MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Wat eten we vandaag?

zoeken in:
Dinsdag waren erg laat thuis en geen zin meer om te koken. Dus: kapsalon.
Woensdag aten we tortilla's.
Donderdag stond het witte goud op het menu, asperges. Met een mooi stukje zalm en airfryerfrietjes.
Vandaag gaan we uit eten bij El Zorro in Borger.

Edit: Oh ja, maandag hadden we een pastasalade als maaltijd. Dus een maaltijdsalade. Of een salademaaltijd.

Vanavond pokebowls!

Deranged
Dat is een goed idee.

Kan wel een paar frisse body kicks gebruiken poke bowl is in dat opzicht natuurlijk bomba.

Vandaag: vis - spies met zeeduivel en spies met zwaardvis; over de evt inbreng van garnalen wordt nog nagedacht; saus: ravigotte. Erbij: gegrilde groenten, o.a. courgette, wortel en frites uit de airfryer - nu die zo omarmd wordt hier, mag die gerust worden genoemd.

Opgebakken aardappels en dagverse spinazie uit vaders tuin.

Aspergesoep, voorgerechtje met zalm, asperges op klassieke wijze als hoofdgerecht, wat aardbeien met Griekse yoghurt toe. Daarna nog wel wat kazen. Daarbij wijnen (diverse soorten, maar niet mijn afdeling vandaag). Koffie met choco snuisterijen…en mogelijk nog ergens een limoncello’tje (mss wel 2).

Mjuman schreef:
- nu die zo omarmd wordt hier, mag die gerust worden genoemd.

Chameleon Day schreef:
Aspergesoep, voorgerechtje met zalm, asperges op klassieke wijze als hoofdgerecht, wat aardbeien met Griekse yoghurt toe. Daarna nog wel wat kazen. Daarbij wijnen (diverse soorten, maar niet mijn afdeling vandaag). Koffie met choco snuisterijen…en mogelijk nog ergens een limoncello’tje (mss wel 2).

Waarom trek je die asperge dan niet door in het nagerecht? Asperge-ijs met aardbeicoulis? Limoncello - niets zo fijn als een toffe whisky, na/bij chocolade.

Heb trouwens de garnalen gebruikt voor de derde spies - erbij hadden we een fijne Treixadura uit Galicië van Ramon do Casar

Rogyros schreef:
Vandaag gaan we uit eten bij El Zorro in Borger.

Het restaurant zit overigens in Buinen. Ik had de Bravo. Dat is een shortrib van het rund, langzaam gegaard. Namelijk 72 uur op een lage temperatuur. Dat leek me wel interessant. En dat was het ook.

Het restaurant is eigenlijk niet veel anders dan een steakhouse met een Spaanse twist. Best leuk, maar ook niet echt bijzonder of zo.

Tomaten / humkessoep.

Mjuman schreef:
nu die zo omarmd wordt hier, mag die gerust worden genoemd.

Nu de slowcooker nog

Gisteren spaghetti met garnalen en salade. Vanavond frietjes, snijbonen en een groenteburger.

Gisteren de kinderen weer eens aan de kook, vooraf dakos (Griekse variant van de bruschetta met feta) en hoofdgerecht zelfgemaakte pizza uit de buitenoven.
Vanavond Japanse curry met basmati.

Premonition schreef:
(quote)

Nu de slowcooker nog

D'r is er hier een die de slowcooker - reserve-ex van mij overgenomen - in zijn kookrepertoire heeft opgenomen. Zelf gebruik ik 'em regelmatig. De sous-vide stick, nog een fijn gadget, iets vaker

Lasagne.

Mjuman schreef:
(quote)

D'r is er hier een die de slowcooker - reserve-ex van mij overgenomen - in zijn kookrepertoire heeft opgenomen. Zelf gebruik ik 'em regelmatig. De sous-vide stick, nog een fijn gadget, iets vaker
En die 'een' ben ik. Ik ben Mjuman nog steeds dankbaar voor het aanbod tot overname! Dankzij Mjuman en anderen hier op deze site heb ik kennis gekregen van de slowcooker. Ik neem hem zelfs wel eens mee op vakanties. Geweldig apparaat. Vrienden van mij zijn er ook van overtuigd geraakt en hun dochter ook. Die studeert in België en bereidt in de ochtend een en ander in de slowcooker voordat ze naar college gaat om 's avonds weer van de inhoud van de slowcooker van te genieten. Prachtig apparaat!

Zaterdag Ramen met paddenstoelen en Chinese kool.
Zondag Pasta Carbonara. Met gesneden spinazie er doorheen.

Döner.

Mie, kip, groenten, chilisaus. Gehaktballetjes als avondsnack.

Kant en klaar Pizza Salami, van Dr. Oetker met Samba saus van Remia.

Ja, de kinderen mochten kiezen vandaag

Deranged
Begin de dag vandaag met een smoothie bestaande uit plantaardige amandel yoghurt met banaan en pindakaas en spinazie en dat is wel kekke kicks in je binnenste hoor je engine grommen als een muddafakker klaar om de dag bij de horens te vatten.

Aardbeien en een banaan. Midnite snack was meer döner.

Een curry.

Huisfavoriet gebakken spaghetti met spinazie (en paprika, blokjes kippendij, knoflook, ui, tomaat, peterselie, basilicum, rode peper, grana padano encheddar kaas)

Da's wel heel onspecifiek - hoe, wat, wat zelf/wat uit een potje?

Hier - heden: lamsmerguez, couscous met aubergine, pompoen, ui en yoghurt
Gisteren: zeeduivel, ingerold in serranoham met kerriesaus, quinoa met doperwten, shitake en paprika, en groene asperges

Mjuman schreef:
(quote)

ik ben ook wel benieuwd, Chameleon Day!

Mjuman schreef:
(quote)

Hoe: geen betrokkenheid bij de kook gehad - gemaakt door middelste dochter.

Wat zelf: geen betrokkenheid gehad bij de aanschaf van de ingrediënten. Gelet op wat ik op mijn bord zag liggen vermoed ik: zelf gesneden paprika’s, rode ui, bloemkool en zelfs wortel. En kip.

Wat uit potje: zie hierboven wat betreft mijn betrokkenheid bij de totstandkoming van het gerecht. Maar ik vermoed: saus/pasta uit zakje, kokosmelk uit pakje.

En vanavond kook ik (als het goed is) weer niet zelf. Dus wat het wordt….zie ik dan wel op mijn bord liggen.

Verslag(je) volgt later..

Zoute haring met uitjes. Toetje kwark (banaan). En nog wat aardbeien.

Rogyros schreef:
Huisfavoriet gebakken spaghetti met spinazie (en paprika, blokjes kippendij, knoflook, ui, tomaat, peterselie, basilicum, rode peper, grana padano en cheddar kaas)

Restje van gisteren.

Weet ik niet, mijn schoonvader kookt. Ruikt goed.

Gast
geplaatst: vandaag om 21:41 uur

geplaatst: vandaag om 21:41 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.