Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic
zoeken in:
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 19 november 2012, 12:26 uur
Ik kan me niet voorstellen dat Pelle nu ineens 'los' is. Björn Vleminckx had ook een keer mazzel, het houd vanzelf weer op.
0
geplaatst: 19 november 2012, 12:33 uur
Het zegt natuurlijk wel veel over het nivo van de eredivisie dat zo'n spits het nu wel goed doet.
Bij Groningen gaat Maaskant gaat nu waarschijnlijk De Leeuw in de spits zetten en Zeefuik op de bank, eindelijk.
Oja Nevland
Bij Groningen gaat Maaskant gaat nu waarschijnlijk De Leeuw in de spits zetten en Zeefuik op de bank, eindelijk.
Oja Nevland

0
geplaatst: 19 november 2012, 12:38 uur
Bij AZ heeft hij ook een hele goede fase gehad waarin hij een tijdje elke wedstrijd scoorde, maar dat lijkt iedereen te zijn vergeten. Net zoals dat de concurrentie toen wel erg sterk was (El Hamdaoui, Dembele en Ari bleken toch allemaal CL-waardige spelers in the end) waardoor hij meestal als invallers speelde wat de statistieken toch al vertekend.
0
geplaatst: 19 november 2012, 12:40 uur
Stijn_Slayer schreef:
Ik kan me niet voorstellen dat Pelle nu ineens 'los' is. Björn Vleminckx had ook een keer mazzel, het houd vanzelf weer op.
Ik zou niet weten waarom. Pellè steekt er wekelijks letterlijk en figuurlijk bovenuit. Een spits kan ook groeien (figuurlijk). Hij is nu 27 jaar.
Pellè is enorm balvast, zorgt voor voetbal op het gebied van de tegenstander, maakt louter goede oplossingen en is intelligent in zijn spel. Dit zijn kwaliteiten die hij niet snel zal verliezen, al zal het een fase wat minder kunnen gaan.
Dat hij nu ook veel scoort is mooi meegenomen en hopelijk blijft hij dat voortzetten. Een aantal van 15 goals zou prima zijn.
De goede fase van Pellè heeft alles behalve met mazzel te maken.
0
geplaatst: 19 november 2012, 12:43 uur
herman schreef:
Bij AZ heeft hij ook een hele goede fase gehad waarin hij een tijdje elke wedstrijd scoorde, maar dat lijkt iedereen te zijn vergeten. Net zoals dat de concurrentie toen wel erg sterk was (El Hamdaoui, Dembele en Ari bleken toch allemaal CL-waardige spelers in the end) waardoor hij meestal als invallers speelde wat de statistieken toch al vertekend.
(quote)
Dat was inderdaad als invaller. Maar toen bracht hij ook te weinig voetbal bij AZ. AL zijn de meningen bij AZ-supporters wbt Pellè enorm variërend.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 19 november 2012, 13:42 uur
Maar jullie Feyenoorders zijn er altijd erg goed in om de eigen spelers te overschatten.
Martens Indi en Clasie zijn ook nog lang niet zover als hier af en toe beweerd wordt.
Eens met trebremmit dat de Eredivisie gewoon niet al te best is.
Martens Indi en Clasie zijn ook nog lang niet zover als hier af en toe beweerd wordt.Eens met trebremmit dat de Eredivisie gewoon niet al te best is.
0
geplaatst: 19 november 2012, 13:46 uur
Valt wel mee. We hebben het nu ook over Eredivisiebegrippen, want daar spelen ze in.
Clasie is nog niet uitgegroeid in de Eredivisie (geen grappen over z'n lengte) en Indi komt net kijken, maar heeft wel een ijzersterke ontwikkeling meegemaakt. Gewoon een goede verdediger, al zit er nog veel rek in zijn opbouw.
Je kunt moeilijk ontkennen dat Pellè het nu niet uitstekend doet, vooralsnog. Hij heeft de kritiek de mond gesnoerd. Zelf had ik ook mijn twijfels.
Clasie is nog niet uitgegroeid in de Eredivisie (geen grappen over z'n lengte) en Indi komt net kijken, maar heeft wel een ijzersterke ontwikkeling meegemaakt. Gewoon een goede verdediger, al zit er nog veel rek in zijn opbouw.
Je kunt moeilijk ontkennen dat Pellè het nu niet uitstekend doet, vooralsnog. Hij heeft de kritiek de mond gesnoerd. Zelf had ik ook mijn twijfels.
0
geplaatst: 19 november 2012, 14:15 uur
herman schreef:
Twente is gewoon niet veel eigenlijk.
Twente is gewoon niet veel eigenlijk.
Heb je Tadic gisteren niet gezien? Die gast is echt constant gevaarlijk.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 19 november 2012, 14:52 uur
Nicolage Rico schreef:
Dat is zo, maar ik vind één goede reeks tegenover een hele beperkte carrière nog niet voldoende om te overtuigen. Dan zou hij wel een hele extreme laatbloeier zijn en dat lijkt mij onwaarschijnlijk.
0
geplaatst: 19 november 2012, 15:21 uur
herman schreef:
(quote)
Mensen herinneren zich vooral het laatste jaar van Pelle. Hij had heimwee en totaal geen zin meer in AZ. Dit straalde hij echt enorm uit op het veld. De laatste keer dat ik hem in real life zag, speelde AZ geweldig en lieten ze alle kansen maar aan Pelle, zodat hij met een paar doelpuntjes makkelijker verkocht kon worden. Pelle had helaas zelfs geen zin om een bal in leeg doel te schieten (letterlijk). Dat is dan meteen ook de zwakte van Pelle, als het even tegenzit hoeft het voor hem niet meer. Komt ook wel goed overeen met dat hij vindt dat er meer in het leven is dan voetbal.
0
geplaatst: 19 november 2012, 15:23 uur
Stijn_Slayer schreef:
Dat is zo, maar ik vind één goede reeks tegenover een hele beperkte carrière nog niet voldoende om te overtuigen. Dan zou hij wel een hele extreme laatbloeier zijn en dat lijkt mij onwaarschijnlijk.
Het heeft ook te maken met het vertrouwen krijgen. De puzzlestukjes moeten in elkaar vallen. Voorlopig zijn Feyenoord en Pellè een goede match.
@ Teunnis: die indruk krijg ik momenteel totaal niet van Pellè. Het tegenovergestelde zelfs.
0
geplaatst: 19 november 2012, 16:16 uur
Dat begrijp ik. Maar hij geeft de indruk enorm hard te werken om te slagen en komt erg goed over in zowel de media als in het veld. We zullen zien of je gelijk krijgt. 

0
geplaatst: 19 november 2012, 16:22 uur
Stijn_Slayer schreef:
(quote)
Tsja, dat jij Pellè vergelijkt met Vleminckx zegt dat ook wel wat over je voetbalinzicht. Een blind paard ziet dat Pellè veel meer technische bagage heeft. Niet voor niets blonk hij ook uit in Italië -21, waardoor AZ 6 miljoen voor hem betaalde. Wel is het een speler met een handleiding, die alleen rendeert als hij voldoende vertrouwen krijgt en juist gebruikt wordt - wat betreft klopt het wel wat Teun zegt. Koeman gebruikt hem nu op de goede manier: als balvast aanspeelpunt in een systeem met flankspelers. AZ speelde destijds vaak met 2 spitsen, waarbij Pellè samenspeelde met spelers die veel de bal opeiste, zoals El Hamdaoui en Dembélé. Dan rendeert hij veel minder. Buiten wellicht de niet helemaal 100% topsportersmentaliteit en het feit dat hij van nature geen enorme goalgetter is, is Pellè, mits juist gebruikt, een zeer capabele speler voor eredivisieniveau. Hij laat namelijk ook het team beter renderen, dat kan je moeilijk ontkennen. Met name Immers rendeert beter sinds Pellè er is.
Desondanks hoeft Feyenoord van mij geen geld uit te geven om hem te halen - tis vast geen goedkope jongen en voor dat geld zijn minstens even goede opties te halen. Armenteros bijvoorbeeld, of nog liever Niklas Helenius van Aalborg, al zal die wel te duur zijn.
0
geplaatst: 19 november 2012, 16:23 uur
Ajax is nu wel echt aan de weg aan het timmeren met het aantrekken van talent. Nu weer een speler uit Kroatie op het oog. [Exclusief] Ajax wil Kroatisch toptalent aan zich binden | AjaxTotaal - Ajax nieuws & forum site.
0
Hendrik68
geplaatst: 19 november 2012, 16:35 uur
Volgens mij timmert Ajax al jaren onafgebroken aan de weg op zoek naar talent. Ze hebben nu toch ook weer een aantal talentvolle Denen rondlopen. Het ene jaar heb je wat meer geluk in je zoektocht dan het andere, maar bij Ajax zullen altijd talenten door blijven breken. Ze zijn echter vaak al zo snel weer weg, dat ze nauwelijks de tijd hebben Ajax "even" kampioen te maken. Iets dat wel elk jaar wordt verwacht.
0
geplaatst: 19 november 2012, 16:37 uur
Revo schreef:
Ajax is nu wel echt aan de weg aan het timmeren met het aantrekken van talent. Nu weer een speler uit Kroatie op het oog. [Exclusief] Ajax wil Kroatisch toptalent aan zich binden | AjaxTotaal - Ajax nieuws & forum site.
Na Sana de volgende topper, het houdt inderdaad niet op.
0
geplaatst: 19 november 2012, 16:43 uur
En dan ook nog een verdedigend talent van 16 (Baroer) bij PSV weghalen - altijd al gedacht dat het wel snor zat met de handhaving van dat zgn gentlemen's agreement bij Ajax. Dat Engelse clubs op jonge leeftijd spelers weghalen, daar was je wel aan gewend geraakt 

0
geplaatst: 19 november 2012, 16:47 uur
En dan schijnt Bakkali nu ook nog eens weg te willen bij PSV. Hoewel, de bron is de o zo betrouwbare Telegraaf, dus dat moet ik nog maar eens zien.
0
geplaatst: 19 november 2012, 16:59 uur
Nog even en je kan erop wachten dat ze staan te posten bij de naschoolse opvang, lonkend en hosselend met de nieuwe iPod Touch en een dvd van de Godenzonen. En jij je thuis maar afvragen hoe het komt dat je 10-jarige zo wijs is om een iPod Touch van de Sint te vragen alsmede die Mercurial Vapors van Nike.
0
geplaatst: 19 november 2012, 17:15 uur
Nicolage Rico schreef:
De puzzlestukjes moeten in elkaar vallen. Voorlopig zijn Feyenoord en Pellè een goede match.
De puzzlestukjes moeten in elkaar vallen. Voorlopig zijn Feyenoord en Pellè een goede match.
We kunnen onderhand wel een apart Pelle topic maken

0
geplaatst: 19 november 2012, 17:19 uur
Running On Empty schreef:
(quote)
Dat is er al Pelle: de veroveraar Pelle erobreren (1987) - IMDb en dat kent Rico vast wel

0
geplaatst: 19 november 2012, 17:20 uur
Ach, het toch leuk voor zo'n jongen. Als je hem zag bij AZ en nu dan met een behoorlijke wederopstanding.
Hij zal ook weten dat spits bij Feyenoord zo'n beetje de gevaarlijkste baan is die er bestaat in de voetballerij.
Maar hij blokkeert niet en doet het juist uitstekend.
Hij voelt dat helemaal aan en het spel bij Feyenoord bevalt hem vast veel beter dan bij AZ. Niet elke speler past bij elke club en andersom. Soms kun je met een beetje toeval ook wel eens een gelukje hebben in dit soort zaken.
Hij zal ook weten dat spits bij Feyenoord zo'n beetje de gevaarlijkste baan is die er bestaat in de voetballerij.
Maar hij blokkeert niet en doet het juist uitstekend.
Hij voelt dat helemaal aan en het spel bij Feyenoord bevalt hem vast veel beter dan bij AZ. Niet elke speler past bij elke club en andersom. Soms kun je met een beetje toeval ook wel eens een gelukje hebben in dit soort zaken.
0
geplaatst: 19 november 2012, 17:20 uur
De 2-1 overwinning van Celtic op Barcelona heeft gevolgen:
http://www.vi.nl/achtergronden/indekantlijn/231196/Amerikaanse-rapper-Snoop-Dogg-wil-aandelen-in-Celtic.htm
http://www.vi.nl/achtergronden/indekantlijn/231196/Amerikaanse-rapper-Snoop-Dogg-wil-aandelen-in-Celtic.htm
0
geplaatst: 19 november 2012, 17:25 uur
Mjuman schreef:
Dat is er al Pelle: de veroveraar Pelle erobreren (1987) - IMDb en dat kent Rico vast wel
(quote)
Haha. Had ik die van jou gekocht?

0
geplaatst: 19 november 2012, 19:30 uur
Gründafjørdøhur schreef:
Tja, je moet wat met je geld hè. Waarom dan niet gewoon aandelen kopen in een club die je wel leuk heb zien spelen in een samenvatting.
Wat wil hij voor inspraak hebben? Gaat hij er voor zorgen dat iedereen in de skyboxen een gratis jointje bij de wedstrijd krijgt?
0
geplaatst: 20 november 2012, 08:39 uur
Joy4ever schreef:
Zal je zien dat de NOS over twee weken Spartak Moskou - Barcelona uit gaat zenden ipv Juventus - Chelsea.
Zal je zien dat de NOS over twee weken Spartak Moskou - Barcelona uit gaat zenden ipv Juventus - Chelsea.
Kiezen ze voor Valencia - Bayern Munchen
. Die poule is al zo goed als gespeeld 
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.