Overig / Algemeen / Wat eten we vandaag?
zoeken in:
0
geplaatst: 3 februari 2024, 19:49 uur
Fathead schreef:
Minestrone. Dat is potdikkie smakelijk.
Huisgemaakt, of...? Ik zoek nog een goed recept...Minestrone. Dat is potdikkie smakelijk.
3
geplaatst: 3 februari 2024, 21:04 uur
Huisgemaakt, uiteraard. Goede groentebouillon in het begin maken, dan kan het eigenlijk niet mislukken. Maak de soep niet te dik, anders wordt het meer een saus als je de pasta er in doet. Dus genoeg bouillon maken. Geen blokjes dus. 

4
geplaatst: 3 februari 2024, 22:06 uur
Uit eten geweest met wat kameraden bij een tapas-restaurant. Wat ik heb gegeten? Nou i.i.g veel te veel. 

4
geplaatst: 4 februari 2024, 08:44 uur
Gisteren andijviestamppot. Met een kippetje een veel champignons er door.
Vanavond weer ik nog niet. Mijn vrouw en ik vliegen vandaag naar Valencia voor een paar dagen en daar komen we begin van de avond aan. We zien dan wel wat we tegenkomen.
Vanavond weer ik nog niet. Mijn vrouw en ik vliegen vandaag naar Valencia voor een paar dagen en daar komen we begin van de avond aan. We zien dan wel wat we tegenkomen.
3
geplaatst: 4 februari 2024, 16:17 uur
Ik zou vanavond bij vrienden gaan eten, maar dat gaat niet door dus het wordt wat improviseren. Ik heb nog kreukelfrietjes, paprika, tomaat en eieren dus daar iets mee. 

3
geplaatst: 4 februari 2024, 17:31 uur
Kerrierijst met kikkererwten, Holl. roerbakgroenten (met gember / chili / sambal mixje), jumbo garnalen en rivierkreeftjes. En een augurkenstick. Toetje: griesmeelpap met roosvicee.
Genoeg voor twee dagen...
Genoeg voor twee dagen...
2
geplaatst: 5 februari 2024, 09:57 uur
Rogyros schreef:
Vanavond weet ik nog niet. Mijn vrouw en ik vliegen vandaag naar Valencia voor een paar dagen en daar komen we begin van de avond aan. We zien dan wel wat we tegenkomen.
Vanavond weet ik nog niet. Mijn vrouw en ik vliegen vandaag naar Valencia voor een paar dagen en daar komen we begin van de avond aan. We zien dan wel wat we tegenkomen.
Het werd een Italiaans tentje. We hadden behoorlijke trek (20.30u) en dit was in de buurt én open. Pasta carbonara voor mij een lasagne bolognese voor mijn vrouw. Smaakte uitstekend. Prima tentje, best druk. Werd vooral steeds drukker. Dat heb je in Spanje. Laat dineren. Dat vind ik prima. Ik doe wel mee met die cultuur!
2
geplaatst: 5 februari 2024, 17:06 uur
Chili sin carne met een schep zure room en een zelfgemaakt platbrood erbij.
3
geplaatst: 5 februari 2024, 20:34 uur
Lekker wokken vandaag. Kip teriyaki met broccoli, sperziebonen, paprika en ui. En eiernoodles.
3
geplaatst: 6 februari 2024, 09:41 uur
Gisteren in een paellatentje gegeten. Mijn vrouw had paella Valenciana (met kip, limabonen en snijbonen) en ik had paella de Marisco (met garnalen, mosselen, inktvis en langoustine).
Ik vind paella in allerlei variaties heerlijk. En echt Valenciaans. Dus leuk om het hier te eten. En deze specifieke paella smaakte ook uitstekend!
Ik vind paella in allerlei variaties heerlijk. En echt Valenciaans. Dus leuk om het hier te eten. En deze specifieke paella smaakte ook uitstekend!
4
Deranged
geplaatst: 6 februari 2024, 12:54 uur
Had twee van die bekers Magnum ijs en dat voelt wel als zelfdestructie.
Wel zeer smakelijk en kan ik ze van harte aanbevelen.
Kan weinig ijsbekers bedenken die beter zouden zijn.
In je op zijdezacht tongstrelende wijze de vernieling in helpen.
Wel zeer smakelijk en kan ik ze van harte aanbevelen.
Kan weinig ijsbekers bedenken die beter zouden zijn.
In je op zijdezacht tongstrelende wijze de vernieling in helpen.
5
geplaatst: 6 februari 2024, 15:07 uur
Shakshuka! Met zoete aardappel, spinazie en zo.
Fruitsalade na.
Fruitsalade na.
3
geplaatst: 6 februari 2024, 15:42 uur
Witte bol met kabeljauwburger, ijsbergsla, tomaat, komkommer en een mosterd / pesto / knoflooksausje.
Toetje: griesmeelpap met roosvicee.
Toetje: griesmeelpap met roosvicee.
3
geplaatst: 6 februari 2024, 19:04 uur
Sperzieboontjes met rijst en Foo Yong Hai. Heerlijk maar we hadden er ook nog iets HEEL GOORS bij, namelijk: gekruide chicken wings uit de magnetron. Je leest het goed, uit de magnetron.
Soms denk je bij de boodschappen: lekker makkelijk, zo vies kan het toch niet zijn? Dat kan dus wel.
Soms denk je bij de boodschappen: lekker makkelijk, zo vies kan het toch niet zijn? Dat kan dus wel.
2
geplaatst: 7 februari 2024, 10:15 uur
Per abuis gisteren mijn post verwijderd... Hoe dan ook:
Gisteren hebben we weer een verder inkijkje in de Valenciaanse keuken kunnen nemen. We vonden een leuk tentje vlakbij Mercat Central. Mercat Central is een grote hal met een hele boel vaste kraampjes. Veel slagers, met ook veel kraampjes met groente (enorm grote paprika's), fruit (serieus grote aardbeien, en lekker!), kettinkjes, kleding, noten, kazen, paella's, etc. etc.
Dat tentje serveerde allerlei Spaanse heerlijkheden, waaronder allerlei verschillende paella soorten, gereserveerd op tafel in één pan, voor minimaal twee personen. Maar dat hadden we de dag daarvoor ook gegeten. Ik heb gisteren genoten van gegrilde tong, heerlijk Spaans gekruid. Mijn vrouw had gegrilde zeebaars. Het weer was rond 15.00u uitstekend. Zonnetje (af en toe bewolking) met 18 graden. We zaten dus buiten. Een flamingo gitarist op enkele meters afstand maakte het plaatje compleet.
In de avond hebben we in ons appartement en stokbroodje met wat beleg gegeten.
Gisteren hebben we weer een verder inkijkje in de Valenciaanse keuken kunnen nemen. We vonden een leuk tentje vlakbij Mercat Central. Mercat Central is een grote hal met een hele boel vaste kraampjes. Veel slagers, met ook veel kraampjes met groente (enorm grote paprika's), fruit (serieus grote aardbeien, en lekker!), kettinkjes, kleding, noten, kazen, paella's, etc. etc.
Dat tentje serveerde allerlei Spaanse heerlijkheden, waaronder allerlei verschillende paella soorten, gereserveerd op tafel in één pan, voor minimaal twee personen. Maar dat hadden we de dag daarvoor ook gegeten. Ik heb gisteren genoten van gegrilde tong, heerlijk Spaans gekruid. Mijn vrouw had gegrilde zeebaars. Het weer was rond 15.00u uitstekend. Zonnetje (af en toe bewolking) met 18 graden. We zaten dus buiten. Een flamingo gitarist op enkele meters afstand maakte het plaatje compleet.
In de avond hebben we in ons appartement en stokbroodje met wat beleg gegeten.
2
geplaatst: 7 februari 2024, 14:38 uur
Witte bol met groenvoer en tartaarburger en speciaal sausje. Toetje griesmeelpap + roosvicee.
2
geplaatst: 7 februari 2024, 16:03 uur
Hetzelfde als eergisteren (chili met platbrood), olijven na.
3
geplaatst: 7 februari 2024, 16:25 uur
Wederom niet mokken maar wokken. Kip met sweet+spicy saus, en dit keer een combi van kool, sugar snaps, ui en tauge. Voor de afwisseling met rijst i.p.v. noodles.
3
geplaatst: 7 februari 2024, 16:37 uur
Op weg naar het Javaans Eethuis in Groningen waar je jezelf voor weinig ongans kunt eten. Daarna met volle pens naar het knusse Vera voor SWANS. Dat zal vast ook wel zwaar op de maag liggen.
2
geplaatst: 7 februari 2024, 16:40 uur
Bak uit de oven. Dit keer met: aardappel, spruitjes, wortel, knolselderij, champignon, paprika, worst.
2
geplaatst: 7 februari 2024, 16:51 uur
Op woensdag eet ik vaak bij m'n moeder, vanavond staat bami op het menu.
0
geplaatst: 7 februari 2024, 18:15 uur
ZAP! schreef:
Tussendoor een chickenburger speciaal gesneaked...
Tussendoor een chickenburger speciaal gesneaked...
En morgen pizza en patat oorlog met extra mayo en een broodje shoarma king size toe?

1
geplaatst: 7 februari 2024, 18:26 uur
Chameleon Day schreef:
En morgen pizza en patat oorlog met extra mayo en een broodje shoarma king size toe?
Nee, helaas, er zitten, geloof het of niet, grenzen aan mijn gulzigheid... En morgen pizza en patat oorlog met extra mayo en een broodje shoarma king size toe?

0
geplaatst: 7 februari 2024, 18:41 uur
Sla je de griesmeelpap + rosevicee een keertje over (die vult nogal, lijkt me).

1
geplaatst: 7 februari 2024, 19:36 uur
Chameleon Day schreef:
Sla je de griesmeelpap + roosvicee een keertje over (die vult nogal, lijkt me).
Te laat, die heb ik net op... Sla je de griesmeelpap + roosvicee een keertje over (die vult nogal, lijkt me).

* denotes required fields.