Overig / Algemeen / Wat eten we vandaag?
zoeken in:
1
geplaatst: 29 april 2024, 08:31 uur
Premonition schreef:
Fi Donc! Het janhagel is ook niets te dol, een eh… airfryer. Par exemple…..
Fi Donc! Het janhagel is ook niets te dol, een eh… airfryer. Par exemple…..
Ach ja, soms gaat er nu eenmaal niets boven een eenvoudige doch voedzame maaltijd.
1
geplaatst: 29 april 2024, 10:01 uur
GrafGantz schreef:
Ach ja, soms gaat er nu eenmaal niets boven een eenvoudige doch voedzame maaltijd.
ZAP! schreef:
Patat speciaal, berenhap met saté saus.
Patat speciaal, berenhap met saté saus.

1
geplaatst: 29 april 2024, 10:24 uur
R.I.P. Heer Ollie

Zal je zien dat ie als nagerecht nog een Tompoes naar binnen heeft zitten werken.
1
geplaatst: 29 april 2024, 10:28 uur
GrafGantz schreef:
R.I.P. Heer Ollie
Zal je zien dat ie als nagerecht nog een Tompoes naar binnen heeft zitten werken.
(quote)
R.I.P. Heer Ollie

Over poezen en toetjes doe ik geen uitspraken…
0
geplaatst: 29 april 2024, 13:39 uur
- frites van snackbar Kokki
- patat van Alev
- patat frites van Tante Nel
Wist niet dat jij van de gebakken lucht was

2
geplaatst: 29 april 2024, 15:47 uur
ZAP! schreef:
Gisteren een tomaat variant op humkessoep.
Kliekjesdag, de rest gaat in de vriezer. Pittig soepje geworden, en lekker ook.Gisteren een tomaat variant op humkessoep.
2
geplaatst: 29 april 2024, 15:51 uur
Nu 't toch over friet gaat:
Friet van Piet Groningen | Officiële Website | Bestel Online! - cafetariafrietvanpiet.nl.
Smakelijke herinneringen aan.
Friet van Piet Groningen | Officiële Website | Bestel Online! - cafetariafrietvanpiet.nl.Smakelijke herinneringen aan.
5
geplaatst: 29 april 2024, 15:52 uur
Vanmiddag heerlijke kibbeling gegeten, dat was ook mijn ontbijt, net een bak kwark met aardbeien en granola en straks lasagne.
2
geplaatst: 29 april 2024, 18:28 uur
ZAP! schreef:
Friet van Piet Groningen | Officiële Website | Bestel Online! - cafetariafrietvanpiet.nl.
Smakelijke herinneringen aan.
Friet van Piet Groningen | Officiële Website | Bestel Online! - cafetariafrietvanpiet.nl.Smakelijke herinneringen aan.
Een monument in Groningen! Friet Tude en Boerenfriet, klassiekers. Als student vaste klant. De huidige menukaart ziet er inspiratieloos uit....
2
geplaatst: 30 april 2024, 17:02 uur
Deranged schreef:
Een crappy rolletje met koek dingen.
Een crappy rolletje met koek dingen.
Euh….wat is dat? Lekker?
Hier: een groene curry.
1
Deranged
geplaatst: 30 april 2024, 17:06 uur
Ja van die kleine rondjes met een gat erin koek met chocolade omhulsel lijken wel iets wat op donuts maar dan mini lekker cheap en een sneaky killer.
Dus doe maar niet.
Beter alle overdadig suikerhoudende producten uit je leven bannen.
Streef ik ook naar op den duur.
Stukje bij beetje werk ik daar naartoe.
Dus doe maar niet.
Beter alle overdadig suikerhoudende producten uit je leven bannen.
Streef ik ook naar op den duur.
Stukje bij beetje werk ik daar naartoe.
3
geplaatst: 30 april 2024, 18:24 uur
madmadder schreef:
broodje vegaburger
Same here, met veel sla en komkommer en nog wat sauzen.broodje vegaburger
4
geplaatst: 1 mei 2024, 16:31 uur
Vanmiddag na een ochtend ploeteren in een zwaar overwoekerde en zeer grote tuin werden er belegde broodjes bezorgd als bedankje. Een pistolet brie en een pistolet kipfilet waren mijn ontbijt, net at ik een flinke kom kwark met aardbeien en granola en zometeen ga ik weer een broodje vegaburger eten. Het zijn overigens zelfgemaakte vegaburgers met zwarte bonen. Vanavond nog grissini met hummus. Misschien fiets ik er ook nog wel wat crackers met appelstroop (appelstroop is de shit) tussendoor.
2
geplaatst: 1 mei 2024, 18:33 uur
madmadder schreef:
appelstroop is de shit
appelstroop is de shit
Dat is het zeker.
Staat altijd met stip bovenaan het lijstje "Typisch Nederlandse etenswaren waar ik zoveel mogelijk van mee naar huis moet nemen" wanneer ik Nederland bezoek. En dan het liefst de blikken van Canisius uit Schinnen, die eenmaal leeg dienst doen als opbergblikken voor vanallesennogwat. Heb er meestal al een aantal mee, om er dan op Schiphol, net voor de terugreis, nog een paar aan toe te voegen. Het gaat zelfs zover dat ik vrienden/bekenden vraag appelstroop mee te nemen wanneer zij NL bezoeken. Ja, appelstroop is de shit.

2
geplaatst: 2 mei 2024, 16:31 uur
Vanmiddag vakantie gekregen en de vakantie ingeluid met een heerlijk fietstochtje. Nu zit ik een bak proteïne-ijs naar binnen te werken (pindasmaak) en straks ga ik pizza vier kazen eten.
4
geplaatst: 2 mei 2024, 17:28 uur
madmadder schreef:
Vanmiddag vakantie gekregen en de vakantie ingeluid met een heerlijk fietstochtje. Nu zit ik een bak proteïne-ijs naar binnen te werken (pindasmaak) en straks ga ik pizza vier kazen eten.
Dat laatste is wel heel cheesy
IJs met pindakaas - spannend. Hier in town hebben we Roberto Gelati en die maakt o.a. dropijs, avocado-ijs - dat laatste heb ik geprobeerd en da's echt wel wat.Have fun!
Geen idee wat het hier wordt - iig iets met vega(runder-)reepjes, shitake en groene asperge; vermoedelijk rijst en dan nog een roerbaksaus componeren

3
geplaatst: 2 mei 2024, 17:31 uur
Gisteren gebarbecued. Eenvoudig, maar lekker. Kipsaté, kipköfte, lamskotelet, kalfslapje en puntpaprika hebben op het rooster gelegen.
Vandaag rode lamscurry. Tijdje geleden in de slowcooker bereid en meerdere porties in de diepvries gedaan. Lekker!!
Vandaag rode lamscurry. Tijdje geleden in de slowcooker bereid en meerdere porties in de diepvries gedaan. Lekker!!
0
geplaatst: 2 mei 2024, 17:35 uur
Mjuman schreef:
Hier in town hebben we Roberto Gelati en die maakt o.a. dropijs, avocado-ijs - dat laatste heb ik geprobeerd en da's echt wel wat.
Hier in town hebben we Roberto Gelati en die maakt o.a. dropijs, avocado-ijs - dat laatste heb ik geprobeerd en da's echt wel wat.
Dropijs en avocado-ijs. Dat zijn wat minder voor de hand liggende smaken. Dat is best leuk om te proberen. Hebben ze nog meer incourante smaken?
4
geplaatst: 2 mei 2024, 17:41 uur
Gisteren stoofschotel met lamsbout, aardappelen, linzen en groenten.
Vandaag gaan de restantjes, zonder het vlees, met wat bouillon in de blender. Daarna het losgetrokken lamsvlees er weer bij. Dat wordt een Noord-Afrikaans soepje.
Vandaag gaan de restantjes, zonder het vlees, met wat bouillon in de blender. Daarna het losgetrokken lamsvlees er weer bij. Dat wordt een Noord-Afrikaans soepje.
* denotes required fields.