MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic

zoeken in:
boomkat schreef:
Beste voetbal van de Eredivisie.

boomkat
Ja je moeder

Ajax komt er wel, maar het zal niet meer dit seizoen zijn. Of ze moeten weer een concurrent leegkopen tijdens de winterstop.

boomkat schreef:
Ja je moeder

Het fabeltje dat Ajax het beste voetbal van de eredivisie speelt, is al zo'n beetje 10 jaar niet meer geldig. Maar droom lekker verder.

herman schreef:
Ajax komt er wel, maar het zal niet meer dit seizoen zijn. Of ze moeten weer een concurrent leegkopen tijdens de winterstop.

Dit zijn wel de woorden van een jaar of 5 a 6. Net zoals we bij Feyenoord elk jaar zeggen dat het een tussenjaar is. Eigenlijk beleven Feyenoord en ajax elk jaar een tussenjaar.

boomkat
Klumpie schreef:
(quote)

Het fabeltje dat Ajax het beste voetbal van de eredivisie speelt, is al zo'n beetje 10 jaar niet meer geldig. Maar droom lekker verder.

Allemaal prima beste knul, maar ik zeg dat Ajax dit seizoen het beste voetbal laat zien. Hou je graag bij de feiten.

Het is maar hoe je "beste" uitlegd. Verdedigen hoort ook bij voetbal. Efficient zijn ook. ajax verliest van zijn grootste concurrenten en nu ook verdiend bij Utrecht. Utrecht was beter. Psv was beter. Twente was gelijkwaardig. Momenteel is psv de beste (straks Twente misschien weer).

boomkat schreef:
Hou je graag bij de feiten.

Prima jochie, ik denk dat je eerder aanvallend voetbal bedoeld. Maar daar win je de grote wedstrijden dus niet mee. Het beste voetbal wordt nog steeds gespeeld in Enschede en Eindhoven.

vigil schreef:
(quote)

Nou voorlopig wordt het eerder 4-0 dan 0-4. Het staat al 2-0, Anita heeft rood en als Van Wolfswinkel behalve een goede meevoetballende spits ook nog een echte afmaker was geweest had het al lang 4-0 gestaan.

Het was een absolute topmiddag bij FC Utrecht ondanks het zeikweer. Ajax was een groot deel van de 2e helft helemaal de weg kwijt en het had inderdaad 4-0 moeten zijn.

Mooi om te horen, ROE.

De keer dat Ajax kampioen wordt komt weer steeds dichter bij. Ik blijf het roepen.

speranza
Ooit zal dat zeker weer gebeuren.

En daar kan ik nu al van genieten. Je moet toch wat als Ajacied om het dragelijk te maken.

Dj2Jelle
Idd, een beetje van Utrecht verliezen

haveman
Ja, er zijn al heel wat kleine ajacietjes die nog geen kampioenschap bewust hebben meegemaakt.

Mjuman schreef:
@Ace: vanaf 81: AZ, tweemaal (81 en 2009); landskampioen, Feyenoord, driemaal (84, met JC, 93 en 99) kampioen - ook niet zo'n groot verschil.
Mwah, klopt natuurlijk maar het verschil is toch groter dan je zou denken op basis van dit berichtje. We vergeten voor het gemak een europacupje (de enige waar beelden in kleur van zijn ) en het feit dat Feyenoord dan wel niet zo vaak kampioen geworden is maar buiten de laatste paar seizoenen altijd in de top 3/4 speelde. Dat is AZ maar een paar keer gelukt en dan tel ik hun verpozen in de eerste divisie mee.

De vergelijking met Ajax kan langzamerhand ook wel gemaakt worden zeg . Het hoeveelste seizoen is dit wel niet dat het, ondanks goede voetballers, goede trainers en bakken geld weer niet lukt?

@VDG - om 13:15 was ik daar zelf ook op teruggekomen; maar het blijft leuk om statistiek soms op een bepaalde manier te presenteren. Herinner me van een paar geleden de koppen: "50 % van het Amerikaanse volk staat niet meer achter Bush" (Volkskrant) t.o. "50 % van het Amerikaanse volk staat nog steeds achter Bush" (Telegraaf); beide waren juist, de weergave verschilde.

Ah ja...even gemist.

Statisitiek is inderdaad uiterst manipulatief in te zetten. Altijd leuk voor de discussie

Waarom zouden ze eigenlijk geen tweede rode kaart durven uitdelen, aan die Ajaxiet, die Enoh?

Die scheidsrechter vraagt alleen of hij gek geworden is, zo'n overtreding met al 1 gele kaart op zak.

Terwijl het toch duidelijk een gevalletje kaart was.

Ze durven niet echt met kaarten, tegen Ajax. Ik herinner me een wedstrijd waarbij Suarez bij een 0 - 0 stand een elleboogstoot gaf, die, toen hij later door Babovic werd herhaald (hij dacht inmiddels dat dat hoorde) ook niet werd bestraft. Babovic wél en ik herinner mij helaas ook de einduitslag van die wedstrijd.

Laat ik niets meer horen, over scheidsrechters die zogezegd tegen Ajax fluiten.

Loop niet zo te janken man, ex-amsterdammer Scheidsrechters fluiten altijd partijdig voor degene die wordt benadeeld, eeuwenoude discussie.
Wel jammerlijk dat we de titel alweer halverwege het seizoen gedag kunnen zeggen, zat al bijna weer op een "pannenkoek" moment voor Jol te wachten

Ace
Dat je daar nog op reageert

Ajax werd gisteren de tweede helft flink afgebluft en daardoor een verdiende overwinning voor utreg. Gelukkig staat die wolfswinkel daar in de spits, want die verneukte toch een partij kansen...

musician schreef:
Waarom zouden ze eigenlijk geen tweede rode kaart durven uitdelen, aan die Ajaxiet, die Enoh?

Die scheidsrechter vraagt alleen of hij gek geworden is, zo'n overtreding met al 1 gele kaart op zak.

Terwijl het toch duidelijk een gevalletje kaart was.
Opzich is het niet erg dat hij geen rood kreeg, want nu staat deze kip zonder kop gewoon weer de volgende wedstrijd in de basis en houdt hij betere spelers voor die positie aan de kant .

Enoh is een prima voetballer, misschien niet goed genoeg voor Ajax (alhoewel, tegenwoordig wel) maar hij past prima bij deze selectie. Ik zou niet weten welke fitte speler beter is op die positie dan Enoh.

Ace
Gabri, maar is nogal blessuregevoelig tegenwoordig...

Enoh is een prima balafpakker, maar kan opbouwend helemaal niets.

Ja Gabri is wel beter dan Enoh maar helaas te weinig fit. Enoh is wel een werker en dat heeft Ajax wel nodig vind ik.

Kos
Rhythm & Poetry schreef:
Enoh is een prima voetballer, misschien niet goed genoeg voor Ajax (alhoewel, tegenwoordig wel) maar hij past prima bij deze selectie. Ik zou niet weten welke fitte speler beter is op die positie dan Enoh.

Enoh kan er echt niks van. Kan alleen maar overtredingen maken, heb je echt niks aan.

Als hij bij een kleinere club had gespeeld had ie al 5 rode kaarten achter z'n naam.

Wat Kos zegt, daar ben ik het wel mee eens geloof ik.

Rhythm & Poetry schreef:
Gabri, Donald (alhoewel die gisteren erg slecht tinviel) en zelfs Lindgren en De Jong (en heel miscchien zelfs Blind). Deze voetballers zijn idd niet allemaal stofzuigers/bal-afpakkers, maar liever controlerend dan een kip zonder kop die veel kaarten pakt en verder weinig goeds toevoegt (geen opbouw, erg weinig techniek, geen scorend vermogen enz.).

Overigens moet ik opmerken dat Enoh wél is geschorst volgende wedstrijd; vijfde gele kaart gisteren.

Lindgren lijkt me ook wel een klasse beter dan Enoh inderdaad. Onbegrijpelijk dat die geen kans meer krijgt.

die mag zelfs weg in de winterstop net zoals Blind (die dan als verhuur)

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 21:32 uur

geplaatst: vandaag om 21:32 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.