Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic
zoeken in:
0
geplaatst: 2 juli 2012, 11:48 uur
Hendrik68 schreef:
Nou Stijn, ik was voor Italie, maar heb nergens het idee gehad dat er wat viel te halen voor de Azzuri.
Nou Stijn, ik was voor Italie, maar heb nergens het idee gehad dat er wat viel te halen voor de Azzuri.
Ik ook niet. En dat zegt een zeer groot Italië fan. Ik had het heel graag anders gezien gisteren maar tegen dit Spanje viel geen eer te behalen. Spanje was oppermachtig.
0
geplaatst: 2 juli 2012, 11:51 uur
Hier staan al erg veel reacties wat betreft de EK-finale, en dat verwondert me geenszins, want dat EK heeft hier nogal geleefd (getuige ook o.a. de vele plaatjes van Mario Balotelli). Die Balotelli viel me vandaag ietwat tegen, maar het kan niet elke keer goed zijn. Hij speelde trouwens niet slecht, hoor. Tussen goed en slecht. Pirlo kon de ploeg niet op sleeptouw nemen, omdat hij geen ruimte kreeg van de Spanjaarden. Dat deden ze echt heel goed, en dan zie je ook meteen het enorme nut van 'valse spits' Fabregas.
Men moet gewoon eerlijk zijn en zeggen dat de beste ploeg gisteren heeft gewonnen. Gisteren. Dan heb ik het enkel over die wedstrijd. Over het gehele toernooi heeft Italië me het meest verrast, in positieve zin. Aantrekkelijk, offensief voetbal, veel lef en technisch vermogen. Een pluim voor de verliezende coach, Cesare Prandelli, en zijn spelers.
De 1-0 kwam er na een sublieme steekpass van Iniesta op Fabregas. Je kan nu zeggen wat je wil, overdreven bewondering of niet, die pass was gewoon perfect. Misschien niet zo scherp verdedigd, maar Silva kopt de voorzet van Fabregas toch maar knap binnen. Niet makkelijk, want dat was geen zacht balletje. Chiellini viel dan uit, een streep door de rekening. Spanje domineerde, de Italianen probeerden wel, en voetbalden, zoals het gehele toernooi, naar voren. Het middenveld van Italië speelde het hele toernooi erg sterk, de ruit Pirlo - De Rossi - Marchisio - Montolivo stond er. Alleen werden ze helemaal ondersteboven gelopen door die Spanjaarden, en lamgelegd, zoals ze dat elke wedstrijd doen. Dat zag je tegen de Portugezen in de tweede helft en de verlengingen ook al.
Maar goed, Jordi Alba trekt daar een geweldige spurt van z'n linksbackpositie naar voren, en maakt op steekpass van Xavi de 2-0. Niet veel later gaan we rusten. Match gespeeld? Dat dacht ik na de 1-0 al, om eerlijk te zijn. Maar men mag de moed nooit opgeven.
Daarom Di Natale erin, voor Cassano. Die liet in de eerste helft enkele flitsen zien, maar is dringend aan rust toe, heb ik de indruk. Di Natale is een ander soort spits, en dan zie je ook andersoortige acties. Grote kans ook, maar een vlekkeloos keepende Casillas is daar dan om de situatie recht te zetten.
Een vreemde wissel. Motta voor Montolivo. Een bijter voor een creatieveling. Ik vond het een beetje vreemd. En als die Motta even later geblesseerd uitvalt, is het afgelopen voor de Squadra. Dat Torres en Mata de score nog aandikken tot 4-0, is niet meer dan normaal, gezien de ruimte. De tweede helft was minder leuk dan de eerste, de Spanjaarden tikten het gewoonweg uit. Maar hoe zij een match uittikken, vind ik nog altijd erg knap. Soms slaapverwekkend, dat is waar, maar zo efficiënt. En daar draait het meer en meer om in de sport. Het resultaat is het belangrijkste, het doel heiligt de middelen.
Speler van het toernooi blijft voor mij toch Pirlo. In de finale kwam hij er niet aan te pas, maar overall heeft hij me het meest gecharmeerd. Aan de kant geschoven door Milan (te oud), heropleving bij rivaal Juventus. Jammer genoeg geen ultieme bekroning, maar voor mij toch wel man van het EK.
Mijn ploeg van het EK:
Casillas - Alba - Ramos - Piqué - Joao Pereira - Pirlo - Sergio Busquets - Moutinho - Iniesta - Ronaldo - Nani
Men moet gewoon eerlijk zijn en zeggen dat de beste ploeg gisteren heeft gewonnen. Gisteren. Dan heb ik het enkel over die wedstrijd. Over het gehele toernooi heeft Italië me het meest verrast, in positieve zin. Aantrekkelijk, offensief voetbal, veel lef en technisch vermogen. Een pluim voor de verliezende coach, Cesare Prandelli, en zijn spelers.
De 1-0 kwam er na een sublieme steekpass van Iniesta op Fabregas. Je kan nu zeggen wat je wil, overdreven bewondering of niet, die pass was gewoon perfect. Misschien niet zo scherp verdedigd, maar Silva kopt de voorzet van Fabregas toch maar knap binnen. Niet makkelijk, want dat was geen zacht balletje. Chiellini viel dan uit, een streep door de rekening. Spanje domineerde, de Italianen probeerden wel, en voetbalden, zoals het gehele toernooi, naar voren. Het middenveld van Italië speelde het hele toernooi erg sterk, de ruit Pirlo - De Rossi - Marchisio - Montolivo stond er. Alleen werden ze helemaal ondersteboven gelopen door die Spanjaarden, en lamgelegd, zoals ze dat elke wedstrijd doen. Dat zag je tegen de Portugezen in de tweede helft en de verlengingen ook al.
Maar goed, Jordi Alba trekt daar een geweldige spurt van z'n linksbackpositie naar voren, en maakt op steekpass van Xavi de 2-0. Niet veel later gaan we rusten. Match gespeeld? Dat dacht ik na de 1-0 al, om eerlijk te zijn. Maar men mag de moed nooit opgeven.
Daarom Di Natale erin, voor Cassano. Die liet in de eerste helft enkele flitsen zien, maar is dringend aan rust toe, heb ik de indruk. Di Natale is een ander soort spits, en dan zie je ook andersoortige acties. Grote kans ook, maar een vlekkeloos keepende Casillas is daar dan om de situatie recht te zetten.
Een vreemde wissel. Motta voor Montolivo. Een bijter voor een creatieveling. Ik vond het een beetje vreemd. En als die Motta even later geblesseerd uitvalt, is het afgelopen voor de Squadra. Dat Torres en Mata de score nog aandikken tot 4-0, is niet meer dan normaal, gezien de ruimte. De tweede helft was minder leuk dan de eerste, de Spanjaarden tikten het gewoonweg uit. Maar hoe zij een match uittikken, vind ik nog altijd erg knap. Soms slaapverwekkend, dat is waar, maar zo efficiënt. En daar draait het meer en meer om in de sport. Het resultaat is het belangrijkste, het doel heiligt de middelen.
Speler van het toernooi blijft voor mij toch Pirlo. In de finale kwam hij er niet aan te pas, maar overall heeft hij me het meest gecharmeerd. Aan de kant geschoven door Milan (te oud), heropleving bij rivaal Juventus. Jammer genoeg geen ultieme bekroning, maar voor mij toch wel man van het EK.
Mijn ploeg van het EK:
Casillas - Alba - Ramos - Piqué - Joao Pereira - Pirlo - Sergio Busquets - Moutinho - Iniesta - Ronaldo - Nani
0
Hendrik68
geplaatst: 2 juli 2012, 12:23 uur
Waar zaten die twee verdedigers met hun hoofd?
Daar vertel je het hele verhaal. De Spaanse verdedigers hebben hun hoofd er wel altijd bij. De beste verdediging wint altijd. Zit die dicht ben je al op de helft, een enkele briljante pass doet de rest. Zoals bij die 2-0. Tja, ben je er met je hoofd goed bij als verdediging dan komt zo'n pass niet aan, maar dat is altijd zo. Elk doelpunt komt voort uit een fout. Wat een cliches in 1 post, maar o zo waar.
0
geplaatst: 2 juli 2012, 12:27 uur
Mijn EK-ploeg, in mijn favoriete formatie van het toernooi (Italië in de eerste wedstrijd tegen Spanje):
Ronaldo - Balotelli
Iniesta - Khedira - Pirlo - Xabi Alonso - Silva
Coentrao - Pepe - Ramos
Casillas
De bank: Buffon; Pique, Hummels, Pereira, Alba; Xavi, Busquets, De Rossi, Marchisio, Moutinho; Gomez en Torres.
EDIT: Ik merk wel op dat het heel erg een Real Madrid-efltal is. 7 van de 11
Verder twee man van City en twee van Barca.
EDIT: Dzagoev en Ibrahimovic hebben te weinig gespeeld om in aanmerking te komen.
Ronaldo - Balotelli
Iniesta - Khedira - Pirlo - Xabi Alonso - Silva
Coentrao - Pepe - Ramos
Casillas
De bank: Buffon; Pique, Hummels, Pereira, Alba; Xavi, Busquets, De Rossi, Marchisio, Moutinho; Gomez en Torres.
EDIT: Ik merk wel op dat het heel erg een Real Madrid-efltal is. 7 van de 11
Verder twee man van City en twee van Barca.EDIT: Dzagoev en Ibrahimovic hebben te weinig gespeeld om in aanmerking te komen.
0
geplaatst: 2 juli 2012, 12:47 uur
AOVV schreef:
Nani en geen Balo???

Theodor Gebre Selassie mag er ook wel in.
0
Jocharo-T
geplaatst: 2 juli 2012, 12:52 uur
Op basis van speeltijd wel. Op basis van doelpunten moet hij die eer delen met een paar anderen. Wel leuk voor die jongen. Gisteren toch bij twee van de vier doelpunten betrokken.
0
geplaatst: 2 juli 2012, 12:54 uur
Mijn elftal (4-2-2-2):
Casillas - Alba, De Rossi, Ramos, Pereira - Khedira, Xabi Alonso - Xavi, Pirlo - Balotelli, Ronaldo
Bank:
Buffon, Coentrão, Dzagojev , Iniesta, Ibrahimovic, Moutinho, Özil, Silva
Casillas - Alba, De Rossi, Ramos, Pereira - Khedira, Xabi Alonso - Xavi, Pirlo - Balotelli, Ronaldo
Bank:
Buffon, Coentrão, Dzagojev , Iniesta, Ibrahimovic, Moutinho, Özil, Silva
0
geplaatst: 2 juli 2012, 12:56 uur
En voor de mensen die mij niet volgen op FB, hier mijn EK top 5:
1. De vroege uitschakeling van het Nederlands Elftal met als dieptepunt de laatste 70 minuten tegen Portugal (hoewel de eerste helft tegen Duitsland ook dramatisch was).
2. De Ierse toeschouwers, maakten van iedere wedstrijd een groot feest ook al stonden ze weer tegen een dikke achterstand aan te kijken.
3. De goal van Ibrahimovic tegen Frankrijk. In een top 5 moet wat mij betreft de mooiste goal, voor mij ging dat tussen deze treffer en de goals van Khedira (tegen Griekenland) en Carroll (tegen Zweden).
4. De eerste helft van Italië tegen Duitsland. Samen met een lid van de Italiaanse Maffia (ik noem geen namen Julian Licciardi) bekeken op het terras van De Waard. Na moeizame eerste tien minuten kwamen de Azzurri helemaal los, vooral de 2-0 was erg bijzonder.
5. Het voetbal van Spanje in de finale tegen Italië. Schitterend positiespel en fraaie aanvallen. Vooral de 1-0 en 2-0 (met schitterende steekpassjes) waren subliem.
1. De vroege uitschakeling van het Nederlands Elftal met als dieptepunt de laatste 70 minuten tegen Portugal (hoewel de eerste helft tegen Duitsland ook dramatisch was).
2. De Ierse toeschouwers, maakten van iedere wedstrijd een groot feest ook al stonden ze weer tegen een dikke achterstand aan te kijken.
3. De goal van Ibrahimovic tegen Frankrijk. In een top 5 moet wat mij betreft de mooiste goal, voor mij ging dat tussen deze treffer en de goals van Khedira (tegen Griekenland) en Carroll (tegen Zweden).
4. De eerste helft van Italië tegen Duitsland. Samen met een lid van de Italiaanse Maffia (ik noem geen namen Julian Licciardi) bekeken op het terras van De Waard. Na moeizame eerste tien minuten kwamen de Azzurri helemaal los, vooral de 2-0 was erg bijzonder.
5. Het voetbal van Spanje in de finale tegen Italië. Schitterend positiespel en fraaie aanvallen. Vooral de 1-0 en 2-0 (met schitterende steekpassjes) waren subliem.
0
geplaatst: 2 juli 2012, 12:56 uur
Jocharo-T schreef:
Op basis van speeltijd wel. Op basis van doelpunten moet hij die eer delen met een paar anderen. Wel leuk voor die jongen. Gisteren toch bij twee van de vier doelpunten betrokken.
op basis van assists en speeltijd, ze kijken eerst naar aantal assists na het aantal doelpuntenOp basis van speeltijd wel. Op basis van doelpunten moet hij die eer delen met een paar anderen. Wel leuk voor die jongen. Gisteren toch bij twee van de vier doelpunten betrokken.
0
geplaatst: 2 juli 2012, 13:00 uur
Iniesta man van het toernooi 
mijn elftal: Casillas - Alba , Ramos, Hummels, Pereira - Gerrard, Moutinho, Pirlo - Iniesta, Silva - Ibrahimovic

mijn elftal: Casillas - Alba , Ramos, Hummels, Pereira - Gerrard, Moutinho, Pirlo - Iniesta, Silva - Ibrahimovic
0
geplaatst: 2 juli 2012, 13:07 uur
toch wel:
When players finish level on goals:
The following criteria are applied, in this order, to determine who wins the adidas Golden Shoe:
a) highest number of assists;
b) fewest minutes played.
al kwam het wel op minuten aan tegen gomez
edit: dit was als reactie op jocharo maar die heeft zijn post verwijderd
When players finish level on goals:
The following criteria are applied, in this order, to determine who wins the adidas Golden Shoe:
a) highest number of assists;
b) fewest minutes played.
al kwam het wel op minuten aan tegen gomez
edit: dit was als reactie op jocharo maar die heeft zijn post verwijderd
0
Jocharo-T
geplaatst: 2 juli 2012, 13:09 uur
Ik had mijn berichtje al verwijderd en zag later jouw bericht pas. Je hebt gelijk. Ik had verkeerd gekeken, al ging het uiteindelijk wel om speelminuten tussen Gomez en Torres.
0
geplaatst: 2 juli 2012, 13:25 uur
Joy4ever schreef:
Ik ook niet. En dat zegt een zeer groot Italië fan. Ik had het heel graag anders gezien gisteren maar tegen dit Spanje viel geen eer te behalen. Spanje was oppermachtig.
Toch heb ik heel wat tussen-de-palen kansen gezien voor Italië. Zelfs van dichtbij, een aantal keren vanuit de tweede lijn. Het verschil zat 'm uiteraard in wel of niet kunnen scoren. Wordt het gelijk of maakt Italië de aansluitingstreffer, wordt het nog een andere wedstrijd.
Maar de Spanjaarden hadden eindelijk hun wedstrijd van het toernooi. Met een beetje pech hadden ze op penaltys verloren van Portugal. Maar dat hoort er natuurlijk allemaal bij.
0
geplaatst: 2 juli 2012, 13:29 uur
Nicolage Rico schreef:
Nani en geen Balo???
(quote)
Nani en geen Balo???

Balotelli had ook wel gemogen, maar ik vond Nani onopvallend sterk dit toernooi. Heel constant in zijn prestaties ook. Het gaat bij Portugal altijd over Ronaldo, maar Nani speelde ook erg sterk, en in de groepsmatchen waarin Ronaldo het een beetje liet afweten, speelde Nani wel op niveau. Daarom dus.

Balotelli krijgt wel de trofee van interessantste speler van het toernooi.

0
geplaatst: 2 juli 2012, 13:47 uur
AOVV schreef:
Balotelli had ook wel gemogen, maar ik vond Nani onopvallend sterk dit toernooi. Heel constant in zijn prestaties ook.
(quote)
Balotelli had ook wel gemogen, maar ik vond Nani onopvallend sterk dit toernooi. Heel constant in zijn prestaties ook.
Ik vond Heitinga ook erg constant.
0
geplaatst: 2 juli 2012, 14:01 uur
Ook maar wat mooie momenten dan:
1. De Ierse supporters die The Fields of Athenry inzetten als Spanje met 4-0 voorstaat. Dat is nog eens mooi verliezen.
2. De pure blijdschap van een Oekraiens jongetje als Shevchenko de gelijkmaker scoort tegen Zweden. Al vraag ik me nu af of dit niet een te geregisseerd momentje is van de UEFA...
3. De passie waarmee het Italiaans elftal zijn volkslied zong voorafgaande aan Italie - Duitsland.
4. De Panenka van Pirlo, terwijl Engeland op dat moment nog voor staat met de penalties.
5. Het juichen van Blaszczykowski nadat hij heeft gescoord tegen Rusland.
Qua spelers vond ik er niet echt iemand bovenuit steken, maar aangezien alleen Pirlo en Iniesta drie keer tot man van de wedstrijd zijn uitgeroepen is het wel terecht dat laatstgenoemde tot speler van het toernooi is uitgeroepen. Anderszijds was Silva qua goals en assists wel weer belangrijker voor het team.
1. De Ierse supporters die The Fields of Athenry inzetten als Spanje met 4-0 voorstaat. Dat is nog eens mooi verliezen.
2. De pure blijdschap van een Oekraiens jongetje als Shevchenko de gelijkmaker scoort tegen Zweden. Al vraag ik me nu af of dit niet een te geregisseerd momentje is van de UEFA...
3. De passie waarmee het Italiaans elftal zijn volkslied zong voorafgaande aan Italie - Duitsland.
4. De Panenka van Pirlo, terwijl Engeland op dat moment nog voor staat met de penalties.
Qua spelers vond ik er niet echt iemand bovenuit steken, maar aangezien alleen Pirlo en Iniesta drie keer tot man van de wedstrijd zijn uitgeroepen is het wel terecht dat laatstgenoemde tot speler van het toernooi is uitgeroepen. Anderszijds was Silva qua goals en assists wel weer belangrijker voor het team.
0
geplaatst: 2 juli 2012, 14:02 uur
En nu op naar de Tour! Ik ben benieuwd wie 10 jaar gewonnen blijkt te hebben, als alle dopinggevallen zijn ontmaskerd. 

0
Stijn_Slayer
geplaatst: 2 juli 2012, 14:03 uur
Rhythm & Poetry schreef:
Özil
Özil
Heeft niet slecht gespeeld, maar toch ver onder de verwachtingen?
0
geplaatst: 2 juli 2012, 14:08 uur
herman schreef:
En nu op naar de Tour! Ik ben benieuwd wie 10 jaar gewonnen blijkt te hebben, als alle dopinggevallen zijn ontmaskerd.
De Tour!

Gisteren in ieder geval een mooie overwinning van Sagan. Erg koel en slim wat hij daar deed. Klasbak.
Cancellara ook in vorm. Eerste in de proloog, tweede in de rit naar Seraing. Jammer dat zijn grootste uitdager voor de Olympische tijdrit, Tony Martin, een blessure aan zijn hand heeft opgelopen. En toch gewoon doorrijden. Straf.
Vandaag naar Doornik, dat wordt een massaspurt. Cavendish? Greipel? Kittel? Dat lijken de drie grootste kanshebbers, al zet ik daar Sagan net onder. En wat met Petacchi, Freire, Farrar, Van Hummel, Hutarovich, Goss en Rojas? Wordt leuk!

0
geplaatst: 2 juli 2012, 14:18 uur
Ben de afgelopen dagen niet thuis geweest overdag, dus heb nog geen beelden van de Tour gezien. Die massaspurts zie ik wel in de samenvatting vanavond... Ik kijk wel uit naar de tijd- en bergritten.
0
geplaatst: 2 juli 2012, 14:28 uur
herman schreef:
Zou me goed uitkomen voor El Ninjo's poule als Silva speler van het toernooi wordt. Maar Silva heeft elke keer maar zo'n 60-70 minuten gespeeld. Ik denk dat het gaat tussen Ramos, Iniesta en Pirlo.
EDIT: Het is Iniesta geworden.
UEFA-selectie EK 2012
Doel: Gianluigi Buffon, Iker Casillas, Manuel Neuer
Verdediging: Gerard Pique, Fabio Coentrao, Philipp Lahm, Pepe, Sergio Ramos, Jordi Alba
Middenveld: Daniele De Rossi, Steven Gerrard, Andrès Iniesta, Xavi, Sami Khedira, Sergio Busquets, Mesut Özil, Andrea Pirlo, Xabi Alonso
Aanval: Mario Balotelli, Cesc Fabregas, Cristiano Ronaldo, Zlatan Ibrahimovic, David Silva
Als de volgorde er toe doet bij de keepers vind ik het zeer verbazingwekkend dat Buffon boven Casillas wordt verkozen. Laten we er maar vanuit gaan dat de volgorde willekeurig is.
0
geplaatst: 2 juli 2012, 14:32 uur
AOVV schreef:
Vandaag naar Doornik, dat wordt een massaspurt. Cavendish? Greipel? Kittel? Dat lijken de drie grootste kanshebbers, al zet ik daar Sagan net onder. En wat met Petacchi, Freire, Farrar, Van Hummel, Hutarovich, Goss en Rojas? Wordt leuk!
Zie ik daar nu Kenny van Hummel staan? Vandaag naar Doornik, dat wordt een massaspurt. Cavendish? Greipel? Kittel? Dat lijken de drie grootste kanshebbers, al zet ik daar Sagan net onder. En wat met Petacchi, Freire, Farrar, Van Hummel, Hutarovich, Goss en Rojas? Wordt leuk!
Zou leuk zijn natuurlijk, maar ik geef hem geen schijn van kans.
0
geplaatst: 2 juli 2012, 14:34 uur
Versloeg gisteren in de tussenspurt toch mooi o.a. Sagan, Rojas, Bozic en Boasson Hagen. Hij hoefde enkel Goss, Cavendish, Greipel en Renshaw voor zich te laten.
0
geplaatst: 2 juli 2012, 14:56 uur
Ik snap trouwens helemaal niks van de ontsnapping van vandaag. Voor Morkov is er vandaag maar 1 bergpunt te winnen, om daar nou zoveel inspanning voor te leveren? Dat kan hij beter bewaren voor morgen of overmorgen. Kern is iemand voor de lange ontsnappingen in het (middel)gebergte. Maar het belachelijkste is nog Roux, hij is geblesseerd aan zijn hand (en reed zojuist met één hand aan het stuur over het enige heuveltje van de dag).
0
geplaatst: 2 juli 2012, 15:24 uur
Tsja, dat hele ontsnappingscircus in de eerste week heeft niks te maken met gaan voor de etappe of truien, maar gewoon een manier voor de mindere goden om in beeld te rijden. Juist als je geblesseerd bent, kun je beter aanvallen, dan heb je je iig nog even laten zien. Voor het zelfde geld stap je anders over een paar dagen anoniem af. Wat betreft de sprint: ik ben benieuwd of Sagan ook in vlakke aankomst kan winnen. Samen met Cavendish, Greipel, Kittel en Farrar de favoriet voor vandaag.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 2 juli 2012, 15:28 uur
Ja, want Gerrard kan niet boven Iniesta en Pirlo staan. Ozil ook niet boven Pirlo en Alonso.
M'n broertje zei vanochtend dat Sergio Ramos de beste speler was op basis van de statistieken.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.