Overig / Algemeen / Wat eten we vandaag?
zoeken in:
4
geplaatst: 11 september 2024, 02:18 uur
Fathead schreef:
Hier vandaag shakshuka met brood van de Iraniër.
Hier vandaag shakshuka met brood van de Iraniër.
Vandaag ook shakshuka gemaakt. Met challah van de bakker.

3
geplaatst: 12 september 2024, 08:44 uur
Gisteren gevulde Indiase currysoep gegeten. Werd door een vriend gemaakt. Erg lekker.
2
OMIT
geplaatst: 12 september 2024, 11:38 uur
Een gelukje vandaag. In de goedkope-dingen-bak van de Jumbo lag een verspakket voor Marokkaanse couscous. Zelf even wat kipfilet bij gehaald. Dat wordt smullen. Ik ken dit verspakket wel, en met het kruidenmengsel wordt het altijd een feestje. Twee dagen couscous, voor de prijs van een halve dag.
3
geplaatst: 12 september 2024, 17:17 uur
OMIT schreef:
Een gelukje vandaag. In de goedkope-dingen-bak van de Jumbo lag een verspakket voor Marokkaanse couscous. Zelf even wat kipfilet bij gehaald. Dat wordt smullen. Ik ken dit verspakket wel, en met het kruidenmengsel wordt het altijd een feestje. Twee dagen couscous, voor de prijs van een halve dag.
Hier zijn mij door de kids in huis de verspakketten Marokkaanse couscous verboden! Pruimen ze niet. Het moet papa’s zelfgemaakt Marokkaanse couscous zijn (of iets wat er op lijkt) met mix van zelf bij elkaar geraapte MO-kruiden (ras el hanout en zo) en - een absolute must volgens de kids, anders wordt de maaltijd geweigerd! - pruimen op siroop (uitgelekt uiteraard) en feta…
Vanavond: spinaziepasta. Simpel, maar lekker. Gefruite uien, gehakt, knoflook, Italiaanse kruiden, spinazie en roomkaas. En pasta (weet nog niet welke).
1
OMIT
geplaatst: 12 september 2024, 17:46 uur
Chameleon Day schreef:
Hier zijn mij door de kids in huis de verspakketten Marokkaanse couscous verboden! Pruimen ze niet. Het moet papa’s zelfgemaakt Marokkaanse couscous zijn (of iets wat er op lijkt) met mix van zelf bij elkaar geraapte MO-kruiden (ras el hanout en zo) en - een absolute must volgens de kids, anders wordt de maaltijd geweigerd! - pruimen op siroop (uitgelekt uiteraard) en feta…
Vanavond: spinaziepasta. Simpel, maar lekker. Gefruite uien, gehakt, knoflook, Italiaanse kruiden, spinazie en roomkaas. En pasta (weet nog niet welke).
(quote)
Maar de papa van jouw kids komt niet even bij OMIT langs om te koken, dus OMIT moet het met de verspakketen van de jumbo doen, of zelf gewoon aan de slag gaan. Maar een goed kruidenmengsel voor een heerlijke couscous heb ik nooit gevonden, en dat pakje met kruiden/saus in het pakket van de Jumbo bevalt me zeer goed. Ook lekker stokje kaneel erbij, dat eerst mee kookt, en je daarna ook nog lekker weg kan kauwen.
3
geplaatst: 12 september 2024, 18:04 uur
Eerste soepje van het seizoen gemaakt (prei-aardappel), daarna walnotenbroodjes met brie en honing.
2
geplaatst: 13 september 2024, 15:43 uur
Net een lekkerbekje, straks stamppot boerenkool met van alles.
2
geplaatst: 14 september 2024, 16:07 uur
Geïmproviseerd gevuld soepje.
-edit- Morgen restant boerenkool, en overmorgen restant soepje... tot dinsdag maar weer.
-edit- Morgen restant boerenkool, en overmorgen restant soepje... tot dinsdag maar weer.
1
Deranged
geplaatst: 16 september 2024, 16:17 uur
Deze gaat niemand meer overtreffen.
Ikzelf ook niet helaas.
Ikzelf ook niet helaas.
2
geplaatst: 16 september 2024, 16:42 uur
Fried egg / cheeseburger (bruine bol) met tomaat, komkommer, mosterd en ketchup.
3
geplaatst: 17 september 2024, 16:25 uur
Ik ken dat wel wat Chameleon Day schrijft over de ‘echte’ Marokkaanse keuken. Natuurlijk, sommige groente ingrediënten van zo’n knallerpak van de Jumbo kunnen goed zijn maar wat betreft kruiden moet je gewoon naar een goede Islamitische winkel.
Ik heb een vaste Islamitische slager in Vlissingen waar zelfs Geert zou komen als hij de prijzen van het malse vlees zou weten. Echt prijzen voor de Gewone Man en Vrouw.
De slagerman heeft ook prima kruiden zoals idd Has el Ranout en Za’atar. En af en toe om tips vragen voor in de keuken. Vanavond wordt het dan ook kippendijtjes gemarineerd in Ras. En echte Libanese platkoeken opgewarmd uit de oven. En maïs (dat wil mijn vrouw graag). Ik leg zelf die link niet helemaal, maar goed..
Even een geintje over halal. Toen ik ooit les gaf aan een multiculturele puberende klas vroegen een paar Nederlandse jongens wat nou precies ‘halal’ was. Toen heb ik verteld dat dit een soort knaagdiertje was wat in de woestijn leeft en graag door Islamitische mensen gegeten wordt. Ik hoor nog de daarop gierende lach van een stel Marokkaanse pubers achter in de klas.
Eet smakelijk trouwens allemaal vanavond !
Ik heb een vaste Islamitische slager in Vlissingen waar zelfs Geert zou komen als hij de prijzen van het malse vlees zou weten. Echt prijzen voor de Gewone Man en Vrouw.
De slagerman heeft ook prima kruiden zoals idd Has el Ranout en Za’atar. En af en toe om tips vragen voor in de keuken. Vanavond wordt het dan ook kippendijtjes gemarineerd in Ras. En echte Libanese platkoeken opgewarmd uit de oven. En maïs (dat wil mijn vrouw graag). Ik leg zelf die link niet helemaal, maar goed..
Even een geintje over halal. Toen ik ooit les gaf aan een multiculturele puberende klas vroegen een paar Nederlandse jongens wat nou precies ‘halal’ was. Toen heb ik verteld dat dit een soort knaagdiertje was wat in de woestijn leeft en graag door Islamitische mensen gegeten wordt. Ik hoor nog de daarop gierende lach van een stel Marokkaanse pubers achter in de klas.
Eet smakelijk trouwens allemaal vanavond !
2
geplaatst: 17 september 2024, 19:08 uur
Iglo roerbak runderreepjes. Een van de betere kant en klaar maaltijden die ik ooit heb gehad. Normaal gesproken eet ik dergelijke zaken niet maar zit momenteel zonder koel/vriescombinatie vanwege de verhuizing. De Coop supermarkt is slechts 30 meter lopen.
Donderdag komt de nieuwe koelkast.
Donderdag komt de nieuwe koelkast.
1
geplaatst: 17 september 2024, 19:18 uur
ZAP! schreef:
Geïmproviseerd gevuld soepje.
Restant. Heerlijk, met o.a. plakjes (meegekookte) Groninger metworst.Geïmproviseerd gevuld soepje.
3
geplaatst: 17 september 2024, 20:12 uur
Heden: heilbot met cantharellen + fond, aardappelpuree met groene kruiden, gesmoorde wortel met peultjes.
Gisteren: lamsmerguez met couscous en ratatouille
4
geplaatst: 17 september 2024, 20:42 uur
Mjuman schreef:
Heden: heilbot met cantharellen + fond, aardappelpuree met groene kruiden, gemoorde wortel met peultjes.
Arme wortel...Heden: heilbot met cantharellen + fond, aardappelpuree met groene kruiden, gemoorde wortel met peultjes.
3
geplaatst: 17 september 2024, 23:10 uur
Aardappels gebakken, kip uit een stoomzak met citroen en zo, met gekookte sperzieboontjes.
En ik had nog wat wontonvellen over en wat garnalen. Maar zonder kip wordt de farce veel te dun, dus geen groot succes.
Mandarijn als toetje.
En ik had nog wat wontonvellen over en wat garnalen. Maar zonder kip wordt de farce veel te dun, dus geen groot succes.
Mandarijn als toetje.
2
Deranged
geplaatst: 18 september 2024, 11:04 uur
Broodje bief burger met de crunch en een handvol ijsbergsla uit het vuistje.
2
Deranged
geplaatst: 19 september 2024, 09:17 uur
Bief wrap met de bieflap opgerold ter afronding van het een en ander.
4
geplaatst: 19 september 2024, 11:14 uur
Nog een keer Iglo roerbak runderreepjes uit de supermarkt tegenover mij. Net als dinsdag. Vanmiddag komt de nieuwe koelkast. Die ga ik de komende dagen vullen met fatsoenlijk eten.
2
geplaatst: 22 september 2024, 08:57 uur
Gisteren kasbonen (of stokbonen, of gewoon dikke kwaliteitsvolle sperziebonen) gegeten. Daarbij krieltjes schoongemaakt, gehalveerd, mediterraans gekruid en in de oven bereid. En zeewolffilet gekruid en op een bedje van venkel gelegd in aluminiumfolie en dat een kwartier in de oven in zijn eigen sap laten garen.
Dat was erg lekker.
Dat was erg lekker.
3
geplaatst: 22 september 2024, 17:46 uur
Ik had nog een pompoen liggen, dus ik maak pompoenrisotto (met kastanjechampignons) en pompoensoep (voor morgen, ivm ouderavond).
1
geplaatst: 22 september 2024, 17:50 uur
Snert. Ik dacht origineel te zijn en er misschien es een keer kroketten van te maken... neen.
1
geplaatst: 22 september 2024, 19:51 uur
ZAP! schreef:
Snert. Ik dacht origineel te zijn en er misschien es een keer kroketten van te maken... neen.
Ik ben gek op kroketten. Maar deze... Neen.

1
geplaatst: 22 september 2024, 20:05 uur
Toepasselijk groen!
Ik denk dat ik ook liever gewoon de soep heb, maar ik zou 'm zeker es willen proberen... met Maggi dipje? 
Ik denk dat ik ook liever gewoon de soep heb, maar ik zou 'm zeker es willen proberen... met Maggi dipje? 
1
Deranged
geplaatst: 22 september 2024, 20:27 uur
Voor mij liever deze kroket dan carbonara met champignons in ieder geval.
1
geplaatst: 23 september 2024, 07:37 uur
Deranged schreef:
Smaken verschillen!!* denotes required fields.