forever chemicals' maar geeft je gewoon niet hetzelfde resultaat op je bord.
0
geplaatst: 22 november 2023, 21:36 uur
ZAP! schreef:
Uno mas quesadilla por favor.
Dit en griesmeelpap als toetje.Uno mas quesadilla por favor.
3
panjoe (moderator)
geplaatst: 23 november 2023, 14:30 uur
Partner heeft vanochtend classic Duitse aardappelsoep gemaakt, en neemt later van werk pita's, labneh, en baba ganoush mee.
1
geplaatst: 23 november 2023, 20:46 uur
Ik had nog een portie gele lamscurry in de diepvries.
Nu niet meer.
Nu niet meer.
1
geplaatst: 24 november 2023, 13:51 uur
Vanavond mijn befaamde Rendang Kambing uit de slowcookert! Daar ben ik woensdagavond om 22.00u mee begonnen. Rond 23.00u zat alles in de slowcooker, die ik donderdagochtend om 7.00u heb uitgezet. Na het afkoelen heb ik hem in de koelkast gezet en vanavond gaat hij - opgewarmd uiteraard - geserveerd worden met basmatirijst en ingelegde komkommer met ui, azijn, suiker, rode peper en citroensap.
2
geplaatst: 24 november 2023, 14:43 uur
Een soort van chili con carne met gesmolten kaas en tropische vruchten.
3
geplaatst: 24 november 2023, 18:14 uur
Rauwe andijviestamppot met zoete aardappels en oude kaas. De zoete aardappels zijn geoogst uit onze eigen tuin.
3
geplaatst: 25 november 2023, 13:43 uur
Vanavond wederom een traybake gerecht. Het verschil met afgelopen dinsdag is dat ik er ook champignons bij doe.
3
geplaatst: 25 november 2023, 13:48 uur
Gisteren had mijn schoonzus traybake gemaakt met polenta, zoete aardappel, tomaatjes en champignons. Fetasalade ernaast.
Vanavond chili sin carne
Vanavond chili sin carne
2
geplaatst: 26 november 2023, 20:14 uur
Soms doe ik heel makkelijk. Vanaf een stokbroodje steak met champignons. Morgen wordt het vast weer wat gezonder. 

2
Deranged
geplaatst: 27 november 2023, 17:29 uur
Ik had noedels met een smaakje maaltijd van 60 cent afkomstig van de Aziatische supermarkt.
1
geplaatst: 27 november 2023, 18:01 uur
Omdat mijn vrouw dat graag wil, wederom een traybake. Nu met onder andere aubergine en meer champignons.
1
Deranged
geplaatst: 27 november 2023, 18:12 uur
Wat traybakes betreft kan ik deze van harte aanbevelen.
Zeer smakelijk en de gebakken oesterzwam is een uitstekende vleesvervanger.
2
geplaatst: 27 november 2023, 18:31 uur
Deranged schreef:
Wat traybakes betreft kan ik deze van harte aanbevelen.
Dank! Ziet er goed uit! Oesterzwammen vind ik heerlijk! Het nut van dit topic is - buiten de gezelligheid - weer bewezen!Wat traybakes betreft kan ik deze van harte aanbevelen.
2
geplaatst: 28 november 2023, 18:05 uur
De volgens mij laatste portie gele lamscurry uit de diepvries is inmiddels ontdooid en zal ik zo gaan opwarmen.
4
geplaatst: 30 november 2023, 16:34 uur
Twee dagen zeer hollands gegeten:
Gisteren nasi goreng en vandaag bami van de Chinees.
Gisteren nasi goreng en vandaag bami van de Chinees.
3
geplaatst: 30 november 2023, 18:40 uur
Voor mijn doen vrij veel uit eten geweest de afgelopen week, dus vanavond ga ik voor de geroosterde spruiten, ovenaardappels en een lekkerbekje.
3
geplaatst: 2 december 2023, 09:43 uur
Gisteren ramen gegeten in Den Haag (veggie tofu miso ramen). ❤️
Vanavond postelein-mosterdsoep met brood.
Ik heb gisteren ook een stuk scoby van een vriend gekregen dus de eerste batch groene thee staat te fermenteren. Over twee weken hopelijk smakelijke kombucha.
Vanavond postelein-mosterdsoep met brood.
Ik heb gisteren ook een stuk scoby van een vriend gekregen dus de eerste batch groene thee staat te fermenteren. Over twee weken hopelijk smakelijke kombucha.
* denotes required fields.