MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Wat eten we vandaag?

zoeken in:
Gisteren ging ik twee broodjes shawarma halen, maar de kok kwam aanzetten met twee schotels, en dus hebben we eten voor zo'n beetje drie dagen - vond het al een beetje aan de dure kant...

Risotto met gerookte zalm.

ZAP! schreef:
…en dus hebben we eten voor zo'n beetje drie dagen...

Mwhoa….dat gaat hier in één avond wel naar binnen hoor.

Chameleon Day schreef:
Mwhoa….dat gaat hier in één avond wel naar binnen hoor.
Smakelijk! Dit was gewoon ondoenlijk, wat een porties...

ZAP! schreef:
(quote)
Smakelijk! Dit was gewoon ondoenlijk, wat een porties...

Maar wel met extra bakjes knoflooksaus…..anders wordt het moeilijk.

Chameleon Day schreef:
Maar wel met extra bakjes knoflooksaus…..anders wordt het moeilijk.
Er kwam dit keer helaas geen knoflooksaus aan te pas, maar dat was niet gepland... en die pittige saus was net sambal...

Gisteren: berenhap moeilijk met een lemon soda.
Vandaag: opgebakken aardappelschijfjes met uien. En aardbeien.

Er lag nog een aardig restje lamscurry uit de slowcooker in de diepvries (in een bakje, maakt u zich geen zorgen). Dat wordt hem vanavond.

Gebakken aardappels, bladsalade met opgebakken spek, appel, tomaat, fetta en dressing, runderstoofvlees gesmoord in [”Bemoei je er niet mee", aldus mijn vrouw].......

Gisteren: spies van varkenshaas met pittige tomatensaus, gegrilde courgette, salade, stokbrood - rosé

Vandaag:
vooraf: coquille met zeeduivel in asperge-paprikaroomsaus - Rueda
hoofd: eend met saus van fond en framboos, witte asperge, aardappel/spinazietaartje, chioggia-biet, Spätburgunder van J2
na: taartje van Fata Morgana

Deranged
Sowieso wel een leuke weer ervan maken allemaal dingen doen en eten met wat power en veel kleur sowieso geel en paars wil ik wel terug gaan zien deze zondag had ik al besloten dus dat dan de basis van waaruit het geheel zal komen te ontstaan.

Geur van vandaag de Indian Sandelwood uit mijn collectie de juiste geur op het juiste moment altijd de kers op de taart als je het goed doet.

Dat het daar dan mee allemaal echt op zijn plek valt en vervolgens het plaatje als een klinkende klok gewoon klopt.

Heb je wel weer gewoon een mooie dag denk ik ja.

Gisteren verjaardag dochter gevierd met Grieks eten.
Zelf dolmades gemaakt, pulled chicken, olijvensalade, brood, tzatziki, souvlaki, waldorf (niet Grieks maar soit), garnalensalade etc.

Vandaag friet, en mijn favoriete frietchinees is ermee gestopt, nondedju.

Gisteren de verjaardag van mijn schoonmoeder gevierd. En dat gaat traditiegetrouw grootste met een bbq. O.a. uitstekend gekruide kalfsribeyes op de bbq, gegrilde tomaat, etc.

We eindigden met een hele fijne whisky, een 12 jaar oude Edradour Caledonia (single malt).

Kibbelingen met saus.

Spare ribs met salade, morgen naar alle waarschijnlijkheid ook...

Restjes van gisteren (Oosterse wok bereid met samenraapsel van overgebleven groenten van afgelopen week, incl. banaan die op moest) en van vandaag (de etensresten van de verjaardagslunch die mijn dochter voor vriendinnen gaf). Daarbij een Westmalle tripel.

Deranged
Het is weer zo’n mooie zondag voor pannenkoeken en op je paasbest eruitzien simpelweg als een champ erbij lopen tot in de puntjes verzorgd werkelijk aan alles gedacht.

dix
Ik heb gisteren voorafgaand aan de voetbal wat plukbrood en een zwik gerookte vis uitgeserveerd. Schotse zalm, paling en ook spekbokking. Alles werd weggespoeld met een paar porters.

Van die laatste heb ik weinig last maar de herinnering aan de rest draag ik vandaag nog wel even mee.

ZAP! schreef:
Spare ribs met salade, morgen naar alle waarschijnlijkheid ook...
Gisteren werd het rundvleessalade met van alles, vandaag weer de ribs enzo.

Een halve pesto / paprika wrap (vannacht de rest) en een variatie aan verse fruit stukjes.

Frietjes, sperziebonen en lekkerbekje. Twee kiwi’s na.

O, en nog wat (giga) kersen.

Afgelopen zondag hebben we gegeten bij het IJsselpaviljoen in Zutphen. Een tapas restaurant. Prima eten, leuke sfeer en enorme kutmuziek. De muziek stond gelukkig zacht. Van die simpele 'pop house'. Weet niet goed hoe ik het moet noemen. Soms bekende liedjes, die dan werden gecoverd en voorzien van een irritante beat. En dat was zo ongeveer elk liedje. Vermoeiend vond ik zelf. Want je hoort op een gegeven moment alleen maar die beat, alles lijkt op elkaar.

Maarrrrrrr, het eten was lekker, de sfeer was leuk. Prima avondje vertoeven.

Gisteren air fryer friet met bruine bonen.

Geïmproviseerde salade. Later meer kersen.

Nasi met een gebakken ei. Weer twee kiwi’s na.

Morgen opruimdag op werk met een frietkar, hopelijk ‘s avonds nog zin in een restje gezonde nasi.

Kort gewokte bimi’s en rode paprika met knoflook en wat kruiden, mediterraans gekruid visje, tartaartjes en aardappeltjes uit airfryer.

Gisteren Taquitos. Met een lekkere tomatensalade.

Vandaag wordt het driekleurige groentewok met kip. Met een rode en gele paprika, paksoi, knoflook, sojasaus, peper, zout, bosuitje en wat gefrituurde uitjes.

Zeg ik niet.

Deranged
Ga zo lunchen pak een dikke boterham deluxe heb hele toffe schoenen nou om dat in te doen.

Zijn wel van een bekend merk ja.

Gevulde kippensoep.

Gast
geplaatst: vandaag om 23:32 uur

geplaatst: vandaag om 23:32 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.