Overig / Algemeen / Wat eten we vandaag?
zoeken in:
3
geplaatst: 26 augustus 2024, 18:36 uur
Macaroni met gegrilde kip, room, pijnboompitten, spinazie en zoete tomaatjes.
1
geplaatst: 26 augustus 2024, 18:51 uur
Chameleon Day schreef:
Je hebt een goede barbier in de buurt waar je dat dan aan het einde van de dag kan halen?
(quote)
Je hebt een goede barbier in de buurt waar je dat dan aan het einde van de dag kan halen?
Typische typo (inmiddels gecorrigioneerd); heb de buurman geraakt. Doet me denken aan de zeer bijziende leraar Engels die altijd als ie Shakespeare citeerde, voor de klas heen en weer banjerde, onderwijl zwaaiend met de afgezette bril. Maakte ik een fikse grap, kreeg mijn buurman een draai om z'n oren
no need to say dat hij hoogst verbouwereerd was.
2
geplaatst: 26 augustus 2024, 22:49 uur
Zondag bruine bonen met spekjes en een beetje rijst (en champignons, want die zijn overal lekker bij).
Vandaag pizza van de Turkse Italiaan. Pizza Zingura (tomaat kaas spek uien en champignons).
Vandaag pizza van de Turkse Italiaan. Pizza Zingura (tomaat kaas spek uien en champignons).
1
Deranged
geplaatst: 27 augustus 2024, 07:44 uur
Eigenlijk alleen kastanjechampignons in combinatie met andere paddenstoelen zoals oesterzwam en dan goed roosteren in de oven zodat het een vlezige textuur krijgt voor op de risotto.
Dan kan ik het nog wel verdragen.
Dan kan ik het nog wel verdragen.
2
geplaatst: 27 augustus 2024, 10:30 uur
Dat "keihard" is in deze context - de meeste paddenstoelen zijn vrij kwetsbaar - een fiks overstatement.
De hoge temperatuur in een oven maakt het werken met champignons - da capo - zonder enige afdekking (kaas oid) vrij tricky; menigmaal verbrande champignons aanschouwd, niet te hachelen. Overigens zijn huis-tuin-en-keuken champignons (de witte) nou eenmaal niet echt een zingevende toevoeging; dan zijn erenghi (ook bij de AH) veel beter.
Voor risotto werk ik graag met gedroogde porcini (oid, ook bij de AH) - dat levert nl ook een fijne, geschikte bouillon op.
De hoge temperatuur in een oven maakt het werken met champignons - da capo - zonder enige afdekking (kaas oid) vrij tricky; menigmaal verbrande champignons aanschouwd, niet te hachelen. Overigens zijn huis-tuin-en-keuken champignons (de witte) nou eenmaal niet echt een zingevende toevoeging; dan zijn erenghi (ook bij de AH) veel beter.
Voor risotto werk ik graag met gedroogde porcini (oid, ook bij de AH) - dat levert nl ook een fijne, geschikte bouillon op.
2
geplaatst: 27 augustus 2024, 16:34 uur
Gekookte worteltjes, gekookte krieltjes, koolvis met mosterd, room en kruiden uit de tuin.
1
geplaatst: 27 augustus 2024, 16:53 uur
Fathead schreef:
Gekookte worteltjes, gekookte krieltjes, koolvis met mosterd, room en kruiden uit de tuin.
Altijd al willen hebben, maar onbetaalbaar: een roomboom

1
geplaatst: 28 augustus 2024, 17:31 uur
madmadder schreef:
jarig dus vandaag was het ijs, taart en zometeen pizza.
Gefeliciteeeeerd. jarig dus vandaag was het ijs, taart en zometeen pizza.

3
geplaatst: 28 augustus 2024, 18:11 uur
Na een week Grieks eten (lekker hoor), eindelijk weer eens een echte Hollandse maaltijd, nasi met kipsaté en komkommersalade. En dus niet van de plaatselijke Chinees, maar van dochterlief.
4
geplaatst: 28 augustus 2024, 22:06 uur
Gisteren: pita's met falafelballetjes, houmous en pittige tomatensaus, courgette gevuld met doperwten, dragon en cantharellen
Vandaag: heilbot met paddenstoelen saus, rosevalaardappel, sugar snaps en bloemkool
Vandaag: heilbot met paddenstoelen saus, rosevalaardappel, sugar snaps en bloemkool
0
geplaatst: 29 augustus 2024, 15:41 uur
ZAP! schreef:
Aardappels, jus, sla.
Aardappels, jus, sla.
Nop vlees of vis? Of komt er laat in de avond nog een dubbele cheeseburger langs?

3
geplaatst: 29 augustus 2024, 15:46 uur
Gisteren gegrilde paprika salade met verse pasta en hete kip.
0
geplaatst: 29 augustus 2024, 15:50 uur
Chameleon Day schreef:
Nop vlees of vis? Of komt er laat in de avond nog een dubbele cheeseburger langs?
Vlees noch vis bij het avondeten, maar wel bruin brood met ham en kaas de laatste nachten.(quote)
4
geplaatst: 29 augustus 2024, 17:20 uur
Vanmiddag ontbeten met kibbeling, daarna nog meer taart en nu ben ik echt heel erg toe aan wat vitaminen. Soepje dus met restjes groenten en afbakbroodjes.
Morgen uit eten voor mijn verjaardag dus dat wordt opnieuw zondigen.
Morgen uit eten voor mijn verjaardag dus dat wordt opnieuw zondigen.
2
Deranged
geplaatst: 29 augustus 2024, 17:51 uur
Toch weer nog meer pannenkoeken maar ik denk wel dat dit voorlopig de laatste keer is.
0
geplaatst: 29 augustus 2024, 17:57 uur
Deranged schreef:
Toch weer pannenkoeken maar ik denk wel dat dit voorlopig de laatste keer is.
De kabouters in het bos hebben er denk ik ook geen zin meer in…

2
geplaatst: 29 augustus 2024, 20:32 uur
Deranged schreef:
De plop-koeken van kabouter Plop zijn anders een goed alternatief en AH voert ze nu ook

Hier was 't rijst met runderreepjes, gewokt met shitake, shanghai paksoi, prei, paprika en citroen-gember-koriander-knoflook roerbaksaus, obv kokosmelk.
* denotes required fields.