MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic

zoeken in:
trebremmit schreef:
Non-voetbal vind ik een rare uitdrukking, verdedigen is blijkbaar geen voetbal?

Verder moest ik wel lachen om Snoeks, hij kon het niet goed hebben dat Chelsea gewonnen had.

Dat heeft alles te maken met wat de nadruk heeft. goals willen maken of goals willen voorkomen; hoe vaak heeft Chelsea helemaal een doelpoging ondernomen?

Een strak verdedigende ploeg met weinig balbezit, die messcherp en razendsnel countert kan ik ontzettend van genieten, maar dit Chelsea probeerde niet anders dan te voorkomen dat de tegenstander scoort. Voorin waren ze tot weinig in staat en heeft de geluksfactor een grote rol gespeeld. Wat mij betreft de grote parasiet van deze Champions League editie,

Parasiteren op of in de Champions League waarop parasiteren ze dan ?

Voor mij is het gewoon heel simpel, niemand heeft Chelsea uit het toernooi weten te knikkeren, blijkbaar waren ze dus gewoon beter dan de rest.....

Leuk toch dat die mannetjes uit London ook eens die grote beker omhoog mogen houden

Hendrik68
Sluit me helemaal aan bij Amicus. Chelsea is de verdiende winnaar. Ik had een lichte voorkeur voor Bayern, maar ze hadden helemaal nergens recht op. De grootste kansen om zeep helpen, penalty missen, tja dan mag je 99 procent van de wedstrijd balbezit hebben, het gaat er om dat die ballen in het doel verdwijnen. Ik heb niet helemaal alles gevolgd, maar ik heb begrepen dat Bayern heel veel corners heeft gehad en Chelsea tot de goal maar 1 en net daaruit werd gescoord. Dat zegt genoeg, dan ben je efficienter en dus verdien je het.

Ik erger me al jaren kapot aan de aanvallend voetbal lobby, vooral bij de NOS, stuitend wordt het als geen verslaggever meer objectief is, zoals nu gebeurt. Laat de kijker zelf uitmaken wat hij wel of niet leuk vind en hou je als journalist bij de feiten. Theo Reitsma was daar een een meester in.

Mjuman schreef:
Vanavond werd duidelijk dat de in H'sum werkzame Musician zo voor Langs de lijn kan gaan werken - daar vertellen ze je nl ook al wat je al ziet. En Ataloona is waarschijnlijk zijn zoon, wat een smurf

Tegen 12 uur 's avonds begint Mjuman opeens allerlei verbanden te zien....

Hoe dan ook, ik dacht dat het sporttopic net zo goed kan werken als pingen, waarom zou je tot na de wedstrijd moeten wachten met commentaar op een wedstrijd die ook iedereen al heeft gezien? Bovendien kun je bij een live "aanwezigheid" tenminste al voorspellen dat Robben geen penalty's moet gaan nemen. Op basis van hoe hij in de wedstrijd zit. Dan blijkt tenminste dat je het goed ziet, in plaats van wijsheden achteraf.

NB Ik wil Ataloona best adopteren, maar het zal duidelijk zijn dat we niet in de Arena zullen eindigen , tenzij er een mooi concert wordt gegeven van deze of gene oude rockers.

Arjen Robben kreeg hem op een cruciaal moment niet omhoog. Dat kan de beste overkomen. Ik ben blij voor Drogba, toch dit jaar uitgegroeid tot een van mijn favoriete voetballers. Verdere hoogtepunten:

- Het kapsel van Kalou
- Een commentator die 12 keer het woord 'protocol' heeft gebruikt
- Een Jan van Halst die serieus denkt dat de strandbal ervoor zorgt dar Robben een penalty mist

Amicus schreef:
Parasiteren op of in de Champions League waarop parasiteren ze dan?
Dat was een foutje in mijn beeldspraak, het was al laat...

In iedere wedstrijd speelt er een beetje toeval mee en soms komt het voor dat de mindere ploeg eenmaal wint. Zeker tegen Barcelona hadden ze nergens recht op. Ik denk echter niet dat ik hier uit kom met de Chelsea-fans/liefhebbers.

Ben geen Chelsea fan maar als je CL winnaar bent dan is er geen sprake meer van toeval en een mindere ploeg.
Wat dat betreft ben ik het helemaal eens met Hendrik68, iets meer waardering voor verdedigend voetbal zou wel op zijn plaats zijn.

Rhythm & Poetry schreef:
Arjen Robben kreeg hem op een cruciaal moment niet omhoog. Dat kan de beste overkomen.

Tja dat heb ik ook weleens gehad na het nuttigen van te veel bier .

Chelsea heeft haar CL-overwinning natuurlijk wel volledig te danken aan Eva Carneiro. Alleen daarom al was ik voor Chelsea.

Dit Chelsea heeft het uiteindelijk toch wel verdiend. Bayern probeerde wel meer om te winnen, maar wist Chelsea maar zelden echt in verlegenheid te brengen.

Voor het Nederlands elftal was het beter geweest als Robben had gewonnen, maar ik kan het Robben niet echt gunnen. Ook al ben ik zelf een PSV'er, ik heb Robben echt nooit uit kunnen staan (arrogante, egoïstische jankerd). Dus misschien dat dit een goed lesje in nederigheid voor hem was. Neemt niet weg dat ik natuurlijk wel hoop dat hij ons aan een EK-titel helpt. Ik was wel iets meer voor Bayern, maar ik gun het grote spelers als Drogba, Cech en Lampard wel. Die hebben dat met hun imposante carriere wel verdiend.

dix
Tsja ... dit heeft BM toch wel over zichzelf afgeroepen hoor. Die publiekswissel van Basler in 1999 tegen MU pakte ook al niet heel erg gunstig uit. En als je niet van je eigen geschiedenis kunt leren ....

Ach Muller raakte heel de wedstrijd één bal goed (de goal), dus dat heeft echt geen drol verschil gemaakt voor de rest van de wedstrijd.

Mjuman schreef:
En Frank Snoeks mag van mij stadionspeaker worden van Anzji Machatsjkala - wat een dropl*

Ik heb me ook de hele avond kapot geërgerd aan die man. Ik hoop dat hij zo min mogelijk wedstrijden op het EK gaat doen, maar dat is eigenlijk tegen beter weten in.

Ik vind het trouwens wel grappig dat dé twee koopclubs de grootste prijzen pakken. Je kan titels dus wel kopen en daar heb ik ook helemaal geen problemen mee. Het blijft alsnog een kwestie van de juiste balans vinden in elftal en technische staf. City mag dan wel een volledig bij elkaar gekocht elftal zijn, ze moeten het toch maar even als team doen.

dix
Ward schreef:
Ach Muller raakte heel de wedstrijd één bal goed (de goal), dus dat heeft echt geen drol verschil gemaakt voor de rest van de wedstrijd.

Het gaat om historisch besef... ik zou dit als coach nóóit gewaagd hebben. Over historisch besef gespreken ... die avatar van jou ... Japanse misdaadfilm van 15 jaar geleden ... help eens even ?

Dus uit historisch besef moet je iemand die als een patatje speelt (om het op zijn Boskamps te verwoorden) laten staan?

Over mijn avatar: dat is Takeshi Kitano in zijn meesterwerk Sonatine

dix
Ward schreef:
Sonatine

Ja dat was 'm, thanks.

iedereen bij Bayern speelde uiterst matig. Historisch besef is wellicht wat te pathetisch, maar Heynckes tartte wel het noodlot. En als je dan weet dat Chelsea altijd iets uit niets weet te maken....

Overigens snap ik die afkeer van Chelsea niet helemaal. Bayern München is nét zo poenerig, alleen de komma is daar een positie verschoven. Het is qua mentaliteit echt geen De Graafschap of zo.

Verschil is wel dat Bayern itt de rest van de Europese top geen schulden heeft. Maar ik ben het wel met je eens dat ik die afkeer tegen de zogenaamde koopclubs niet deel.

Voor alle duidelijkheid: spelers als Cech, Lampard en Drogba - wat een powermens - worden door mij wel degelijk bewonderd en in Oranje zou een cv als John Terry goed van pas komen. Met Londense vrienden en collega's die West Ham, QPR en Arsenal steunen - en navenant afkeer jegens Chelsea uitdroegen - was er weinig ruimte voor waardering van Chelsea, al ben ik regelmatig op Stamford Bridge geweest.

Chelsea heeft in Londen echt het imago van een poen- en patsersclub (in nettte termen, de nouveau riche) en daarom verbaast het mij dat supporters van volksclub Feyenoord dat Chelsea een warm hart toedragen.

Niet dat Bayern geen patsersclub zou zijn, daarvoor staan er net te veel auto's uit de E- en S-klasse, 7- en 6-serie op het parkeerterrein, maar Bayern heeft altijd nog een respectabel aantal spelers uit de eigen jeugdgelederen in het team (o.a. Lahm, Schweinsteiger en Badstuber). Het vervelende was dat met een Ribery en Robben in vorm het allemaal wat fijner was geweest.

Daarbij komt nog dat de goal van Drogba imo niet echt onhoudbaar was geweest en uit de enige corner voor Chelsea viel. Zuur - en aan het einde van de rit kan je alleen maar stellen dat de manier van spelen van Chelsea effectief is geweest, maar mooi niet nee. Maar goed ik kan me ook een finale herinneren die door BM met matig spel werd gewonnen met 1-0 door een afstandschot van back Georg Schwarzenbeck - dus BM heeft ook wel eens mazzel gehad. (edit: het was in 1974 en 1-1 in de finale tegen Atletico Madrid, waarna de westrijd werd overgespeeld en BM won)

Waarschijnlijk zal de geschiedenis ook wel leren dat je nooit tweemaal achtereen een (halve) finale wint mbv penalty's.

Stijn_Slayer
We kunnen inmiddels wel concluderen dat Robben niet scoort in finales. Hij moest het natuurlijk weer forceren door steeds zelf de opening te zoeken, ook als die er niet was. Ik kan me eigenlijk wel aansluiten bij Ward.

Vond het verder wel een leuke wedstrijd. Ik had geen echte voorkeur, al steekt de nederlaag van Real tegen Bayern nog behoorlijk en gunde ik 't ze daarom niet echt. M.n. in de tweede helft was Bayern wel een lange periode sterker. Saai was het in ieder geval niet totdat de verlenging kwam. Bah, verlengingen heb ik eigenlijk helemaal niets mee. Na 90 minuten is het mooi geweest.

Wel irritant, dat gekleurde commentaar van Snoeks. Nog niet zo lang geleden was Bayern 'fout' en nu is iedereen pro-Bayern?

Ik las zelfs dat Bayern in de jaren '70 drie keer achter elkaar gelukkig hebben gewonnen en dat het daarom maar goed was dat ze Ajax niet voorbij gingen wat betreft aantal gewonnen EC1's. Maar goed, ik heb die wedstrijden zelf nooit gezien.

Robben's beste momenten komen toch vrijwel allemaal voort uit counters, in continue balbezit is zijn trukendoos toch te beperkt om nog echt te kunnen verrassen. Ik zag dat ze diep in de tweede helft en in de verlenging nog wel op zoek waren naar de 'Manchester-corner' van twee jaar geleden, maar die werd er steeds uitgehaald door Chelsea. Het zou wat zijn als ie weer zo'n goal zou maken.

Het commentaar van Snoeks vond ik ook best pro-Chelsea bij vlagen overigens. De manier waarop hij Drogba ophemelde bij een vrije trap ging wel erg ver. Twee minuten lang hem de hemel inprijzen waarna Didier de bal 10 meter overschiet. Anticlimax!

Dat iedereen pro-Bayern is heb ik ook niet echt gemerkt. Bij de NOS misschien (Jack van Gelder ), maar daarbuiten niet eigenlijk. Ik heb zelf ook niet zoveel met Robben om daarom maar automatisch voor Bayern te zijn.

dix
Is het iemand overigens opgevallen dat Jack van Gelder steeds meer op een Surinaamse legerleider begint te lijken? Sláápt die man op de zonnebank ?

Haha, viel mij ook al op gister. Kan zo meedoen in Oh Oh Cherso die Jack.

Kwestie van cabrio en veel in zonnnig weer rijden wellicht - moet dan wel verder weg zijn geweest?

Voor een legerleider heeft ie te weinig sleepkettingen.

Mjuman schreef:
Voor een legerleider heeft ie te weinig sleepkettingen.

herman schreef:
Ik las zelfs dat Bayern in de jaren '70 drie keer achter elkaar gelukkig hebben gewonnen en dat het daarom maar goed was dat ze Ajax niet voorbij gingen wat betreft aantal gewonnen EC1's. Maar goed, ik heb die wedstrijden zelf nooit gezien.

Bayern heeft er ook een boel (ongelukkig) verloren. Wat dacht je van die wedstrijd tegen Man. United in '99?

In de Ligue 1 is de titelmatch van Montpellier gestaakt vanwege onregelmatigheden (vuurwerk op het veld enzo), met nog 10' op de speelklok bij een 1-1 stand. Bij verlies pakt PSG de titel
edit: Montpellier pakt de titel

Haha. Ach, ik gun het ze wel. Vanaf volgend seizoen is het PSG tijdperk in Frankrijk begonnen. Die gaan natuurlijk heel vaak kampioen worden de komende jaren.

Soms is het leuk om naar Studio Voetbal te kijken: niet alleen ben je bezig met de vraag - thank you very plenty Mr Dix - van welk land Bruinbol VG de regering omver zou willen werken, het geachte farce-forum van SV bevestigde mij in mijn bevinding dat het voetbal van Chelsea ernstig k* was en dat gaf me zoveel genoegen dat ik een fijn glas Dalwhinnie in mocht schenken.

En die Feyenoordsupporters wens ik heel veel succes met hun bekroonde coach. En vwb Chelsea: Elvis Costello - I Don't Want To Go To Chelsea ( Live ) - YouTube

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 08:01 uur

geplaatst: vandaag om 08:01 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.