MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Wat eten we vandaag?

zoeken in:
Macaroni met gegrilde kip, room, pijnboompitten, spinazie en zoete tomaatjes.

Chameleon Day schreef:
(quote)

Je hebt een goede barbier in de buurt waar je dat dan aan het einde van de dag kan halen?

Typische typo (inmiddels gecorrigioneerd); heb de buurman geraakt. Doet me denken aan de zeer bijziende leraar Engels die altijd als ie Shakespeare citeerde, voor de klas heen en weer banjerde, onderwijl zwaaiend met de afgezette bril. Maakte ik een fikse grap, kreeg mijn buurman een draai om z'n oren no need to say dat hij hoogst verbouwereerd was.

Zondag bruine bonen met spekjes en een beetje rijst (en champignons, want die zijn overal lekker bij).

Vandaag pizza van de Turkse Italiaan. Pizza Zingura (tomaat kaas spek uien en champignons).

Deranged
Ja champignon op de pizza is ook een harde nee.

Keiharde Ja.

Deranged
Eigenlijk alleen kastanjechampignons in combinatie met andere paddenstoelen zoals oesterzwam en dan goed roosteren in de oven zodat het een vlezige textuur krijgt voor op de risotto.

Dan kan ik het nog wel verdragen.

Dat "keihard" is in deze context - de meeste paddenstoelen zijn vrij kwetsbaar - een fiks overstatement.

De hoge temperatuur in een oven maakt het werken met champignons - da capo - zonder enige afdekking (kaas oid) vrij tricky; menigmaal verbrande champignons aanschouwd, niet te hachelen. Overigens zijn huis-tuin-en-keuken champignons (de witte) nou eenmaal niet echt een zingevende toevoeging; dan zijn erenghi (ook bij de AH) veel beter.

Voor risotto werk ik graag met gedroogde porcini (oid, ook bij de AH) - dat levert nl ook een fijne, geschikte bouillon op.

Aardappels met spinazie.

Deranged
Klinkt spaarzaam.

Verse sperziebonen, puree en schouderkarbonade.

Deranged schreef:
Klinkt spaarzaam.
Ook met jus hoor!

Deranged
Dat vergat je even te vertellen dan.

Gekookte worteltjes, gekookte krieltjes, koolvis met mosterd, room en kruiden uit de tuin.

Fathead schreef:
Gekookte worteltjes, gekookte krieltjes, koolvis met mosterd, room en kruiden uit de tuin.

Altijd al willen hebben, maar onbetaalbaar: een roomboom

Staat gewoon naast de heksenmelk en de boterbloem.

Werk verhindert de kook vandaag, dus…..pizza’s.

Restje pasta met gebakken eieren.

jarig dus vandaag was het ijs, taart en zometeen pizza.

madmadder schreef:
jarig dus vandaag was het ijs, taart en zometeen pizza.
Gefeliciteeeeerd.

Na een week Grieks eten (lekker hoor), eindelijk weer eens een echte Hollandse maaltijd, nasi met kipsaté en komkommersalade. En dus niet van de plaatselijke Chinees, maar van dochterlief.

Gisteren: pita's met falafelballetjes, houmous en pittige tomatensaus, courgette gevuld met doperwten, dragon en cantharellen

Vandaag: heilbot met paddenstoelen saus, rosevalaardappel, sugar snaps en bloemkool

Aardappels, jus, sla.

ZAP! schreef:
Aardappels, jus, sla.

Nop vlees of vis? Of komt er laat in de avond nog een dubbele cheeseburger langs?

Gisteren gegrilde paprika salade met verse pasta en hete kip.

Chameleon Day schreef:
(quote)

Nop vlees of vis? Of komt er laat in de avond nog een dubbele cheeseburger langs?
Vlees noch vis bij het avondeten, maar wel bruin brood met ham en kaas de laatste nachten.

Vanmiddag ontbeten met kibbeling, daarna nog meer taart en nu ben ik echt heel erg toe aan wat vitaminen. Soepje dus met restjes groenten en afbakbroodjes.

Morgen uit eten voor mijn verjaardag dus dat wordt opnieuw zondigen.

Deranged
Toch weer nog meer pannenkoeken maar ik denk wel dat dit voorlopig de laatste keer is.

Deranged schreef:
Toch weer pannenkoeken maar ik denk wel dat dit voorlopig de laatste keer is.

De kabouters in het bos hebben er denk ik ook geen zin meer in…

Deranged
Om over de inwendige mens nog maar te zwijgen.

Deranged schreef:
Toch weer pannenkoeken maar ik denk wel dat dit voorlopig de laatste keer is.

Chameleon Day schreef:
De kabouters in het bos hebben er denk ik ook geen zin meer in…

De plop-koeken van kabouter Plop zijn anders een goed alternatief en AH voert ze nu ook

Hier was 't rijst met runderreepjes, gewokt met shitake, shanghai paksoi, prei, paprika en citroen-gember-koriander-knoflook roerbaksaus, obv kokosmelk.

Gast
geplaatst: vandaag om 15:48 uur

geplaatst: vandaag om 15:48 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.