MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Wat eten we vandaag?

zoeken in:
Leptop schreef:
De kruidenmixen van Jonnie Boer, verkrijgbaar in de meeste supermarkten, zijn zoutloos en bijzonder smaakvol gedoseerd.

Ik ben erg fan. Sint gooit elk jaar wel weer een blikje of 2 in mijn schoen. Koop sowieso de Lemon Pepper, die is fantastisch, maar eigenlijk zijn ze allemaal goed. De minder goede blikjes w.m.b.: Ras el Hanout kun je goedkoper bij de toko lopen en Zwolsche Stoof, die is gewoon niet lekker.

Koop vooral véél specerijen en nooit van die gevriesdroogde kruiden.

Ik vind de ras el hanout wel okay, maar zou dan nog wel eens een toko-referentie moeten proberen. Kruiden moet je bij grote voorkeur vers gebruiken, mee eens.

dix
Er wordt vanavond een gebraden kip gehaald bij de poelier. Patat erbij, ik zit mij al serieus te verheugen.

Leptop schreef:
Ik vind de ras el hanout wel okay, maar zou dan nog wel eens een toko-referentie moeten proberen. Kruiden moet je bij grote voorkeur vers gebruiken, mee eens.

Ras-al-hanout 80 gr. voor 3,95 vind ik pittig aan de prijs. Turkse super rekent hier 2,25 voor 170 gr.

Ergens zijn 'we' het verschil tussen kruiden en specerijen kwijtgeraakt en praten veel mensen over kruiden terwijl ze in feite specerijen bedoelen.

Groene kruiden - nu kan je ze nog 'oogsten' uit de tuin, kan je goed in olie of azijn doen en die even laten staan, om de kruidensmaak over te nemen. Andere optie is een sausbasis te maken (room, fond etc) en daarin kruiden mee te laten trekken - vervolgens die sausbasis invriezen, evt in ijsblokjesvorm.
Lemon peper ken ik al jáááren als citronpeppar, uit de Skandinavische viskeuken; eenvoudig zelf te maken door gedroogde citroen- of limoenschil te mengen met peper (in de molen), de echte durfal doet er ook nog wel eens een stukje sereh (iets fijngemaakt) bij. Zelf mixen maken is niet lastig, bovendien zit er dan ook weinig/geen zout in - meeste taco-, cajun-mixen hebben veel te veel zout.

dix beetje haan lust wel een lekker kippetje

RIbeye steak met blokjes pompoen en wortel. Daarnaast appel en paprika onder begeleiding van rode wijnazijn. Tot slot een pansaus gemaakt van de fond tezamen met bier, klein beetje tomatenpuree en een beetje kokosmelk.

Pasta carbonara met een salade.

Vegagehakt met pompoen, zwarte bonen, bleekselderij, ui en tomatensaus, rode rijst erbij, gemengde salade (walnoot, geitenkaas)

Mjuman schreef:
(quote)

Ras-al-hanout 80 gr. voor 3,95 vind ik pittig aan de prijs. Turkse super rekent hier 2,25 voor 170 gr.

Mee eens. Maar 30 km retourrijden naar de Turkse super is ook duur .
Als ik weer eens in de buurt ben, sla ik meteen een dubbele hoeveelheid in .

Leptop schreef:
(quote)

Mee eens. Maar 30 km retourrijden naar de Turkse super is ook duur .
Als ik weer eens in de buurt ben, sla ik meteen een dubbele hoeveelheid in .

Vandaag had je heel goed op de fiets kunnen gaan - beetje beweging, lekker zonnetje, maar ik snap je punt. Heb van huis uit meegekregen op de kleintjes te letten en als op de markt de heilbot of zwaardvis in de aanbieding is, sla ik ook extra in (gaat de vriezer in) - soms heb je wel eens mazzel en kan je bijv aardig wat zeeduivel kopen (die je nog moet schoonmaken en ontgraten) voor een zachte prijs. Meeste mooie filet/stevige moten (prijzig) gaat vaak linea recta naar restaurants.

Nog eens kliekjesdag. Basta met de pasta, morgen weer piepers.

Shoarma met salade in wraps.

2 broodjes groentekroket, een bakje rauwkost en een bakje fruit.

Naanbrood, bloemkoolcurry, korianderyoghurt.

Als toetje een vieze, melige appel.

Aardappels met jus, andijviesla met mosterd-azijndressing en gesnipperde ui e̶n̶ ̶e̶e̶n̶ ̶s̶t̶u̶k̶j̶e̶ ̶k̶i̶p̶.

Lin
Ratatouille met mozzarella en vegaburger uit de airfryer. Nieuw recept dus ben weer heel benieuwd

Zigeunerschnitzel, aardappels en sperziebonen.
Na worteltaart en voetbal .

Thudd
Burritos.

Ik kan helaas de vleesgerechten niet liken, dan weten jullie dat

Bobotie. Het is weer zo’n dag

luigifort schreef:
Ik kan helaas de vleesgerechten niet liken, dan weten jullie dat
Goed nieuws: ik heb de kip overgeslagen.

Hier net de boerenkoolstamp weggewerkt met rijstepap na.

Gegrilde groente uit de oven, dwz puntpaprika, rode ui, courgette, peen en cherry tomaat. Daar overheen wat olijfolie, olijven en later feta kaas. Verder daarbij wat rucola en wat volkoren fussili.

Magnifiek

Dat klinkt zo lekker dat je er geen vlees bij nodig hebt
Ga t ook ns proberen te maken

Heb wel jus van de kip op de aardappels gedaan...

Vakantie inluiden met ramen (thuisbezorgd).

TORINIKU SHOYU
kippenbasis, tare op basis van soja
gefrituurde kippendij – gemarineerd ei –
paksoi – gegrilde mais – zoete aardappel –
negi – SAPPORO WAVY NOODLES

Heerlijk!!!

Rudi S schreef:
Zigeunerschnitzel, aardappels en sperziebonen.
Na worteltaart en voetbal .

Misschien had je geen cursief moeten gebruiken - gebakken peren nu!

ZAP! schreef:
Heb wel jus van de kip op de aardappels gedaan...

Aardappels met jus en doppers met wortels. No chicken tonight, voor mij dan... uiteraard compenseer ik dan wel weer met het een of het ander in de late uurtjes.

Penne met zalm en prei.

Hamburger met frietje

Gast
geplaatst: vandaag om 01:40 uur

geplaatst: vandaag om 01:40 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.