Overig / Algemeen / Wat eten we vandaag?
zoeken in:
1
geplaatst: 6 oktober 2024, 18:25 uur
ZAP! schreef:
Hutsepot met spek en sjuuuu (en zilveruitjes).
Kliekjesdag.Hutsepot met spek en sjuuuu (en zilveruitjes).
2
Deranged
geplaatst: 6 oktober 2024, 20:19 uur
Het een en ander aan broccoli met een krieltje en wat kristalzout gesprinkeld.
Spaarzaam uiteraard.
Spaarzaam uiteraard.
4
geplaatst: 8 oktober 2024, 09:10 uur
Zaterdag kwamen vrienden langs. Mijn dochter wilde graag gourmetten. Dat leek ons prima. Pannetjes zijn leuk en aardig, maar de bakplaat is ook van belang. Wij hebben er eentje met natuursteen. En die bleek gebroken in de doos te zitten! Natuursteen is wat poreuzer en hij was al wat ouder. Maar goed, het gourmetstel was dus onbruikbaar. Gelukkig had mijn schoonzus nog eentje op zolder, zo'n kleintje. Het paste allemaal prima, dus we konden gelukkig verder. Met ribeye, gekruide garnalen, zalm, courgette, champignons, etc. was het ook smakelijk.
Zondag ging ik met mijn moeder naar een feestje. Mijn vader is zeven jaar geleden overleden en alleen naar zo'n feestje gaan vindt ze niet altijd leuk. Het was in een bistrobar en daar bleven we ook eten. Op het menu stond pompoensoep, stukje zeebaars met citrustinten, zachtgegaarde kipfilet op een soort van koekje en een... zak patat! Erg leuk en lekker. Daarna nog een toetje met iets van ijs en aardbeien, maar ik ben geen toetjesfan. Dus die heb ik overgeslagen. Prima geslaagd!
Maandag bruine bonen met gebakken aardappeltjes. Ook leuk.
Zondag ging ik met mijn moeder naar een feestje. Mijn vader is zeven jaar geleden overleden en alleen naar zo'n feestje gaan vindt ze niet altijd leuk. Het was in een bistrobar en daar bleven we ook eten. Op het menu stond pompoensoep, stukje zeebaars met citrustinten, zachtgegaarde kipfilet op een soort van koekje en een... zak patat! Erg leuk en lekker. Daarna nog een toetje met iets van ijs en aardbeien, maar ik ben geen toetjesfan. Dus die heb ik overgeslagen. Prima geslaagd!
Maandag bruine bonen met gebakken aardappeltjes. Ook leuk.

2
geplaatst: 10 oktober 2024, 17:05 uur
Pizza shoarma speciaal (naast shoarma ook paprika, ui en champignons). Met knoflooksaus. En bier.
1
geplaatst: 10 oktober 2024, 17:10 uur
Ff de taalcommissie erop gezet. ‘Brooike’ = broodje. Daar is de commissie het over eens. Over de betekenis van ‘but’ tast de commissie totaal in het duister. Er is een vermoeden, maar de commissie verkeert met betrekking daartoe in een lichte staat van schok, in het bijzonder vanwege de combinatie met ‘broodje’:
Populaire betekenis van het woord ‘but’

0
Deranged
geplaatst: 10 oktober 2024, 17:19 uur
Gewoon een geperste staaf op een baksel geplakt met scala aan obscure bestanddelen.
0
geplaatst: 10 oktober 2024, 17:25 uur
Deranged schreef:
Gewoon een geperste staaf op een baksel geplakt met scala aan obscure bestanddelen.
‘Staaf’, ‘geplakt’ en ‘obscure bestanddelen’?? De taalcommissie blijft in verwarring verkeren…
0
Deranged
geplaatst: 10 oktober 2024, 17:32 uur
Als ik het direct zou willen benoemen had ik dat wel gedaan ben überhaupt eerlijk dat ik in zekere zin aangeef dat het zo is en dat is alles dan voor vanavond volgende keer weer beter.
1
panjoe (moderator)
geplaatst: 10 oktober 2024, 17:37 uur
Een Colombiaanse vriend gaat arepas voor ons bereiden. Zin in!
0
geplaatst: 10 oktober 2024, 17:42 uur
Deranged schreef:
Als ik het direct zou willen benoemen had ik dat wel gedaan ben überhaupt eerlijk dat ik in zekere zin aangeef dat het zo is en dat is alles dan voor vanavond volgende keer weer beter.
De schok bij de commissie wordt steeds fermer … Zeker ook gelet op de woorden “toch weer” (“toch weer een brooike but”). Het is kennelijk een patroon…

2
geplaatst: 10 oktober 2024, 22:07 uur
Deranged schreef:
Chameleon Day schreef:
‘Staaf’, ‘geplakt’ en ‘obscure bestanddelen’?? De taalcommissie blijft in verwarring verkeren…
Skyline - where has he been? - vertelde me ooit dat een dergelijke snack, met satésaus bij hem in de lokale snackbar werd aangeduid met 'een Jos Brink'
In het Tilburgs - zie Ferry v.d. Zaande - werd de uitvoering met gehakte uitjes, majonaise en ketchup aangeduid als "un opu bihn"
0
geplaatst: 10 oktober 2024, 22:49 uur
But is kont en kont is ham. Ik gok daarom op een broodje ham.
0
geplaatst: 10 oktober 2024, 23:08 uur
dix schreef:
Zie mijn link….
(Maar ik gok op een broodje frikandel)
0
geplaatst: 11 oktober 2024, 17:03 uur
Mjuman schreef:
Skyline - where has he been? - vertelde me ooit dat een dergelijke snack, met satésaus bij hem in de lokale snackbar werd aangeduid met 'een Jos Brink'

2
geplaatst: 11 oktober 2024, 17:26 uur
Hier zo dadelijk: snel een broodje shoarma met salade (zelf gemaakt). Moet de trein op…
2
geplaatst: 11 oktober 2024, 18:53 uur
Tonijnspies met quinoa, doperwten/venkel/shitake - fles Riesling Classic
4
geplaatst: 14 oktober 2024, 15:38 uur
Na wat zwoegen in die ene paradijselijke tuin, kregen we bij de koffie een puddingbroodje en als lunch zelfs pannenkoeken - lang niet gehad, dus extra lekker. Zij: "Met Maggi?!??!!" Ik: "Yes, please."
Kweetnuniet of ze 't erom deed, maar we kregen er Rivella bij te drinken.
Kweetnuniet of ze 't erom deed, maar we kregen er Rivella bij te drinken.
1
geplaatst: 14 oktober 2024, 16:57 uur
Afgelopen zaterdag lasagne. Gisteren wederom gourmetten. We hebben een nieuwe en mijn vrouw en dochter wilden die uitproberen.
Vanavond lamsshoarma (was over van gisteren) met rijst, paprika en wat er verder nog aan groenten is.
Vanavond lamsshoarma (was over van gisteren) met rijst, paprika en wat er verder nog aan groenten is.
3
Deranged
geplaatst: 14 oktober 2024, 22:30 uur
Eigenlijk best genoten van een pizza hawaii.
Denk als je eenmaal per jaar op het juiste moment een pizza hawaii pakt dat hij gewoon goed kan vallen.
Dat heb ik nu.
Denk als je eenmaal per jaar op het juiste moment een pizza hawaii pakt dat hij gewoon goed kan vallen.
Dat heb ik nu.
* denotes required fields.