Overig / Algemeen / Wat eten we vandaag?
zoeken in:
1
Papaver
geplaatst: 24 december 2024, 11:11 uur
Vanavond bloemkool, kaassaus, jus, aardappelen en saté-schnitzel.
0
geplaatst: 24 december 2024, 11:49 uur
Gisteren een salade met verse pasta en een stukske zalm.
Vandaag weet ik nog niet. En met Kerst wacht ik geduldig af wat mijn schoonvader gaat bereiden. Hij vroeg wel of ik nog briketten had...
Vandaag weet ik nog niet. En met Kerst wacht ik geduldig af wat mijn schoonvader gaat bereiden. Hij vroeg wel of ik nog briketten had...
1
geplaatst: 24 december 2024, 12:07 uur
Rogyros schreef:
En met Kerst wacht ik geduldig af wat mijn schoonvader gaat bereiden. Hij vroeg wel of ik nog briketten had...
En met Kerst wacht ik geduldig af wat mijn schoonvader gaat bereiden. Hij vroeg wel of ik nog briketten had...
Dat lijkt me persoonlijk niet te vreten, maar ieder z'n ding.
0
geplaatst: 24 december 2024, 15:03 uur
4
geplaatst: 24 december 2024, 15:44 uur
Zoete aardappel broccoli soep, ovenfrietjes en een zwartebonenburger.
2
geplaatst: 24 december 2024, 16:49 uur
Gemarineerde varkenshaas uit de oven. Krieltjes uit de koekenpan met olie en kruiden. En sperziebonen.
2
Deranged
geplaatst: 30 december 2024, 17:37 uur
Flink van de veestapel gesnoept weer dat ga ik echt anders doen in het nieuwe jaar.
1
geplaatst: 30 december 2024, 21:47 uur
Spies van zwaardvis, rode ui, paprika met zoete aardappelpartjes en een lekker flesje Grüner Veltliner
2
geplaatst: 30 december 2024, 22:07 uur
Kip Kiev met aardappel pastinaakpuree.
Er werd serieus werk van gemaakt, dat was te proeven.
Er werd serieus werk van gemaakt, dat was te proeven.
5
geplaatst: 31 december 2024, 09:47 uur
https://patisserie-aurelie.nl/storage/2023/09/Oliebollenfoto-1-1.jpg
Mooie jaarwisseling allemaal en veel luistergenot toegewenst vanuit Walcheren !
Jeroen
Mooie jaarwisseling allemaal en veel luistergenot toegewenst vanuit Walcheren !
Jeroen
2
geplaatst: 31 december 2024, 10:08 uur
Geen flauw idee. Ga aan het eind van de middag op bezoek bij vrienden en krijg wat voorgeschoteld. Voor het eerst sinds pasen dat ik een keer niet over wat te eten zelf hoef na te denken.
1
geplaatst: 31 december 2024, 12:11 uur
Ik ben nu een broccoli-courgette soepje aan het maken (had nog restjes in de groentela) en vanavond eet ik krieltjes, kaasburger en erwtjes.
3
geplaatst: 31 december 2024, 14:57 uur
Gewoon avondeten wordt geskipt hier vandaag. Laat ontbijt en late lunch met ragout in pasteibakjes. Nu homemade smoothies met yoghurt, banaan, perzik en aardbei. Straks wat oliebollen en appelflappen en vanavond allerhande snacks bij de wijn en na middernacht bij de bubbels nog meer oliebollen. Gezond dagje zo 

0
geplaatst: 31 december 2024, 15:30 uur
GrafGantz schreef:
Gewoon avondeten wordt geskipt hier vandaag. Laat ontbijt en late lunch met ragout in pasteibakjes. Nu homemade smoothies met yoghurt, banaan, perzik en aardbei. Straks wat oliebollen en appelflappen en vanavond allerhande snacks bij de wijn en na middernacht bij de bubbels nog meer oliebollen. Gezond dagje zo
Heel wat gangen zo te zien. Maar niet een tussengang buiten gepland met een paar fijne Cobra 6’en (of hoger) onder het genot van een bubbeltje?
0
geplaatst: 31 december 2024, 15:39 uur
Chameleon Day schreef:
Heel wat gangen zo te zien. Maar niet een tussengang buiten gepland met een paar fijne Cobra 6’en (of hoger) onder het genot van een bubbeltje?
(quote)
Ik geef m'n geld liever aan zinvolle dingen uit. Goede wijn bijvoorbeeld

1
geplaatst: 2 januari 2025, 17:26 uur
Ik heb vandaag champignonsoep gemaakt, hij is prima gelukt. Zometeen eet ik nog wat pitabroodjes met falafel en salade.
2
geplaatst: 6 januari 2025, 17:33 uur
Winterse kost vandaag. Gemarineerde varkenshaas, gegratineerde spruitjes met bacon en parmezaanse kaas, en aardappelpuree met kaas.
1
Deranged
geplaatst: 12 januari 2025, 13:50 uur
Deze zondag vaak mijn kookdag een spaghetti spektakel met Oosterse insteek waar men in dit geval normaal voor noedels of iets dergelijks zou gaan leek het mij eens leuk om het met spaghetti te doen toch mijn favoriete pastasoort uiteindelijk qua textuur ligt ie me vaak erg prettig.
Het raakt de spot zeg maar.
Het raakt de spot zeg maar.
0
Deranged
geplaatst: 12 januari 2025, 14:37 uur
Heb trouwens ook nog een griesmeelpudding gemaakt en sta nu op het punt om een frambozensaus te gaan maken.
2
geplaatst: 12 januari 2025, 18:32 uur
Traybake met krieltjes, zoete aardappel, broccoli, paprika en rode ui. En daarbij nog gemarineerde varkenslapjes. Niks na, want er moeten wat decemberkilo's af 

1
geplaatst: 14 januari 2025, 10:17 uur
Gisteren broccoli en/of bruine bonen (voor ieder wat wils in ons gezin) en gebakken aardappeltjes. En een zalmpje.
2
geplaatst: 14 januari 2025, 10:31 uur
Rogyros schreef:
Gisteren broccoli en/of bruine bonen (voor ieder wat wils in ons gezin)
Eet smakelijk en dat zal zeker lekker smaken! En ik herken dat wel van ‘voor ieder wat wils’. Gisteren broccoli en/of bruine bonen (voor ieder wat wils in ons gezin)
Sinds onze 3 zoons het huis uit zijn kook ik soms voor ons twee apart maar dan wel met dezelfde ingrediënten. Zoals voor vanavond:
Ingrediënten: champignons, wortel, rundergehakt, prei.
Voor haar: klassiek Nederlands -> dus ik maak een ovenschotel met deze ingrediënten waarin er dus nog aardappel stamppot wordt verwerkt. En dus met wat gehaktkruiden en peper en zout.
Voor hem (ikke dus): Aziatisch -> dezelfde ingrediënten dus de groentjes geblancheerd en daarna gewokt in 2 verschillende sojasausjes. De gehakt met sesamzaadjes, rode peper en geraspte limoenschil gekruid. En soba noodles erbij. Beetje kokosmelk.
Zij blij, ikke blij. Je moet wel van koken houden (en je vrouw) maar dat doe ik dus allebei

1
geplaatst: 14 januari 2025, 10:35 uur
Hahaha!! Blij dat je van beide houdt, meneer!
Ik kook zelf ook regelmatig apart. Want mijn vrouw en ik hebben echt een andere smaak qua eten. En mijn dochter is een moeilijke eter. Soms heb ik zin in wat dan ook met champignons (mijn vrouw haat paddenstoelen), of Thaise curry. En zo kan ik nog wel een tijdje doorgaan.
Dus het gebeurt bij ons nog wel eens dat ik wat (ook klassiek Hollands) voor mijn vrouw kook en voor mij totaal iets anders. Dat ik dan overigens ook veel later nuttig, want ik ben niet zo goed met time management. Ach, we hebben onze weg daarin wel gevonden.
Ik kook zelf ook regelmatig apart. Want mijn vrouw en ik hebben echt een andere smaak qua eten. En mijn dochter is een moeilijke eter. Soms heb ik zin in wat dan ook met champignons (mijn vrouw haat paddenstoelen), of Thaise curry. En zo kan ik nog wel een tijdje doorgaan.
Dus het gebeurt bij ons nog wel eens dat ik wat (ook klassiek Hollands) voor mijn vrouw kook en voor mij totaal iets anders. Dat ik dan overigens ook veel later nuttig, want ik ben niet zo goed met time management. Ach, we hebben onze weg daarin wel gevonden.
2
geplaatst: 14 januari 2025, 15:03 uur
Falafel, geroosterde paprika, courgette en ui, couscous met peterselie, koriander en hazelnoten.
4
geplaatst: 15 januari 2025, 21:47 uur
Viscurry met rijst die wat vrolijker was gemaakt met kurkuma. Iets te vrolijk, iets te veel kurkuma. Als de geneeskrachtige werking ervan op feiten gebaseerd is dan wacht mij een ijzersterk 2025.
2
Deranged
geplaatst: 16 januari 2025, 10:33 uur
Vandaag gewelde abrikozen en een pizzaatje.
Morgen wellicht weer cronuts en een cookie crumble.
Morgen wellicht weer cronuts en een cookie crumble.
* denotes required fields.