MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Wat eten we vandaag?

zoeken in:
Bloemkool curry met tofu en cashewnoten, erg geslaagd. (en er is over)

Kip tandoori met doppers en gele rijst.

Straks risotto met champignons, spinazie, gedroogde tomaat en parmezaanse kaas.

Als snackie gerookte kip met chilisaus.

Lasagne (met zongedroogde tomaatjes en veel knoflook) en salade op Italiaanse wijze (olijven, geroosterde pijnboompitten, kappertjes e.d.) en vooraf een zelfgemaakte champignonsoep (met tijm en cajun).

En even belangrijk, onderwijl de kook van de soep: Peaking Lights - 936….

….en een tripel.

Raspatat + shoarmarol

Deranged
Eigenlijk hetzelfde als gisteren deeglap deluxe stiekem wel zo’n beetje mijn lievelings eet het vrij regelmatig betrap ik mezelf momenteel ineens op.

En nu tijdens de kook van de lasagne: Ane Brun - It All Starts with One

…met (stiekem) nog een tripel…(foei!).

Beetje brak vandaag, dus dat werd diepvriespizza

Deranged
Waarom diepvries is net karton kan net zo goed de doos als side dish erbij nemen als je dan toch bezig bent.

Een verse pizza van de supermarkt al een wereld van verschil in mijn beleving koop echt nooit meer diepvries.

Meh, ik ben niet zo moeilijk.

Deranged
Dan de doos een kwartiertje weken in water en ook in de oven leggen is lekker.

GrafGantz schreef:
Beetje brak vandaag, dus dat werd diepvriespizza

Zijn vaak de meest smakelijke dagen.

Deranged schreef:
Dan de doos een kwartiertje weken in water en ook in de oven leggen is lekker.

Veel knoflooksaus helpt ook..

Vandaag chinese tomatensoep gemaakt. Gemaakt met fruitbouillon. Zo schandalig lekker krijg je het bij de Chinees echt niet. Met zelfgevouwen loempiaatjes en rommeltjes.

Met fruitbouillon… nooit van gehoord. Ergens een recept te vinden, Fathead?

Sommige diepvriespizza’s zijn goed te doen btw…

ZAP! schreef:
Met fruitbouillon… nooit van gehoord. Ergens een recept te vinden, Fathead?

Dit filmpje:
klik

Fathead schreef:
(quote)

Dit filmpje:
klik
Thx, bekend gezicht van een kookkanaal…

Onweerwolf
Deranged schreef:
Waarom diepvries is net karton kan net zo goed de doos als side dish erbij nemen als je dan toch bezig bent.

Een verse pizza van de supermarkt al een wereld van verschil in mijn beleving koop echt nooit meer diepvries.

Could not agree more. Diepvriespizza is echt jammer en ik heb verder totaal geen smaak. En verse(re) pizza van de supermarkt koop je op dezelfde plek en kost net zo veel moeite om warm te maken.

Kost wel duurder. Ik vind een aantal pizza’s uit de vriezer meer dan prima te doen.

Deranged
ZAP! schreef:
Kost wel duurder. Ik vind een aantal pizza’s uit de vriezer meer dan prima te doen.

Ok welke.

Gisteren weer Rendang Kambing gemaakt uit de slowcooker. Heeeeeeeerlijk!

Deranged
Fathead schreef:
Vandaag chinese tomatensoep gemaakt. Gemaakt met fruitbouillon. Zo schandalig lekker krijg je het bij de Chinees echt niet. Met zelfgevouwen loempiaatjes en rommeltjes.

Heb wel eens babi pang pang saus gemaakt van deze mevrouw en vervolgens babi pang pang mee gegeten en dat was ook erg geslaagd.

Deze soep zal ik dan ook spoedig eens proberen.

dix
Nee Nee ...

Het is Babi Panggang. Maar helemaal fout rekenen we ook goed en dan zou je Bami Pang Pang moeten schrijven. Met een m dus.

Deranged
Ik vind babi pang pang leuker en rolt ook makkelijker van de tong althans bij mij.

Deranged schreef:
Ok welke.
Uit je comments maakte ik op dat ze allemaal karton zijn... dus ik weet niet of ik je nog iets kan aanraden. Vermijd in elk geval de goedkoopste, die waren hier ook geen succes. Succes.

Rijst met gebakken kippenlevers / uien.

Vandaag simpel. Broodje lamsshoarma van de Turkse slager met champignons en kaas en als side dish tomaatjes, etc.

Plaattaart met bodem van bladerdeeg, laagje crème fraîche, gebakken witlof en rode ui met verse oregano en topping van brie, honing en pecannoten. Voor de kids opgebakken lasagne van gisteren (opgebakken is die op z’n lekkurst!) En vooraf nog wat champignonsoep van gisteren.

Muziek voor tijdens de kook moet nog worden bepaald. En er zou zo maar een glas prosecco gedronken kunnen worden…of mss toch een R10.

Smullen maar!

Deranged
ZAP! schreef:
(quote)
Uit je comments maakte ik op dat ze allemaal karton zijn... dus ik weet niet of ik je nog iets kan aanraden. Vermijd in elk geval de goedkoopste, die waren hier ook geen succes. Succes.

In mijn ervaring nooit veel soeps.

De goedkoopste veelal wel het ergste ja.

Het beste waarschijnlijk in de Casa di Mama hoek die werken met het rauwere deeg principe maar haalt het nog steeds niet bij alles wat zich buiten de diepvries afspeelt naar mijn mening.

En dat voor die paar euro die het dan scheelt.

De ranzigste pizza die ik overigens ooit heb gehad een Garden Gourmet vegan uitvoering ook diepvries maar daar begon de ellende dan pas.

ZAP! schreef:
Rijst met gebakken kippenlevers / uien.
Kliekjesdag.

Oh, en weerom griesmeelpap met roosvicee.

Gast
geplaatst: vandaag om 06:05 uur

geplaatst: vandaag om 06:05 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.