MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic

zoeken in:
dix
orbit schreef:
...opzichtiger ...

Subjectieve waarneming die overigens cijfermatig onmiddelijk verdampt.

orbit schreef:
Het valt me echter op dat door alle bravoure en provinciale arrogantie die inmiddels bij ieder verlies van de amsterdammers weer hoog opspeelt hier ...

Krieg noe wat, Orbit, 't is daj d'r zelf over begint: proviciale arrogantie. Sinds wanneer staat jouw hoomsteede, jouw honk, jouw gothische adelaarsnest, vanwaar uit je je vleugelvlerken uitzwaddert, in ....Amsterdam?

Strooien met kreten als provinciale arrogantie is dat niet beetje raar voor iemand uit de... provincie?

Loop gauw naar de koelkast en haal die boter van je hoofd

Ik ben gewoon een Amsterdammer hoor beste Mju.. volgens mij weinig te maken met de plaats waar je uiteindelijk woont In de hoofdstad wonen inmiddels meer provincialen dan in Eindhovuhh

dix schreef:
(quote)

Subjectieve waarneming die overigens cijfermatig onmiddelijk verdampt.

Heb je het verdedigende spel van psv überhaupt gezien, of vind je het leuk om maar wat slap mee te lullen met de heersende kritiek hier? Doedelzak schiet er 2 prachtige pegels in die onverdedigbaar zijn.. die 3 tegen psv waren wat dat betreft wel andere koek.. gatenkaas inderdaad. Niet dat ik er verder problemen mee heb, maar het seizoen wordt nog lang voor de Eindhoovse defensie..

Joy4ever schreef:
De enige solide verdediging vind je in Rotterdam Zuid

Niet te passeren inderdaad. Wat is het clubrecord eigenlijk, met 0 doelpunten tegen? Het duo John de Wolf/ Henk Fräser was er niets bij, vergeleken met de huidige verdediging.

orbit schreef:
Ik ben gewoon een Amsterdammer hoor beste Mju.. volgens mij weinig te maken met de plaats waar je uiteindelijk woont In de hoofdstad wonen inmiddels meer provincialen dan in Eindhovuhh

En Amsterdammers wonen veelal in de provincie, 't is me wat!

Krijg je daar nou een soort compensatie voor? Tolerantiepremie of misschien wel andersom een rodewaas-heffing?

Combi verdediging en keeper is bij PSV wel eens beter geweest, maar dit was de eerste keer dat de verdediging in deze opstelling speelde - en ook Gomes is in zijn rol bij PSV gegroeid. Iemand als Salcido vind ik bijv. niet te herkennen tov zijn vorm onder Hiddink en ook Marcellis, een half jaar geleden nog beresterk, is af en toe weifelend. En verder schijnt Kromkamp inde lappenmand te zitten. Lichaam en geest zijn ook in topsport één; en in dat opzicht is er bij PSV werk aan de winkel. Ten tijde van Alex kon men gewoon redelijk achterover leunen - de Braziliaanse combi (Gomes/Alex) redde heel veel.

Bij Ajax is het gewoon anders: daar ontbreekt gewoon de verdedigende kunde, men komt gewoon verdedigend te kort. En verder: we zullen het wel zien aan het eind van het seizoen.

En die Rommeldamse rijk-rekenarij, "de minst gepasseerde verdediging" tot nu toe; daar kan ik alleen maar om lachen: een kinderhand is gauw gevuld; maar jo zoveel viel daar lang niet te vieren. Maar ook hier wordt aan het eind van het seizoen afgerekend.
Moet nog regelmatig denken aan die sketch van Youp van het Hek, die naar de Kuip belt om te vragen hoe laat de wedstrijd begint en als antwoord krijgt: "Hoe laat schikt het u, meneer?"

dix
orbit schreef:
(quote)

Heb je het verdedigende spel van psv überhaupt gezien, of vind je het leuk om maar wat slap mee te lullen ...

Stof 'm even af als je toch op de kast zit

Mjuman schreef:

Combi verdediging en keeper is bij PSV wel eens beter geweest, maar dit was de eerste keer dat de verdediging in deze opstelling speelde - en ook Gomes is in zijn rol bij PSV gegroeid. Iemand als Salcido vind ik bijv. niet te herkennen tov zijn vorm onder Hiddink en ook Marcellis, een half jaar geleden nog beresterk, is af en toe weifelend. En verder schijnt Kromkamp inde lappenmand te zitten. Lichaam en geest zijn ook in topsport één; en in dat opzicht is er bij PSV werk aan de winkel. Ten tijde van Alex kon men gewoon redelijk achterover leunen - de Braziliaanse combi (Gomes/Alex) redde heel veel.

Ik had het niet alleen over de wedstrijd tegen Ajax overigens.. en Ooijer lijkt me geen aanwinst (wat we vooraf al een beetje hadden kunnen weten), om het eufemistisch uit te drukken.

dix schreef:
(quote)

Stof 'm even af als je toch op de kast zit

Als ik hierdoor op de kast zou moeten zitten, nou nee.. maar je post sloeg gewoon nergens op.
We zullen het wel zien komende weken hoe het met de verdediging uut Einndhoevuh is gesteld, maar ik heb zelden zo'n rammelend zooitje bijeen gezien. En dat wil wat zeggen in de vaderlandse competitie..

orbit schreef:

Heb je het verdedigende spel van psv überhaupt gezien, of vind je het leuk om maar wat slap mee te lullen met de heersende kritiek hier? Doedelzak schiet er 2 prachtige pegels in die onverdedigbaar zijn.. die 3 tegen psv waren wat dat betreft wel andere koek.. gatenkaas inderdaad. Niet dat ik er verder problemen mee heb, maar het seizoen wordt nog lang voor de Eindhoovse defensie..

Afstandschot van Emanuelson....

Ondanks dat PSV nu al 7 tegendoelpunten in 3 wedstrijden heeft komen ze heus nog wel in de top 3 van minste tegendoelpunten, zelfs met die Zweed. En zoals ik ook al zei valt de verdediging echt wel mee, wat je ook ziet als je elke wedstrijd van de Eindhovenaren kijkt (en nee, dus geen samenvatting). Snap ook niet dat Ajacied (?) orbit kritiek durft te geven op de defensie van PSV, terwijl de verdediging uit A'dam al jaren zo lek als een mandje is en ze nota bene zondag verloren hebben door slecht spel van zowel keeper als verdedigers.

Och, dan zou bijna geen enkele clubsupporter nog iets mogen zeggen, want welke teams hebben nu wel een solide verdediging? AZ, Twente, verder kan ik niet zo snel iets bedenken. Feyenoord reken ik er in ieder geval nog niet toe; die zie ik dit seizoen wel weer een goal of 40 tegen krijgen.

Ik verwacht dat Rutten de boel wel draaiende krijgt, hij is duidelijk nog een beetje zoekende.

Wat een gemoddergooi toch weer hier Met dat warme weer is dat nog eens niet zo slecht bekeken.

MJ_DA_MAN schreef:
Ondanks dat PSV nu al 7 tegendoelpunten in 3 wedstrijden heeft komen ze heus nog wel in de top 3 van minste tegendoelpunten, zelfs met die Zweed. En zoals ik ook al zei valt de verdediging echt wel mee, wat je ook ziet als je elke wedstrijd van de Eindhovenaren kijkt (en nee, dus geen samenvatting). Snap ook niet dat Ajacied (?) orbit kritiek durft te geven op de defensie van PSV, terwijl de verdediging uit A'dam al jaren zo lek als een mandje is en ze nota bene zondag verloren hebben door slecht spel van zowel keeper als verdedigers.

Orbit heeft een aantal posts hierboven uitgelegen dat ie Amsterdammer is, maar in Utrecht wonnt en doar moej begrip vor hebben: in Utrecht kej lastug met een Ajax-sjaaltje over stroat - net zo min als op Stratums Eind op zaterdagavond.

Wed maar met Orbit om een paar Chouffe's of Orvalletjes welke verdediging de meeste goals binnenlaat.

Moet Ajax niet gewoon 4-2-3-1 gaan spelen? Werkt bij het Nederlands elftal ook goed: daar staat ook geen echte topverdediging, maar de 2 ontlasten het viertal daarachter wel.

Stekelenburg

VD Wiel - Wielaert - Alderweireld - Atouba/Vertonghen
De Zeeuw - Enoh/Gabri
Suarez - Aissati - Sulejmani
Cvitanich

Heb je Jol al gesmst?

herman schreef:
Wielaert

Kos
herman schreef:
Och, dan zou bijna geen enkele clubsupporter nog iets mogen zeggen, want welke teams hebben nu wel een solide verdediging? AZ, Twente, verder kan ik niet zo snel iets bedenken.

NEC!

Ik ben geen onverdeeld Wielaert-aanhanger, maar hij is blijkbaar het beste dat Ajax heeft momenteel. Al vind ik het jammer dat Oleguer alweer is afgeschreven.

Kos schreef:
(quote)

NEC!

Ja, inderdaad. Die mag er ook bij.

herman schreef:
(quote)

Ja, inderdaad. Die mag er ook bij.

Co vertelde zondag dat Marco voor 36 miljoen had ingekocht (en toen ik dacht ik, "shit was dat zoveel") en dat was het idd. En als je ziet wat er allemaal weg mag (ook Gabri en Kennedy) - en wat het gekost heeft - en dat voor een NV, want dat is het beurgsgenoteerde Ajax!

Dan te bedenken dat ik een heel elftal Ajax-aandelen heb (meer kreeg ik destijds niet meer toegewezen bij intekening)

Dit is echt de cursus kapitaalvernietiging in de praktijk, in meerdere opzichten. Je ziet wat zo'n kortetermijnbeleid voor consequenties heeft: iedere trainer wil met zijn aankopen een stempel drukken op de selectie, maar in feite zou een - langer zittende - technische directeur daarvoor moeten waken.

herman schreef:
Moet Ajax niet gewoon 4-2-3-1 gaan spelen? Werkt bij het Nederlands elftal ook goed: daar staat ook geen echte topverdediging, maar de 2 ontlasten het viertal daarachter wel.

Stekelenburg

De Zeeuw - Enoh/Gabri
Suarez - Aissati - Sulejmani
Cvitanich

Lijkt mij een mooie opstelling herman!

Stijn_Slayer
Ik vind dat centrum van Ajax er echt heel erg zwak uitzien. Wielaert en Alderweireld, ik denk dat geen enkele club daar bang van wordt.

VD Wiel en Vertonghen zijn ook nog erg onervaren, en die zie ik ook nog wel een mindere periode krijgen.

Dit gaat problemen opleveren.....

Reijersen schreef:
(quote)

Lijkt mij een mooie opstelling herman!

Lijkt me een kwestie van wishful thinking; 1 van deze namen mag sowieso weg en Ajax is nog op zoek naar een sturende middenvelder én een spits. Eigenlijk heeft Ajax nog steeds het vertrek van Sneijder en Huntelaar niet adequaat opgevangen. Die beiden samen hebben ca 50 miljoen opgeleverd; San Marco heeft 36 uitgegeven - er is nog ruimte; maar Honda (10 m) wordt als te duur beschouwd, net zoals Elija dat werd. Sulejmani: 19 miljoen - was dat dan verantwoord?

Sulejmani kostte toch 16 miljoen? Dat ze met geld smijten, oké, maar je hoeft er niet direct 3 miljoen bij op te tellen alsof het meloenen zijn.

Stijn_Slayer schreef:
Ik vind dat centrum van Ajax er echt heel erg zwak uitzien. Wielaert en Alderweireld, ik denk dat geen enkele club daar bang van wordt.

VD Wiel en Vertonghen zijn ook nog erg onervaren, en die zie ik ook nog wel een mindere periode krijgen.

Dit gaat problemen opleveren.....

Dat ben ik met je eens, maar Ajax heeft momenteel niet beter. En ervaring komt vanzelf...

Vind het trouwens wel lastig in te schatten hoe goed Alderweireld is. Heb nog niet zo'n helder beeld van hem.

Zo beter trouwens?

Stekelenburg

De Zeeuw - Enoh/Gabri
Suarez - Van de Vaart - Sulejmani
Vennegoor

Gaat dat door met Vennegoor? Ik vind Vennegoor in een ajax shirt echt spuuglelijk. Lijkt me sterk dat dit gaat gebeuren. Jaap Stam in een ajax shirt zag er ook niet uit.

Nicolage Rico schreef:
Sulejmani kostte toch 16 miljoen? Dat ze met geld smijten, oké, maar je hoeft er niet direct 3 miljoen bij op te tellen alsof het meloenen zijn.

Verkeerdom gelezen - hij was toen 19 jaar; die meloenen daar lijkt het wel op af en toe bij Ajax.

Cruijff in een Feyenoord-shirt- dat moet je toch gezien hebben om het te geloven? Of Koeman idem?

Geen idee of het doorgaat, maar hij is in ieder geval langer dan Cvitanich. Je kunt wel meer varieren in je aanvalsspel nu. Dat van VD Vaart was een suggestie van iemand in VI (vreselijk programma trouwens, ik keek het voor het eerst), gisteren op tv. Vind het geen onaardig idee.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 23:03 uur

geplaatst: vandaag om 23:03 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.