MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic

zoeken in:
Hendrik68
Zojuist zijn Zeefuik, Schet en De Leeuw gepresenteerd bij Groningen. Over Sno geen woord helaas. Over de trainer wilde Nijland geen uitlatingen doen.
Vooral Zeefuik lijkt me een hele goede voor Groningen. Nog geen juni en toch al een stuk of wat nieuwe spelers. Je kunt niet zeggen dat ze na het dramatische seizoen stil zitten. Eerder al werden Kostic en Van Moorsel aangetrokken.

MJ_DA_MAN schreef:
Nou goed, ik krijg het idee dat er veel Feyenoorders zijn die vinden dat Clasie mee moet. Het was overigens niet per se alleen tegen jou bedoeld, maar meer in zijn algemeenheid.

Wellicht komt dat ook doordat er namen als Anita, Willems en Bouma vallen.

Clasie is als verdedigende middenvelder natuurlijk op alle fronten, op ervaring na, beter dan Anita.

Beter dan Anita kan snel.

Aha, daarom won Ajax opeens alles toen Anita naar het middenveld verkaste.

Het nieuwe shirt van ManUtd is al net zo'n picknickkleed als het uit-tenue van PSV, afgelopen seizoen.

Wil je nu zeggen dat dankzij Anita, Ajax kampioen is geworden?

Op het middenveld richt hij minder schade aan dan linksback dat klopt maar het blijt een hele matige voetballer.

Nicolage Rico schreef:
(quote)

Wellicht komt dat ook doordat er namen als Anita, Willems en Bouma vallen.

Clasie is als verdedigende middenvelder natuurlijk op alle fronten, op ervaring na, beter dan Anita.

Gelukkig ik dacht al dat ervaring geen front was. Feyenoorders voelen zich tegenwoordig hele Pieten - vroeger eerder Zwarte Pieten of het jochie dat als laatste van de klas werd gekozen met voetbal; zozeer zelfs dat ze naast hun schoenen - met blote voeten zijn gaan lopen; nou is goed weer hier ook een teken om geen sokken meer te dragen, maaar enige bescheidenheid zou Rico wel passen.

Denk zelf dat Bert inzet op de ervaring van Bouma (plus multi-inzetbaar), het talent van Willems en Anita zal afvallen; en wellicht valt Willems ook af; Narsingh lijkt me niet.

Clasie: kom over twee jaar nog eens terug en Kuyt gaat - helaas - mee, multi-inzetbaar, extra dynamo en 'hij ligt goed in de groep'.

herman schreef:
De plaat blijft inderdaad hangen. Heb je nooit eens de behoefte een aardig bericht te posten?
Heb jij nooit de behoefte om eens niet mijn (veelal) normale berichten te negeren en een directer bericht meteen te bestempelen als onaardig? Ik maak die opmerking niet zomaar; had ik er een smiley achter gezet dan was er niks aan de hand geweest. Maar als je dat bericht al schaart onder de categorie onaardig heb je een hoop eerder berichten van andere users vergeten te becommentariëren en bekritiseren.

Je bent inderdaad snel op je teentjes getrapt, is me al eens eerder opgevallen. Vooral als het over Barca gaat.

OT: Viel wel tegen, die persconferentie van Grunn. Hoop echt wel dat ze Sno nog kunnen halen en hopelijk Groenendijk of Rutten en een rechtsback en een keeper. Dan heb je 9 nieuwe spelers.

Maaskant of Adriaanse lijkt me wel wat bij Groningen.

Deren Bliksem schreef:
Je bent inderdaad snel op je teentjes getrapt, is me al eens eerder opgevallen. Vooral als het over Barca gaat.
Ja hoor, het gaat over Barca en meneer maakt gebruik van de mogelijkheid erop in te gaan. Bravo. Oud zeer of zo? Heel goed gezegd iig, en je bent er nog trots op ook, gezien je " ".

Maar goed, je begreep dus niet uit mijn eerdere berichten dat je het niet al te serieus moest nemen?

trebremmit schreef:

Nee, dat gaat te ver. Maar het is wel een speler die snel doorpasst, een beetje zoals ze bij Barcelona ook doen. Maar uiteraard wel van een minder niveau. Ik zou hem wel eens bij Arsenal willen zien.

trebremmit schreef:

Ik denk dat zij qua karakter niet goed in Groningen zouden passen, dat zag je ook aan Pieter Huistra. Maar het is toch moeilijk te zeggen, wie had bijvoorbeeld gedacht dat een oud-leraar Duits die op dat moment assistent was bij Emmen, de FC uit de pleuris zou trekken en naar Europees voetbal loodsen?

Maar persoonlijk zie ik het helemaal zitten met Groenendijk. Speelt altijd goed en aanvallend voetbal, dat spreekt wel aan. En hij is vrij no-nonsens, dat is ook niet verkeerd.

panjoe (moderator)
Bayern 1 - 2 Nederland, doelpunt van Narsingh zojuist. Wel leuk want de wedstrijd is pas 20 minuten bezig.

trebremmit schreef:

Als Adriaanse nog een job gaat doen wordt het FC Utrecht.

Deren Bliksem schreef:
(quote)

Ik denk dat zij qua karakter niet goed in Groningen zouden passen, dat zag je ook aan Pieter Huistra. Maar het is toch moeilijk te zeggen, wie had bijvoorbeeld gedacht dat een oud-leraar Duits die op dat moment assistent was bij Emmen, de FC uit de pleuris zou trekken en naar Europees voetbal loodsen?

Maar persoonlijk zie ik het helemaal zitten met Groenendijk. Speelt altijd goed en aanvallend voetbal, dat spreekt wel aan. En hij is vrij no-nonsens, dat is ook niet verkeerd.

Ik zie Den Bosch nooit voetballen dus ik zou he niet weten, en bij WIllem II is hij toch ontslagen?
Maaskant heeft veel meer ervaring en doet het vaak goed bij clubs, ik zou niet weten waarom zijn karakter niet bij Groningen zou passen.

Wat een k*twedstrijd weer. Ik geloof dat het kijken van een vriendschappelijke wedstrijd van het Nederlands Elftal uitnodigt voor het doen van andere dingen, tegelijkertijd.

Robben uitgefloten-discussie: ik zou ook proberen nog ergens anders gaan spelen als ik Robben was. Misschien dat het minder ernstig was geweest als hij die penalty had gemaakt. Wraak met het Nederlands Elftal en Europees kampioen lijkt mij de beste therapie.

Ik kijk al lange tijd niet meer naar vriendschappelijk - het sop is de kool niet waard en het creëert credits bij de wederhelft ("goh moet jij geen voetbal kijken?") - altijd wat waard

Ik vind die nieuwe Barca shirts ook echt lelijk, niet dat het me niets uitmaakt, heb niks met Barca.
Die nieuwe United shirts vind ik wel wat hebben, en laat ik nou net wél iets met United hebben

United-shirt - net de verkeerde gewassen theedoek van Oma - alleen Kroatië had vroeger lelijker shirts; leken wel uitgevouwen wit-broodverpakkingen.

Barça is tenminste nog design, wel lelijk daar niet van.

dix
Hee meiden, begin een fashion-draadje

Villa doet definitief niet mee op het EK

Dat United shirt schijnt een tribute voor SAF te zijn.

FlyLo schreef:
Villa doet definitief niet mee op het EK
[/chauvinisme]

Mjuman schreef:
United-shirt - net de verkeerde gewassen theedoek van Oma - alleen Kroatië had vroeger lelijker shirts; leken wel uitgevouwen wit-broodverpakkingen.

Barça is tenminste nog design, wel lelijk daar niet van.

Mooiste shirts wat mij betreft Blackburn Rovers en Napoli.

Hendrik68
Mijn favoriete shirts zijn die van Celtic, Boavista en het claret&blue van Aston villa, West Ham en Burnley. Napoli is inderdaad ook erg mooi.

Verder vind ik dat de Nederlandse en Italiaanse shirts er over het algemeen het mooist uitspringen. Bij de helft van de clubs zie je direct welke het is: Ajax, Feyenoord, Heerenveen, Willem II, Vitesse, zelfs Groningen tegenwoordig. In Italie is sowieso bijna elke club herkenbaar en stijlvol, prachtig vind ik dat.
In Duitsland daarentegen hebben alle clubs bijna elk jaar een totaal ander shirt.. Zelfs de kleuren zijn niet altijd heilig. Er was eind jaren 80 zelfs een periode dat elke club een broek had met een streep dwars door het midden. Heel apart. En lelijk vooral.

trebremmit schreef:

Op het middenveld richt hij minder schade aan dan linksback dat klopt maar het blijt een hele matige voetballer.

Hmm...ik vond Anita ook heel lang te licht voor Ajax, maar ik vind dat hij dit jaar en met name de 2e seizoenshelft een flinke stap in de goede richting heeft gemaakt en ik vind zijn uitverkiezing in de voorlopige selectie van Oranje dan ook terecht (ook al behoort hij natuurlijk wel tot de mindere goden van de spelers die nu nog over zijn).

Ik kan me van de ene kant voorstellen dat hij afvalt, maar van de andere kant zou ik het nog niet zo gek vinden als hij meegaat alleen al omdat je hem op veel posities kwijt kan in geval je door een combinatie van blessures en schorsingen op een positie in de problemen komt.

Als ik het commentaar van Bert zo lees dat je bji Maher het verschil tussen de vaderlandse competitie en Oranje terug zag dan denk ik niet dat hij mee zal gaan. Over Narsingh was hij trouwens een stuk positiever, zou dat een hint zijn dat die wel meegaat?

Mag hopen dat Narsingh meegaat en Lens thuisblijft. Narsingh is typisch een speler die met zijn frisse, gerichte spel een wedstrijd kan openbreken en Oranje mist nog een type speler als hij: een winger die een fatsoenlijke voorzet kan geven. Maher is nog te licht voor Oranje, zeker gezien de concurrentie op het middenveld. Zelfde geldt voor Siem de Jong. Voor de laatste afvaller is het denk ik de vraag of van Marwijk kiest voor dubbele bezetting (dan valt Luuk de Jong af) of een extra spits (dan valt hopelijk Bouma af, maar wrs Anita of Willems)...

Voor zover ik het begrepen heb is de keuze tussen:

Narsing vs. Lens: dat lijkt me Narsingh wel te worden
Maher vs. S. de Jong: ik denk Maher
1 of 2 uit het trio Schaars, Strootman en Anita
Dat laatste ligt aan hoe goed Willems bevalt anders gaat hij er van tussen vrees ik.

Qua centrum spitsen gaan er bijna altijd 3 mee. Eentje als stormram en dat zal L. de Jong dan wel worden.

Verder denk ik dat Krul nu wel 2de doelman zal zijn want de vorm van Vorm was nou niet zo erg goed gisteren.

Strootman gaat sowieso wel mee. Ik denk dat Anita afvalt. Ik hoop dat Maher wordt verkozen boven S. de Jong, dat vind ik namelijk maar een matige speler. Narsingh of Lens maakt me niet zo heel veel uit. Nu was Narsingh beter, maar Lens was de laatste weken bij PSV erg goed bezig.

Mooiste shirts trouwens: Fiorentina en die van AS Monaco van een paar jaar geleden.

Lens was zeker goed bezig (al viel hij gister dramatisch in) maar Narsingh is wel een type wat we nog niet echt hebben. Dat wil zeggen klassieke buitenspeler die buitenom gaat met een goede voorzet. Een type als Lens die binnendoor komt en acties wil maken daar hebben we er wel meer van en die zijn ook nog beter (Robben bv.). Als Huntelaar in de spits staat dan kan je toch een hoop aan de voorzetten van Narsingh hebben.

Strootman was wel erg slecht hoor de laatste maanden. Maar ik denk dat hij wel meer krediet heeft bij Van Marwijk (die niet snel mensen laat vallen) dan Anita en Schaars.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 02:47 uur

geplaatst: vandaag om 02:47 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.