MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Wat eten we vandaag?

zoeken in:
Couscous met pittig gekruide ratatouille (met wortel i.p.v. courgette) en falafelballetjes.

Zondag heerlijke nieuwe oogst Frieslanders van de boer, met bloemkool van dezelfde boer hier uit de buurt met runderworstjes (idd ook van dezelfde boerderij).
Vandaag zelfgemaakte nasi van dochterlief.

Deranged
Toch weer meer pindakaas.

Gisteren ovengebakken aardappelblokjes met hunne binnen een en stukske zalm.

WVTRVE
Ben nu pannenkoeken aan het maken maar heb ook zin in Spätzle met spekjes. Misschien pannenkoek met spekjes?

Prei / gehakt / bladerdeeg ovenschotel.

Vanavond bij Faulk gedineerd. En het was prachtig. Ik het vis/vlees menu. Mijn echtgenote het vega menu. Met fraai wijnarrangement. En een ingelaste ronde Nederlandse (geiten/schapen) kazen. De kok kwam regelmatig uitgebreid uitleg geven bij de gangen (i.h.b. de kazen). Aanrader voor als u in de buurt bent! (…en dan haak ik graag aan…).

Tja, jij kunt kruipend naar huis na het uitgebreide wijnarrangement, ik moet weer 150 km terug in de auto....

Premonition schreef:
…ik moet weer 150 km terug in de auto....

Je kunt je laten rijden door echtgenote….?

Ik blijf dan liever slapen..

Het weekend culinair, in een notendop:

Vrijdag: 5-gangendiner bij restaurant Terroir; tweemaal vis, eenmaal vega, lam, dessert - qua wijn: o.m Godello en Portugees rood (Touriga Nacional)
Zaterdag: voor - witte asperges met rivierkreeftjes en tomaten/paprika-roomsaus; hoofd: jambalaya, met geschroeide zwaardvis en broccoli, een chardonnay uit Zuid-Afrika
Zondag: runderspies met zoete-aardappelschijfjes en gegrilde aubergine, Chileense merlot

dix
Mjuman schreef:
...
Zondag: runderspies met zoete-aardappelschijfjes en gegrilde aubergine, Chileense merlot

Maar dit kan toch ook finaal mislukken? Seentjes in het vlees, aardappelschijfjes met te veel bite, zout van de aubergine niet afgespoeld en een merlot waar je keihard voor moet werken.

dix schreef:
(quote)

Maar dit kan toch ook finaal mislukken? Seentjes in het vlees, aardappelschijfjes met te veel bite, zout van de aubergine niet afgespoeld en een merlot waar je keihard voor moet werken.

Ach, je hebt altijd nog die Merlot. En na een glas of drie of je niet meer te werken…(en bestellen we wat bij de pizzabezorger).

Mjuman schreef:
...

dix schreef:

Eerlijk gezegd: ik heb wel voor hetere vuren gestaan Is uiteraard een kwestie van goede ingrediënten (entrecôte voor de spies) en technieken (zoete aardappel eerste even stomen; aubergine inleggen in olijfolie met verse kruiden, rozemarijn, thijm, salie en daarna roosteren in een grillpan zonder olie op een gemiddelde warmte) . Pizza(whatever-)koerier komt alleen bij de (over)buren.

Ik had geluk vandaag met een sterrenchef/zenleraar in de keuken te mogen staan. Ik heb niet echt noemenswaardige dingen gedaan (brood snijden, kommen voorbereiden) maar ik had uiteindelijk als lunch heerlijke aspergesoep met miso en ponzu en beukenzwammen en bosui. En ik mocht een bakje meenemen, samen met het heerlijke zuurdesembrood ga ik daar zo weer van genieten.

Bami, geroosterd speenvarken met pikante saus, atjar tjampoer, kroepoek. Zo doe ik dat op vaderdag.

ZAP! schreef:
Bami, geroosterd speenvarken met pikante saus, atjar tjampoer, kroepoek. Zo doe ik dat op vaderdag.

Welke afhaalchinees?

Donderdag een afhaalpizza, Calzone.
Vrijdag Kip Siam
Zaterdag en mooie salade van onder meer gegrilde puntpaprika's, gegrilde courgette en tomaten, met een stukje zalm en wat verse pasta.
Vandaag Gado Gado. Goed gemaakt door mijn schoonzusje.

Chameleon Day schreef:
Welke afhaalchinees?
Chinees-Indisch. Je weet wel, die ene, de enige in het dorp...

Andijviestamppot
Gisteren paella

Nieuwe oogst aardappels, waarvan de smaak toch wéér tegenviel. Te laat geoogst, pa?
Met ijsbergsla en zo.

Deranged
Toch weer nog meer pindakaas.

En ook wel gewoon kaas.

Stukje brie misschien.

Opgebakken aardappelschijfjes, weer met ijsbergsla en zo. En een klein stukje kipfilet.

Deranged
Klinkt spaarzaam.

Mais met boter, aardappelpuree met creme fraîche en kleverige spareribs.

Deranged schreef:
Klinkt spaarzaam.
Midnite snacks bevatten doorgaans al meer dan genoeg vlees, dus dat valt mee (of tegen).

Broodje kipburger speciaal en een Fr*st*. Helaas niet in het park kunnen nuttigen door de weergoden...

Middagsnack op de fiets: stukjes kiwi, cantaloupe en ananas.
Avondeten op de bank: döner pizza.
Midnite snack op een andere bank: maïsbrood met jonge kaas en varkenslever.

Vanavond kip tandoori met verse spercieboontjes van de boer hier even verderop.

Gisteren geroosterde groenten, gebakken aardappelen (Frieslanders nieuwe oogst, van onze buurman/boer verderop) en vegaschnitzel.
Afgelopen woensdag BBQ in de tuin

Gast
geplaatst: vandaag om 21:43 uur

geplaatst: vandaag om 21:43 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.