MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Wat eten we vandaag?

zoeken in:
noedels, kip, groenten, zoetzuur sausje.

banaan na

Chameleon Day schreef:
En er zou zo maar een glas prosecco gedronken kunnen worden…of mss toch 10.

Dit is wat ik las. Misschien toch eens wat minder gehaast lezen

GrafGantz schreef:
(quote)

Dit is wat ik las. Misschien toch eens wat minder gehaast lezen

Aandachtig lezen is tegenwoordig een kunst…

(Pssst: het zijn uiteindelijk 2 glaasjes prosecco EN een R10 geworden - de prosecco tijdens de borrelhap met gasten voorafgaand aan de kook en de R10 tijdens de kook. En dat was het dan ook - niets tijdens het nuttigen van de maaltijd)

Ali Express groenten (snijbonen) met champignons, aardappels en köfte.

Onweerwolf
Witlof.

Linzencurry + draadjesvlees. -edit- eigenlijk is dat de midnite snack voor twee nachten. Net een paar gebakken eieren met gesmolten kaas, Parm. strooikaas, ketchup en stukjes augurk. Toetje: good old griesmeelpap met roosvicee.

Net geluncht met geroosterde paprikasoep, vanavond geroosterde spruitjes, zoete aardappelpuree en een tartaartje. Later vanavond nog een paar rijstwafels met beleg en wat fruit.

ZAP! schreef:
Linzencurry + draadjesvlees. -edit- eigenlijk is dat de midnite snack voor twee nachten. Net een paar gebakken eieren met gesmolten kaas, Parm. strooikaas, ketchup en stukjes augurk. Toetje: good old griesmeelpap met roosvicee.

Ik kan er niet aan doen, maar ik blijf dat een gekke naam vinden voor stoofvlees.

Onweerwolf
Bloemkool zonder draadjesvlees.

AGE-411 schreef:
Ik kan er niet aan doen, maar ik blijf dat een gekke naam vinden voor stoofvlees.
Zal wel een regionaal ding zijn. En stoofvlees is (met) een prutje, ik heb het vlees mooi bruin gebakken (dan kokend water erop en laten sudderen tot het verdampt is) en dan maak ik een jus, is toch anders. Het vlees heet officieel sukadelap en / of runder riblappen, hier gebruiken we veelal beiden. En dan is er nog zuurvlees en hachee, ook weer wat anders.

Deranged
Beschuitje met pindakaas plus een smoothie en een paar druiven.

Vanavond ergens een poke bowl voor de vitale power flow.

Voelt goed zo.

Gisteren gegeten bij een Eritrees restaurant. Restaurant Zemen in Zwolle. Smaakte goed!
Vooraf: Sambussa vlees (schelpjes van dun deeg gevuld met gemalen vlees, ui, hete groenten en kruiden)
Hoofd: Uniek zgni (Hete en kruiodige rundvlees stoofpot, gestoofd in berberesaus met exotische specerijen. Met Injera (Eritrese pannenkoek), linzensaus en alicha).

Dit was mijn eerste uitstapje naar de Eritrese keuken. Dat beviel prima.

Stamppot boerenkool met van alles.

Onweerwolf
Geen bloemkool.

Onweerwolf schreef:
Geen bloemkool.

Hoe bestaat het, ik ook niet!

ZAP! schreef:
Stamppot boerenkool met van alles.

Ik mag hopen met veel knoflooksaus, pita broodjes en gesmolten kaas. En zonder boerenkool!

Onweerwolf
Kool is sowieso heel erg vorige week ook.

Chameleon Day schreef:
(quote)

Ik mag hopen met veel knoflooksaus, pita broodjes en gesmolten kaas. En zonder boerenkool!
Klopt. Je MAG, altijd, hopen.

Onweerwolf schreef:
Kool is sowieso heel erg vorige week ook.
Kool is gewoon cool.

Onweerwolf
Ik wilde vanavond andijvie gaan eten.

Maar...

Onweerwolf schreef:
Ik wilde vanavond andijvie gaan eten.

Maar...

Ja, uitgesloten dat er ooit nog andijvie op je bord komt. Zooo verleden tijd…

Avondmaaltijd hier: laat me verrassen door dochter die gaat koken.

(zal wel een pasta’tje in romige saus worden - ik heb gespiekt in de koelkast, niet doorvertellen)

Jullie mogen hopen dat ik gisteren niet genoeg voor twee dagen had gemaakt, maar...

ZAP! schreef:
(quote)
Zal wel een regionaal ding zijn. En stoofvlees is (met) een prutje, ik heb het vlees mooi bruin gebakken (dan kokend water erop en laten sudderen tot het verdampt is) en dan maak ik een jus, is toch anders. Het vlees heet officieel sukadelap en / of runder riblappen, hier gebruiken we veelal beiden. En dan is er nog zuurvlees en hachee, ook weer wat anders.

Bij stoofvlees hoor je ook steeds de stukken aan te korsten.

AGE-411 schreef:
Bij stoofvlees hoor je ook steeds de stukken aan te korsten.
Aha. Ik heb dat nog nooit gemaakt, maar makes sense.

Gisteren: tortelloni (gevuld met mozzarella en basilicum) met champignonssaus (gevuld met champignons, uitje, spinazie en rood pepertje).

De avondmaaltijd voor vandaag is nog niet bekend. Wel is bekend dat ik 's avonds met een goede vriend ga biljarten en dat betekent dat mijn midnightsnack een broodje shoarma Memphis (met ui, paprika en champignons) met gesmolten kaas zal zijn en wellicht nog wat gebakken aardappeltjes.
Het biljarten zal gepaard gaan met de nodige biertjes. Na een dry January en een hele rustige februarimaand ben ik benieuwd hoe ik het er vanavond vanaf zal brengen!

Rogyros schreef:
Na een dry January en een hele rustige februarimaand ben ik benieuwd hoe ik het er vanavond vanaf zal brengen!

Ik denk dat je er serieus rekening mee moet houden dat de uitbater van de gelegenheid je bij sluitingstijd onder de biljarttafel aantreft, luid snurkend. Hoe vet is dat!

Gisteren lekker gecheat met een pizza met veel verschillende kazen.

Vanavond bloemkool en aardappels met een sausje.

Gevulde eitjes als snackje en zometeen een paar granolakoekjes die ik net zelf heb gebakken.

Pizza (ristorante, halve tonijn, halve diavola). Toetje griesmeelpap met roosvicee.

ZAP! schreef:
Pizza (ristorante, halve tonijn, halve diavola). Toetje griesmeelpap met roosvicee.

Inclusief kartonnen doos toch? En dat plastic kun je ook om de pizza laten zitten. Gewoon rechtstreeks uit de vriezer met doos en al de oven in. Hopla!

(PS: vergeet de knoflooksaus niet - extra bakje vragen!)

Chameleon Day schreef:
Inclusief kartonnen doos toch? En dat plastic kun je ook om de pizza laten zitten. Gewoon rechtstreeks uit de vriezer met doos en al de oven in. Hopla!

(PS: vergeet de knoflooksaus niet - extra bakje vragen!)
Ja ja, we hebben ervan genoten hoor.

Gast
geplaatst: vandaag om 04:41 uur

geplaatst: vandaag om 04:41 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.