MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Wat eten we vandaag?

zoeken in:
Onweerwolf
Vandaag: bloemkool; food of the gods.

Onweerwolf schreef:

Papaver
Nasi.

Frikandel speciaal en een kleine milkshake aardbei.

Papaver
Spinaziepizza.

Mijn oudste dochter is weer een weekendje thuis en was vanavond de baas in de keuken en dat resulteerde in: flat Bread, met laagje yoghurt, vijgenchutney en gemengde groenten uit de oven met pompoen, ui, champignons, bloemkool en gegrilde witte kaas, daarover rucola met wat balsamico-azijn. Daarbij, voor mij, een pinot grigio en geen muziek, maar een goed gesprek.

Het was heerlijk en gezellig!

Pompoencurry met kikkererwten en rucola.

Onweerwolf schreef:

Ik noem het altijd: Snot van de duivel!
Maar het is de lievelings groente van de vrouw. Wie de (enige) veto stem heeft over wat er op tafel komt. En helft van de kinderen zijn er ook redelijk dol op.

Vandaag; Spaghetti met verser tomatensaus, gehaktballen uit de over.

Morgen: kop Snert, roggebrood, spek. als bijgerecht: stuk draadjes vlees (rundvlees), met jus.

Gisteren bloemkool gegeten, met geroosterde paprika en gekruide champignons. Daarbij gebakken roodbaarsfilet en speciaal voor mijn dochter krulfrietjes uit de oven.

Bloemkool food of the Gods? Gaat mij wat ver. Maar door de relatief neutrale smaak kun je er wel alle kanten mee op.

Papaver
Erwtensoep, sippekoep en stokbrood besmeerd met paturain.

Broodje shoarma speciaal.

Op verzoek van de kids wederom champignonsoep a la CD (met lekker veel tijm en cajunkruiden). Hoofdgerecht: Oosterse visschotel, met witvis, paksoi, rode paprika, taugé, banaan, wat sambal manis, knoflookje en kookroom. Met pandanrijst.

Daarbij uiteraard een R10, zonder toastje blauwe kaas, maar met wat herfstmuziek van Devics - My Beautiful Sinking Ship (2001).

Edit: en nu tijdens de hoofdkook, Under Byen - Alt Er Tabt (2010). Geen gemakkelijke kost, goed kauwen, maar wel bevredigend. Eigenlijk voor na 00:00u.

Straks: couscous met lamsmerguez en ratatouille
tijdens de bereiding draaide Gorillaz - Plastic Beach (2010) - MusicMeter.nl

Straks: Emiliana Torrini

Gisteren:
voor: visterrine (met kingcrab, heilbot, gerookte zalm en rode mul), met garnalensalade van Hollandse garnalen - Verdejo
hoofd: heilbot met mosterddragonsaus, taartje van aardappel en raapstelen, peultjes en wortel - Sancerre

Mjuman schreef:

Gisteren:
voor: visterrine (met kingcrab, heilbot, gerookte zalm en rode mul), met garnalensalade van Hollandse garnalen - Verdejo
hoofd: heilbot met mosterddragonsaus, taartje van aardappel en raapstelen, peultjes en wortel - Sancerre

Is dit jouw standaard kookpatroon? Of alleen in het weekend? Ik voel me zo’n kooksul. Waar zit jouw toko?

Boerenkool met worst!

Chameleon Day schreef:
(quote)

Is dit jouw standaard kookpatroon? Of alleen in het weekend? Ik voel me zo’n kooksul. Waar zit jouw toko?

Ruim 30 km ten zuiden van de jouwe; verder is het net als in de sportschool: eenieder presteert naar zijn eigen vermogen

Onweerwolf
Mjuman schreef:

Gisteren:

Beetje saai zo zonder bloemkool, vind je zelf ook niet?

Maar goed, niet iedereen kan koken.

Onweerwolf schreef:
(quote)

Beetje saai zo zonder bloemkool, vind je zelf ook niet?

Maar goed, niet iedereen kan koken.

Papaver
Rooie bieten, aardappelen en kipkrokant.

Kipshoarma. Ook heb ik vanmiddag een zakje drop gekocht. Ben het koolhydraat en suiker arme dieet ook wel eens zat. De afgelopen 3 maanden weer een paar kilo kwijt geraakt.

Gisteren kip Siam. Vandaag Gado Gado.

Vandaag Laksa, nooit eerder gemaakt. Die Oosterse soep zijn altijd heerlijk (Tom Ka Kai, Tom Yam, Pho, etc.)

Dochter heeft weer eens gekookt. Vis uit de oven, gekruid met wat cajunkruiden en een botersaus met verse rozemarijn, schijfjes knoflook en grote kappertjes. Daarbij groentewok met witlof, venkel, knoflook, tijm, dotje honing, scheutje balsamico, geroosterde pijnboompitten en rucola. En wat aardappelkroketjes. En een glas rood. Het was lekker!

Papaver
Spaghetti-saus bolognese, corned-beef, aubergine, ui, pasta ~ spaghetti.

Chameleon Day schreef:
Dochter heeft weer eens gekookt. Vis uit de oven, gekruid met wat cajunkruiden en een botersaus met verse rozemarijn, schijfjes knoflook en grote kappertjes. Daarbij groentewok met witlof, venkel, knoflook, tijm, dotje honing, scheutje balsamico, geroosterde pijnboompitten en rucola. En wat aardappelkroketjes. En een glas rood. Het was lekker!

Dochter met talent - juriste in spe? Als ik een tip mag geven: laatste 2 van Talk Talk laten horen om principe van (iets) weglaten (bijv in 2 gerechten knoflook) te verduidelijken.

dix
Wildzwijnstoof met aardappel/pastinaakpuree.
Die laatste kreeg een bite met rauwe postelein.

Traybake. Met kippendij met kebab kruiden, champignons, tomaatjes, broccoli, paprika, gekruide aardappeltjes, feta en courgette.

Spring van Daryll-Ann tijdens het snijwerk. Dat is toch mijn favo plaat van het moment.

Girasoli met Italiaans kaasvulling. Met champignons, uitje, knoflookje, tomatenblokjes en wat kruiden.
Geen muzikale omlijsting deze keer, want gezellig gekletst met mijn dochter tijdens de kook.

Het smaakte trouwens prima.

Andijviestamppot met Unox worst (de enige echte), jus (met wat ketjap er doorheen) en ter keuze als topping cashewnoten of gebakken uitjes.

Chameleon Day schreef:
en ter keuze als topping cashewnoten of gebakken uitjes.
En wee degene die het waagt allebei te nemen.

Gast
geplaatst: vandaag om 12:56 uur

geplaatst: vandaag om 12:56 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.