MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Wat eten we vandaag?

zoeken in:
Kramer schreef:
(quote)
En wee degene die het waagt allebei te nemen.

Oh, dat gebeurt hier hoor. Totale anarchie aan de eettafel. Ik daarentegen respecteer de grenzen van het betamelijke.

Papaver
Aardappelschijfjes in airfryer, rundersaucijzen in braadpan en ijsbergsla met coleslaw saussmurrie in schaal.

Gnocchi met pittige tomatensaus en salade

Onweerwolf
Vandaag boerenkool. Ik weet het; a poor man's bloemkool, maar het kan niet alle dagen feest zijn.

Vandaag: zwaardvis, met pepersaus, aardappelen, wortel met peterselie en (jawel, last but not least) bloemkool.

Is ZAP! fanatiek aan het lijnen? Of nog erger, een hongerstaking?

Rogyros schreef:
Is ZAP! fanatiek aan het lijnen? Of nog erger, een hongerstaking?

Nu je het zegt, waar is onze vaste tafelgast? Mss even te voldaan met al hetgeen hier vanuit de keukens wordt opgediend?

Euhm... ik kook de laatste enkel voor m'n pa; dan heeft ie meteen een prak voor 2 dagen. Zelf hou ik het bij de midnite snacks, zoals afgelopen nacht bv. chicken wings, salade en fruit. En verder niet zo'n goesting om te posten... ligt niet aan jullie hoor.

Thank God! He is alive!!

Deranged
En Belg blijkbaar.

Had ik niet achter ‘m gezocht.

Ach, sommige mensen zeggen van voedsel dat het een lekker bite heeft, anderen dat het een goej sting heeft ... so what, maar dan van The Cure

Hier hadden we: fettucine met roomsaus met kalfvlees, erenghi, ui en knoflook, gestoofde venkel met wortel, frisse salade.

Morgen vega - ekkes sjoeren

Deranged
Vanochtend bij de tosti shop eentje gepakt extra special het was een mooi moment hierzo in de town en sowieso ook een kraakheldere morn voor een aangename ochtendwandeling.

Deranged schreef:
En Belg blijkbaar.
Teveel Vlaamse kookprogramma's gekeken...

Thanksgiving!

Geen kalkoen, want we zijn maar met z'n tweetjes. Wel hebben we spare ribs, gemarineerde aardappelschijfjes uit de koekenpan en broccoli. Nagerecht volgt veel later, m'n vrouw moet nog aan de slag om een pecan cobbler te maken.

Nog later volgt nog een flesje bubbels om te delen, tijdens m'n favoriete Thanksgiving film

Deranged
Het Vlaamse kook kanaal kan mij ook wel smaken ja.

Heeft toch iets gemoedelijks dat gekook met dat taaltje.

ZAP! schreef:
(quote)
Teveel Vlaamse kookprogramma's gekeken...

Misschien meer Vlomse toalprogramma's kijken - dat je er dan beter van gaat koken

Mjuman schreef:
Misschien meer Vlomse toalprogramma's kijken - dat je er dan beter van gaat koken
Geen zin an, kerel.

Iedereen aan het vasten?

Hier is nu de kook van de Indiase Dahl gaande. Daarbij een tripel en, op hoog volume, dEUS - Vantage Point. Zo dadelijk gaat het naanbrood de oven in. Wat wil je nog meer?

Salade van kreeft met mango, erenghi, paprika en koolrabi - kerrie/tomatenroomsaus - Grauburgunder edition van Scheidgen
> Hysterical Love Project - Lashes

> Grive -Tales of Uncertainty

Lamsfilet met saus van port, fond/provinciaalse kruiden (thijm, rosemarijn, salie), pastinaak/ui/taartje, gewokte spinazie met cashewnoten en ui - Carmenere Riserva

>Beth Gibbons - Lives Outgrown

Bonbons bij de espresso

Mjuman schreef:
Salade van kreeft

Koop je die bij de visboer/afslag of heb je ook ervaring met die bevroren kreeften die ze nu bij de Lidl hebben? Ik ben altijd benieuwd of die dingen een beetje goed zijn...

Fathead schreef:
(quote)

Koop je die bij de visboer/afslag of heb je ook ervaring met die bevroren kreeften die ze nu bij de Lidl hebben? Ik ben altijd benieuwd of die dingen een beetje goed zijn...

Dit was een kreeft van de Lidl - 350 gr, zijn al gekookt - en die was lekker, mooi stevig vlees; het vergt wat inspanning/vaardigheid om zijn 'jas uit te trekken'.

's Zomers kan je op de markt ook wel 'verse' kreeft kopen, niet gekookt. maar dan weet je niet hoe vers e.e.a. is en betaal je zo €15 voor 500 gr.

Mjuman schreef:
(quote)

Dit was een kreeft van de Lidl - 350 gr, zijn al gekookt - en die was lekker, mooi stevig vlees; het vergt wat inspanning/vaardigheid om zijn 'jas uit te trekken'.

's Zomers kan je op de markt ook wel 'verse' kreeft kopen, niet gekookt. maar dan weet je niet hoe vers e.e.a. is en betaal je zo €15 voor 500 gr.

Goeie tip. Ik heb ook wel eens getwijfeld over de Lidl kreeft. Is prima dus. Ga ik ook eens doen.

Gisteren heb ik een tortilla taart gemaakt.

Gehakt rullen. Mexicaanse kruiden erbij en gesnipperd uitje. Daarna stukjes tomaat zonder het vocht erbij en, verschillende paprika's in blokjes (rood - geel - groen). Tortilla's met Philadelphia besmeerd. Tortilla in de taartvorm, beetje vulling, beetje geraspte kaas, nieuwe tortilla, etc. Totdat ie vol zit. Op de laatste tortilla alleen geraspte kaas. In de oven voor een kwartiertje.

Smaakte prima. Het overgebleven tomatenvocht heb ik gebruikt voor een salade.

Rogyros schreef:
(quote)

Goeie tip. Ik heb ook wel eens getwijfeld over de Lidl kreeft. Is prima dus. Ga ik ook eens doen.

Even wat hints: netto hou je ca 120 gram (staart, scharen, poten - scherp mes/schaar) kreeft over; da's dus voor 2 p; of 'ter pimping'van een gerecht voor meerdere p. Schaal en kop kun je gebruiken om een fond van te trekken, voor een bisque of een saus.

Wees selectief - less is more - in het combineren met andere ingrediënten. Laat je gebruikelijke 'holistische' (alles met alles) aanpak los. Goede elementen zijn: paprika, tomaat, komkommer, koolrabi, (gebakken) paddestoel, mango. Voor saus: tomaat, limoen- of mandarijnsap, room, mayo, peterselie, koreander. Maar opnieuw: NIET alles hiervan, want dan verdwijnt de kreeft in het smaakmoeras.

Op bezoek bij de heer en mevrouw Graf senior. Op het menu staat kaasfondue, met brood, rauwkost en krieltjes. En na lang twijfelen een glaasje Riesling (andere optie is Grüner Veltliner).

Chili con tofu

Papaver
Boerenkoolstamp opbakken in braadpan.

Rode Thaise curry met bief

Iedereen aan het vasten voor kerst?

Hier gisteren simpele andijviestamppot met jus en worst.

Nu aan de kook: Tjap Tjoy.

Daarbij een Karmeliet tripel en koorwerken van Sweelinck, onze enige echte top componist die in zijn tijd grote bekendheid genoot en van invloed is geweest op o.a. Bach. Werkelijk prachtig!

Gast
geplaatst: vandaag om 10:59 uur

geplaatst: vandaag om 10:59 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.