MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic

zoeken in:
Ik heb het na een helft opgegeven, zie nu net op teletekst dat we in elk geval gaan winnen. Ik kon m'n tijd in elk geval beter besteden...

Ze hadden de wedstrijd beter overdag kunnen spelen, dan hadden we tenminste nog een mooi uitzicht gehad.

(afbeelding)

Mollema!
Fantastische etappe!

België stijgt naar zesde plaats op FIFA-ranglijst - sporza.be

Zo'n ranking zegt niet zo veel natuurlijk, maar toch straf. Amper 2 jaar geleden stonden we nog 68ste of zoiets.

Ben wel benieuwd wanneer België voor het laatst boven NL stond op die ranglijst (zal in 2002 wel gelukt zijn).

Nog nooit

Het zegt ook allemaal niet zoveel, aangezien die kwalificatiepotjes nou niet echt maatgevend zijn en er in vriendschappelijke wedstrijden een hoop wordt uitgeprobeerd. Brazilië stond begin dit jaar ook nog 20ste ofzo. Maar België is lekker bezig. Ik ben wel benieuwd hoe ze het nu zouden doen tegenover Italië, Duitsland, Engeland of Spanje.

Dat soort wedstrijden zijn er nog erg weinig door de Belgen gespeeld. Ik vraag mij af waar die cijfers allemaal op zijn gebaseerd.

Ze hebben bijvoorbeeld gemiddeld ook niet meer punten dan Nederland gehaald in de voorrondes van het WK.
Veel toernooien de afgelopen 30 jaar met (succesvolle) Belgen kan ik mij ook niet meer voor de geest halen.

Dat neemt niet weg, dat ook Nederland zelfs met de 9e positie ver boven z'n stand leeft.
Ik zou zeggen, als ik de afgelopen week nog eens de revue laat passeren: rond plaats 100. Dat lijkt mij een meer reëele plek.

herman schreef:
Het zegt ook allemaal niet zoveel, aangezien die kwalificatiepotjes nou niet echt maatgevend zijn en er in vriendschappelijke wedstrijden een hoop wordt uitgeprobeerd. Brazilië stond begin dit jaar ook nog 20ste ofzo. Maar België is lekker bezig. Ik ben wel benieuwd hoe ze het nu zouden doen tegenover Italië, Duitsland, Engeland of Spanje.

Italië en Engeland zie ik wel zitten. Duitsland en Spanje staan voor mij toch nog een heel trapje hoger. Daar zijn we nog net iets te groen voor vrees ik.

En inderdaad, zou er ergens een handboek bestaan van hoe die stand tot stand komt? Want er gebeuren vaak totaal onlogische dingen in.

Volgens mij gaat het om de resultaten van de laatste 4 jaar en hoe recenter de resultaten, hoe zwaarder ze meewegen. De resultaten van langer geleden vervallen dus en dat is waar Nederland nu (itt België) punten verliest.

FIFA World Rankings - Wikipedia, the free encyclopedia - en.wikipedia.org

corn1holio1 schreef:
Italië en Engeland zie ik wel zitten. Duitsland en Spanje staan voor mij toch nog een heel trapje hoger. Daar zijn we nog net iets te groen voor vrees ik.

Italië staat ook een heel treetje hoger hoor. Als Italië de Duitsers al 9 van de 10 keer de baas is .

Cured
Ik hoorde dat Nederland inmiddels 9e staat; dat heeft toch consequenties voor de WK-loting ?

Misschien wel, misschien niet:

Mogelijk wordt op basis van de FIFA-ranking bepaald welke landen groepshoofd zijn bij de loting voor het WK op 6 december. Pas vlak voor de loting zal de wereldvoetbalbond de procedure vaststellen.

Spannende ontknoping in de Vuelta wel

Cured schreef:
Ik hoorde dat Nederland inmiddels 9e staat; dat heeft toch consequenties voor de WK-loting ?

Dan moet Uruguay zich wel kwalificeren

Cured
Ok, hoe groot is die kans ?

Duitsland België, halve finale EK volleybal. Prachtige beleving, zou een fantastische prestatie zijn moesten ze dit kunnen afmaken!

Martial
De rechtsbacks van Nederland gaan weer zware tijden tegemoet het supertalent Jean-Paul Boëtius is weer fit

Bakkal komt ook nog is Feyenoord versterken en dan ineens zijn er geen excuses meer en wordt gewoon een Top 3 notering verwacht of misschien zelfs nog wel meer...........

Chris Horner wint de Vuelta. Ook op Alto de l'Angliru rijdt hij nog 17 seconden weg van Nibali. Ongelooflijk. Ik vind het moeilijk te geloven.

Ik ook. Was wel moeilijk spannend

Niet minder dan Epic.

Martial schreef:
De rechtsbacks van Nederland gaan weer zware tijden tegemoet het supertalent Jean-Paul Boëtius is weer fit

Bakkal komt ook nog is Feyenoord versterken en dan ineens zijn er geen excuses meer en wordt gewoon een Top 3 notering verwacht of misschien zelfs nog wel meer...........

Nu maar hopen dat Bakkal speelt ipv Immers.

Als de topper nu gelijk blijft dan kan Feyenoord weer flink inlopen

Overigens had Zwolle gewoon voor moeten staan want het was absoluut geen buitenspel, Vermeer is zo langzamerhand de enige echte opvolger van Bruce Grobbelaar aan het worden, hete kroketten!

tja, 2 domme eigen doelpunten verder en Ajax gaat gewoon winnen...

Als Ajax zo tegen Barcelona speelt vrees ik het ergste

Ook al spelen ze stukken beter dan vrees ik nog het ergste

Martial
Nicolage Rico schreef:
(quote)

Nu maar hopen dat Bakkal speelt ipv Immers.

Ja dat blijft afwachten wie z'n plek dat gaat kosten op het middenveld, aan de andere kant Bakkal heeft natuurlijk het afgelopen seizoen nauwelijks gespeeld en is de vraag hoe hij ervoor staat op dit moment?
Zal je natuurlijk net zien gaat "onze" Lexie scoren vanmiddag

Afgaande op de uitslagen van gisteravond moet er gewonnen van NEC vanmiddag om in het spoor te blijven, wordt volgens mij geen "makkie" vanmiddag daar in Nijmegen.

Lexie had er 4 moeten scoren.

Een Bakkal die 2 jaar niet gespeeld heeft, is absoluut niet slechter dan Immers nu.

Drama eerste helft weer van Feyenoord.

Nicolage Rico schreef:
Lexie had er 4 moeten scoren.
Een Bakkal die 2 jaar niet gespeeld heeft, is absoluut niet slechter dan Immers nu.
Drama eerste helft weer van Feyenoord.

Best een leuke wedstrijd hoor voor de neutrale toeschouwer.

Zo naar de Galgenwaard. Hopelijk winnen van dat vreselijke RKC

Was ik maar een neutrale toeschouwer.

Dat was weer huilen met de pet op. Positief nieuws is iig dat Boetius weer terug is en dat Bakkal komt. Hopelijk gaat het daarmee beter.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 16:44 uur

geplaatst: vandaag om 16:44 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.