Overig / Algemeen / Wat eten we vandaag?
zoeken in:
3
geplaatst: 5 september 2024, 20:02 uur
Mijn vrouw kookt zelden. Ik ben thuis de kok maar vanavond moest ze wel. Ik heb ooit gevuld Turks brood gemaakt en dat was blijkbaar wel bevallen want ze was druk bezig met dit recept.
Een uitgehold Turks brood met daarin een mix van kip, spinazie, walnoten, honing, doperwtjes, feta, rode ui en knoflook. Oven in en later oven weer uit.
Als mijn vrouw kookt (ook tijdens de huishouding) moet ik uit haar buurt blijven. Er wordt flink gevloekt (ik stond ook de eerste keer dat ik dat hoorde haar verbaasd aan te kijken. Uit dat lieve meisje ?) en gemopperd. Ietwat woeste blik in haar ogen en een soort ‘blijf-van-mijn-lijf’ aura om haar heen. Ik geloof dat ze tijdens de 3 bevallingen van onze zoons zelfs beter te genieten was.
Maar goed, een uurtje later zaten we gezellig en heerlijk te knabbelen van een goed gelukte maaltijd. Glimlach op haar gezicht.
Vraagje: worden jullie vrouwen (van de met een vrouw samenwonende users hier) ook zo chagrijnig als ze echt honger hebben ?
Een uitgehold Turks brood met daarin een mix van kip, spinazie, walnoten, honing, doperwtjes, feta, rode ui en knoflook. Oven in en later oven weer uit.
Als mijn vrouw kookt (ook tijdens de huishouding) moet ik uit haar buurt blijven. Er wordt flink gevloekt (ik stond ook de eerste keer dat ik dat hoorde haar verbaasd aan te kijken. Uit dat lieve meisje ?) en gemopperd. Ietwat woeste blik in haar ogen en een soort ‘blijf-van-mijn-lijf’ aura om haar heen. Ik geloof dat ze tijdens de 3 bevallingen van onze zoons zelfs beter te genieten was.
Maar goed, een uurtje later zaten we gezellig en heerlijk te knabbelen van een goed gelukte maaltijd. Glimlach op haar gezicht.
Vraagje: worden jullie vrouwen (van de met een vrouw samenwonende users hier) ook zo chagrijnig als ze echt honger hebben ?
0
geplaatst: 5 september 2024, 21:12 uur
meneer schreef:
Nee hoor. Ben ik op voorbereid. Gewoon een borrelhap erin. En de rust blijft. Met wat witte wijn erbij, wordt het zelfs een jolige boel. De borrelhap vindt ze inmiddels ook zelf. Wel een probleem als de borrelhap zich nog bij de AH bevindt….
0
geplaatst: 5 september 2024, 23:34 uur
Chameleon Day schreef:
De borrelhap vindt ze inmiddels ook zelf. Wel een probleem als de borrelhap zich nog bij de AH bevindt….
De borrelhap vindt ze inmiddels ook zelf. Wel een probleem als de borrelhap zich nog bij de AH bevindt….
Gewoon een voorraad inslaan, ook qua wijn trouwens, geen centje pijn
3
geplaatst: 5 september 2024, 23:38 uur
Omdat vrouw en dochter uithuizig waren, samen met zoon gegeten. Werd een "echte" mannenmaaltijd, broodje shoarma met knoflooksaus met ijsbergsla. Moet ZAP! vast als muziek in de oren klinken....
0
geplaatst: 6 september 2024, 00:44 uur
ZAP! schreef:
Mannen, maak er wat van, ik ga me (verder) bezatten...
Mannen, maak er wat van, ik ga me (verder) bezatten...
Hoezo? Waarom? Wat ga je erbij eten?

1
geplaatst: 6 september 2024, 00:46 uur
Hoezo en waarom, ga ik later misschien wel es op in, maar het lijken simpele broodjes met ham en kaas te worden... 1 Goedennacht!
1
geplaatst: 6 september 2024, 07:38 uur
Mooi verhaaltje weer, meneer! 
Om je vraag te beantwoorden: Nee, eigenlijk niet. Er wordt wel geslaagd dat ze wat MOET eten, maar daarna lijdt ze in relatieve stilte. Dit werkt anders bij haar echtgenoot overigens...

Om je vraag te beantwoorden: Nee, eigenlijk niet. Er wordt wel geslaagd dat ze wat MOET eten, maar daarna lijdt ze in relatieve stilte. Dit werkt anders bij haar echtgenoot overigens...
3
geplaatst: 6 september 2024, 18:32 uur
Rosbief carpaccio, gevolgd door zalmpasta CD-stijl (en die is simpel maar waanzinnig) met vruchten en wat yoghurt toe (of een sloeberijsje voor wie wil). Nu aan een triple, dadelijk gaat de prosecco open.en er volgt vast nog wat wit en mogelijk ook rood. Zo, dat is het plan voor deze avond.

0
geplaatst: 6 september 2024, 18:35 uur
Wordt eens tijd voor een tocht naar het Gooi en daarna door naar Utrecht voor een ongekende culinaire reis. Maar ja, wanneer word ik uitgenodigd? 

3
geplaatst: 6 september 2024, 18:37 uur
In Groningen een "ouwe" favoriet, Belgisch stoofpotje uit de slowcooker, met pecancaramel ijs na en enkele Belgische trappistbiertjes en een Primitivo voor de niet-bierliefhebbers
3
geplaatst: 6 september 2024, 18:58 uur
meneer schreef:
Nee, mijn vrouw is juist een hele structopatische kok.

Alles is goed georganiseerd en ik ben juist de (ook weleens mopperende) chaoot. Ik kook bijna altijd, maar we eten altijd lekker, mijn smaak is goed en ik durf meer met smaken toevoegen. Nooit flauwe meuk alhier.

Vandaag paella, zoals ik geleerd heb van mijn Portugeze zwager.
0
geplaatst: 7 september 2024, 08:24 uur
Chameleon Day schreef:
Rosbief carpaccio, gevolgd door zalmpasta CD-stijl (en die is simpel maar waanzinnig) met vruchten en wat yoghurt toe (of een sloeberijsje voor wie wil). Nu aan een triple, dadelijk gaat de prosecco open.en er volgt vast nog wat wit en mogelijk ook rood. Zo, dat is het plan voor deze avond.
CD stijl? Carpe Diem stijl? Of zoals de cd rond en plat?
0
geplaatst: 7 september 2024, 09:56 uur
3
geplaatst: 7 september 2024, 16:14 uur
Gisteren: restant jambalaya met visburger en gesmoorde venkel
Heden:
voor: torentje van aubergine, quinoa, mozarella en tomatenbavarois - met glas wit (Pinot Blanc of Riesling)
hoofd: eendeborst met port/itailaansekruidensaus, roseval, peultje en bloemkool - Pinot Noir of Spätburgunder
na: iets van Fata Morgana
Heden:
voor: torentje van aubergine, quinoa, mozarella en tomatenbavarois - met glas wit (Pinot Blanc of Riesling)
hoofd: eendeborst met port/itailaansekruidensaus, roseval, peultje en bloemkool - Pinot Noir of Spätburgunder
na: iets van Fata Morgana
3
geplaatst: 7 september 2024, 17:15 uur
Sajoer van spekbonen en boterboontjes, telor ketjap en ovenloempiaatjes, uit een doosje van de PLUS. Met krpkrp. Watermeloen toe.
1
Deranged
geplaatst: 8 september 2024, 01:20 uur
Nieuwe dag aangebroken tevens tijd om iets nieuws te eten maar zal daarvoor momenteel toch moeten wachten tot de winkel weer opengaat neig voor nu naar een croissantje met brie die ik dan ga kopen maar kijk wel.
3
geplaatst: 8 september 2024, 13:08 uur
Mosselen. Gewoon heel ouderwetsch, gekookt met wat groentes en daar stokbrood en sausjes bij.
2
geplaatst: 9 september 2024, 18:23 uur
Lunch: courgettesoep / broodje kaas. Zonet: 6 mini-bamischijfjes met chilisaus.
2
geplaatst: 10 september 2024, 07:22 uur
Gisteren sperziebonen met aardappels en kip piri piri. Hele zwakke sperziebonen. Helaas.
1
geplaatst: 10 september 2024, 18:53 uur
Bami met geroosterd speenvarken en pittige rode saus. Morgen ook.
1
Deranged
geplaatst: 10 september 2024, 22:32 uur
Had een banaan en wat pindakaas.
Voelt wel goed met body kicks nu en sowieso laat in de avond nog hard gaan.
Voelt wel goed met body kicks nu en sowieso laat in de avond nog hard gaan.
* denotes required fields.