MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic

zoeken in:
Titmeister schreef:
Chelsea werd maar liefst 4 zuivere penalty's onthouden (overtreding op Malouda die erbuiten werd gegeven, dubbele overtreding op Drogba + 2x hands)

Maak daar maar 1 penal van. De handsbal van Pique.

Die overtreding op Malouda was er helemaal geen. Hij had niet eens een vrije trap moeten geven. Ik denk dat hij nu floot voor de eerste zogenaamde overtreding. Voor zoiets kun je geen penal geven. Die bal die Ballack schoot tegen de bovenarm was ook geen penal en die overtredingen op Drogba waren gewoon correct.

Zet daar tegenover die onterechte rode kaart van Abidal en ze staan bijna quitte.

Uiteraard was Chelsea beter gisteravond. Ze lieten Barcelona het spel maken en Barcelona kwam er totaal niet doorheen, door het tactisch vermogen van Chelsea. Chelsea creëert daarnaast de beste (enige) kansen. Tot de 1-1 had Chelsea het voor elkaar. Toch is Barcelona een team dat beter kan voetballen. Daarom ben ik blij dat ze in de finale staan.

Nicolage Rico schreef:
Uitgerekend Iniesta, die uiterst belabberd speelt.

Joy4ever schreef:

Daar ben ik het totaal niet mee eens, ik vond hem met Messi en Valdes(!!) de lichtpuntjes bij Barca.

Dan weet ik niet of we naar dezelfde wedstrijd hebben gekeken. Iniesta hield elke bal veel te lang bij zich en verpeelde zowat elke bal. Bij een aanval had hij af moeten leggen op Messi (dacht ik), maar het werd slecht een achterbal, omdat hij de bal weer te lang bij zich hield. Normaal een goede voetballer, maar gisteren zat hij totaal niet in de wedstrijd. Maar wie wel bij Barcelona? Alleen Valdes, inderdaard. Maar als een keeper de enige is die in de wedstrijd zit, dan is dat een slecht teken.

Messi werd veel te weinig opgezocht. De ballen die hij aanraakte, waren redelijk tot goed.

orbit schreef:
Achja, de UEFA zal wel hebben besloten dat het tijd wordt voor een andere finale dit keer Barca kan zich nog absoluut niet meten met de Engelse top, hoe mooi ze ook in eigen competitie spelen.. Guus had geen geluk.

Hou je dat standpunt nu nog vol, terwijl ze in de finale staan?

Guus komt nooit verder dan de halve finale, dus dat had je kunnen weten.

Nicolage Rico schreef:
Guus komt nooit verder dan de halve finale, dus dat had je kunnen weten.
1988

Nicolage Rico schreef:
Dan weet ik niet of we naar dezelfde wedstrijd hebben gekeken.
Jawel hoor, maar ik deel jouw mening gewoon niet.

Joy4ever schreef:
(quote)
1988

Dat is zolang geleden dat het niet meer meetelt. Aan het begin van zijn carriere.

Joy4ever schreef:
(quote)
Jawel hoor, maar ik deel jouw mening gewoon niet.

Ik denk dat als je alle acties van Iniesta terugziet, je dan tot een ander besluit komt. Heb extra op hem gelet.

Goed, hij schiet de belangrijke goal erin, dus het zij hem vergeven.

Nicolage Rico schreef:
(quote)

Maak daar maar 1 penal van. De handsbal van Pique.

Die overtreding op Malouda was er helemaal geen. Hij had niet eens een vrije trap moeten geven. Ik denk dat hij nu floot voor de eerste zogenaamde overtreding. Voor zoiets kun je geen penal geven. Die bal die Ballack schoot tegen de bovenarm was ook geen penal en die overtredingen op Drogba waren gewoon correct.

Zet daar tegenover die onterechte rode kaart van Abidal en ze staan bijna quitte.

Mja, die van Pique was overduidelijk, de rest was mss wat twijfelachtig, maar ik had in alle gevallen een penalty gegeven. Zeker die overtreding op Drogba, eerst werd hij aan zijn arm getrokken en die sliding raakte zowel speler als bal. Rode kaart was idd onterecht, maar dat is geen kwestie van quitte staan, maar gewoon een bizar slechte scheidsrechter voor wedstrijden van dit niveau/belang.

Titmeister schreef:
(quote)

Mja, die van Pique was overduidelijk, de rest was mss wat twijfelachtig, maar ik had in alle gevallen een penalty gegeven. Zeker die overtreding op Drogba, eerst werd hij aan zijn arm getrokken en die sliding raakte zowel speler als bal. Rode kaart was idd onterecht, maar dat is geen kwestie van quitte staan, maar gewoon een bizar slechte scheidsrechter voor wedstrijden van dit niveau/belang.

Drogba en Touré gebruikten beiden hun handen en de tackle was zuiver op de bal. Geen penal.

Die van Pique had eigenlijk op de stip gemoeten. En natuurlijk kun je met dergelijke situaties niet quitte staan. Feit blijft wel dat Barcelona een tijdlang onterecht met 10 man heeft gespeeld.

VanDeGriend schreef:

Overigens meldde vriend Marco in het AD van afgelopen zaterdag al weer dat 2010 het jaar van Ajax gaat worden
Tja..nu zou dat zo maar kunnen natuurlijk.

Vond eerlijk gezegd dat MvB een en ander keurig heeft toegelicht. Op dat vlak kunnen anderen juist weer een voorbeeld aan hem nemen.

Fijn trouwens dat Barcelona door is. Toch wat leuker..een finale met teams uit verschillende landen. En over het algemeen speelt Barca ook wel wat aantrekkelijker voetbal dan Chelsea

Titmeister schreef:
Zeker die overtreding op Drogba, eerst werd hij aan zijn arm getrokken en die sliding raakte zowel speler als bal.

Hmm, bedoel je die tackle van Touré? Die was echt wel op de bal. Fantastisch verdedigd, vond ik. Alleen die handsbal van Pique vond ik een penalty, die andere keren was er niet zoveel aan de hand (in het eerste geval niet eens een overtreding eigenlijk). Maar ik kan me ook wel vinden in het oordeel over de scheidsrechter: wat een prutser. Die rode kaart sloeg al helemaal nergens op.

Het is lullig voor Chelsea, maar het was een mooie pot gisteren en ik ben blij dat Barca in de finale staat. Toch mooi dat de goal nog uit de enige fatsoenlijke voorzet van Dani Alves kwam. Allemachtig, wat speelde die slecht. Maar goed, hij probeerde het tenminste nog...

En nog even over Ajax: het ontslag van Van Basten maakt de weg vrij voor Seedorf... Ben wel heel benieuwd wie de nieuwe trainer wordt; zelfs de naam van McClaren wordt nu genoemd, maar dat zou ik wel sneu vinden voor Twente.

Ik denk en hoop dat McClaren gewoon bij Twente blijft. Daar speelt hij immers CL (voorronde).

En petje af voor van Basten, inderdaad. Hij geeft toe dat hij niet genoeg kwaliteiten heeft om dit ajax hogerop te krijgen. Dat heb ik zelden iemand toe zien geven.

Kos
Titmeister schreef:

Mja, die van Pique was overduidelijk

Ja, want hij had natuurlijk zijn hand er terloops af moeten hakken....

Ace
Ik was best blij met die overwinning van Barca, hoewel ik er niet veel mee heb. Wel tegen chelsea, dat scheelt misschien. En ik ben het met Rico eens dat Iniesta niet echt best was, maar de goal was lekker. Normaal gesproken is het trouwens wel 1 van mijn favo spelers op deze aardkloot, wat een geniale speler.

Ajax zal Rijkaard wel gaan benaderen, maar of die wil? Laudrup en Adriaanse vallen natuurlijk ook. Co zal wel naar az gaan en dat vind ik prima. Goede trainer, rare gast.

Klopt, normaliter is Iniesta top.

Ik denk dat Rijkaard naar ajax gaat en dat ajax dan weer hetzelfde probleem krijgt. Ik hoop het.

Kos schreef:
(quote)

Ja, want hij had natuurlijk zijn hand er terloops af moeten hakken....

Wat een onzinnig commentaar, hands is hands. Merk dat veel mensen het goed praten vanwege een sympathie voor Barça, een beetje jammer vind ik dat...

Daar had hij een penal voor kunnen geven. Voor de overige 3 niet, zoals jij zegt. Ik heb sympathie voor Barcelona en ook geen hekel aan Chelsea. Ik heb er daarom ook objectief naar gekeken. Ik zeg ook dat Chelski beter was gisterenavond.

Kos
Titmeister schreef:
(quote)

Wat een onzinnig commentaar, hands is hands. Merk dat veel mensen het goed praten vanwege een sympathie voor Barça, een beetje jammer vind ik dat...

Lol, als er iemand geen sympathie voor Barca heeft ben ik het als Real-fan wel.

Verder lijkt het me niet dat je zelf ooit hebt gevoetbald, want 'hands is hands' slaat natuurlijk nergens op. Hands is als de hand naar de bal gaat, niet andersom.

Hoe dan ook, alsnog denk ik dat Barca geen schijn van kans maakt tegen ManU.. die spelen nog meer vanuit een gesloten verdediging en een fysiek hecht middenveld, Ronaldo er twee of drie keer uit en pats! 2-0. Jammer, maar helaas.

Die handsbal was een duidelijke penalty vond ik. Pique had zijn arm veel te ver uitgestoken en hij bewoog zelfs nog licht met zijn arm richting de bal. Ook die overtreding op Malouda was een penalty in mijn ogen. Hij hield Malouda wel degelijk flink tegen. Een kleine overtreding, maar wel degelijk een overtreding: dus een penalty. Die rode kaart vond ik een twijfelgeval, maar ik denk eigenlijk niet dat Toure Anelka nog had kunnen inhalen, dus dan zou rood wel terecht zijn. Bovendien is het wel consequent (de enige vorm van consequentie die te vinden was in het fluitwerk gisteren) met de rode kaart van de dag ervoor. Maarja Chelsea heeft het aan zichzelf te danken, want ze hadden al lang 2 of 3-0 moeten maken. Zeker tegen 10 man hadden ze die 2-0 wel kunnen afdwingen.
Maar de finale is een mooi affiche en dat is leuk voor alle neutrale voetbalkijkers (waaronder ikzelf). Hoewel mijn voorkeur in de finale toch lichtelijk uitgaat naar Man Utd. Die geef ik ook de meeste kans. Want dat Barca zeker niet overslaanbaar is (zoals ze het op Sport 1 laten overkomen) is zeker gebleken gisteravond. Allebei de goals waren om van te smullen trouwens!

Kos schreef:
(quote)

Lol, als er iemand geen sympathie voor Barca heeft ben ik het als Real-fan wel.

Verder lijkt het me niet dat je zelf ooit hebt gevoetbald, want 'hands is hands' slaat natuurlijk nergens op. Hands is als de hand naar de bal gaat, niet andersom.

Zo zijn de regels echter niet he Kos.

Zo zijn de regels wel hoor. Anders zou je net als bij hockey krijgen dat iedereen op handen gaat mikken in het strafschopgebied.

Ward schreef:
Ook die overtreding op Malouda was een penalty in mijn ogen. Hij hield Malouda wel degelijk flink tegen. Een kleine overtreding, maar wel degelijk een overtreding: dus een penalty. Die rode kaart vond ik een twijfelgeval, maar ik denk eigenlijk niet dat Toure Anelka nog had kunnen inhalen, dus dan zou rood wel terecht zijn. Bovendien is het wel consequent (de enige vorm van consequentie die te vinden was in het fluitwerk gisteren) met de rode kaart van de dag ervoor.

Ik vond het niet eens een overtreding op Malouda. Daar kun je in ieder geval geen penal voor geven. Hij floot waarschijnlijk ook voor de zogenaamde eerste overtreding, die was buiten het strafschopgebied. Hij had gewoon door moeten laten voetballen.

Uiteraard was het geen rode kaart, want Anelka werd niet eens geraakt en liet zich vallen.

Oké als je het helemaal geen overtreding vind dan is het geen penalty. Maar wat je vaak hoort bij dit soort situaties van niet zwaar genoeg voor een penalty is natuurlijk onzin, want een overtreding is een overtreding. En ik vond dat hij Malouda wel degelijk flink tegenwerkte, zonder oog voor de bal te hebben.
En als je goed keek was er zeker te zien dat Anelka heel licht geraakt werd waardoor zijn enkels tegen elkaar klapten en als dat onverwacht komt als je op volle snelheid ligt ga je echt wel neer. Ik denk niet dat Abidal dit bewust deed overigens, maar dat doet er niet toe, want hij was gewoon te laat.

Ploppesteksel schreef:
(quote)
Zo zijn de regels echter niet he Kos.

En Barca gaat lekker door! tralalalal (zwaar onterecht op basis van gisteravond natuurlijk)
Net even alle Engelse tabloids bekeken en gelezen. Genieten van alle frustraties. Een van de weinige clubs die ik totaal niets gun, ook niet met de aanwezigheid van Guus. Drogba kan nog een flinke schorsing tegemoet zien vrees ik.

Ik kwam overigens nog wel een interessante artikel tegen die ik jullie niet wil onthouden. De droomfinale van de hele ..... zit natuurlijk wel wat in.

Ward schreef:
Zo zijn de regels wel hoor. Anders zou je net als bij hockey krijgen dat iedereen op handen gaat mikken in het strafschopgebied.

Ik denk niet dat Piqué zijn hand naar de bal ging, eerder andersom. Doch was het een zuivere strafschop, want Anelka kon volgens mij makkelijk scoren, mocht die hand daar niet zijn geweest. Misschien staat het zo in de regels, maar dan wordt het in ieder geval niet zo toegepast ..

En dat van Abidal was inderdaad een overtreding daar hij Anelka uit evenwicht bracht. Echter is een rode kaart toch wel licht overdreven, maar het is natuurlijk wel een doorgebroken speler. Moeilijke situatie..

Als je mijn bericht erboven leest zie je dat ik het ook een handsbal vond hoor, maar ik wees je alleen er even op dat de regel wel degelijk zo is.

Jammer voor HSV maar Werder verdiende het uiteindelijk wel om door te gaan. Alleen kunnen ze zich de reis naar Istanbul besparen omdat hun absolute sterspeler Diego geschorst is. Ik vind dat de UEFA daar toch eens naar moet gaan kijken. Een rode kaart in de halve finale vind ik geen discussie waard, maar een gele..

Joy4ever schreef:
Jammer voor HSV maar Werder verdiende het uiteindelijk wel om door te gaan. Alleen kunnen ze zich de reis naar Istanbul besparen omdat hun absolute sterspeler Diego geschorst is. Ik vind dat de UEFA daar toch eens naar moet gaan kijken. Een rode kaart in de halve finale vind ik geen discussie waard, maar een gele..

Daar zat ik gisterenavond toevallig ook aan te denken. Maar ja, dan kun je in de halve finale vrij makkelijk in de slotseconden een gele kaart pakken. Toch vind ik ook dat alleen een rode kaart een schorsing moet betekenen voor de finale.

Die gele kaarten gingen ook nergens over.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 21:13 uur

geplaatst: vandaag om 21:13 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.