MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic

zoeken in:
Ace schreef:
Dat je daar nog op reageert

Ajax werd gisteren de tweede helft flink afgebluft en daardoor een verdiende overwinning voor utreg. Gelukkig staat die wolfswinkel daar in de spits, want die verneukte toch een partij kansen...

God nou zeg. Hij had er zeker 2 moeten maken. Al met al was het wel een zeiknatte maar heerlijke middag in een kolkende Galgenwaard. Ik zit nu nog na te genieten.

Zo gaat het toch al het hele seizoen met Van Wolkswinkel... had er al 10+ moeten maken.

herman schreef:
Zo gaat het toch al het hele seizoen met Van Wolkswinkel... had er al 10+ moeten maken.

Zeker weten. Bij FC Utrecht- PSV (0-0) had hij er ook zeker 3 voor het inschieten.

Fair Play

Dit was de 1-1, uiteidelijk won de ploeg die dit cadeautje kreeg de wedstrijd met 3-1.

orbit schreef:
Loop niet zo te janken man, ex-amsterdammer Scheidsrechters fluiten altijd partijdig voor degene die wordt benadeeld, eeuwenoude discussie.
Wel jammerlijk dat we de titel alweer halverwege het seizoen gedag kunnen zeggen, zat al bijna weer op een "pannenkoek" moment voor Jol te wachten

Ik heb als Feyenoorder altijd prima in Amsterdam kunnen wonen. Er is ook helemaal niets mis met die stad. Ajax is hoofdzakelijk voor provincialen, zoals bekend
Ik ben overigens nooit over scheidsrechters begonnen, ware het niet dat ik wel altijd gemekker hoor over Dick Jol, één van de weinige scheidsrechters die eerlijk fluit als hij Ajax treft en daarvoor steeds maar kritiek moet incasseren.

LocoHermano
herman schreef:
Lindgren lijkt me ook wel een klasse beter dan Enoh inderdaad.

Enoh vertrekt over een paar seizoenen voor veel geld naar het Premiership of de Primera Division, mark my words. En Lindgren beter? Dat geloof je toch zelf niet.

Naar een middenmotor dan wellicht. Lindgren heeft veel meer speloverzicht. Hopelijk bloeit ie weer op bij een club als Groningen of Heerenveen oid.

Waarom? Lijkt me een prima optie als Ooijer, Bouhlarouz, Wisgerhof, Bouma, Matthijsen, Maduro, Marcellis, Bruma, Douglas, Vlaar, Jaliens, Wielaert en Loovens geblesseerd zijn.

LocoHermano
herman schreef:
Naar een middenmotor dan wellicht. Lindgren heeft veel meer speloverzicht. Hopelijk bloeit ie weer op bij een club als Groningen of Heerenveen oid.

Ieder z'n mening, maar Jol laat figuren zoals Wielaert en Lindgren niet zomaar buiten de wedstrijdselectie.

Als je niet goed genoeg bent om uit te komen voor je eigen land dan is dat jammer voor je. Leg je erbij neer en ga verder met je leven. Daarbij heeft Nederland bijna geen goal tegengekregen in de hele kwalificatieronde dus de noodzaak voor andere verdedigers is me sowieso een raadsel.

Joy4ever schreef:
Daarbij heeft Nederland bijna geen goal tegengekregen in de hele kwalificatieronde dus de noodzaak voor andere verdedigers is me sowieso een raadsel.

Dat is je ogen sluiten voor het feit dat we in een 'kabouter-poule' zaten - dacht je nou echt dat mannen als Drogba, Ronaldo etc. bibberen van mannen als Mathijsen, Ooijer (die op zijn retour lijkt)? De verdediging mist echt echt de onverzettelijkheid en uitstraling die er in '88 (bijv.) wel was. Gio is ook op zijn retour en van de backs maakt Vanderwiel nog de meeste indruk - geen idee in wat voor doen Khalid steekt,maar ik zou graag eens zien dat er bijv. met Engelaar als laatste man eens werd geoefend.

De verdediging in deze vorm is en blijft de zwakste schakel van het hele team. Ik herinner me nog klip-en-klaar hoe Nederland tegen Portugal door zwak verdedigen - dathoort er echtbij - met 1-0 (door Manniche) de boot inging.

Noodzaak voor andere verdedigers - ja, met een killers-instelling - liever vandaag dan morgen.

herman schreef:
Waarom? Lijkt me een prima optie als Ooijer, Bouhlarouz, Wisgerhof, Bouma, Matthijsen, Maduro, Marcellis, Bruma, Douglas, Vlaar, Jaliens, Wielaert en Loovens geblesseerd zijn.
Krijgen we na het gevalletje Kalou eerst het geheul om Douglas. Nu doet Bahia een duit in het zakje.
Neenee mannen, had je maar Nederlander moeten zijn.

De wedstrijden van Uruguay stellen zo weinig voor dat je ze met gemak vriendschappelijk kan noemen. Dat zou betekenen dat Suarez ook in Oranje mag spelen. De nieuwe Dries Bousatta

Het is nu wachten op het moment dat Bram Castro zich meld voor oranje, en eindelijk onze keepersproblemen zijn opgelost.

Alleen Nederlanders in Oranje. Dit soort tafarelen ga je wel krijgen als Douglas daadwerkelijk in het Nederlands Elftal gaat spelen. Alleen al vanwege die reden: niet doen!

Joy4ever schreef:
Sem Schilt

Hij is vanavond bij Holland Sport, op ned. 3

Mjuman schreef:
dacht je nou echt dat mannen als Drogba, Ronaldo etc. bibberen van mannen als Mathijsen, Ooijer (die op zijn retour lijkt)? De verdediging mist echt echt de onverzettelijkheid en uitstraling die er in '88 (bijv.) wel was
Ik weet niet of we naar hetzelfde EK hebben gekeken in 1988 maar zo onverzettelijk was de verdediging nu ook weer niet. Of ga je me nu met cijfers om de oren slaan die jouw stelling bevestigen? Ik geloof ook niet dat de door jou genoemde topspitsen wakker liggen van een Mathijsen of Ooijer maar als ik naar de andere landen kijk dan zie ik niet zo snel een land die veel beter, of minder slecht, is qua verdediging dan Nederland.

Harco
herman schreef:

Als ik al die namen zo lees, moet ik gewoon even huilen.

Harco
Joy4ever schreef:
(quote)
Ik weet niet of we naar hetzelfde EK hebben gekeken in 1988 maar zo onverzettelijk was de verdediging nu ook weer niet. Of ga je me nu met cijfers om de oren slaan die jouw stelling bevestigen? Ik geloof ook niet dat de door jou genoemde topspitsen wakker liggen van een Mathijsen of Ooijer maar als ik naar de andere landen kijk dan zie ik niet zo snel een land die veel beter, of minder slecht, is qua verdediging dan Nederland.

Italië, Spanje, Argentinië, Brazilië, Frankrijk, de standaard landen... Die hebben toch allemaal een verdediging die 10x beter is dan die van Nederland?

Portugal.. Ja, verdedigend gaan we het niet doen, dus dan maar weer een scherpe agressieve aanval tegenover zetten.. maar ook die puzzelstukjes vallen nog niet helemaal, misschien dat we weer eens gaan groeien in een toernooi, net zoals in 88.

Harco
Misschien het overschot aan aanvallende spelers omscholen tot verdedigers?

En inderdaad ook Portugal.

Joy4ever schreef:
(quote)

Maar in '88 hadden we leiders als Rijkaard en Koeman. Daarnaast nog de waterdragers van Aerle en van Tiggelen, die het ook aardig goed deden. Niet te vergelijken met de verdediging van nu.

Nicolage Rico schreef:
(quote)

Maar in '88 hadden we leiders als Rijkaard en Koeman. Daarnaast nog de waterdragers van Aerle en van Tiggelen, die het ook aardig goed deden. Niet te vergelijken met de verdediging van nu.

Kijk, jij wat weet wat ik bedoel! Die eerste twee straalden power uit en als die opkwamen, gebeurde er wat; en die andere twee waren doortasten en soms gewoon hard (Van Tiggelen, a.k.a Spijker).

Het smoelde inderdaad even anders dan de 'knallers' van tegenwoordig. Maar los daarvan heeft Nederland in '88 natuurlijk over geluk weinig te klagen gehad.

rayman schreef:
Het smoelde inderdaad even anders dan de 'knallers' van tegenwoordig. Maar los daarvan heeft Nederland in '88 natuurlijk over geluk weinig te klagen gehad.
Precies.

In 1988 stond je al in de halve finale als je de poulefase doorkwam. Toch wel een verschil, die 8 deelnemers van toen versus de 16 die er bij het laatste EK bij waren.

Maar geluk heeft verder weinig te maken met (puur) de verdediging. Daarnaast heb je gewoon geluk nodig om te winnen. Nederland had in 1988 een team om kampioen te worden, mede door het geluk (Ierland), zijn ze het geworden.

Vanavond maar even afstemmen op Juventus-Bayern Munchen.

Running On Empty schreef:
Vanavond maar even afstemmen op Juventus-Bayern Munchen.

Wellicht kunnen de echtparen Koeman - Van Gaal na vandaag gezamenlijk op wintersport, mede in het kader van de Wiedergutmachung! Pakt Louis de accomodatierekening en Ronald die van food & beverages.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 23:02 uur

geplaatst: vandaag om 23:02 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.