Overig / Algemeen / Wat eten we vandaag?
zoeken in:
3
geplaatst: 12 mei 2024, 20:00 uur
Asperges, witte saus, gebakken krieltjes, ham, visje voor de liefhebber. En prosecco. Maar die is al op….dus niks bij de dis. Gisteren iets van sushi en Oosterse wokgerechten besteld, keurig op tijd bezorgd.
0
geplaatst: 12 mei 2024, 20:11 uur
Ha, in voorbereiding op een zomers bezoek aan een deel van Griekenland?
1
geplaatst: 12 mei 2024, 20:27 uur
Chameleon Day schreef:
Klopt, twee weken naar Halki, Karpathos en Kassos. Net als vroeger met de veerboot en rugzak.
1
geplaatst: 13 mei 2024, 17:43 uur
Gisteren gebarbecued bij mijn schoonfamilie. De topper was kalfskophaas die erg fijn gekruid was en heerlijk bereid op de BBQ.
Vandaag het restant van de lamsstoof met sinaasappel van zaterdag. Half uurtje in de oven en oppeuzelen maar!
Vandaag het restant van de lamsstoof met sinaasappel van zaterdag. Half uurtje in de oven en oppeuzelen maar!
0
geplaatst: 14 mei 2024, 09:43 uur
Deranged schreef:
Nog steeds pindakaas.
Op basis van wat jij hier post, moet je inmiddels zo'n 35 kg zijn. Zit ik er ver naast? Nog steeds pindakaas.

1
Deranged
geplaatst: 14 mei 2024, 10:11 uur
Minus het gedeelte dat je niet ziet lijkt me dat wel aardig accuraat ja.
2
Deranged
geplaatst: 14 mei 2024, 10:55 uur
Overigens kan ik mij maar moeilijk beheersen rond een pot pindakaas en ziet deze dan ook doorgaans het einde van de week niet.
Als ik dan ook nog van die speciale ga kopen met honing crunch of weet ik wat is al helemaal het hek van de dam.
Als ik echt een paar kilo kwijt wil ga ik voor hummus of iets in die aard als beleg en weer ik de potten P. geheel uit mijn huis.
Als ik dan ook nog van die speciale ga kopen met honing crunch of weet ik wat is al helemaal het hek van de dam.
Als ik echt een paar kilo kwijt wil ga ik voor hummus of iets in die aard als beleg en weer ik de potten P. geheel uit mijn huis.
3
Deranged
geplaatst: 15 mei 2024, 19:26 uur
Vandaag weer zo’n voortreffelijke boterham deluxe de krabsalade was op dus het werd surimi maar dat mocht de pret niet drukken.
3
geplaatst: 15 mei 2024, 20:01 uur
Mama jarig en had geen zin om te koken, dus voor mij werd het een frietje oorlog (met uitjes!), een bamischijf en een viandel.
3
geplaatst: 15 mei 2024, 20:13 uur
Witlofsalade (met mosterddressing, mais, ananas, oude kaas en pijnboompitten), aardappelpartjes uit de airfryer en tartaartjes.
2
geplaatst: 17 mei 2024, 18:29 uur
Aardappeltjes uit de airfryer, worteltjes, spinazie-kaasding. Proteïne-chocopuddinkje na.
4
geplaatst: 17 mei 2024, 21:59 uur
Gisteren in Zwolle uit eten geweest in een uitstekend Thais restaurant.
Voorgerecht: Pho phia, nua yang, kai siap, kai hoh baai teuy.
Combinatie van een loempia, saté van runderhaas, garnalenkoekje en gebakken kip in pandanblad
Hoofdgerecht, was een combinatie van:
Kaeng phed ped yang
Rode curry met gegrilleerde eendenfilet, mango, druiven, sherrytomaat en Thaise Aubergine
Kai phad med ma muang
Krokant gebakken stukjes kipfilet met cashewnoten en groenten
Yam nua yang
Salade met stukjes gegrilleerde entrecote, komkommer, rode ui, tomaat en verse koriander
Als dessert had ik een Armagnac. De overige tafelgenoten hadden iets met ijs.
Erg lekker gegeten en zeer gezellig!
Vandaag heb ik tomaten risotto met garnalen gemaakt.
Voorgerecht: Pho phia, nua yang, kai siap, kai hoh baai teuy.
Combinatie van een loempia, saté van runderhaas, garnalenkoekje en gebakken kip in pandanblad
Hoofdgerecht, was een combinatie van:
Kaeng phed ped yang
Rode curry met gegrilleerde eendenfilet, mango, druiven, sherrytomaat en Thaise Aubergine
Kai phad med ma muang
Krokant gebakken stukjes kipfilet met cashewnoten en groenten
Yam nua yang
Salade met stukjes gegrilleerde entrecote, komkommer, rode ui, tomaat en verse koriander
Als dessert had ik een Armagnac. De overige tafelgenoten hadden iets met ijs.
Erg lekker gegeten en zeer gezellig!
Vandaag heb ik tomaten risotto met garnalen gemaakt.
1
geplaatst: 18 mei 2024, 18:53 uur
0
geplaatst: 20 mei 2024, 15:06 uur
ZAP! schreef:
Snert.
Jak.Snert.
Ik had het beter. Ik was gisteren op het Ribs en Blues Festival in Raalte. Goede muziek en, zoals de naam zegt, prima Ribs gegeten! Broodje hamburger erbij. Lekkere junkfood dag!
3
geplaatst: 20 mei 2024, 20:14 uur
Couscous met gekruide groente (ras el hanout en baharat) en falafel. As simple as that….
3
OMIT
geplaatst: 21 mei 2024, 16:01 uur
Brokkelkaas, restje nasi en misschien nog rabarber van gisteren.
3
Deranged
geplaatst: 22 mei 2024, 16:18 uur
Deze week vegetarische filet americain met een versnipperd uitje als ontbijt paar partjes appel happen in de middag en voor het avondeten het vegetarische aanbod van een bekende burgerketen eens raadplegen.
3
geplaatst: 22 mei 2024, 17:27 uur
Nog wat andijviestamppot met gehaktballetjes.
Morgen haal ik een bakje bolognesesaus uit de vriezer.
Morgen haal ik een bakje bolognesesaus uit de vriezer.
2
OMIT
geplaatst: 22 mei 2024, 17:46 uur
Vandaag heb ik heerlijk gegeten. Verse asperges, op de klassiek wijze: aardappelpuree, gesmolten boter, ham, gekookt ei, komkommersalade... nou ja, de hele rataplan. Het droommenu van de Hollandse lente.
* denotes required fields.