MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Wat eten we vandaag?

zoeken in:
Als het allemaal meezit, 2x lahmacun met sla en tomaat en citroensap en voor erbij ayran.

-edit- 1 was meer dan genoeg (met ook nog es een lading aan salade), de ander gaat door naar de avondploeg.

-edit2- voor het eerst een lahmacun van een echte Turkse pizzabakker en dat is wel even wat anders dan die ik ooit van de super/vriezer probeerde! Absoluut voor herhaling vatbaar, maar dan wel de pizza en salade apart, zodat de pizza niet zo snel koud word en ik 'm thuis zelf kan dresseren, want i.p.v. saus hoort er dus citroensap op).

Ayran is eigenlijk net karnemelk, maar met een beetje zout. Een 'Rivella' ervaring.

Pizza en een cidertje.

Gegratineerde coquilles, tournedos met stroganoffsaus, frambozentaartje met bessensorbet.

2 broodjes bapao met chilisaus, wat tomaatjes en meer 'ayran' (niet met zout, maar met kersen en -sap en suiker).

Pannenkoeken. Eentje met bacon + kaas, eentje met bruine basterdsuiker en eentje met ananas en slagroom.

Durum Shoarma. Had geen zin om te koken.

Opgebakken aardappels, sla en van alles erbij.

Patatas bravas uit de oven, kip en een salade van baby spinazie met feta, tomaat en komkommer.

Gisteren Tortelloni (gevuld met ricotta en spinazie), met een kazig roomsausje. Met champignons, uitje, spinazie en chilivlokken.

Zaterdag zijn we in Nunspeet uit eten geweest bij Fat Alice. Rumpsteak met garnalen. Prima. Al had ik gevraagd om medium rare en dat was niet helemaal gelukt. Nou ja, ik was in een goede bui.

Een primeur in onze keuken: groenlof. Eens kijken of dat een beetje smaakvol klaargemaakt kan worden.

Aardappels, jus, rode bieten.

Hier vanavond: kip Hawaï (en heb er eigenlijk niet zo’n zin in, ook al doe ik de kook - gerecht gewenst door een ander gezinslid).

Chameleon Day schreef:
Hier vanavond: kip Hawaï (en heb er eigenlijk niet zo’n zin in, ook al doe ik de kook - gerecht gewenst door een ander gezinslid).

Zeg dan gewoon dat de kip niet veilig kan landen met het naderende weer.

Hier quinoa met shitake, doperwten, paprika en kaassoufflé.

Gisteren was 't hier jambalaya

De groenlof is wegens ondraaglijke temperaturen in de keuken vervangen door pizza's, bezorgd door een tamelijk nurks joch op een fatbike. Groenlof wordt morgen.

Deranged
Flinke flatbread gehad straks simpele spektakel spaghetti met de echte guanciale die ik geheel zelf in stukken ga snijden en in de pan ga gooien om deze vervolgens in zijn eigen vet gaar te laten bakken tot ie lekker crisp is van buiten maar soft van binnen en met zijn vet tevens de basis zal vormen van de simpele saus die het gerecht van zijn spectaculaire flair zal voorzien.

Al met al even een tijdje geen pannenkoeken meer voor mij.

Opgebakken aardappels, ijsbergsla met spul.

Deranged
Is dat gewoon eten om te overleven of wat.

't Is gewoon een heerlijke classic; wie lust er nou niet opgebakken aardappelschijfjes (met fritessaus en ketchup) met lekker frisse, knapperige ijsbergsla (uit 'eigen' tuin no less) met simpele edoch effectieve dressing, stukjes gekookt ei en stukjes augurk? Ik dus wel. Maar overleven op zich is soms ook niet verkeerd.

Vlees verwerk ik wel weer in de midnite snacks...

Deranged
Dat werpt wel even een ander licht op de dingen natuurlijk.

Pastasalade met garnalen

Heden, 't was wel geen weekend maar het marktaanbod was goed en de kok had er zin an: risotto met paddestoelen, hazelnoten en ui, zeeduivel met kerriesaus (kokosmelk, citroenrasp en -sap), gesmoorde venkel met doperwten en dragon.

Vanavond hele curry uit de slowcooker. Staat op sinds 10.30u. Met rundvlees. Het ruikt al heerlijk in huis. Ik laat de afzuiger nog even uit.

Pizza mozzarella met extra kaas, cherrytomaatjes en champignons.

Gehaktbal van de poelier met salade.

Vanavond: nog geen idee. Ik ben weliswaar weer de kok van dienst, maar het gezinslid verantwoordelijk vandaag voor de keuze van het gerecht en de boodschappen die daarvoor noodzakelijk zijn, staat op dit moment in de file….

Chameleon Day schreef:
Vanavond: nog geen idee. Ik ben weliswaar weer de kok van dienst, maar het gezinslid verantwoordelijk vandaag voor de keuze van het gerecht en de boodschappen die daarvoor noodzakelijk zijn, staat op dit moment in de file….

Het werd dus: krokante kip, aardappelchunks uit de airfryer en sperziebonen met wat extra vergine olijfolie, cremaceto, parmezaan en pijnboompitten. Het was lekker!

Ik weet wel watskeburt: snurt!

Deranged
Broodje ei met nog iets erbij.

Deranged schreef:
Broodje ei met nog iets erbij.

Nog iets? Kroket, frikadel, gehaktbal, kaassoufflé, berenhap?

Deranged
Als ik dat wist dan had ik dat al wel gezegd.

Gast
geplaatst: vandaag om 15:48 uur

geplaatst: vandaag om 15:48 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.