MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic

zoeken in:

Briljant filmpje blijft dat.

Ik heb ooit een uitvoerige uitleg van de regels van cricket gezien en het is helemaal niet zo ingewikkeld verder. Maar wegens complete desinteresse is het allemaal weer weggezakt...

LocoHermano
RIP De Goede Beul

Ik weet dat cricket niet erg bekend en geliefd is, maar het ging me meer om het feit opzich dat de deels amateurs van Nederland de uitvinders van het spel die duurbetaalde profs verslaan.

En daarnaast was het gewoon spannend; Nederland had uit de aller allerlaatste bal twee punten nodig, en dat lukte ook nog...

En zoiets komt hard aan daar aan de overzijde van het Kanaal:

For the Netherlands to beat England at the home of cricket represents an astonishing achievement, and they were thoroughly deserving of their victory.

England only have themselves to blame for their embarrassing performance.

LocoHermano schreef:
RIP De Goede Beul

Zat er wel aan te komen, maar toch, erg jammer. RIP

Bobby Haarms overleden. Een fantastisch man heeft ons verlaten. Ik kan me wel honderden mooie momenten herinneren van de droge humor van deze man.

RIP Bobby.

Bobby Haarms, een echte Ajax legende .

Rust in vrede.

Op vak 410 staat een mooi stukje:

Vanmorgen bereikte ons het verschrikkelijke nieuws dat oer-Ajacied Bobby Haarms is overleden. Hij stierf rond kwart over een van vrijdag op zaterdagnacht in het VU-ziekenhuis in Amsterdam. Bob werd in 1934 geboren en is daarmee 75 jaar geworden. In 2000 nam hij -rond gereden in een Romeinse kar- afscheid van het publiek in de arena, maar hij nam nooit afscheid van zijn Ajax. Ook al ging het de laatste jaren slecht met zijn gezondheid en werd hij regelmatig in het ziekenhuis opgenomen, iedere kans die hij had om Ajax aan het werk te zien greep hij aan. Thuiswedstrijden werden vaak vanuit zijn rolstoel in de Koninklijke loge bekeken, voorheen reisde hij regelmatig met ons, de supporters mee naar uitwedstrijden.

Bobby werd op zijn dertiende lid van Ajax en bij zijn afscheid in 2000 benoemd tot erelid. Tevens zat Bob in de grascommissie van de arena om te zorgen dat de spelers op een goed veld konden spelen. Ook in de supporterswereld vervulde Bobby diverse rollen, zo was hij enkele jaren bestuurslid van het Supportershome (waar hij een graag en veel gezien gezicht was) en was hij erelid van de AFCA Supportersclub. Naast alle werkzaamheden rond Ajax had Bob ook jarenlang een eigen café in de Utrechtsestraat - toepasselijk café Bobby Haarms genaamd- en runde hij samen met zijn vrouw Tilly restaurant La Perche D'or, waar vele Ajax feesten gevierd zijn.

Zijn trouw en liefde voor de club was -zeker voor deze tijden- ongekend, als je aan Ajax kwam, kwam je aan Bob! Zijn leven stond in het teken van Ajax, hij stond er mee op en ging er mee naar bed. Voor familie en vrienden was dat niet altijd even makkelijk, maar zo was hij.

De Heer van de Meer speelde 72 wedstrijden in het eerste elftal waarin hij een keer wist te scoren. Hierna was hij assistent-trainer, scout, jeugdtrainer en hersteltrainer. Zijn hersteltrainingen waren beroemd en berucht, als spelers bij Bob trainden om zo snel mogelijk terug te komen in het eerste wisten ze dat ze aan de bak konden. Het houten bankje en de "Tatatata" droegen bij aan een van zijn bijnamen 'De Goede beul'.

Bobby won met Ajax als hersteltrainer alle prijzen die er te winnen zijn en maakte vele hoogte, maar ook dieptepunten mee. Zijn laatste wens om nog een keer de schaal vast te houden en de derde ster op het wit-rood-wit te zien is helaas niet meer in vervulling gegaan. Als er een iemand was geweest die hier recht op gehad dan was het Bobby.

VAK410 zal je missen Goede beul! Bedankt voor alles, we zullen je nooit vergeten!

"Houten schepen, ijzeren kerels!"

Social_Mask
Oldfart schreef:
Ik weet dat cricket niet erg bekend en geliefd is, maar het ging me meer om het feit opzich dat de deels amateurs van Nederland de uitvinders van het spel die duurbetaalde profs verslaan.

En daarnaast was het gewoon spannend; Nederland had uit de aller allerlaatste bal twee punten nodig, en dat lukte ook nog...

En zoiets komt hard aan daar aan de overzijde van het Kanaal:

For the Netherlands to beat England at the home of cricket represents an astonishing achievement, and they were thoroughly deserving of their victory.

England only have themselves to blame for their embarrassing performance.

Las het net op Teletekst... Niet te geloven inderdaad. Engeland behoort tot de absolute top, Nederland is toch vrij weinig waard. Vroeger keek ik wel es cricket, al jaren niet meer gevolgd, maar dit komt toch echt aan als een verrassing.

(afbeelding)

de verslagen bowler Broad,
ten Doeschate gaat uit zijn dak

Ze hebben toch weer een kwartier gevoetbald, goh wat een prestatie . Maar ja ze gaan naar Zuid-Afrika en daar gaat het om en daar ben ik wel blij mee.

De LA Lakers hebben afgelopen donderdag Orlando Magic afgemaakt (100-75) . Hopelijk laat Orlando na deze afstraffing wel zien dat het een geweldige basketbal ploeg is (hopelijk nog 6 wedstrijden dat zou het mooiste zijn).

Laten we die Robben aub niet meer opstellen. Wat een klein kind is dat zeg

Inderdaad. Die ene keer dat ie ging liggen, terwijl ie amper werd aangeraakt. Wat een triest mannetje zeg... wel een verschil met Messi die anderhalve week terug ondersteboven werd gelopen door 2 verdedigers en zo snel mogelijk opstond om weer verder te voetballen.

Kunnen we Robben geen Belgisch paspoort cadeau doen? Advocaat weet tenminste wel hoe je hem moet wisselen.

echt zon hekel aan die schwalbe makers, maar daar zijn gewoon nu echt te veel voetballers van. wel echt respect voor messi, dat is tenminste echt voetballen.

Reijersen schreef:
Laten we die Robben aub niet meer opstellen. Wat een klein kind is dat zeg

Het probleem van Robben is dat ie niet een goed genoeg voetballer is om weg te komen met die zielige ongein.. anders was het hem wel vergeven, maar nu is het gewoon een loser. Had ook niet als zoveelste naar Real moeten gaan, dat gaat al die jongens nog opbreken.

Portugal ook weer een knappe overwinning behaald.
In blessuretijd.
Tegen Albanie.
Altijd lastig.

boomkat
Nederland was de bom. VDV / Van Persie blijft gewoon een mega geile combinatie. Word. Ps. Portugal?

Allé Roger! Afmaken die handel!

Van harte Roger!

RedLightCityBoy
Dankje, dankje.

En weer heb ik een user weten te ontmaskeren .

EINDELIJK!! Deze druk heeft die niet meer. Wimbledon wint ie ook wel weer. Nadal doet misschien niet eens mee.

stuart
Prachtig.. ....Federer gewonnen en nu alle 4 Grand Slam titels minimaal 1 keer gewonnen; geweldig. Nu hoop ik dat ie ook dit jaar Wimbledon wint en dan is ie "Sweet Pete" voorbij met 15 Grand-Slam titels en naar wat ik vanmorgen op het nieuws las over Nadals mogelijke afwezigheid op Wimbledon, scheelt dat een 'angstgegner'....

Lukk0
Dan zou het zelfs zomaar eens kunnen dat hij ook weer de nummer één van de wereld gaat worden want Nadal verliest met dit verlies in de derde ronde en het eventueel niet deelnemen aan Wimbledon natuurlijk bakken met punten die hij allemaal moest verdedigen. Volgens mij had hij vorig jaar ook een nog een paar andere toernooien in die periode gewonnen, dus dat tikt dan wel lekker aan.

Federer

Federer

Ik denk dat de weersomstandigheden Federer wel geholpen hebben, maar niettemin dik verdiend wmb. Benieuwd hoe ie op Wimbledon speelt.

stuart
Federer...

En zucht van opluchting toen ik vanavond de TV aandeed om te kijken hoe het met mijn held Roger was afgelopen.
Roger did it. Ongelofelijk. Topsporter in hart en nieren, en daarnaast een fijne persoonlijkheid rondom de tennisbaan. HELD!

skyline
RF kampioen van de armoe. Tussen al die stumpers als Soderling, Haas en Davidenko ben je al snel de beste.
Maar daar kan olijke Roger zelf natuurlijk ook niks aan doen.
In de jaren 90 was-ie tussen al die grote mannen met de nog grotere klappen niet in de top 10 gekomen. Beste aller tijden? Denk 't niet.
Gevalletje gelukkige timing. Wimbledon krijgt-ie straks ook weer kado -net als in 2007 - want de enige ander die tegenwoordig ook nog kan tennissen is behoorlijk geblesseerd. Nadal dus.
Historie niet geschreven maar op een presenteerblaadje aangereikt.
Leuk voor hem.

herman schreef:

Kunnen we Robben geen Belgisch paspoort cadeau doen? Advocaat weet tenminste wel hoe je hem moet wisselen.

Echt niet, dit wil ik in Afrika niet missen.......

YouTube - Arjen Robben Tribute, Best player of the world!

YouTube - Arjen Robben "Magix" - Season 2008/2009

Dan mag hij van mij best wel eens een onuitstaanbare huilebalk zijn, ik denk ook niet dat Portugal Ronaldo aan Belgie wil schenken, over nog irritantere spelers gesproken

skyline schreef:
RF kampioen van de armoe. Tussen al die stumpers als Soderling, Haas en Davidenko ben je al snel de beste.
Maar daar kan olijke Roger zelf natuurlijk ook niks aan doen.
In de jaren 90 was-ie tussen al die grote mannen met de nog grotere klappen niet in de top 10 gekomen. Beste aller tijden? Denk 't niet.
Gevalletje gelukkige timing. Wimbledon krijgt-ie straks ook nog kado want de enige ander die tegenwoordig ook nog kan tennissen is behoorlijk geblesseerd. Nadal dus.
Historie niet geschreven maar op een presenteerblaadje aangereikt.
Leuk voor hem.

Onzin, natuurlijk. Federer was in de jaren '90 bij lange na niet zo goed als ie nu is. En had ie toen ook al niet Sampras verslagen op Wimbledon? Wel degelijk de beste tennisser ooit. En dat kun je zien door meer dan alleen wat namen en statistieken tegenover elkaar te zetten. Gewoon de meest technisch complete en perfecte tennisser die ik ooit heb gezien.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 21:28 uur

geplaatst: vandaag om 21:28 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.