MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Wat eten we vandaag?

zoeken in:
Ik sluit me aan bij de door mijn voorgangster genoemde studententijdvibes en het daarbij passende voedsel. Vandaag: broodje shoarma met extra veel knoflooksaus! Anders dan toen, daarbij: een wokseltje van groene asperges, wat paprika en courgette met wat, nog nader te bepalen, kruiden. Het laatstgenoemde gerecht op verzoek van de kids. Ik zou het gelaten hebben bij de shoarma.

GrafGantz schreef:
M'n vrouw is jarig dus die mocht kiezen. Gaat straks dus Mexicaans eten bezorgd worden hier

De rolverdeling thuis staat niet toe dat u de Mexicaanse kook ter hand neemt?

Chameleon Day schreef:
(quote)

De rolverdeling thuis staat niet toe dat u de kook ter hand neemt?

Normaal gesproken kookt zij altijd, denk eigenlijk niet dat ze er vrolijk van wordt als ik ga proberen iets Mexicaans in elkaar te knutselen.

Oh, en eerder vandaag ook nog geluncht op de Grebbeberg, een sandwich met gerookte zalm en 2 glazen pinot grigio.

https://i.imgur.com/molewV4.jpeg

Deranged
Boterham deluxe.

Hard gewerkt bij iemand aan zijn huis. Daarom heb ik wel een stokbroodje steak verdiend. Met champignons, rucola en tomaatjes on the side.

GrafGantz schreef:
(quote)

Normaal gesproken kookt zij altijd, denk eigenlijk niet dat ze er vrolijk van wordt als ik ga proberen iets Mexicaans in elkaar te knutselen.

Hé, …You Are the Man! (pater familias, etc, etc…)

Best blij dat ik weer gewoon lekker gezond en wat gevarieerder kan eten na al het hotelvoedsel waar je de vitamines moest zoeken. Net geluncht met wraps met ham, groenten en ei, vanavond couscous met groenten en kip.

Gisteren asperges gegeten. Met een geschifte hollandaise, nondedju. Was me nog nooit eerder gebeurd...
Vandaag bami. Dat kan niet schiften.

OMIT
Botersla, dressing, gekookt ei en tomaat. Straks nog een burgertje, vegan geloof ik, maar dat weet ik niet zeker.

OMIT
Fathead schreef:
Gisteren asperges gegeten. Met een geschifte hollandaise, nondedju. Was me nog nooit eerder gebeurd...
Vandaag bami. Dat kan niet schiften.

Dat eet ik alleen nog maar met komkommer, gekookt ei, gesmolten boter, ham en aardappelpuree. Heb al zoveel andere recepten geprobeerd, maar telkens kom ik weer op de klassieker uit.

Kipburger speciaal en een fristi.

Verhollandste bami

Rogyros schreef:
Verhollandste bami
Dat vraagt om toelichting...

ZAP! schreef:
(quote)

Ik denk met andijvie en rookworst.

Chameleon Day schreef:
(quote)

Ik denk met andijvie en rookworst.
Ik dacht misschien stamppot wortels…

ZAP! schreef:
(quote)

Alle inzendingen zijn helaas fout. ZAP! en Chameleon Day gaan niet door voor de wasmachine!

De bami werd geserveerd met een gebakken ei voor een ieder en zilveruitjes als side dishes. En Wijcko satésaus erbij.

We aten niet thuis.

Vanavond weer uit eten bij de bistro om de hoek, met m'n vrouw en m'n ouders dit keer. Ben jij er ondertussen al geweest, exsxesven?

Nice! Nog niet geweest maar staat wel hoog op het lijstje We zijn iets te belachelijk vaak bij Gamasot geweest de laatste tijd, is nu de grote favoriet, haha Gisteren overigens weer eens bij Sabor Sabor gegeten, met mijn moeder en mijn schoonouders, die enchiladas met salsa verde daar zijn echt geniaal

Andere Rdamse tentjes die we trouwens nog recent hebben gedaan en ook top waren: het Colombiaanse El Cafetal en het Chinese Meet Noodle in de Pannekoekstraat.

Tja, de avonddis - zit nog in de 'ontwerpfase' - zal iets worden in de trant van:

* voor: witte asperges, gerookte zalm, stukje tarbot en tomatenroomsaus - Verdejo
* hoofd: ossehaas met erenghi, rösti van pastinaak - geen friet uit de airfryer vanwege eerdere ? alhier - geroosterde gele courgette, misschien nog iets erbij - Errazuriz Cabernet Sauvignon Reserva (of iets anders)
* na: iets halen bij Fata Morgana

exsxesven schreef:
Gisteren overigens weer eens bij Sabor Sabor gegeten, met mijn moeder en mijn schoonouders, die enchiladas met salsa verde daar zijn echt geniaal

Nooit van gehoord, maar gezien de locatie is dat niet zo heel gek. Gaat op de lijst hier, m'n vrouw is fan van de Mexicaanse keuken

Ik heb begrepen dat er vanavond wraps (ik gok gevuld met chili-achtige zooi) op het menu staan. We gaan ondanks alle tegenslagen vervolgens gewoon het Eurovisie kijken, en daarbij zullen ook de nodige snacks (taart! bitterballen! minipizza's! chips!) genuttigd worden.

Simpele salade van ijsbergsla, tomaat, feta, roerei en nog wat details.

Deranged
Hoogwaardig plantaardige hamburger imitatie bakken met wat groene toevoegingen om de voedingswaarde wat op te krikken op een broodje kwakken.

Gisteren lamsstoof met sinaasappel gegeten. Heeft een uur of zes opgestaan. Was erg lekker.

Het was gevuld met blokjes lamsbout, ui, knoflook, tomaat, rode wijn, runderbouillon, pastinaak, koolrabi, bleekselderij, sinaasappelschil (als smaakversterker) en sinaasappelpartjes met een beetje munt en kleine stukjes gezouten citroenschil ter garnering.

Humkessoep.

Nog een beetje couscous met kip en groenten.

Boerenomelet met rabarber-appelmoes.

Ik kon het toch niet laten; geen soep, maar een raspatat speciaal en een broodje kipburger speciaal. Speciale dag vandaag, kennelijk...

Tortellini met pittige tomatensaus en salade. Gisteren geBBQd bij onze buren, dus vlees even niet.....
Ik loop wat achter, vrijdag uit eten geweest bij De Olijfboom.

Gast
geplaatst: vandaag om 02:52 uur

geplaatst: vandaag om 02:52 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.