MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Wat eten we vandaag?

zoeken in:
Mjuman schreef:
Hier in town hebben we Roberto Gelati en die maakt o.a. dropijs, avocado-ijs - dat laatste heb ik geprobeerd en da's echt wel wat.

Verkoopt ie ook scooters?

Ik red ondertussen de dag met nog een portie boerenkool.

Rogyros schreef:
Asperges met frietjes uit de air-fryer en een stukske zalm.

Hier worden zo de asperges op Limburgse wijze bereid (met dik gesneden ham, botersaus, eitje, en de asperges iets meer dan beetgaar). Door mij bereid, terwijl ik weer eens in mijn ouderlijk huis in Limburg verblijf. Aspergesoep vooraf. En de witte wijn smaakt goed (maar niets bijzonders of zo).

Ook nog wat kaas vanavond, met een Puglia denk ik.

ZAP! schreef:
Heerlijk weertje, dus we gaan aan de boerenkool.

Ha, je deed een “recalcitrantje”. “Het is 30 graden plus en ik heb zin in snert”. You Are My Hero

Chameleon Day schreef:
Ha, je deed een “recalcitrantje”. “Het is 30 graden plus en ik heb zin in snert”. You Are My Hero
Ik wilde de kritiek voor zijn, en nu heb ik nog een complimentje te pakken ook!

GrafGantz schreef:
(quote)

Verkoopt ie ook scooters?

Ik verdenk 'em ervan dat cd's van Scooter onder de balie heeft liggen voor het geval Italië de E.K. gaat winnen.

Verder verwijs ik graag naar deze clip

Mjuman schreef:
(quote)

Ik verdenk 'em ervan dat cd's van Scooter onder de balie heeft liggen voor het geval Italië de E.K. gaat winnen.

Verder verwijs ik graag naar deze clip

Ok.

Gisteren lamsstoof gemaakt in een tomatensaus (van passata) met een uitje, munt, zout en peper, knoflook, rode paprika en sperziebonen. En een beetje sambal brandal.

Vanmiddag een sundae passievrucht genuttigd bij het kanaal, later thuis een broodje kaaskroket met ketchup.

Deze dagen is het hotelvoer:

Voor: salade met zalm en forel
Hoofd: varkenshaas met peperroomsaus, groenten en aardappeltjes
Na: sorbet

Gisteren bij vrienden gegeten. Zij brachten op tafel een Italiaanse zomerse kalfsstoof uit de slowcooker (recept uit de stoofbijbel).

Erg lekker! Daarbij werd een zeer uitstekende wijn (Cabernet Sauvignon) uit 2015 geserveerd.

Lauwwarme vega kerrierijstsalade met dingetjes.

Voor: knolselderijsoep
Hoofd: kipsate met frietjes
Na: crème brûlée met stroopwafelijs

Rogyros schreef:
Gisteren lamsstoof gemaakt in een tomatensaus (van passata) met een uitje, munt, zout en peper, knoflook, rode paprika en sperziebonen. En een beetje sambal brandal.

Er was hiervan nog een portie over en die hebben we vandaag opgepeuzeld.

OMIT
We eten vandaag herinneringen. We weten vandaag dat we oud zijn, dus eten we herinneringen van lang geleden.
Zo gaan we schorseneren eten. Dat weten we nog goed. Die harde stokken met punten erin, die je bij het eten moest ontwijken. Gevaarlijk bijna.
En we eten bieten. Sommigen noemen het beten, maar dat zijn ouwelullen. Geen aandacht aan schenken. Bieten zijn gewoon bieten.
Maar ik heb ze wel geschrapt, en ze stonden lange tijd te koelen. Oma, zelfs oma, maakt me niets wijs.

Nu heb ik koekjes. Ik heb koekjes....

Hallo, ik dus heb KOEKJES........

Jammer, niemand reageert.

Rustig maar. Adem in, adem uit….busje komt zo. En dan zullen er koekjes zijn, heel veel koekjes. Zoveel als je maar wilt.

OMIT
Mooi, en dan een lekker deuntje erbij van Bob Marley, of van Abba, of van Queen, of van Kiss, of van Golden Earring of van wat dan ook maar even in de aandacht stond, toen.

Lekker weer even jaren zeventig.

Dat wordt smullen hoor. Dat gaat me een maaltijd worden.

OMIT schreef:
Mooi, en dan een lekker deuntje erbij van Bob Marley, of van Abba, of van Queen, of van Kiss, of van Golden Earring of van wat dan ook maar even in de aandacht stond, toen.

Lekker weer even jaren zeventig.

Ik zou zeggen NEVER MIND THE BOLLOCKS van the Pistols….kruisje slaan en eet smakelijk!

Een banaan en vers geperst sinaasappel/aardbeiensap.

Deranged
Paar partjes appel happen vanuit de magnetron met wat kaneel maakt het wel wat behapbaarder.

Heb je een soort appeltaart zonder de taart.

Verder een voortreffelijke boterham deluxe met een oerdegelijke krabsalade en dat was het dan wel weer voor vandaag.

Voor: caesarsalade
Hoofd: fish & chips
Na: sorbet

Andijviestamppot

Dinsdag: marktdag - visboer had heilbot, zodoende: heilbot met paddestoelensaus, witte asperges, rosevalaardappelen en gestoofde wortel met peterselie.

Nog maar weer een humkessoep variant.

Heden - There's a Rat in the Ritchen: lamsmerguez met couscous en ratatouille

Vandaag bami met wokgroenten in een kerrie marinade.

Voor: geitenkaassalade met bieten en walnoten
Hoofd: hamburger met frietjes
Na: sorbet (ja, voor de derde keer deze week )

Meer gevulde soep!

M'n vrouw is jarig dus die mocht kiezen. Gaat straks dus Mexicaans eten bezorgd worden hier

Net terug thuis in Nijmegen na een fietstochtje van 80 km. Niet echt zin om te koken, maar wel enorme cravings naar pizza shoarma (studententijdvibes) dus dat heb ik, samen met een kiwi milkshake, besteld.

Gast
geplaatst: vandaag om 07:31 uur

geplaatst: vandaag om 07:31 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.