MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Wat eten we vandaag?

zoeken in:
Weet niet of er een verband is met het vele gefermenteerde voedsel van zaterdag, maar m'n vrouw is sinds gisterenavond ziek. Voor het eerst in meer dan 10 jaar, dus dat is wel opvallend qua timing

Normaal kookt zij altijd, dus vanavond wordt het heel lui een kant en klare lasagne (met zalm) uit de oven.

Afgelopen donderdag ben ik met een bevriende collega uit eten geweest bij Le Thai in Deventer.
Vooraf: Yam Hed; een Thaise paddestoelensalade met koriander, sjalotje, lente ui, munt en citroensap.
Hoofd: Keng Paneng; rode paneng curry met ui, pinda, kousenband, basilicum, citroensap en kokosmelk. Met garnalen.
Bij: Phad Pak Roam; Roergebakken paksoi, broccoli, spitskool, peulen, tauge, champignons en oestersaus.

Was erg lekker. Prima Thai. Alleen het was niet zo scherp. Op de kaart wordt de pittigheid aangegeven met een, twee of drie pepertjes. Ik heb hier vaker gegeten en de twee pepertjes op de kaart is zo ongeveer mijn max bij dit restaurant. Maar afgelopen donderdag had ik de neiging om er sambal bij te vragen. De over gaf aan dat ze qua pittigheid afhankelijk waren van welke leverancier, die de pepers bezorgt, ze op dat moment hebben. Daar kan een verschil in zitten. Maar hij was het net mee eens dat de verschillen kennelijk wel erg groot waren en ging dat ook intern bespreken. Ik ga ervan uit dat de pittigheid weer op niveau is als ik er volgens jaar oud zo weer eens een keertje ga eten.

Kan gebeuren. Verder was het erg heerlijk. Uitstekend restaurant!!

Vrijdag stokbrood met gegrilde groenten en hete kip.

Zaterdag gevulde aubergine. Vulling bestond uit klein gesneden champignons, tomaat, paprika, ui, knoflook, oregano, overgebleven deel van de uitholling van de aubergines en vermengd met geraspte kaas en een beetje kwark. Aubergine vullen en geraspte kaas er overheen. Dat in de oven.

De vulling was erg lekker, maar de aubergines waren nog te taai. Ik denk dat ik de volgende keer de aubergines ook gewoon klein snij, in het prutje doe met er een beetje rijst er doorheen. Dat in de oven met geraspte kaas on top. Maar dat is voor een volgende keer.

Gisteren een slaatje, vannacht twee broodjes kabeljauwburger, vandaag een raadsel.

Papaver
Opbakken prutje peenstamp.

Eten vandaag? Weet nog niet. Of stampotje met bijkomstigheden. Of spruitjes met cranberry’s, walnoten in sinaasappelsap met kaneel, peultjes voor het “dit lust ik niet” kind, met biefstukje en visfiletje en aardappeltjes uit airfryer.

Maar nu eerst, na de tuinwerkzaamheden, een welverdiende verrukkulukke R10 met wat toastjes blauwe kaas. Daar bij wat stemmige herfstmuziek uit een playlist.

Het oog wil ook wat, dus voor de verandering eens een fotootje. Wintertijd is ingegaan, dus vandaag was het tijd voor gegrilde pompoen uit de oven. Met olijfolie, knoflook, rozemarijn en grof zeezout. Daarbij ook nog gekruide aardappelpartjes uit de koekenpan, en een slavink.

https://i.imgur.com/yfpXSGI.jpeg

Hier pompoensoep met turks brood en een bockbiertje. Laat de herfst maar komen.

GrafGantz schreef:
Het oog wil ook wat, dus voor de verandering eens een fotootje. Wintertijd is ingegaan, dus vandaag was het tijd voor gegrilde pompoen uit de oven. Met olijfolie, knoflook, rozemarijn en grof zeezout. Daarbij ook nog gekruide aardappelpartjes uit de koekenpan, en een slavink.

Jouw vrouw kon weer mee eten?

Premonition schreef:
(quote)

Jouw vrouw kon weer mee eten?

Jawel, kon ze dat eerst niet dan?

Ze was toch ziek?

Gisteren ovenfriet met bruine bonen en een slavinkje.
Ach ja.

Eergisteren Paella.

Premonition schreef:
Ze was toch ziek?
Op basis van het bericht van 22 oktober vermoed ik dat mevrouw Graf weer beter is. Zij kookt immers altijd. Als zij de gantze dag nog ziek was geweest, dan hadden we vast een berichtje over een kant-en-klare maaltijd gelezen.

Premonition schreef:
Ze was toch ziek?

Beetje late reactie, maar ze voelde zich te ziek om te koken, niet om te eten

Papaver
Boerenkool stamppot.

Kip Madras, met tijdens de kook zo dadelijk wat van Interpol.

Gva (spinazie) zonder v. Wel met j.

ZAP! schreef:
Gva (spinazie) zonder v. Wel met j.

Euh, denk, euh, met….JLEES? Lekkurrr!

Chameleon Day schreef:
Euh, denk, euh, met….JLEES? Lekkurrr!
Ik weet niet wat dat is, maar ik bedoelde jus.

ZAP! schreef:
(quote)
maar ik bedoelde jus.

Ah, wat teleurstellend. Jus is zo normaaltjes.

Chameleon Day schreef:
Jus is zo normaaltjes.
Is het ook, maar minder vlees eten bevalt me best.

dix
Ergens achter een onduidelijke deur een Wan Tan Soup gescoord.

dix schreef:
Ergens achter een onduidelijke deur een Wan Tan Soup gescoord.

Ha, op bezoek geweest bij een tent gerund door de Chinese maffia?

dix
Er is zeker maffia in de Kromstraat in Delft maar niet waar ik zat.

ZAP! schreef:
(quote)
Ik weet niet wat dat is, maar ik bedoelde jus.

Oh, ik hoopte op jodenkoeken

GrafGantz schreef:
Oh, ik hoopte op jodenkoeken
Die krijgen we vrijdagochtend altijd, voor het tuinwerk, als er tenminste niemand jarig is geweest...

Chameleon Day schreef:
Kip Madras, met tijdens de kook zo dadelijk wat van Interpol.

In beslag genomen alcohol of stimulantia? My svensk mattie (in Lyon) weet van nix.

Hier was 't vrij eenvoudig: kalfsburgers met zelfgemaakte tomatensaus, gewokte spinazie met paprika, shitake en ui - en friet uit d'n ärfryör.

Gisteren: vis - zwaardvis met kerriesaus, aardappel en aubergine
Morgen: vegadag - ff nadenken

Gisteren ivm voetbal (Feyenoord - Ajax om 18.00u) bij mijn broertje een maaltijd genuttigd. Voor mij als Ajax-fan viel er eindelijk weer wat te lachen!
Voorafgaand aan de wedstrijd kregen we een aardappel-gehaktschotel met daarbij broccoli en aangemaakte tomaat-komkommer.

Broodje kroket met mosterd.

Papaver
Kipballetjes in satésaus bovenop witte rijst met groenten en kruidenmix.

Gast
geplaatst: vandaag om 04:02 uur

geplaatst: vandaag om 04:02 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.