MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Wat eten we vandaag?

zoeken in:
Hamburgers met hard broodje, wat aardappeltjes uit airfryer en boontjes. Tijdens de kook: een tripel (Westmalle, uiteraard) en Elbow - Dead in the Boot (2012). Ik vind dat een fijne plaat, met al zijn contemplatieve introspectie (anders dan velen die het een oersaai album vinden).

Stifado met orzo en sperciboontjes, na baklava met ijs. Begeleidt door Griekse bard, Brendan Perry en ook een tripel, maar van een ander Belgisch huis (Omer Le Fort).

Gisteren was ik op een verjaardag, van mijn neefje. Vanwege de wedstrijd Ajax - PSV voor zessen net huid gereden. Vanuit een playlist verzorgden Interior Lulu (Marillion; live - Size Matters), Echoes (David Gilmour - Live in Gdansk) en Ocean Cloud (Marillion - Marbles) de muzikale omlijsting van de autorit naar huis.

Thuis aangekomen heb ik - in de rust - voor mij een mijn vrouw heel simpel een broodje kipshoarma klaargemaakt. Het was een mooie avond!

Papaver
Wittebonen in tomatensaus en lasagne.

Vandaag mie met kip, sperziebonen (eerst voorgekookt), taugé, stukje perzik en Teriyaki woksaus. Simpel. En lekker.

Hier: eerst klein beetje sushi, vervolgens zelf gemaakte champignonsoep (a la CD), daarna flammkuchen met herfstprut, oude kaas, rucola en cremaceto. Daarbij tijdens de kook een Cotes-du-Rhône en The Twilight Sad. Het was fijn!

Gisteren:
voor: heilbot met paddestoelensaus, mezzalune en gestoofde wortel; Grauburgunder Edition
hoofd: eend met rodewijnsaus, roodlof, haricots verts met serrano, rösti van pastinaak en broccoli; Spätburgunder van Adeneuer
na: van Fata Morgana

Heden:
Risotto met tonijn, kalfsballetjes, erenghi, ui, broccoli en tomaat - Weissburgunder van Reichsrat von Buhl

Kipbastilla met verrukkelijke tomatensalade.

Mjuman schreef:
Gisteren:
voor: heilbot met paddestoelensaus, mezzalune en gestoofde wortel; Grauburgunder Edition
hoofd: eend met rodewijnsaus, roodlof, haricots verts met serrano, rösti van pastinaak en broccoli; Spätburgunder van Adeneuer
na: van Fata Morgana

Heden:
Risotto met tonijn, kalfsballetjes, erenghi, ui, broccoli en tomaat - Weissburgunder van Reichsrat von Buhl

Waar is uw restaurant gevestigd?

Vandaag pittige en heel fijn gekruide rode lamscurry uit de slowcooker.

Tijdens de bereiding het nieuwste album van Daryll-Ann genaamd Spring (2024) geluisterd. De bereiding was dus zowel een genot voor neus als voor oor.

Zuurkool und wurst.

Papaver
Spaghetti.

Stamppot Spitskool (met de kool van onze buurman). Bij de muziek was het wat polderen, Brat van Charli XCX (ik heb me er niet aangestoord).

Hier Shakshuka. Maar eerst (hoe kan het ook anders) een R10 met toastje brie. Daarbij The National.

Weer es ouderwets opgebakken aardappelschijfjes, bloemkool met een sausje en nootmuskaat erover. Genoeg voor twee dagen, zondag ossenstaartsoep. Smakelijk weekend.

Gisteren was vrouwlief jarig, die mocht het eten kiezen: op de huid gebakken zalm met een saus van zelfgemaakte piccalilly, met geroosterde wortels en krielen uit de oven.
Vandaag gaan we gourmetten. Zin in!

Deranged
Boterham deluxe badend in kazen tegenwoordig ook wel pinsa geheten.

Stampot (zelf geknipte) boerenkool met gebakken spekjes en gebraden verse worst.

Vandaag risotto met tomaatjes en garnalen. Uiteraard ook met Parmezaanse kaas, uitje en witte wijn. En groentebouillon.

Omdat mijn gezin en ik echt een andere smaakbeleving hebben, maak ik voor mijn vrouw en dochter zo meteen opgebakken aardappels met broccoli en zalm danwel lekkerbek (voor mijn dochter). Daarna ga ik eens voor mijzelf aan de slag.

In navolging van Chameleon Day kies ik ook voor een mooi Belgisch biertje tijdens de kook. Ik ga denk ik voor Westmalle Tripel.
Muziek in de keuken zal tijdens het bereiden van de risotto The Buttertones - Jazzhound (2020) zijn.

Gisteren kwamen de oude heer en mevrouw Graf op visite, en zoals het een goede schoondochter betaamt heeft m'n vrouw zich uitgesloofd in de keuken. We hadden een zelfgemaakte meatloaf (met rundergehakt, ui, ketchup, bruine suiker, worcestershiresaus, broodkruim en nog wat meer kruiden). Daarbij een zelfgemaakte puree van aardappels met schil (met naast boter ook crème fraiche) en voor de vitamines nog gewokte courgette en tomaat. Stevige kost, dus ik heb er een Italiaanse Syrah bij geschonken, zoals het een goed sommelier betaamt.

Vanavond eten we precies hetzelfde, want er is nog zat over

Vanavond staat wederom rode lamscurry op het menu. De curry die ik de laatste keer heb gemaakt, was voldoende voor meerdere avondmaaltijden. En aangezien ik vanavond laat thuis ben, heb ik dit uit de vriezer gehaald. Beetje rijst erbij en in een 20 minuten ben ik klaar!

Papaver
Popeye rantsoen.

Gisteren andijviestamppot gegeten.

Vandaag gaan we Syrisch eten. Bij een Syrische medelander, waar je Syrisch eten kan bestellen en bij haar thuis kan afhalen, hebben we het volgende in bestelling staan:

Gevulde wijnbladeren
Kibbeh
Gevulde courgette
Gevulde aubergine
Kiprolletjes
Tabouleh
Fettoush

We zijn benieuwd!!

Papaver
Grote patat oorlog van de snackhoek - thuis opeten.

Papaver schreef:
Grote patat oorlog van de snackhoek - thuis opeten.

Had je, gelet op het tijdsgewricht, niet beter voor een hele grote patat vrede en verdraagzaamheid kunnen kiezen?

O ja, en dan daarbij:

En dan daarna, vroeg naar bed….

Papaver
Chameleon Day schreef:
(quote)

Had je, gelet op het tijdsgewricht, niet beter voor een hele grote patat vrede en verdraagzaamheid kunnen kiezen?

O ja, en dan daarbij:

(embed)

En dan daarna, vroeg naar bed….

? Het ontgaat mij volledig wat hier de strekking is ?

Papaver schreef:
(quote)

? Het ontgaat mij volledig wat hier de strekking is ?

Het is niet gericht tot jou hoor. De naam “patat oorlog”, in deze woelige tijden (buitenland en binnenland). Toch niet zo moeilijk om die link te leggen? Vgl. de periode (golf-oorlog) dat Massive Attack zich enkel Massive noemde. Toen ik je bericht las, stond hier toevallig dat nummer van Perry op. En het bleek, bij de gedachten die ik spontaan bij de benaming van jouw frietje kreeg, een bijpassend lied. That’s all.

Gisteren uit eten in Amsterdam voorafgaand een concert van Alva Noto in het Muziekgebouw, samen met vrouwlief en een paar MuMe-makkers. Hoofdgerecht voor mij was de ravioli met spinazie en ricotta (met een glaasje wit) en daarna nog een burnt cheesecake met rood fruit (met een glaasje Don Papa rum). Smaakte uitstekend, en eten kwam gelukkig ook vrij snel op tafel. Altijd fijn als je nog door moet naar een concert

Spinaziepasta. Heel simpel. Penne-pasta, gehakt, uien, spinazie, Boursin roomkaas (knoflookvariant), Italiaanse kruiden.

Gast
geplaatst: vandaag om 05:36 uur

geplaatst: vandaag om 05:36 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.